גם שר החינוך, דבריו בנושא, בכל ראיון בתקשורת, התמקדו רק סביב התופעה העצובה של העתקות, ששיעורן במגזר הבדואי בדרום הוא באמת מדאיג.
רק חבל מאוד, שהתקשורת התעלמה מהממצא המשמעותי ביותר, שאיתו יש להתמודד. מצער, שלא הייתה אף לא התייחסות אחת לממצא הקשה בדבר עוצמת פער גדולה בין הישגי תלמידים מרקע סוציו-אקונומי שונה, במיוחד במגזר היהודי.
ההבדלים בין התלמידים היהודים מרקע מבוסס בכתות ה' במגזר היהודי ובין תלמידים מרקע חלש, עמד על קרוב לחמישים נקודות באנגלית ובמדעים, וחצה את החמישים והתקרב לשישים נקודות בעברית ובמתמטיקה.
ההבדלים בין תלמידים יהודים מרקע מבוסס בכתות ח' ובין תלמידים משכבות חלשות הוא בהרבה יותר חמור. הוא נושק לפער של 90 נקודות במתמטיקה ובמדעים והסתפק בפער "צנוע למדי" רק של כשמונים נקודות בעברית ובאנגלית.
משחרת לטרף
מצער שהתקשורת פסחה, כאילו לא קרה דבר, על כך שממצאי מבחני המיצ"ב מתייחסים לעובדה שעשרה אחוזים מכלל התלמידים דיווחו שבחודש שקדם לסקר הם היו מעורבים באירועי אלימות!!! הגם שזה "הישג ראוי להערכה", כי מסתבר שחלה ירידה בשיעורי האלימות.
חבל שהתקשורת חיפשה את התופעה הרחוקה ביותר מקדמת הבמה החינוכית, והתמקדה כמשחרת לטרף (!!!) רק בכשל חינוכי מצער בקרב האוכלוסיה הבדואית.
קשה להבין מדוע לא התייחסה התקשורת באותה מידה לעובדה הכאובה, לליבת הממצאים, שבכל הארץ הייתה ירידה של יותר מעשרים נקודות במבחני המיצ"ב בעברית בקרב תלמידי כתה ח', ואף יותר מעשרים נקודות במתמטיקה ובאנגלית. תלמידי כתה ח' של היום הם תלמידי דור העתיד באוניברסיטאות במדינת ישראל. וחשוב מאוד שהישגיהם הלימודיים יהיו בסימן עלייה.