X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שתי יצירות לפאר את האל ומעשיו [צילום: מירי שמיר]
מיסה די גלוריה והסימפוניה החמישית
שתי יצירות מוסיקליות מעניינות בניצוח פאולו אולמי רשמים מפתיחת עונת הקונצרטים בתזמורת הסימפונית של ראשון לציון

פתיחת העונה ה-24 של תזמורת ראשון לציון במשכן האמנויות בתל אביב, כללה שתי יצירות מוסיקליות מעניינות בניצוח פאולו אולמי, מנצח איטלקי שהתמחה בניצוח בבתי אופרה באיטליה וכיום מנהל אמנותי של האופרה הלירית והתזמורת הסימפונית של ננסי בצרפת.
שתי היצירות - מיסה די גלוריה של פוצ'יני עם מקהלה, תזמורת וסולנים, טנור ובאס; והיצירה השנייה, הסימפוניה החמישית של מנדלסון - שתיהן נכתבו על נושא דתי, שונות כמובן זו מזו - זו של מנדלסון מוקדמת יותר, ושתיהן נועדו לפאר את האל ואת מעשיו.
אחרי שלושים שנה
היצירה הראשונה בקונצרט שהייתה מלווה במקהלה נפלאה (האנסמבל הקולי החדש, המקהלה הקאמרית של האקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים) היא מיסה די גלוריה של ג'קומו פוצ'יני, מלחין האופרה הידוע, יליד לוקה בטוסקנה ודור רביעי של מנגני עוגב ומלחיני יצירות קודש.
פוצ'יני נולד בשנת 1858 ובגיל 14 כבר ניגן בקביעות בעוגב הכנסיות בערים שונות באיטליה. היצירה מיסה די גלוריה המקורית, התגלגלה מיד ליד ולא נוגנה במלואה בימי חייו של פוצ'יני (רק פרק אחד בוצע). רק בשנת 1952, שלושים שנה אחרי מותו של המלחין, נוגנה מיסה די גלוריה על חמשת פרקיה, עם המקהלה והסולנים בקונצרט בשיקגו.
זוהי יצירת ביכורים של פוצ'יני הצעיר, שהיה בן 20 כאשר כתב אותה. אז, עדיין לא כתב אף אופרה אחת מתוך פאר היצירות שיבואו אחר-כך: מנון לסקו, לה בוהם, טוסקה, מאדאם בטרפליי, טורנדוט ועוד. אופרות שמנוגנות מזה יותר ממאה שנה בבתי האופרה, באולמות קונצרטים, בסרטים, בדיסקים ובתקליטים, מעניקות עונג בלתי נדלה לאוהבי האופרה בעולם.
במהלך המיסה די גלוריה, שנשמעה במשכן האמנויות בתל אביב, נשמעו צלילים רעננים, אלגנטיים עולצים ומרגשים, שיהיו יום אחד נושאים מפותחים של מוזיקה בתוך האופרות הפוצ'יניות. פרשנים מוסיפים כי היצירה מושפעת מיצירות של ורדי, גונו ובליני.
לא הסימפוניה החמישית
היצירה השנייה שנבחרה לפתוח את העונה, יצירתו של פליקס מנדלסון, הסימפוניה החמישית, הרפורמציה, נכתבה בהיותו בן 21 והייתה, למרות שמה "הסימפוניה החמישית", הסימפוניה הראשונה שכתב. כבר בגיל 17 כתב מנדלסון, ילד פלא שניגן בקונצרטים מגיל 9, את הפתיחה ל"חלום ליל קיץ", שאת המשך יצירת רבת-קסם זו, המוכרת בעולם כולו, כתב 17 שנה מאוחר יותר.
מנדלסון כתב חמש סימפוניות וקונצרטים רבים לפסנתר ותזמורת, כינור ותזמורת, ויצירות מוסיקליות המלוות את התרבות מזה קרוב למאתיים שנה. סימפוניית הרפורמציה, יצירה דתית של המלחין הצעיר שנוגנה לראשונה בברלין בשנת 1932, מעניינת כחלק מביוגרפיית היוצר אבל לא משתייכת למושלמות שביצירותיו.
התזמורת הסימפונית של ראשון לציון פופולרית מאוד בקרב מנוייה בראשון לציון ובתל אביב. זוהי תזמורת האופרה הישראלית ואחת התזמורות העסוקות והפוריות בישראל.

[צילום: מירי שמיר]
תאריך:  18/10/2012   |   עודכן:  19/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיסה די גלוריה והסימפוניה החמישית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
ענבל אור תיאלץ לשלם 100 מיליון שקל לפולשים, כדי לבנות 145 דירות בצפון תל אביב    הדבר יביא לייקור כל דירה ב-700 אלף שקל    מי אשם? הפולשים, המשטרה ובתי המשפט
מאיר עוזיאל
כך משתקף השבוע מהפייסבוק שלי
עליס בליטנטל
מכל התערוכות של פיקאסו שראיתי ברחבי העולם, זו המוצגת כעת במוזיאון גוגנהיים (Guggenheim) בניו-יורק - Picasso Black And White שונה ומרתקת מכולן    ייחודה: בהתמקדות האמן דווקא באור וצל, בקווים, ללא המחויבות לצבע    המירכוז הזה הוא שמעצים את האימפקט של היצירות
יוסף אורן
מדוע קשה להמחיז יצירה של יהושע קנז: קנז יכל להניח, כי עושי ההצגה יתקשו להמחיז את הרובד הנסתר מהעין בעלילת הנובלה "בין לילה ובין שחר". מדובר ברובד העלילה הפנימית המספר על חיי הנפש האינטימיים והסמויים של דמויות אחדות בנובלה, אשר אינן לוקחות חלק בולט ב"פעולה".. מדובר בסבך נפשי כה מוצפן וכה אינטימי, עד שאי-אפשר להציפו ממעמקיה של הדמות וגם קשה להמחישו כסצינות "פעולה" ויזואליות על במת התיאטרון
משה ניסנבוים
שתי מסעדות ירושלמיות: "תמול שלשום" ו"לה בוקה"    האחת משמשת לא רק ביזנס של אוכל, אלא גם מקום של קריאת ספרים ושל תרבות והשנייה מציעה טעמים לטיניים דרום אמריקניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il