X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אלפי חרדים הציגו אישורים כוזבים בדבר היותם חולי נפש וכך זכו לפטור מגיוס. אלא שהשימוש במשך עשרות שנים באותו תרגיל היה חייב להתגלות - אז אולי הם באמת קצת חולי נפש, אם לא הבינו זאת מראש?
▪  ▪  ▪
חולי נפש? [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

בכל שקר יש קצת מן האמת, אחרת זה לא מחזיק מעמד. הפלא הגדול הוא, שזה יותר משישים שנה אלפי חרדים מציגים בלשכת הגיוס ניירות לפיהם הם חולים נפשית ומקבלים תעודות פטור. אנשי נטורי קרתא ורבים מ"העדה החרדית" מתחמקים כך בקלות מהגיוס. אין להם את הבעיה של "גיוס בני ישיבות": הם הלכו לפסיכיאטרית בשכונת בית הכרם בירושלים ותמורת תשלום קיבלו מכתב המאשר, כי הם נבדקו ונמצאו חולי נפש, מציגים זאת לצבא ומשתחררים.
השבוע היא נעצרה לחקירה והודתה, כי הנפיקה אלפי מכתבים כאלו, ולאחר מכן נעצרו לחקירה קבוצה של אברכים מאותם "חולי הנפש". אלו בוודאי יעמדו לדין ומי יודע אם לא ייאלצו עתה לשרת בצבא.
אבל לא על זה אני כותב, אלא על עצם המציאות שאדם הלך לבקש אישור כי הוא "חולה נפש". נכון, הוא עושה זאת בשביל להתחמק משירות צבאי, אבל האם אין קצת מן האמת בכך? בעיניי, מי שמבקש אישור כזה, עושה זאת לא רק מפני שהוא צריך את האישור, אלא מפני שמשהו באמת חולה אצלו.
המצאות ומחלות אחרות
מי שיעבור על האחוז של "חולי הנפש" מן המתייצבים לגיוס יגלה, כי בקרב החרדים מספר חולי הנפש הוא הכי גדול במדינה. עכשיו אשאל אתכם: האם סביר שמספר כל כך גדול של חרדים הם חולי נפש? האם לא הבינו ב"עדה החרדית" ובנטורי קרתא, שביום מן הימים יתפסו שמדובר בשקר אחד גדול? כאשר עושים זאת אחוז קטן - מילא; אבל כאשר אלפים טוענים כי הם חולי נפש, האם זה לכשעצמו לא מספיק בשביל שנבין שמדובר כאן בזיוף?
השאלה היא, היכן היה הראש של "העדה החרדית" ונטורי קרתא לפני שנים, ומדוע לא הבינו שצריך לחפש המצאות אחרות ומחלות אחרות, ולא להשתמש שוב ושוב באותה מחלה מפני שבסוף יתפסו אותם. הנה עכשיו הם איבדו את הפסיכיאטרית שהייתה מאשרת תמורת כסף את המכתב, ומה הם יעשו עכשיו? הפסיכיאטרים האחרים מבינים, כי יבדקו אם יש אמת במכתב ושוב לא יעשו זאת.
בזמני אני זוכר איך שהיו מלמדים את הבחורים כיצד להשתגע בלשכת הגיוס. הם היו מגיעים לבושים בפראות, בבגדים קרועים ובלויים, עושים את עצמם מדברים לקירות, ובקיצור: משתגעים עד ששיחררו אותם. אבל ככל הנראה לא כל אחד יכול לשחק, אז מצאו דרך קלה: מכתב מפסיכיאטר.

תאריך:  26/10/2012   |   עודכן:  26/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
כאשר מערכת הביטחון על מסגרותיה השונות עושה כל מאמץ "להגן על הפלשתינים" התוקפים, או לפחות מתגרים ביהודים, ובו-זמנית היא משקיעה המון כוחות במניעת כל אפשרות של התגוננות מיהודים, היא מכריזה בכך על השקפת עולמה שהארץ הזאת שייכת להם, לא לנו, שאנחנו כאן כובשים זרים
ראובן לייב
מי שזוהו בעבר עם הקשת הימנית, או לחלופין עם זו השמאלית, מאבדים כיום את זהותם הפוליטית ומזגזגים אל עגלת המרכז, שהיא עכשיו הלהיט התורן
יעל בן-שלמה
גרג החנון הנצחי עליו כותב ג'ף קיני בסדרת הספרים המצליחה " יומנו של חנון" חוזר אלינו בספר חדש של המחבר " מכת קור", מה סוד הספרים האלה?
פרד כהן-קידר
איחוד מפלגות לבחירות זה יכול להיות רע מאוד לעסקנים והמתפרנסים כקבלני קולות, מדפיסי כרזות, פרסומאים ויחצ"נים. אבל שברירי מפלגות שהשוני ביניהם הוא באיזו מפלגה יש פחות קרימינלים או עשירים או דתיים מובילים בהכרח לקואליציות של סחטנים
יוסי אחימאיר
מה אומרות לציבור הרחב ה"ידועניות" קארין אלהרר ועדי קול? מה עושה אותן למועמדות ראויות באופן אובייקטיבי לשבת בכנסת ישראל? יעקב פרי בוודאי יותר מוכר    ציבור חכם, לא טיפש, נבון ושקול - ספק אם יתפתה להצביע ליאיר לפיד בגלל ה"שמות" שהוא צד לייפות בהם את רשימתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il