X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפליא אותי כיצד אנשים שונים מצליחים לשכנע את שומעיהם שהם בעלי מקצוע בתחום ההשקעות הם מצליחים לשכנע שהם מנהלי השקעות מוצלחים המשיאים תשואה גבוהה ללקוחותיהם או כפי שאני קורא לזה - מצליחים לעשות קסמים
▪  ▪  ▪
נותנים כספם למרות נורות האזהרה [צילום: פלאש 90]

לאחרונה יצא לי להתמקד בתוכנית תחקירים שאינה חביבה עלי במיוחד אולם לאור התוכן שהובטח בפרסום החלטתי לשבת מול המסך הקטן ולהתרכז.
בתוכנית כלבוטק - בהנחיית רפי גינת - הוצגו בתוכניות האחרונות נוכלים פיננסים המצליחים לבצע בלי שום קושי (כך זה נראה) עקיצה פיננסית מרשימה באנשים תמימים (גם כאן, תלוי בעיני במתבונן).
הפליא אותי כיצד אנשים שונים מצליחים לשכנע את שומעיהם שהם בעלי מקצוע בתחום ההשקעות. הם מצליחים לשכנע שהם מנהלי השקעות מוצלחים המשיאים תשואה גבוהה ללקוחותיהם או כפי שאני קורא לזה - מצליחים לעשות קסמים.
הפליאה מאותם נוכלים פיננסים היא כאין וכאפס אל מול הפליאה מהפתאים המוכנים ליפול ברשתם. אנשים מן הישוב פוגשים באדם המציג עצמו כמנהל השקעות מוכשר מאוד ופשוט נותנים לו את כל כספם. לא מבררים אודותיו, האם יש לו רישיון לעסוק בתחום, היכן הכסף מושקע, כיצד הוא פועל וכו' וכו'.
אני יכול לקבל את ההנחה של האנשים הפתאים כי ממש לא מעניין אותם איך והיכן הכסף מושקע והעיקר הרווח, אך נורות אזהרה שאמורות להידלק פזורות כחול אשר על שפת הים לאורך כל התהליך.
מדהים אותי בכל פעם מחדש כיצד אנשים מוכנים לוותר על ביטחון כספם לטובת הבטחות שווא לרווחים גבוהים ומהירים וכיצד הם מוותרים על כספם ונותנים אותו לנוכלים פיננסים מוכשרים. כיצד בכל פעם מתגלה נוכל פיננסי חדש שגנב את כספי המשקיעים. בכל פרסום שכזה אני תוהה - האם יהיו עוד נוכלים פיננסים ועוד פתאים?
נקודות עיקריות שיש לשים לב אליהן:
- הבטחת תשואה היא אות אזהרה גדול מאוד: לא ניתן להבטיח תשואה בהשקעות (בשום תחום: לא בשוק ההון, לא במט"ח, לא בנדל"ן, לא בעסקים).
- הכסף מועבר ישירות למנהל ההשקעות: אות אזהרה אדום בוהק. ברגע שהכסף יוצא מחשבון הבנק האפשרות להחזיר אותו לשם או לעקוב אחרי ביצועיו שואפת לאפס מוחלט.
- העברת מסמכים המוכיחים פעילות: הטענה היא שאי-אפשר לעקוב האם המסמך אמיתי או מזויף. ובכן, כל פעילות השקעה ע"י בעל רישיון צריכה להיות מלווה במסמכים כפולים וצולבים משני גופים עיקריים: הגוף המנהל את ההשקעה והגוף בו קיים חשבון ההשקעה.
- הבטחה לתשואות גבוהות ובמהירות: בשוק ההון אכן ניתן להשיג תשואות גבוהות במהירות, אך יש מכשולים גבוהים בדרך אליהן. היכולת היא נקודתית וחד פעמית (לא ניתנת להשגה באופן קבוע ורציף) וכן ישנה אפשרות גבוהה מאוד להפסד מלוא ההשקעה באותו פרק זמן קצר.
- הבטחה לריטיינר שבועי\חודשי\שנתי: בשוק ההון ניתן להגיע לתיק השקעות הבנוי על ריטיינר (תשלום דיבידנדים או ריבית לחשבון). ברגע שיש הבטחה גם לרווחי הון גבוהים וגם החזר שוטף של הרווחים באופן קבוע - נקודת אזהרה אדומה ובוהקת.
- רישיון: כל מנהל השקעות, יועץ השקעות, משווק השקעות חייב על-פי חוק להחזיק רישיון בתוקף. ניתן לבדוק האם למציע יש רישיון באתר האינטרנט של הרשות לניירות ערך - שם מופיעים כל בעלי הרישיון בתחום.
לסיכום: הנקודות הללו הן ללא ספק העיקריות כאשר אתה הלקוח מעוניין למצוא בעל מקצוע שיטפל בהשקעות שלך. במידה ויש פנייה אליך ואחת מהנקודות מוזכרות בפניך בשיחה, עליך להבין שיתכן מאוד שמדובר בנוכל פיננסי שלנגד עיניו לגנוב את כספך - עוקץ פיננסי.

תאריך:  04/11/2012   |   עודכן:  05/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רפי גינת
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן אלון
בנימין נתניהו מקפיד לקרב אליו את המובחרים ביותר. נתן אשל, צחי הנגבי, ועכשיו התחתן עם ליברמן. סיפור חתונתם הוא התגשמות המשל על הכייס המקצועי, שכל מה שהוא מסוגל לראות בעולם זה כיסים, גם כאשר הם ריקים. בנימין "לב-אבן" עשה השבוע מאמצים להחזיר את כחלון, וליברמן "אגרוף-ברזל" שלח את דני אילון למשימת עלה-תאנה. האם נשכיל לסגור את הכוורת הרעילה ולשלוח את הכוורן לתקופת אבטלה?
שמואל פישר
כשאני שומע וקורא כיום את דבריהם של אנשי ציבור, המצהירים כי רבין ז"ל תמך בהקמת מדינה פלשתינית אני יודע שאלה הם דברי הבל חסרי שחר של אנשים חסרי בושה שבהבל פה ובעזות מצח מנסים לשכתב את ההיסטוריה
אלישע פורת
שני מכתבים בפרשת האזכרה לחגי אבריאל (1922 - 1972). חגי אבריאל מהמיישבים הגדולים של הנגב, היה אחיו הצעיר של אהוד אבריאל. ועוד על אבא קובנר - מכתבו של אהוד אבריאל אל טובה אבריאל, בעניין אבא קובנר
נסים גבאי
משה כחלון היה ונותר אותו פוליטיקאי, שגם אם לפעמים עושה פעולות בכיוון הנכון, את המנהיגות הסמכותית, את שרביט ההובלה, את העוצמה הפנימית לדהור על כנפי הרעם - אין לו!
סיני גז
מבט על העיתונות בימים אלו מגלה מצב מביך בו היא מתהדרת כ"כלב השמירה של הדמוקרטיה" אך בפועל היא זו שכובלת את הדמוקרטיה בקשרי שלטון, הון ואינטרסים כאלו ואחרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il