X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הראפר הקוריאני PSY. הייצוא המצליח ביותר של קוריאה הדרומית בשנים האחרונות [צילום: AP]
האם הנשיא פרס ירקוד 'גנגנם סטייל'?
לומדים שם גמרא, מזדהים עם צה"ל וגם משתלטים על המוזיקה העולמית ראיון עם שגריר קוריאה הדרומית בישראל, כולל חברותא עם סוגייה מהתלמוד והבטחה להביא לכאן את כוכב אחד הקליפים הנצפים בעולם

באן קי מון (משמאל) עם PSY [צילום: AP]

צעדי ריקוד ישירות מ-PSY
"גנגנם סטייל הוא טוב מאוד" צוחק שגריר קוריאה הדרומית בישראל, ומוסיף כי "במסגרת משלחת דיפלומטית שהגיעה לכאן בשבוע האחרון, שביקרה גם אצל הנשיא פרס החלטנו לנסות ולראות אם נוכל להביא אותו לישראל". האם נזכה לכבוד דומה לזה שזכה לו מזכ"ל האו"ם באן קי מון, שלמד את צעדי הריקוד ישירות מהמקור? השגריר מקווה שכן: "אם נצליח, PSY ילמד את הנשיא הישראלי את הצעדים המיוחדים" הוא אומר

מדי כמה שבועות מקדישה התקשורת הישראלית כתבה או שתיים העוסקות בהתרחשויות בדיקטטורה הסגורה קוריאה הצפונית, באיום הגרעיני ובשליט החדש והצעיר. מתברר שמבול הידיעות עושה את שלו והישראלי הממוצע אינו מבדיל בין קוריאה הצפונית הקומוניסטית לבין אחותה הדרומית הדמוקרטית. עם הבלבול הזה נאלץ להתמודד קים איל סו, שגריר קוריאה הדרומית בישראל, מדי יום.
"מה לעשות, כנראה לא כל הישראלים מבינים שקוריאה הדרומית היא מדינה דמוקרטית ואחת התומכות הגדולות של ישראל" אומר השגריר ל'מקור ראשון' ומוסיף בחיוך: "שואלים אותי אם אני נציגו של הדיקטטור קים ג'ונג-און".
אנו נפגשים עם השגריר לכבוד חגיגות 50 השנה לכינון היחסים הדיפלומטים עם ישראל, והוא מצידו עושה כל מאמץ שהישראלים יכירו את מולדתו, ויפנימו כי מדובר בידידתנו הטובה ביותר באסיה.
"ישראל וקוריאה דומות מאוד" הוא חוזר ואומר במהלך השיחה. "שתי המדינות מוקפות בשכנים 'קשוחים' ונמצאות תחת איום גרעיני - אתם של אירן, ואנחנו מכיוון קוריאה הצפונית". חשוב לו לציין בראיון עם עיתונאי ישראלי, כי למרות שארצו מקיימת יחסים דיפלומטיים עם אירן ואף רוכשת ממנה כמויות גדולות של נפט, הרי שמאז החלו העיצומים קוצץ ייבוא האנרגיה מהרפובליקה האיסלאמית באופן דרמטי. "אנו שותפים לכל הסנקציות הבינלאומיות" מבהיר השגריר.
אבל הישראלי הממוצע נחשף בכל זאת לכמה דקות של תרבות דרום-קוריאנית. הקליפ הווירטואלי 'גנגנם סטייל' של הראפר הקוריאני PSY שמאיים לכבוש את התואר 'הקליפ הנצפה ביותר ביו טיוב', הוא הייצוא המצליח ביותר של קוריאה הדרומית בשנים האחרונות. הקצביות, סגנון הריקוד הביזארי משהו והמנגינה הממכרת הפכו את הכוכב PSY לפנים המוכרות ביותר מהמדינה האסייתית. נכון לעכשיו, שלושה חודשים וחצי מהיום ששוחרר לרשת הוא הקליפ השלישי הנצפה ביותר בכל העולם והוא הספיק להיות מועמד לפרס הקליפ הטוב ביותר בטקס פרסי המוזיקה של MTV באירופה.
"גנגנם סטייל הוא טוב מאוד" צוחק השגריר, ומוסיף כי "במסגרת משלחת דיפלומטית שהגיעה לכאן בשבוע האחרון, שביקרה גם אצל הנשיא פרס החלטנו לנסות ולראות אם נוכל להביא אותו לישראל". האם נזכה לכבוד דומה לזה שזכה לו מזכ"ל האו"ם באן קי מון, שלמד את צעדי הריקוד ישירות מהמקור? השגריר מקווה שכן: "אם נצליח, PSY ילמד את הנשיא הישראלי את הצעדים המיוחדים" הוא אומר.
האם הריקוד הוא קוריאני?
"מדובר בגל חדש של תרבות קוריאנית פופולרית מודרנית שהחלה בשנים האחרונות", מתייחס השגריר לתופעה שכבר קיבלה את השם K-pop. "היא כוללת בין השאר דרמה, מוזיקה, ריקודים וסרטים, שמביאים מצד אחד את התרבות העתיקה שלנו ומשלבים אותה עם התרבות המערבית. להקות הריקודים הייחודיות שלנו החלו להופיע בכל העולם ומתקבלות יפה מאוד".
ציפיתם להצלחה שכזו לקליפ שטותי שכמעט כולו קוריאנית?
"ממש לא. לא עלה בדעתנו שקוריאנים יכולים להיות כל-כך פופולריים בעולם, PSY אפילו כבש את מצעדי הבילבורד האמריקניים עם שיר שהוא לא קרוב לשפה שמבינים בארה"ב, זה לא ייאמן".

"צריך ללמוד את התלמוד"

סוגייה תלמודית
תוך כדי פגישתנו שולף איל-סו את אחד הספרים מהמדף והחל לתרגם חלק מהמשלים והסוגיות. "אם אבא ומורה נמצאים שניהם בבית הכלא, ורק ילד יכול לשחרר אחד מהם, הוא צריך לשחרר את המורה" מתרגם עבורנו השגריר. "האם זה נכון?" הוא שואל בהשתאות ומוסיף: "כנראה שזה מראה על כבוד והערכה לאנשים שמלמדים אתכם"

קשר נוסף ומפתיע בין ישראל לקוריאה הדרומית הוא הערכה הגובלת בהערצה ליהודים ולתרבותם במדינה המזרח-אסייתית. שליש מתוך 50 מיליון התושבים בקוריאה הדרומית הם נוצרים ואהבת ישראל היא חזון נפוץ. "אני זוכר שבתקופה של מלחמת ששת הימים הייתי ילד בבית הספר היסודי, ולאחר ששמענו שישראל ניצחה המורה שלנו אמר 'יש להם אומץ, צריך ללמוד מהם'". כך לא רק איל-סו התחיל לעקוב אחרי ישראל, אלא האומה כולה החלה להכיר מקרוב את התרבות היהודית. "תמיד אמרו אצלנו שיש כל-כך הרבה יהודים שזכו בפרס הנובל, שכנראה שיש משהו בחינוך היהודי, ואם רוצים להבין את היהודים כנראה שצריך ללמוד את התלמוד" הוא אומר.
מאז שנות ה-60 תורגמו סוגיות שלמות מהתלמוד לקוריאנית, והספרים נמצאים כמעט בכל בית ברחבי המדינה. תוך כדי פגישתנו שולף איל-סו את אחד הספרים מהמדף והחל לתרגם חלק מהמשלים והסוגיות. "אם אבא ומורה נמצאים שניהם בבית הכלא, ורק ילד יכול לשחרר אחד מהם, הוא צריך לשחרר את המורה" מתרגם עבורנו השגריר. "האם זה נכון?" הוא שואל בהשתאות ומוסיף: "כנראה שזה מראה על כבוד והערכה לאנשים שמלמדים אתכם".
אך בגמרא הקוריאנית לא תמצאו איזכור לטקסטים המקוריים המתורגמים, ומסתבר שלא מדובר בציטוטים, אלא בפרשנות על הדברים, בשפה עממית ופשוטה. לצורך העניין: ייתכן שבאמצע הסוגייה יביא המחבר הקוריאני ציטוטים של הוגים יהודיים כאלברט איינשטיין ואחרים, אשר מוסיפים מידע על הנושא הנלמד. "צריך להיות בעל דמיון כדי להיות יצירתי" הקריא איל-סו את דבריו של איינשטיין. אם עבורנו PSY זו תרבות קוריאנית, אז עבורם איינשטיין הוא אחד מהאמוראים.
איל-סו מציין כי הגמרא לא נלמדת בבתי הספר, אלא כהעשרה בבית. "הורים שרוצים שילדיהם יהיו מוצלחים כמו היהודים יקנו את הספר וילמדו אותו איתם כהעשרה" הוא אומר, "אין קוריאני שלא יודע מה זה התלמוד".

משתמטים משירות צבאי בקוריאה - לשנתיים מאסר

איל-סו טורח להזכיר שוב ושוב כי קוריאה הדרומית וישראל דומות כתאומות סיאמיות: מדינתו הוכרה כמדינה עצמאית ב-1948, באותה שנה בדיוק בה הוקמה מדינת ישראל, ולטענתו לישראלים יש טעם דומה לזה של הקוריאנים. "יש משהו בתיבולים ובסגנון הבישול שלכם שמאוד דומה לשלנו ואני מאוד אוהב אותו. לצערי אין מספיק מסעדות קוריאניות בישראל, אבל אנחנו עובדים אט-אט על הכנסת התרבות שלנו לישראל, דרך הבאת שפים מהשורה הראשונה ופסטיבלים קוריאנים מגוונים" הוא אומר.
מאפיין נוסף שדומה לדברי השגריר בין המדינות הוא שירות חובה המונהג בהן, בעקבות האיום הביטחוני הממשי. "אצלנו אומנם זה רק עבור הבנים ולא עבור הבנות, אבל השירות הוא חובה, ומי שלא משרת נכנס לכלא". ולכמה זמן כולאים את המשתמטים? "השירות הוא שנתיים, אז מי שלא רוצה לשרת, ויש כמה קבוצות דתיות שיש להן בעיה עם השירות, נכלאים לתקופה של שנתיים".
לדעתך שיטה זו הייתה מצליחה בישראל?
"לא, בישראל יש הרבה חרדים שלא מתגייסים מסיבות דתיות, יותר מדי מכדי להכניס את כולם לבית הכלא. אצלנו מדובר באחוז קטן יותר של האוכלוסיה". לתשומת לבו של ח"כ יוחנן פלסנר.
מההיכרות הביטחונית עם ישראל, במה צה"ל והצבא שלכם שונים?
"האמת שהצבאות אצלנו ואצלכם נמצאים במצב של מלחמה, ובגלל זה גם שיתוף הפעולה שלנו עם צה"ל גבוה. אבל יש בינינו הבדל מהותי: אצלנו החיילים לומדים טאקוונדו", אומר השגריר וצוחק.
אהבת ישראל ואנשים לבביים, בקרוב אצלנו.

תאריך:  07/11/2012   |   עודכן:  07/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם הנשיא פרס ירקוד 'גנגנם סטייל'?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
העם הקוריאני
Alonis  |  8/11/12 11:15
2
עדיף על הריקוד המושחת מאו0לו!! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  9/11/12 07:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל כהנא
בחצי האי סקנדינביה, הכולל את שוודיה, אין יותר מדי אהדה - בלשון המעטה - כלפי היהודים    יהודי מאלמו סובלים שנים מהתקפות אנטישמיות של מוסלמים; התקשורת השוודית שטופה בהסתה אנטי-ישראלית ובמפגשי האיחוד האירופי, השוודים תמיד יהיו מובילי הקו החריף נגד ישראל
חגית כהן
לקחו כוכב טלוויזיה בעל ערס-אפיל, ציוותו אליו שחקנית שיופייה מופנם יותר, הדביקו על קיר כמה כרזות בחירות של בגין - ומצפים שנאמין שהעסק מתרחש שנייה לפני המהפך    בפתטיוּת זוחלות לפחות תולעי התקווה והאשליה
ד"ר ליאורה אברמוב
מדענים שוקדים על פיתוח אמצעי מניעה של הדור הבא שיהיו נגישים ובטוחים לשימוש, קלים לנטילה, עשויים מחומרים משופרים ונטולי תופעות לוואי    לפניכם, סקירת אמצעי המניעה שכבר מצויים בשימוש ואלה שנראה בעשורים הבאים
צילה שיר-אל
נושאי תקשורת שוב עומדים להיות בנסיגה בתקופה הקרובה    כבר כשבוע לפני תאריך כניסת הנסיגה באופן רשמי ניתן לחוש בהשפעותיה וגם לאחר סיום הנסיגה, ייקח עוד כשבוע עד אשר הדברים יחזרו למסלולם הרגיל
פזית רבינא
הסוד השמור התגלה בגלל ראש המוסד לשעבר: ישראל ובלרוס מתכוונות לחתום על הסכם לשיתוף פעולה רפואי. אם ייחתם, יוכלו ישראלים רבים לעבור השתלת אברים חוקית בבלרוס. והאם ליברמן ומאיר דגן הסתירו מראש הממשלה את המבצע הרפואי?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il