X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היבחרותו של נפתלי בנט תהפוך את מפלגת "הבית היהודי-המפד"ל החדשה", ממפלגת נישה, למפלגת ימין-לאומית-מסורתית לגיטימית הרצון שלו לפתוח את הרשימה לפלח אוכלוסיה רחב יותר, יביא הרבה יותר כח בקלפי וכתוצאה מזאת, השפעה רבה יותר בקואליציה ובממשלה
▪  ▪  ▪
בנט. איתו המחנה רק יגדל [צילום: מן הטלוויזיה]

במקביל לבחירות לנשיאות בארה"ב, אמש, התרחשה לנו, כאן בישראל, מהפכה לא קטנה מתחת לאף.
בזמן שהתקשורת הישראלית תיעדה כל דקה ושנייה מהמאבק – המרתק לכשעצמו – בין ברק אובמה ומיט רומני והריצה אחר האלקטורים, ב"בית היהודי – המפד"ל החדשה" הרגישו מעט בצל ובצדק. לא בכל שנת בחירות מתפקדים 54,000 אנשים, ועדיין, המפלגה לא זכתה למספיק "זמן מסך" שבהחלט הגיע לה.
אך גם הבחירות בארה"ב לא פגמו בחגיגות הניצחון של היו"ר החדש, נפתלי בנט, שהביס את יריבו, זבולון אורלב.
אורלב, מבחינתו, הגיע עם תווית של מחוקק מנוסה ורב שנים, פרלמנטר איכותי שעשה דבר או שניים בחייו. הוא ייצג את "פעם". המפד"ל הישנה, הבועטת מצד אחד, אך הכנועה מצד שני. מפלגת נישה שתמיד הייתה צריכה להתאמץ בכדי לקבל קצת תשומת לב. אורלב מסמל את הסקטוריאליות. מפלגה של דתיים בלבד, ללא ייצוג נשים, מקופדת בתוך עצמה וחשדנית.
מאידך, בנט אומנם חסר ניסיון פרלמנטרי, אך הרוח הרעננה והחדשנות שהביא איתו, בהחלט מחפות על חוסר ניסיונו. וכן, גם הוא, כמו אורלב, עבר כמה דברים בחייו – החל משירות בסיירת מטכ"ל ועבד עבודה כראש המטרה של בנימין נתניהו (דאז, ראש אופוזיציה), "אקזיט" בחברת היי-טק והקמת תנועת "ישראל שלי". לא משהו שניתן לזלזל בו, זה בטוח.
התמרכזות היא שם המשחק
הרוח החדשה שבנט הביא איתו ל"בית היהודי" היא היכולת להתקדם, לנוע קדימה. התמרכזות היא שם המשחק אצלו.
אם אורלב מייצג את הדתיים בלבד, בנט מייצג את המסורתיים, הדתיים, החרדים ואפילו החילונים אוהבי ארץ ישראל וההתיישבות. הוא מוכן להכניס ייצוג של נשים מתאימות ופתוח לרעיונות חדשים. הוא לא מבין, בנט, כיצד מחנה לאומי כה גדול, היה עד עכשיו מפוצל לגמרי - מה שבזבז קולות ומשאבים מיותרים.
אז נכון שבנט ניצל בצורה צינית את התנועה הלא-פוליטית שלו, כביכול, "ישראל שלי", בכדי לעשות הון פוליטי (מה שהיה צפוי, אגב) ונכון שהוא ביקר את רה"מ המון פעמים מתוך פופוליזם ולאו-דווקא מתוך פרקטיקה, אך התמורות והשינויים שייקרו מעתה במפלגה הזו, בהחלט ישחקו לטובת המחנה הלאומי הכללי ו"הבית היהודי-המפד"ל החדשה", בפרט.
שינוי ממפלגת נישה
דווקא עם בנט – ולמרות התמיכה של רה"מ באורלב - המחנה הדתי-ציוני יכול לגדול ולצבור כמות מנדטים יפה, שתחבור לליכוד-ביתנו בקואליציה, אם זו תבחר.
כאמור, בנט רוצה להפוך את מפלגת "הבית היהודי-המפד"ל החדשה", ממפלגת נישה למפלגת ימין-לאומית-מסורתית לגיטימית. הרצון שלו לפתוח את הרשימה לפלח אוכלוסיה רחב יותר, יביא הרבה יותר כח בקלפי וכתוצאה מזאת, השפעה רבה יותר בקואליציה ובממשלה.
ולכן מדובר במהפכה של ממש. ממפלגה סקטוריאלית וזניחה, בנט יכול להקים פה מחנה לאומי רחב, שיעניק למחנה הלאומי הגדול יותר, גב, מתי שצריך וביקורת מתי שצריך.
הליכוד-ביתנו ובכלל זה, מחנה הימין כולו, מצפה לאיחוד (קואליציוני) ולשיתוף פעולה, על-מנת להגיע לגוש חוסם כנגד רסיסי המפלגות של השמאל ומטרותיהן - מדיניות חברתית-קיצונית, חסרת אחריות ונעדרת משמעת תקציבית והמשך ויתורים ונסיגות בפן המדיני, שימיטו עלינו עוד אסונות.

הכותב הוא פובליציסט, מפעיל וכותב הבלוג ״למה לא פוליטיקה עכשיו״, עורך וכתב באתר הספורט "השישית באירופה", כתב באתר ליכודניק, פעיל בתא לביא-אריאל ובצעירי הליכוד. סטודנט לתואר ראשון במדע המדינה ותקשורת.
תאריך:  07/11/2012   |   עודכן:  08/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מהפכה של ממש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כל מילה בסלע
רמיקו  |  8/11/12 23:15
2
בנט הכי קרוב בתפיסתו לפייגלין
יהודי-ישראלי  |  12/11/12 18:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי הייטנר
התגובות על הראיון של אבו מאזן בערוץ השני, כמה לא מפתיע, היו אוטומטיות    מצד אחד, תגובה אוטומטית של התלהבות, ללא כל סימני שאלה ובדיקה ביקורתית של הטקסט שנאמר, ולא פחות חשוב – של הדברים שלא נאמרו    מצד שני, תגובה אוטומטית של דחייה על הסף, ללא כל ניסיון לבדוק שמא נאמרו דברים חדשים, הראויים לבחינה ולהתייחסות, אולי אף לברכה
יוסף קנדלקר
בפעם הקודמת הבאתי את חלקו השלישי של הלכות סופר מרקט, ועתה אני מביא את חלקו הרביעי והאחרון לעת עתה של הקובץ למבקר בסופרמרקט    שהרי כך דרכה של ההלכה, לחדש ולהתחדש
אליהו קאופמן
הפגז האחרון שניתח על "איכות החיים" העתידית בוואדי ערה נקרא: "העברת שדה התעופה דב"    בשעה טובה ומוצלחת הצליחו נהנתני צפון ת"א להעביר מטרד מעל ראשם היישר לעבר פח האשפה הרעיל של המדינה: צפון השרון, מחדרה ועד לאחר ואדי ערה
איתן קלינסקי
המפלגה הרפובליקנית נתנה שיעור מרשים בדמוקרטיה    בהיוודע תוצאות הבחירות, האולם בבוסטון נותר גדוש באלפי תומכים, המכבדים במחיאות כפיים את המנהיג שלא זכה בבחירות
ד"ר יעקב קורי
לצדק החברתי והכלכלי הייתה עדנה של מספר שבועות בקיץ 2011, אבל הצליחו להקהות את חושינו, הפכו אותנו ללוטופגים אוכלי פרות הלוטוס. אך כפי שיוליסס הצליח למצוא דרך להימנע מהשפעות פירות הלוטוס המטמטמים, אנו לא נתמכר לתוכניות הריאליטי, אנו עוד נמציא את הסוס הטרויאני. לא צריכים הרבה אנשים, קומץ של בעלי רצון טוב יספיקו, על-מנת לפתוח לרווחה לצדק בר הקיימא את שערי טרויה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il