X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גם הרופא הטוב ביותר, המטפל באלפי מטופלים מידי שנה (ואף למעלה מכך), עשוי לטעות במקרה מסוים או לנהוג בחוסר זהירות הדבר אינו אומר בהכרח שאותו רופא אינו רופא טוב, אולם מצד שני, זהו בדיוק המקרה שבו יש מקום לתביעת רשלנות רפואית באופן שאותו נפגע יקבל פיצוי בגין צרכיו בעקבות הפגיעה
▪  ▪  ▪
מה לעשות במקרה שיש חשד לרשלנות? [צילום: פלאש 90]

מהי תביעת רשלנות רפואית? תביעת רשלנות רפואית במהותה הינה תביעת נזיקין אזרחית לקבלת פיצויים בגין נזקי גוף שנגרמו עקב רשלנות של גורם רפואי כזה או אחר.
רשלנות רפואית – כיצד מתחילים?
כדי להתחיל בבירור תביעת רשלנות רפואית יש לאסוף תחילה את כל החומר הרפואי הרלוונטי. לא ניתן להסתפק במסמך שחרור או בגיליון סיכום. לצורך כך יש לפנות למחלקת רשומות רפואיות במוסד הרפואי הרלוונטי או לפנות לקופת החולים הרלוונטית ולבקש לצלם את החומר הרפואי בהתאם לנוהלי המוסד.
לאחר מכן, יש לפנות לעורך דין בעל ניסיון בתביעות רשלנות רפואית. לרוב, פגישת ייעוץ ראשונית אינה כרוכה בתשלום, אולם מומלץ לברר את הדברים מראש. כמו-כן, יצוין כי עורך הדין יכול לפנות בשם הנפגע (לאחר חתימה על המסמכים הרלוונטיים) ולאסוף בשמו ובעבורו את התיעוד הרפואי הנחוץ.
לאחר השלמת איסוף החומר הרפואי הרלוונטי וניתוחו על-ידי עורך הדין, כמו גם לאחר גביית כל העובדות הדרושות, יופנה התיק, במקרה המתאים, לייעוץ עם מומחה רפואי בתחום הרלוונטי. במידה והמומחה יהיה סבור כי קיימת עילת תביעה, תוגש חוות דעת רפואית המבססת את טענות התביעה. לעיתים, יש צורך ביותר מחוות דעת אחת.
האם חייבים חוות דעת לצורך תביעת רשלנות רפואית ?
בהתאם לדין הקיים, כל טענה שעניינה ברפואה צריכה להיתמך בחוות דעת ערוכה כדין. לכן, ככלל, לא ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית שאינה נתמכת בחוות דעת. הצורך בחוות דעת נכון הן לגבי שאלת האחריות (הוכחת רשלנות הגורם הרפואי) והן לגבי שאלת הנזק של אותו נפגע, לרבות הצורך בקביעת אחוזי הנכות שנותרו כתוצאה מהפגיעה והצרכים המיוחדים שהוא יזדקק להם בעקבות הפגיעה עד לאריכות ימי חייו.
מדוע פונים קודם לייעוץ ראשוני עם מומחה ולא מיד לחוות דעת רפואית?
היות שהתשלום עבור חוות דעת רפואית עשוי להיות יקר (ובתחומי רפואה מסוימים גם להיות בין 10,000-20,000 ש"ח), אין שום הגיון או הצדקה לשלם את מלוא עלות חוות הדעת עוד בטרם יודעים האם בכלל יש עילת תביעה והאם אותו מומחה יהיה מוכן לכתוב חוות דעת המבססת תביעה ראויה. על כן, מקובל לפנות תחילה לייעוץ ראשוני עם המומחה בעלות מופחתת, כדי שאותו מומחה יעריך "האם יש קייס" והאם יש מקום לכתוב חוות דעת – ורק במידה והתשובה חיובית – אזי המומחה ישלים את חוות הדעת, ובהתאם, הלקוח ישלים למומחה את שכר טירחתו כפי שסוכם מראש.
מהן ההוצאות הצפויות לפני שמגישים תביעת רשלנות רפואית?
העלויות הראשוניות בטרם הגשת התביעה כוללות, בין היתר, צילום החומר הרפואי, התייעצות עם מומחה רפואית וחוות דעת, תשלום אגרה לבית המשפט. לרוב, שכר טירחת עורכי הדין נקבע באחוזים מסכום הפיצוי, כך שאין צורך לשלם לעורך הדין עם פתיחת התיק, אלא רק בסיומו וככל שיש פיצוי. מומלץ כמובן לסכם את הדברים מראש.
כמה זמן נמשכת תביעת רשלנות רפואית?
לא ניתן להשיב על שאלה זו מכיוון שיש יותר מידי גורמים משתנים התלויים במקרה הספציפי העומד להכרעה. משך הזמן, תלוי בין היתר, בהתאם למידת מורכבות התיק, הפלוגתאות העומדות על הפרק, הסיכויים והסיכונים לצדדים ועוד. ככלל, תביעות אלה עשויות להימשך מספר שנים.
הקשר בין תביעת רשלנות רפואית, תלונה משמעתית והעמדה לדין פלילי כפי שנאמר לעיל, תביעת רשלנות רפואית הינה תביעה אזרחית לקבלת פיצויים בגין נזקי גוף. המטרה הישירה של התביעה אינה ל"העניש" את הגורם הרפואי או להוקיע אותו. יש לזכור, כי ברוב המקרים הגורמים הרפואיים אינם מתכוונים להזיק לנפגע אלא בדיוק להפך מכך. גם אם יש לא מעט מקרים של רשלנות רפואית, ואף מקרים חמורים, עדיין מערכות הרפואה בישראל נחשבות מהמתקדמות והטובות בעולם.
משפט ידוע הוא כי מי שלא עושה לא טועה. גם הרופא הטוב ביותר, המטפל באלפי מטופלים מידי שנה (ואף למעלה מכך), עשוי לטעות במקרה מסוים או לנהוג בחוסר זהירות. הדבר אינו אומר בהכרח שאותו רופא אינו רופא טוב, אולם מצד שני, זהו בדיוק המקרה שבו יש מקום לתביעת רשלנות רפואית באופן שאותו נפגע יקבל פיצוי בגין צרכיו בעקבות הפגיעה.
הליך נפרד ושונה לחלוטין בו ניתן ללקוט הינו הגשת תלונה לנציב קבילות הציבור במשרד הבריאות, אשר יכול לחקור המקרה ולהעמיד את הגורם הרשלן לדין משמעתי.
במקרים שבהם התנהגות הגורם הרפואי עולה עד כדי רשלנות חמורה הוא עשוי לעמוד בפני דין פלילי (לדוגמה גרימת מוות ברשלנות וכו').

עורך דין רשלנות רפואית
מאמר זה נכתב על-ידי עו"ד אורי דלאל, שותף במשרד עורכי דין ניצן מרום ושות', המייצגים נפגעים רבים בתביעות נזיקין עקב רשלנות רפואית.
תאריך:  08/11/2012   |   עודכן:  08/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רשלנות
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדריך לנפגעי רשלנות רפואית
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מדריך לא רע בכלל
דובלה  |  9/11/12 20:13
2
מעניין
לארופא  |  10/11/12 18:34
3
כותרת הכתבה אינה מתאימה
דני77  |  10/11/12 22:59
4
אחלה מדריך
אופירה  |  11/11/12 10:50
5
זהירות 3 - מקדם אתרים
שימי27  |  11/11/12 13:17
6
לגבי משך תביעת רשלנות רפואית
נויה11  |  13/11/12 15:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרד כהן-קידר
הכותרת הראשית בעיתון הארץ של אתמול הייתה משהו בסגנון "נתניהו הפסיד בדאבל".כך מנסה העיתונות הישראלית להחדיר תרבות של בית"ר ירושלים ובלומפילד לפוליטיקה הישראלית. גם כמות הטוקבקים שגינו את הכתבה, לא שכנעו את עורכי העיתון, והם ימשיכו בדרכם השואפת להשתוות לידיעות אחרונות
חנוך ברטוב
עמנואל שפע יצירתיות וכל מעייניו היו במוזיקה, בשירה, גם בכמיהה מתמדת אל הילדות, הנערות, אל האהבה    בסכין עיצב חליל מקנה-סוף ולימד עצמו לנגן
ציפי לידר
בשולי הכותרות: פרישת כחלון - תרגיל מבריק ביחסי ציבור?    ארוחת הערב מככבת במחקר חדש - המיתוס והמציאוּת    האני המפונק והנזק החינוכי    האדם מחפש משמעות יהודית    ולקינוח הפרוזק כסמל סטטוס
הרב רפי פוירשטיין
הטענה לפיה חייו של המאמין קלים בהרבה משל חברו שאינו מאמין, היא טעות קשה ונפוצה. המו"מ שנאלץ אברהם לנהל על מערת המכפלה מדגים זאת היטב - כמו גם את החיבור הנכון והחיוני בין החזון למציאות
שוש אידסיס
הסרט המטופש הזה הראה בעליל שלא רק שאין כבוד מינימלי לחיילים הישראלים, גם לחיילים לא היה כבוד עצמי!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il