X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הענקת "פרס", לכאורה, לנשיא המדינה שמעון פרס לעמוד בראש "מחנה", היא בבחינת מעשה בלתי מוסרי ובלתי הוגן כלפיו. רק מי שאינו בוחל בשום אמצעים ולא אכפת לו כלל מאחרים, וודאי לא מנשיא המדינה, יכול להציע הצעה כזו. פרס אינו ראוי לביזיון
▪  ▪  ▪
פרס. כהונתו כנשיא המדינה מוצלחת [צילום: פלאש 90]
גוססים בקדימה
האופורטוניסטים שבמפלגת קדימה כבר עזבו והיד עוד נטויה. אף אחד לא לוקח ברצינות את מופז וחבורתו. אז איזו תועלת ל"מחנה" הם מביאים? כלום. מופז-איציק-תירוש-דואן ושות' נתפשים בציבור כקריקטורה פוליטית אחת גדולה. מי יצביע עבורם?

הייאוש הפוקד את מפלגות המרכז-שמאל של המפה הפוליטית הישראלית גורם לטעויות איומות, על גבול הגיחוך. ההצעה להציב את נשיא המדינה, מר שמעון פרס, בראש "מחנה", היא הצעה ילדותית, מטופשת, העלולה להכתים את נשיא המדינה ולגרום לו עוגמת נפש גדולה.
ממה שפורסם בכלי התקשורת, מר פרס סירב, וטוב שעשה כך. חבל שמר פרס בכל זאת מקיים שיחות עם אנשים פוליטיים המנצלים אותן לתעמולה זולה. אם נשיא המדינה, מר פרס, רוצה לשמור ולהישמר מכל רבב שעלול לבדוק בו, הוא חייב להודיע, בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, שידו לא במעל. מרום גילו וניסיונו של מר פרס, העשייה העצומה שלו ותרומתו להקמתה וחיזוקה של ישראל, הוא חייב להביט בסיפוק רב במה שעשה מבלי "להתלכלך" בביצה הפוליטית.
לפיד ויחימוביץ' לא יפנו מקום
מה שקרוי "מחנה" מרכז-שמאל זו פיקציה בלבד. התקשורת ומיני יחצ"נים הם אלה אשר המציאו את המחנה הזה. המדובר באוסף של מפלגות שבהן שולט האגו האישי של כל אחד מראשיהן. אין שום סיכוי שבעולם ששלי יחימוביץ' תוותר על הבכורה ותרים ידיים נוכח גל הסקרים עליו היא גולשת. מה בין הסקרים לבין המציאות, ומה תהיינה תוצאות הבחירות, אין לדעת. יחימוביץ' מרגישה שהיא נוגעת בפסגה, לכן מי שסבור שהיא תהיה מוכנה לוותר למר פרס, תהיה מוכנה להידחות למקום שלישי או רביעי ברשימה הווירטואלית - הוא חולם באיספמיה.
יאיר לפיד הקים מפלגה כדי שהוא יהיה המוביל שלה. הוא הממנה, הוא הקובע, הוא רוצה להיות שר החינוך וכדומה. מישהו יכול לתאר לעצמו שהוא יהיה מוכן לוותר על מה שהוא מזהה כהזדמנות חייו? זה לא רציני. למרות שישנם הסבורים שאין הבדל משמעותי בין "יש עתיד" של לפיד לבין מפלגת העבודה של יחימוביץ', תהום מפרידה ביניהם. ייתכן שבנושאים של דת ומדינה יש דמיון בין השניים. מלבד זאת, אין כל מכנה משותף. ההפך הוא הנכון: תהום מפרידה ביניהם בנושאים הכלכליים, החברתיים, אפילו המדיניים-ביטחוניים. ייתכן מאוד שאם המדובר בקואליציה בין שתי המפלגות לאחר הבחירות, בהחלט ישנה אפשרות של חיבור. לפני הבחירות אף אחד מהם לא יסכים לוותר על התמודדות ולפנות את המקום הראשון למר שמעון פרס. זו בדיה ותו לא.
ומה עם קדימה ו"עצמאות"?
קדימה נמצאת במצב קריטי, אולי אפילו בלתי הפיך. שאול מופז ואנשיו עלולים למצוא את עצמם מחוץ לכנסת הבאה. אין להם כל אמירה ממשית. זו מפלגה משותקת שבראשה עומד אדם שבעצמו מבין שהקריירה הפוליטית שלו הסתיימה, לפחות בכל הנוגע להיותו ראש ממשלה או שר ביטחון. האופורטוניסטים שבמפלגה כבר עזבו והיד עוד נטויה. אף אחד לא לוקח ברצינות את מופז וחבורתו. אז איזו תועלת ל"מחנה" הם מביאים? כלום. מופז-איציק-תירוש-דואן ושות' נתפשים בציבור כקריקטורה פוליטית אחת גדולה. מי יצביע עבורם? אז גם אם קדימה תזכה בשלושה מנדטים, מה כבר יכולה היא להועיל ל"מחנה"?
גם מפלגת "עצמאות" אינה זוכה, בלשון המעטה, בתמיכה רבתי בקרב הציבור. ראש המפלגה, אהוד ברק, מאמין שיש לו סיכוי טוב להתברג בכנסת הבאה ואולי לזכות שוב בתיק הביטחון. הסיכויים גדולים בהתחשב בעובדה שבנימין נתניהו סומך עליו. יש לסייג זאת בצמד המילים "לעת עתה". כל שאר החברים במפלגה המוזרה הזו, להוציא אולי את השר שלום שמחון, אין להם שום משענת ממשית בציבוריות הישראלית.
לא לבזות את הנשיא פרס
לאחר שמנינו את המפלגות העיקריות האמורות, כביכול, להתכנס אל תוך ה"מחנה" שבראשו יעמוד מר פרס, נקבע שאין כל סיכוי שאלה יעבדו עם אלה, אלה לא יוותרו על האגו שלהם, על הסיכוי הבלתי מציאותי להגיע אל הפסגה הפוליטית.
הענקת "פרס", לכאורה, לנשיא המדינה לעמוד בראש המחנה, היא בבחינת מעשה בלתי מוסרי ובלתי הוגן כלפי מר פרס. רק מי שאינו בוחל בשום אמצעים ולא אכפת לו כלל מאחרים, וודאי לא מנשיא המדינה, יכול להציע הצעה כזו. מר פרס אינו ראוי לביזיון, להשפלות. הוא שבע מכל אלה עד שהגיע להיות נשיא המדינה. אין לפגוע בו. יש לתת לו לסיים את הכהונה המאוד מוצלחת שלו כנשיא. לאחר מכן, כל האופציות פתוחות.

תאריך:  11/11/2012   |   עודכן:  11/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרס לפרס
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
יש
יונה סוקולובסקי  |  11/11/12 14:19
 
- חתרן בלתי נלאה ואני לוזר?
tאיציק  |  11/11/12 17:14
 
- הדיקטטור הנבל אליהוא בן און ל"ת
חייב לעוף הביתה  |  12/11/12 18:02
2
צריל לרחם על העם והמדינה ש
ישע   |  11/11/12 19:06
3
נשק יום הדין של השמאל
ד"ר רון בריימן  |  11/11/12 19:52
4
לא ניתן לבזות אדם בזוי.
אליהו חיים  |  11/11/12 19:59
5
זה מה שצפוי לנו:עם יחימוביץ מפ
קורןנאוה טבריה  |  12/11/12 04:25
6
השאלה החשובה היא
איריס כהן  |  12/11/12 11:14
 
- רבין כמובן  ל"ת
איריס כהן  |  12/11/12 11:33
7
זה פרס עצמו שמייצר את הבאזז ל"ת
אהבל רוזנברגי  |  13/11/12 08:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
אריה אבנרי
נשיא המדינה שמעון פרס נפגש באחרונה עם שורה של אישים, ביניהם אהוד אולמרט, ציפי לבני, חיים רמון, שאול מופז, שלי יחימוביץ', יאיר לפיד ומשה כחלון, כדי לערוך להם שטיפת-מוח להקים גוש פוליטי שיחסום את דרכו של בנימין נתניהו להישאר בשלטון    פעם חתרן, תמיד חתרן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il