X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפתרון לישראל איננו במערכה צבאית נגד ארגון הטרור הדומיננטי בעזה, אלא ליד שולחן הדיונים. אם נמשיך להתעלם ממנו או שנקום עליו לחסלו, יבוא במקומו הג'יהאד האיסלאמי, הגרוע ממנו עשרת מונים
▪  ▪  ▪
החמאס כיום הוא התנועה הפלשתינית הדומיננטית [צילום: פלאש 90]
להידבר עם הנייה
הידברות ישראלית עם איסמעיל הנייה, מנהיג החמאס, היא עכשיו צורך השעה. היא חיונית כדי להוציא את הרוח מן המפרשים של הארגון הקיצוני כל כך, מה גם שהוא תאב לקבל את חלקו בעוגה הפלשתינית

תחילה היה זה אש"ף שהפעיל נגדנו את הטרור שלו מעזה ובעקבותיו עושה זאת עכשיו החמאס. השקט ביישובי הרצועה לא ישוב על-כנו כל עוד לא תידבר ישראל עם ארגון הטרור הזה, המאיים עליה חדשות לבקרים. ההתעלמות מן החמאס כשותף להידברות הדדית משחקת בסופו של דבר רק לידיו, ובמקום להוציא ממפרשיו את הרוח - מצליח ארגון הטרור רק להתעצם.
מה שברור הוא שהפתרון לא יימצא בשדה הקרב. כיבושה של עזה, שממנה פועל ארגון הטרור, רק ימיט עלינו כאב-ראש מיותר של ניהול אדמה שאיננה שלנו ושל שליטה בתושביה, עם כל ההוצאות הכרוכות בדבר. כדאי גם לזכור שאם החמאס יחוסל על-ידינו - יבוא במקומו הג'יהאד האיסלאמי, הגרוע ממנו עשרת מונים.
העובדות שבשטח אומנם מוכיחות שתנועת החמאס מוכנה לעשות כל שניתן כדי למחוק את ישראל. אבל, במבט לאחור, כדאי לקרוא את המפה ולהיווכח בעליל כי זו הייתה בתחילה גם מדיניותו המוצהרת של אש"ף, בראשותו של יאסר ערפאת, כל אימת שסירבנו להכיר בקיומו. "האיש עם השערות על הפנים" - נוסח בגין - היה במשך שנים רבות "פרסונה נון-גראטה" מבחינת ישראל, שהחרימה אותו.
אלא שמה לעשות ועוצמתו של אש"ף רק הלכה וגברה בקרב הפלשתינים. ערפאת, שהשכיל ללכד מסביבו את השורות, זכה ליהנות מהערצה טוטאלית. עוצמה זו הביאה, בסופו של דבר, גם להכרה בו מצד ארצות-הברית ומדינות רבות אחרות, שבלחצן נדחפה ישראל להידברות עימו, וזאת חרף הפיגועים הבלתי-פוסקים שלו בה.
צורך השעה
עם מותו של יאסר ערפאת נבחר מחמוד עבאס (אבו מאזן) ליורשו ועל מגש של כסף עלה בידיו לסלול את הדרך להקמתה של מדינה פלשתינית עצמאית, בסיוען האדיב של ארה"ב ושאר מדינות. לישראל לא נותרה עוד הברירה אלא להשלים עם העובדות בשטח, אבל גם עבאס נאלץ לשלם את המחיר הנדרש ולהתרכך. הרשות, שהוא נבחר לעמוד בראשה, שוב לא הצטיירה כמי שמתיימרת לדגול בהשמדת ישראל.
על הגל הזה צריכה עכשיו לרכוב גם ישראל. צורך השעה הוא להידבר עם החמאס, שהוא כיום התנועה הפלשתינית הדומיננטית, הגם שהוא המר באויבינו. זה המקום להזכיר את וינסטון צ'רצ'ל, מנהיגה הכריזמטי של האומה הבריטית, שכנציג בעלות הברית לא היסס לקיים שיחות עם האויב הנאצי ערב מלחמת העולם השנייה. ושלא תהיה טעות: ההידברות לא באה כדי להכיר בצורר או להסכים עימו. היא נועדה לצרכים טקטיים בלבד, שאף כי נכשלו - בסופו של דבר היה בהם כדי לנצל את האופציה האחרונה, לפני שירד המסך על העולם הנאור.
הידברות ישראלית עם איסמעיל הנייה, מנהיג החמאס, היא עכשיו צורך השעה. היא חיונית כדי להוציא את הרוח מן המפרשים של הארגון הקיצוני כל כך, מה גם שהוא תאב לקבל את חלקו בעוגה הפלשתינית. לצורך כך יצטרך כמובן החמאס לרכך את עמדותיו הקיצוניות ולשלם את המחיר, בדיוק כמו קודמיו, ערפאת ועבאס. אסור גם לשכוח שכוחו של עבאס כמנהיג הרשות הפלשתינית מוחלש מיום ליום והוא איננו יותר מאשר מריונטה בעיני בני עמו. מי ששולט בשטח כיום הוא הוא החמאס, המכתיב את הטון לפלשתינים, ורק על-פיו ישק דבר, גם כאשר מחמוד עבאס הוא ראש הרשות.
לא מן הנמנע שבסופו של דבר יוכרע "אבו מאזן" על-ידי החמאס וייעלם מן המפה עוד בטרם יצליח להגשים את חלום המדינה הפלשתינית העצמאית שלו. והנה עוד סיבה טובה להידבר עם האויב הזה. כדי להיערך לשיחות שכאלה אפשר בהחלט לבלוע גלולה נגד בחילה, כפי שנהג לעשות זאת בשעתו יצחק רבין, כל אימת שהיה עליו להיפגש עם יאסר ערפאת. הידברות כזו רק עשויה להחליש את האיסלאם הקיצוני, לבודד ולפלג אותו בקרב אחיו הפלשתינים, ויפה שעה אחת קודם. אם לא נעשה זאת, נקבל בסופו של דבר את הג'יהאד האיסלאמי, הגרוע מהחמאס עשרת מונים.

תאריך:  14/11/2012   |   עודכן:  14/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צריך להידבר עם החמאס
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
ומה אתה מקווה לקבל במשא ומתן?
זקן   |  14/11/12 12:54
 
- אני כנראה יותר צעיר ממך,
לזקן החביב  |  14/11/12 14:45
 
- אתה מתכון לברבורים שלך?
לולינקה  |  14/11/12 17:27
 
- לא יודע. לא מכיר אותך
כמה מטומטם?  |  15/11/12 09:19
 
- צה"ל אף פעם לא ניצח את הפלשתינ
עוד זקן  |  15/11/12 18:42
 
- הדרן לשלום וביטחון:
זקן ישיש  |  15/11/12 22:49
2
כדור נגד בחילה
באום  |  14/11/12 19:39
3
זוועה להיווכח שאנשים לא מפיקים
קורןנאוה טבריה  |  15/11/12 05:45
4
עזריאל קרליבך בתגובה:"אין אתה
קורןנאוה טבריה  |  15/11/12 05:59
5
השמאל-ככלב השב אל קיאו
רני  |  15/11/12 11:31
6
תמימות או טמטום
אבי כהן  |  15/11/12 11:36
7
לעתים נתקלים כאן בכותבים
דאגנית  |  16/11/12 09:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
זכותו של ציבור עובדים להתארגן ולתבוע שכר הולם. חובתו לדרוש הבטחת קיומה של סביבת עבודה, שתאפשר מימוש היעדים שלמענם בא ציבור זה לעבודה כל יום. מצערת העובדה, שבמאה העשרים ואחת המעסיק, שנבחר על-ידי המדינה להיות חברה קבלנית, מתייצב מעברו השני של המתרס ומונע מעובדיו להתארגן
קובי קמין
מי זה החצוף הזה המרשה לעצמו לתבוע מאותו איש נפלא של שלום כל מיני דרישות לא רציונליות, קטנוניות, קנטרניות, כמו הכרה במדינת ישראל כמדינה יהודית או הפסקת הטרור. מי הוא חושב שהוא, ראש הממשלה? למה מה?
רו"ח אהוד ציגלמן
הייעוץ העסקי נולד בהכרה של מנהלים, כי עומד לפניהם אתגר או קושי עליו לא יוכלו להתגבר בעצמם בקלות. מנהלים כאלה מתחילים להיעזר ברגע זה בייעוץ עסקי. ההתגברות עשויה לכלול זיהוי דרכי פעולה והמלצה על דרך מועדפת
מנחם רהט
המנטליות הגלותית והחשש מפני 'מה יאמרו הגויים', מונעים מצה"ל להגיב לפרובוקציות משפילות שמחוללות ילדות ערביות, באמצעות חרפות ויריקות, אגרופים ודחיפות, רמיסת כבוד מדי צה"ל וחילול הכבוד היהודי
עו"ד אברהם פכטר
הפרקליטות הגישה ערעור על הזיכוי במשפט אולמרט (פרשת טלנסקי וראשונטורס), במסגרת בדיקת עקרונות משפטיים שנשכחו ע"י בית המשפט המחוזי. הקביעות העובדתיות עומדות בסתירה לפרשנות המשפטית שנתנה להם ולפסיקה תקדימית של עשרות שנים. מי שטוען שהערעור הוא פגיעה במעמד בית המשפט המחוזי, לא מבין את יסודות המשפט ועקרונותיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il