X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
עידן מילצ'ר סקסולוג   |  מרכז רפואי תל-אביב
הסיסמה "עשו אהבה ולא מלחמה" מלווה אותנו מקדמת דנא, אך מה באמת מתרחש בגופנו בזמנים כמו אלו? כיצד ניתן לקיים יחסי-מין בזמן שהות במקלט? איך אפשר להביע מגע כשנמצאים בחלל צפוף לצד הילדים וללא אפשרות לאינטימיות?
▪  ▪  ▪
חיבוק פלדה שומר על הזוגיות [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

בימים אלה של מבצע עמוד ענן, רמת החרדה שלנו עולה, שכן בני-האדם בנויים קודם לשרידה ולא לרבייה. בזמן מלחמה יש פעילות הורמונלית מוגברת, שהיא תולדה של הדחק בו אנו נמצאים, אשר מורידה את החשק המיני ופוגעת ביכולת התפקודית שלנו.
אנו לא צפויים לראות בעוד תשעה חודשים את תופעת הבייבי-בום האופיינית בדרך-כלל לימי מלחמה. הסיבה היא היקף המלחמה שלא הצריך עדיין גיוס חיילי מילואים רבים למערכה, מה שלא הביא ככל הנראה לקיום מוגבר של יחסי-מין לפני היציאה לשדה הקרב. בנוסף, חיילי המילואים, אינם נכנסים ונשלחים ביודעין לעבר פלישה קרקעית, אלא לתפקידים שונים ולאימונים בסמוך לגבול, ולכן התופעה מעט שונה ממלחמה רבתי.
תופעת הבייבי-בום מתאימה יותר למלחמות אשר בהם מגוייס רוב העם ולפני היציאה ו/או בזמן הפוגה וחופשה מקיימים יחסי-מין המחזקים את הקרבה ופורקים מתחי מלחמה. במצב שכזה, תשעה חודשים אחרי יש בום חיובי, לא אותו בום של פגיעה או סיקול של כיפת ברזל, אלא בום של תינוקות חדשים.
במלחמה כמו במלחמה, בחיים כמו בחיים, יש לנסות ולשמור על שגרה למרות הלחצים והחרדות. נכון שקשה להתמזמז בממ"ד או בחדר המדרגות ליד השכנים והילדים ורבים מתביישים ממה שהשכנה הפולנייה תגיד על זה, אבל יש לנסות ולשמור גם בימי מלחמה על קרבה, חום, אינטימיות ומגע.
חשוב לזכור, כי הלחץ עלול להוציא אגרסיות ותוקפנות אחד כלפי השני ולהציף מתחים בין בני-הזוג. להיות אחד עם השני 24 שעות ביממה ולא במועדון נופש במלון, זו כמעט משימה בלתי אפשרית. החרדה מורידה את התשוקה והזקפה שהרי בזמן לחץ הכל מתכווץ.
צריך למנף את ימי עמוד ענן לבנייה ולחיזוק הקשר הזוגי. אומנם המרחב המוגן הוא מקום בטוח השומר על גופנו וחיינו, אך חיק המשפחה הוא המקום הבטוח ביותר לשמירת נפשנו וביטחוננו. זוגיות בוגרת, אשר יש בה יכולת הקשבה, הכלה, וויתור והליכה לקראת, היא זו אשר תביא לחיזוק עמודי היסוד של הקשר. תקשורת מרגיעה בזמן שלום ובזמן מלחמה, היא למעשה הפתיח לקרבה פיזית אינטימית אשר יכולה להיות מנת חלקם של כל בני המשפחה.
עשרות מחקרים מראים את חשיבות המגע לבריאתנו הגופנית והנפשית כאחד. חיבוק, ליטוף, חום וקירבה הדדית (גם בין בני-הזוג וגם עם הילדים), חשובים מאוד בימים אלו ואל לנו לתת ללחץ להשכיח את זה. בתוך כל אלו, סבלנות וסובלנות, מתן דוגמה אישית לילדים, הקשבה ורגישות לחרדותיהם, יהוו גשר לזוגיות ומשפחתיות טובה יותר ומלחמתנו תצא בשכרנו.
חשוב לתכנן מה כולנו יכולים לעשות ביחד בממ"ד כמו משחקים משפחתיים, אמצעים המאפשרים תחושת שליטה וכמובן חשוב מגע הדדי, חיבור, נשיקה וליטוף, יהוו את המשחק המקדים למה שיקרה מאוחר יותר כשתגיע סוף סוף הזעקת ההרגעה. יש את כיפת ברזל המגנה עלינו, ויש חיבוק פלדה השומר על זוגיותו.

הכותב הוא מנהל מרפאת סקסולוגיה אנאורגנית גברים שבמרכז הרפואי תל אביב
תאריך:  20/11/2012   |   עודכן:  20/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אהבה בזמן מלחמה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין כמו פלישה קרקעית
מזכיר_המדינה  |  20/11/12 19:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע עמוד ענן
רן שורר
דווקא בגלל המצב העדין אליו נקלעה ישראל וההתלבטות הקשה בין ההחלטה לפרוץ עם כוחות קרקע לעזה או להסתפק בסיוע בינ"ל להשגת הסכם כלשהו שירגיע את האזור לזמן מה, דווקא עכשיו נוצר מתח זמן מתאים להכות על הברזל כשהוא חם ולהשיג תוצאות טובות מהמצופה לחיזוק יחסינו עם הפלשתינים וסיוע גם למלך הירדני
איתמר לוין
רשות המיסים: ב-80% מהפגיעות כבר הוגשו תביעות פיצוי למס רכוש    530 מן הפגיעות - באשדוד; בבאר שבע נרשמו 288 פגיעות
רפאל בוכניק
ברור כי כל עוד שורר בצד השני מורל גבוה והאוכלוסיה הפלשתינית מגבה את הנהגת ארגוני הטרור, ספק אם ניתן לצאת מן המבצע עם רישומם של הישגים שישרתו בטווח הבינוני והארוך את האינטרסים של מדינת ישראל
אבנר אביב
אחד ההישגים של מבצע עמוד ענן היה חידוש פניני הלשון - "בלתי מעורבים"    במבצע הנוכחי אימצו לעצמם ראשי החמאס והג'יהאד האיסלאמי, בתרגומם האדיב של חלק מאנשי התקשורת הישראלית הכשר חדש: "פגיעה בבלתי מעורבים"
שולמית קיסרי
היכן השכל של היהודים? האם יבוא יום ויקום בקרבנו הרצל שני שיפנטז כמו בנימין זאב על מדינת היהודים האידילית, טובה בהרבה מזו הנוכחית? איפה הרצל של שנות האלפיים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il