X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראיון מועמדים לבחירות למשרות שאנו משלמים עליהן ממיסינו בין המרואיינים: עיתונאית עם שיער גולש, בחור שרירי, מקריח מתקדם, סמלת בצבא בעברה וגברתן נמוך-קומה אחת שאלות בראיון: "תוכל לעזור לנו להגיע לדיור ראוי במחיר שפוי?" התשובה: אין פתרון קסם
▪  ▪  ▪
שחצן אבל מוכשר? [צילום: AP]

בשורה התחתונה, כל העניין הזה של הבחירות, הוא פשוט מאוד. יש איזה אלף חמש מאות מועמדים. יש מאה ועשרים משרות שאנחנו משלמים עליהן מהמיסים שלנו. במשרות הללו עלינו להציב את האנשים הטובים ביותר. אז בואו נעשה זאת כמו שצריך, ונראיין את המועמדים, הם מחפשים מקום עבודה אצלנו ובשבילנו, אז שיתחילו להזיע!
מי המראיינים? אנחנו, מעמד הביניים, שסוחבים על כתפי מיסינו את המדינה. אנחנו, שלא מצליחים לגמור את החודש. אנחנו, שלא מצליחים, על-אף משכורת גבוהה, לרכוש דירה סבירה במחיר שפוי. אנחנו, אנשי הייטק: מעיין הנבונה, עמית הנודניק, ואני, שרושם פרוטוקול. ביחד, שלושתנו ננהל את הראיונות הללו. וזה יהיה בדיוק כפי שאנו רגילים: בדיקה קפדנית של קורות החיים, שאלות מפתיעות והמלצות.
המיון המוקדם כבר הסתיים. מאלף וחמש מאות השמות, נותרו פחות מאצבעות יד אחת. הזמנו חדר ישיבות ונאספנו על אספרסו ארוך.

העיתונאית עם השיער הגולש

לחדר נכנסת עיתונאית בשיער גולש.
- מה עשית?
"העברתי חוק שמרשה לקופאיות לשבת".
- ומה עוד?
"הקמתי מפלגה מתפוררת מהקרשים, וכן, אני ממש בעד דיור סביר במחיר שפוי" משיב השיער.
- "תשובה נכונה" אנו מציינים, אך מקשים: יש לך רעיון איך בדיוק לעשות זאת?
העיתונאית לא מתבלבלת: "מה זאת אומרת, אני העברתי מלנתלפים חוקים חברתיים!"
אנו אצים לעיין בקורות החיים. לבדוק אלו כישורי ניהול, כלכלה, תפקיד ציבורי או סתם ותק באיזה מקום שבו עושים משהו מלבד לצרף מילים יפות. אבל אז עמית הגאון, הנודניק הזה, שתמיד בישיבות צוות אומר את התשובה הנכונה לפני כולם, מזכיר לנו שהמילה הראשונה בקורות החיים של המועמדת, היא סוציאליזם, וסוציאליזם פירושו לקחת ממי שיש, ולתת למי שאין, ומה לעשות? בכלכלה הישראלית, אלו שיש להם וצריך לקחת מהם, הם בדיוק אנחנו. מעיין בודקת קצת את ההמלצות. "כל החברים שלה מספרים שהיא מסתכסכת ללא תקנה", מסכמת מעיין. השיער הגולש יוצא החוצה, ואנו עוברים למועמד הבא.

השרירי, הזחוח והבטוח

לחדר נכנס בחור שרירי, נוטף זחיחות-דעת וביטחון עצמי.
- איפה היית ומה עשית?
"אני יפה, ויודע להופיע בטלוויזיה, ויש לי גם דף בפייסבוק".
התשובה הרהוטה מבלבלת אותנו, ולכן אנו תוקעים מבט בקורות החיים. יש שם באמת הרבה! הרבה אפסים! אפס מעשים, אפס השכלה, אפס ניסיון!
- איך תוכל לעזור לנו להגיע לדיור ראוי במחיר שפוי?
השרירן, שועל ראיונות ומיקרופונים ותיק, תוקע בנו חיוך מלא שיניים: "לא זו השאלה! השאלה הנכונה היא 'איפה הכסף?'".
- מעיין ואני מרוצים מאוד מהתשובה הקולחת. אבל, עמית הנודניק ממשיך להציק: רגע, אבל שאלנו איך תוכל לעזור לנו להשיג...
בנון-שלנטיות מחויכת, קוטע המועמד את הנודניק: "שאלת שאלה, קיבלת תשובה. התשובה אולי לא מוצאת בעיניך, אבל תשובה קיבלת".
מעיין ואני משתיקים את עמית הנודניק, אבל אז בא נודניק אחר. זה הפסיכולוג הארגוני שמציין שהמבדקים גילו הפרעת אישיות נרקיסיסטית קשה המשולבת בנטייה קיצונית לרודנות. הבחור השרירי עוזב את החדר, ובאוויר נותר ריח רע של ג'ל. מעיין רצה לפתוח חלון.

המקריח ובעל הניסיון

לחדר נכנס אחד, מקריח מתקדם, באמצע שנות השישים לחייו. הניסיון זולג מקורות החיים. איזה תפקיד בכיר בצבא! וגם, "בית לא עוזבים", ועוד אמירות נאמנות, משפריצות פטריוטיות כשירת ההמנון ביום העצמות.
- הפעם, תורי שלי, סמל ראשון במילואים, לקחת פיקוד: מה קרה ליחידה האחרונה שפיקדת עליה?
המקריח מתייפח: "אני אדפוק לכולם 630 על עריקות, נפקדות, נטישת עמדה מול פני האויב!"
אפילו עמית מתרכך ומושיט למתייפח כמה טישואים.

הסמלת הנמרצת מדי

זהו! המועמדת האחרונה להיום. אישה באמצע שנות החמישים וסמלת בצבא בעברה, פוסעת בצעדים נמרצים לחדר. כאן, אין צורך לשאול שאלות. המועמדת מדברת בשטף ובקול צווחני: "אני בעד זכויות אדם לנשים, להומואים, לערבים, ואני שונאת את ביבי הכי טוב בעולם".
- מעיין מנסה להשחיל שאלה: ומה עם דיור...?
המועמדת תוקעת בנו מבט, כאילו היינו שלושה דובים שיצאו מאיזו אגדה. "הרי כבר אמרתי לכם, שאני בעד זכויות אדם לנשים, להומואים, לערבים, ואני שונאת את ביבי הכי טוב בעולם, וחוץ מזה אני נגד המתנחלים, ונגד ביבי, ונגד אפליה של נשים, ושל הומואים ושל ערבים, וחוץ מזה אני נגד העשירים, ואני בעד העניים, וחוץ מזה...".
- טוב, הבנו! ומה עם דיור?
"נודניקית..." נאנחת המועמדת ומסבירה: "הרי כבר אמרתי לכם שאני שונאת את ביבי הכי טוב בעולם".
בשקט, בשקט, אנו מתגנבים החוצה מהחדר. אבל, לא אישה כמו הסמלת במיל. תיתן לפרטים כאלו להפריע לה: הלולאה האינסופית ממשיכה, כמו תוכנית מחשב שנתקעה בלולא אינסופי: "...וחוץ מזה אני נגד המתנחלים, ונגד ביבי, ונגד אפליה של נשים, ושל הומואים ושל ערבים, וחוץ מזה אני נגד העשירים, ואני בעד העניים"...

גברתן יוצא סיירת

במסדרון, בדרכנו החוצה, אנו פוגשים איזה גברתן נמוך-קומה חמוש במשקפיים. יוצא סיירת, ואיזה שבע-מאות מדליות על החזה נוצצות בברק.
- למה לא נכנסת?
"הייתי עסוק בעבודה!"
- ואיפה קורות החיים?
הגברתן עסוק במתן הנחיות אחרונות בסלולר לאיזו אישיות רמת-דרג, ועל כן אינו טורח להשיב. אז עמית הגאון פותח ויקיפדיה בנייד. "רמטכ"ל, שר תיירות, פנים, חוץ, ביטחון, ראש ממשלה...".
- מעיין משתיקה אותו, את הגאון, ושואלת: ודיור ראוי במחיר שפוי?
הגברתן בשלו, עדיין עסוק, ואז עמית צורח עלינו: "קרציות, לא שמתם לב מי דאג פה לשמור על הביטחון, ואפילו ריסן איזה ראש ממשלה? איך בדיוק היינו יכולים לחשוב על דיור אם כל שבוע היה פה פיגוע?"
מעיין ואני חושבים להמשיך להציק למועמד, אבל אז הוא מקבל טלפון דחוף ורץ לענייניו, ואנו יושבים יחד כדי לפחד מהטילים, ומציצים מדי פעם בשרשרת המתראיינים בערוץ 10.
"תראו, מדובר כאן באיש מבריק", מסביר הפסיכולוג הארגוני בינתיים, "קצת שחצן, אבל זו שחצנות מוצדקת למדי".
אנו יושבים לסכם; נכון, קצת שחצן, אבל בעצם, כולנו שחצנים קצת. אפילו לא קצת, הרבה! ככה זה כשלמישהו יש כישרון. אבל האיש הוא בדיוק הוורקהוליק שאנחנו צריכים. לא חיוכים, לא סיסמאות, לא להג אינסופי ולא התייפחויות של אכלו לי ושתו לי.
נכון, קצת שחצן, אבל אנחנו הרי לא מחפשים פקידת קבלה חייכנית, או איש כוח-אדם, שיארגן לנו ערב גיבוש בפאב, או סתם איש מכירות חנפן. אנו מחפשים מישהו נחוש, מנוסה עם קבלות, שיעשה את העבודה בזמן שאנחנו מקטרים בפאב.
והאמת, גם רקורד העשייה של המפלגה וחברי הכנסת של השחצן הזה שיעשו עבורנו את העבודה, הוא בכלל לא רע. טוב מאוד, אפילו היינו מוסיפים, אבל פרגון הוא פשוט לא cool. אז מה אם מסתובבים שם כמה תארים מהאוניברסיטאות הטובות בעולם, מלחמה בריכוזיות, קידום חינוך ציבורי איכותי, כמה ספרים במחשבה מדינית וחברתית?
בשארית כוחותיי אני מקרקר: "ודיור ראוי במחיר שפוי?". ופתאום אני נזכר בחוק מרפי מספר 372 - יש לכל בעיה קשה פתרון פשוט, אלגנטי, מדהים ומבריק, שהוא לחלוטין לא נכון. לבעיה הזו של דיור ראוי במחיר שפוי, אין פתרון קסמים. אבל, אם רק ניתן לאנשים הנכונים שיודעים לעשות, אבל לא יודעים לחייך, את האפשרות, הם לא ידקלמו סיסמאות, והם לא ירוצו להתייפח. הם פשוט יעשו את העבודה.

תאריך:  23/11/2012   |   עודכן:  23/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"דיור ראוי במחיר שפוי?"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לא -סימפטי
מימי-המהממת  |  23/11/12 19:54
2
ומיהו המוכשר המדובר?
לא בדיוק ברור  |  1/12/12 08:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
עידן יוסף
נראה כי הנגיסה בכוחה של המפלגה מגיע מצד רשימתו של חיים אמסלם    עלייה בכוחן של רשימות הימין האידיאולוגי וירידה בכוחה של הליכוד ביתנו
אריה אבנרי
סילבן שלום חש שהוא איש בשורה המסוגל להביא את הישועה לעם ישראל בעזרתה של אשת החיל שלו ג'ודי, שלא תנוח ולא תשקוט עד ש"סטיב" שלה יהיה ראש הממשלה. הוא מחשיב עצמו כאובמה הישראלי ונותן לכך ביטוי מוחשי במערכת הבחירות. מי שעומד בדרכו הוא שנוא-נפשו רה"מ בנימין נתניהו    סילבן שלום - עגל מועד
אהוד פרלסמן
בעדותה במשפט קצב הסבירה שלי יחימוביץ' שבמהלך השנים היא רכשה כלים המאפשרים לה לתפקד כמכונת אמת. אלא שמסתבר שאין דבר קל מלהוליך אותה שולל, ואורי שגיא שילם את המחיר
איציק וולף
שני מועמדים עצמאיים עתרו לבית הדין של הליכוד בדרישה לדחות את הפריימריז בכמה ימים בטענה שמבצע עמוד ענן פגע בשיוויון בין המועמדים ויצר חוסר איזון בין מי שהפסיק את הקמפיין למי שהמשיך לנהלו תוך כדי המבצע
איתמר לוין
ידיעות אחרונות מגלה שהיועץ המשפטי צפוי לסגור את תיק אביגדור ליברמן, בשל היעדר ראיות מספיקות    אם כך יהיה, הפרקליטות תצטרך להסביר מדוע נדרשו לה עשר שנים כדי לגלות שהעדים המרכזיים גרים בחו"ל וכיצד מריחת החקירה מצידה הפכה לעילה לסגירת התיק
רשימות נוספות
צפו: הופה אלקין סטייל  /  עידן יוסף
נתניהו ישלם על טיסות צבאיות לצרכים פוליטיים  /  איתמר לוין
כתבת ערוץ 1 תרוץ ברשימה של לפיד  /  עידן יוסף
דיוק ואיכות  /  אביתר בן-צדף
זהירות, סוסים טרויאנים משמאלך  /  מנחם רהט
המעוז של נתניהו   /  הרב אליהו קאופמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il