X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ממשלת נתניהו-ליברמן אינה ערוכה אידאולוגית לקיום משא-ומתן עם הצד השני, ולא מוכנה לשקול את המחירים שיש לשלם במסלול זה. רק ממשלה חלופית תוכל לנהל משא-ומתן מורכב לפתרון הבעיה. שימוש חוזר במהלכים שנוסו בעבר וכשלו - אינו ערובה לכך שהפעם מהלכים אלו יצליחו
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו, אביגדור ליברמן, אהוד ברק. הפנימו את מגבלת הכוח? [צילום: מן הטלוויזיה]

עכשיו, כמה ימים אחרי שהשקט חזר לדרום, יש לומר בפה מלא: הפתרון הוא מדיני, מדיני, מדיני! אין פתרון צבאי, ועל הפוליטיקאים המלבים את האש באחרונה להבין זאת. לצערינו, אין פתרון צבאי לירי הרקטות מעזה, כמו שנוכחנו לגלות - אין לגיטמציה בינלאומית לישראל, לא רק לכיבוש מלא של רצועת עזה, אלא אפילו למבצע מצומצם, כדוגמת עופרת יצוקה.
להבנתי, יש לצמצם את הסגר על עזה ולהתנהל אחרת. עלינו לחשוב בהפוך על הפוך ולא לגלוש לתבניות שבהן אנו עושים את הצפוי ואת מה שמצפים מאיתנו. ההתנהלות הישראלית והדיבורים, הן של שרי הממשלה והן של פוליטיקאים שונים, עם ובלי קשר לבחירות, משחקים לידי הקיצוניים. בהתנהלות שלנו, אנו מחזקים את הקיצוניים ואם מישהו חושב שבדרך זו נשיג שקט לדרום - הוא טועה ומטעה. חייבת להיות חשיבה אחרת והתנהלות אחרת, כי כל מה שעשינו עד היום לא הביא לתוצאות המקוות וברור שגם הפעם לא תהיה תוצאה שונה.
לחדש בריתות אסטרטגיות
על מפלגת העבודה לומר בבירור את עמדתה בנושא המדיני-ביטחוני, באותה עוצמה שבה היא מתבטאת בנושא הכלכלי-חברתי. הקיפאון המדיני עלול להוביל לאסון. אני מאמין שמאמץ אמיתי לבניית אמון עם הרשות הפלשתינית יאפשר לנו לקדם מו"מ מדיני על בסיס היוזמה הערבית, יוזמת ז'נבה והצעות קלינטון. אין לי ספק שחייבים לבסס את בטחון המדינה לא רק על כוחו של צה"ל, אלא גם על מאמץ אמיתי להשתלב באזור על-ידי יצירת אמון עם שכנינו באמצעות מדיניות חוץ יצירתית וחידוש בריתות אסטרטגיות עם מדינות האיזור.
בהופעתם בשבוע שעבר, ניכר היה בפניהם של בנימין נתניהו, אהוד ברק ואביגדור ליברמן, שהם אינם מאושרים מתוצאות מבצע עמוד ענן. ייתכן שהשלושה הפנימו את מגבלות הכוח והמעמד האמיתי של ישראל באזור במצב הנוכחי.
כמו גם במבצעים צבאיים קודמים של ישראל בשנים האחרונות, אנו צריכים לשאול את עצמנו אם לא יכולנו להשיג אותן מטרות, שקט בגבולות, ללא הפעלת כוח מוחץ אלא בדרכים דיפלומטיות או במשא-ומתן.
ממשלה חלופית לניהול המו"מ
מתחילת המבצע גרסתי כי אין פתרון צבאי בעזה וכי מדינות המערב יקשו על ישראל לצאת לפעולה כדוגמת עופרת יצוקה, וכי הפתרון הוא מדיני בלבד. הבאנו את עצמנו למצב שלא יכולנו לצאת ברווח. יצאנו עם המינימום האפשרי - שקט לעת עתה.
אני רוצה לקוות שבמסגרת ההסכם או ההבנות שגובשו עם הנשיא המצרי, מורסי, יש גם דרך ברורה להמשך המשא-ומתן עם הרשות הפלשתינית.
ממשלת נתניהו-ליברמן אינה ערוכה אידאולוגית לקיום משא-ומתן עם הצד השני, ולא מוכנה לשקול את המחירים שיש לשלם במסלול זה. רק ממשלה חלופית תוכל לנהל משא-ומתן מורכב לפתרון הבעיה. שימוש חוזר במהלכים שנוסו בעבר וכשלו - אינו ערובה לכך שהפעם מהלכים אלו יצליחו.
ואם נשוב לסוגיות יסוד בסכסוך, האוכלוסיה הערבית בישראל יכולה להוות גשר של שלום עם הפלשתינים וגם עם מדינות ערב. זאת רק אחרי שנדע לשלב אותם בחברה ובכלכלה באופן שוויוני, ברוח מגילת העצמאות.

הכותב בעל-רקע ביטחוני עשיר ובכיר במשרד ראש הממשלה לשעבר, מתמודד בפריימריז של מפלגת העבודה.
תאריך:  25/11/2012   |   עודכן:  25/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יש מוצא, והוא מדיני
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אם ממשלת נתניהו-ליברמן אינה
זקן  |  25/11/12 13:08
2
בקיצור: האנשים שהביאו את אוסלו
קידי  |  25/11/12 17:01
3
"גם אם תכתוש את השמאלן במכתש-ל
קורןנאוה טבריה  |  26/11/12 05:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
ראובן לייב
גם אם תמשיך להיות המפלגה השלטת - יינגס, קרוב לוודאי, כוחה בבחירות הקרובות. סביר להניח שינטשו אותה לא רק מאוכזבי מבצע "עמוד ענן", אלא גם מאוכזבי הצירוף של איווט לביבי
אריה גל
ישראל איננה קפיטליזם. היא אוליגרכיה. שכבה דקה של "אצולה", שלכאורה גורמת לממשל לעבוד למענה ולא למעננו. ובממשלה "שלי" יש שלושה שישנו זאת
איציק וולף
הכלכלן שלמה מעוז, אשר הודיע על התמודדותו על מקום ברשימת הליכוד לכנסת, מגלה בבוקר הפריימריז כי גורמים מסוימים במפלגה הציעו לו לשלם כסף תמורת שילובו במקום גבוה ברשימה    אומ"ץ פנתה למשטרה בדרישה לחקור חשד להצעת שוחד
ניצן הורוביץ
פעילי "כנסת פתוחה" ו"המשמר החברתי" עוקבים אחר המפלגות, ומדרגים אותן לפי פעילות וחקיקה בכל הנושאים. עם סיום הכנסת הזו, מתברר כי מרצ מובילה ברוב המדדים והאג'נדות
עידן יוסף, איציק וולף
יום הפריימריז בליכוד נפתח בקשיים תפעוליים במערכת ההצבעה הממוחשבת    יותר מ-120 אלף בעלי זכות הצבעה זכאים להצביע ב-132 קלפיות    כל מתפקד זכאי לבחור תריסר מתמודדים ומועמד אחד למחוז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il