X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הדרך היחידה להשיב חיים נורמאליים לאזרחי ישראל הינה חתירה למבצע אחר, במקום עמוד ענן - עמוק עשן, מבצע מדיני שלא נסיים אותו עד שיצא עשן לבן מחדר המשא-ומתן. חשוב שנחזור לשולחן משא-ומתן מברזל. לא יקום ממנו המנהיג עד אשר יושג הסכם בין ישראל והפלשתינים אשר יוביל את ההפרדה בין העמים
▪  ▪  ▪
נתניהו במבצע עמוד ענן. להכות על שולחן הברזל [צילום: AP]

כלי התקשורת מפארים את עמיר פרץ, על ההתעקשות, ההבנה המוקדמת, וההצלחה המסחרחרת בשל כיפת ברזל במבצע עמוד ענן, אשר יירטה עד היום מעל ל 250 רקות. אכן זו הצלחה של המערכת, אשר מצליחה ללא הרף להגן על תושבי הדרום. והצלחתו האישית של עמיר פרץ.
הפרויקט מוערך ב 2.2 מילארד שקלים בכדי לפתחו, מחירה של כל סוללה מוערך ביותר מ 55 מיליון ש"ח, וכל טיל מיירט מוערך ב 30 אלף דולר. לא רק העלות גבוה הרתיעה את הבכירים במערכת הביטחון ובצה"ל ואף הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, אלא גם חששו וזלזלו בהייתכנות הצלחתה של המערכת. אך עמיר פרץ התעקש ונתן אור ירוק לחברת רפאל להתחיל בפיתוח בשנת 2005, כאשר הסוללה המבצעית הראשונה הוכרזה 6 שנים לאחר מכן באפריל 2011.
אך, למרות השמחה הגדולה חשוב לזכור כי כיפת ברזל היא רק פלסטר. אמר זאת פרץ - כיפת ברזל הינה רק מנגנון הגנתי של מדינת ישראל לירי הטילים, אך היא איננה פתרון. שקט אמיתי יוכל להגיע לדרום לדבריו רק עם משא-ומתן והסכם מדיני עם הפלשתינים.
לחזור לשולחן מו"מ מברזל
כיפת ברזל מחזקת את עם ישראל ומגניה על תושבי הדרום, אך גם לה יש תאריך תפוגה. מכיוון שחמאס יעמול לשנות את דרכי הלחימה, ויחשוב כיצד יצליח לעקוף את כיפת הברזל. לכן גם אנחנו צריכים לחשוב כיצד לעקוף את כיפת הבזרל ולשנות טקטיקה, מכיוון שהסטטוס קוו עלול בעוד חודשים או שנים להתפוצץ לנו בפנים בדמות אינתיפדה שלישית. הדרך היחידה להשיב חיים נורמאליים לאזרחי ישראל הינה חתירה למבצע אחר, במקום עמוד ענן - עמוק עשן, מבצע מדיני שלא נסיים אותו עד שיצא עשן לבן מחדר המשא-ומתן.
חשוב שנחזור לשולחן משא-ומתן מברזל-לא יקום ממנו המנהיג עד אשר יושג הסכם בין ישראל והפלשתינים אשר יוביל את ההפרדה בין העמים. כמובן, שזה לא יהיה קל להגיע להסכם, אך כפי שצריך להשקיע זמן, מוחות גדולים, אנרגיה, משאבים וכסף במערכת הגנתית צבאית, אין ספק שיש להכיל את הכלל הזה גם על מערכת הגנתית מדינית.
נתניהו היום מודה לפרץ על ההתעקשות להשקיע ולפתח את המערכת, וכמובן גם לנשיא אובמה על התמיכה הכלכלית והדיפלומטית במערכת כיפת ברזל ובזכותה של ישראל להגן על עצמה ועל אזרחי הדרום. במידה וממשלת ישראל הייתה יוצאת ומפתחת שולחן ברזל מדיני שאין מנוס בו, ארצות הברית וגם כל העולם הערבי שכבר הציע בעבר את יוזמת השלום, היו תומכים בשולחן מברזל שכזה. אך, בינתיים פיתוח דומה של כיפת ברזל נעדר מהתחום המדיני, כאשר הברזל שמפתחים אינו חותר למשא-ומתן אל, כפי שנתניהו הכריז לפני כשבוע כי "אנחנו מפתחים כיפת ברזל דיגיטלית כדי שתגן על המדינה מול ההתקפות שמכוונות למערכות המחשב שלנו".
הקונסנזוס בממשלה שאין עם מי לדבר, למרות שבכדי להגיע להסכם הפסקת האש דיברו עם החמאס יחד עם מתווכים, ולכן לא ניתן להגיע להסכם מדיני מכיוון שאין פרטנר להסכם, וכי אבו מאזן שקרן. אולם, גם לכיפת ברזל לא היה קונסנזוס, והיו פחדים רבים, אולי יחימוביץ' ושאר המועמדים לבחירות צריכים להקשיב לקולות השונים הללו שאומרים בעת מבצע עמוד ענן בריש גלי - כי הדרך היחידה להשיג שקט ארוך טווח הינה דרך משא-ומתן. ועכשיו, כאשר ידו של אבו מאזן מושטת אלינו. אבל כאשר בראש סדרי העדיפות של הממשלה התהליך המדיני וחזרה למשא-ומתן אינם נמצאים בראש, קשה לדמיין את היום שאחרי ההסדר המדיני המיוחל, כאשר המונים ברחוב ישבחו את המנהיג שהלך נגד הקונסנזוס, והבין כי דרוש שולחן ברזל.

הכותבת היא מנהלת תוכנית המנהיגות בתנועת קול אחד
תאריך:  27/11/2012   |   עודכן:  27/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע עמוד ענן
נרי אבנרי
לשקרים כמו לבגידה יש שני צדדים. אם התקשורת נהנית מהשקרים, הם (כמעט) לא נחשפים. אם חשיפת השקרן משרתת את התקשורת, היא לא מפסיקה לשדר. לא מלחמה בשקרים יש כאן. הכל זדון פוליטי    הלכתי לארכיון...
משה אוחיון
גם הפעם חשבונות הנפש בחדרי הביטחון היו מפוכחים. רוח האדם שפעמה בין קירות הבטון הייתה לכוח מגן. כעת הרוח הזאת מבקשת ארץ אחרת
בעז דרומי
סוף מבצע "עמוד ענן". שלישיית המנהיגים: המטרות הושגו! ההרתעה חוּדשה! להד"ם!
עופר וולפסון
שר המשפטים פנה לוועדת החוקה כדי לקבוע בתקנות כי משרתי המילואים מה-14 בנובמבר ועד ה-14 בדצמבר, שסורב צ'ק בחשבונם, ייגרע אותו צ'ק ממניין הצ'קים בכל הקשור להגבלה אפשרית של החשבון ולהגבלת לקוח
גורי גרוסמן
רוח הקרב המופרזת של מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, מסכנת ללא צורך מפקדים בכירים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il