X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הנרטיב אותו ניסתה לאמץ, של "פוליטיקאית אחרת" הוא פשוט לא נכון. לבני איננה "פוליטיקאית אחרת" היא פשוט פוליטיקאית כושלת
▪  ▪  ▪
ליבני. כשלה [צילום: פלאש 90]

גם כשהייתה לבני יושבת-ראש מפלגת קדימה, ואני פעיל במפלגה ועורך אתר הפעילים "יאללה-קדימה", לא מצאתי בה את נבחרת הציבור שרציתי. לבני אומנם מדברת גבוה-גבוה ואמירותיה סבירות - שתי מדינות לשני עמים, קריאה לשלום בי העמים, שוויון בנטל וחברה אזרחית - אך בכל צומת הכרעה שעמדה בפניה בחרה לבני שלא לבחור. יתר על כן, בניהולה את מפלגת קדימה הוכיחה כי כל אותם הערכים שאליהם היא קוראת אינם מיושמים על ידיה ביומיום.
קשה לחשוב על נבחר ציבור שניתנו בידו ההזדמנויות שניתנו בידיה של לבני והיא פספסה אותן כך. פעמיים הייתה כפסע מהקמת ממשלה - ופעמיים נכשלה בכך. הנרטיב השקרי על פיו לא נכנעה לבני לחרדים הופרך על-ידי ליצמן שחשף פתק בכתב ידה של לבני שבו הציעה לו יותר משהציע נתניהו. לעומת ראשי מפלגות אחרות מוסדותיה של קדימה אפשרו לה פעולה נוחה יותר מבכל מפלגה אחרת.
לבני אינה פוליטיקאית אחרת
האמון שנתנו בה מאות אלפי מצביעים, ואני ביניהם, והפך את קדימה למפלגה הגדולה ביותר בכנסת הזו, בראשות לבני, היא ההישג היחיד שלבני הייתה יכולה לנכס לעצמה. אכן, בנאום הפרישה שלה מהכנסת לפני כשבעה חודשים זה היה ההישג היחיד שציינה. זאת לאחר מעל עשור בכנסת, חלקו בתפקידים המיניסטריאליים הבכירים ביותר.
במקום לעמוד בראש אופוזיציה לוחמת ולהוות אלטרנטיבה שלטונית - נתנה קדימה של לבני לתקציבים מבית היוצר של נתניהו-שטייניץ לעבור בקלות. האופוזיציה בראשות לבני פספסה את המחאה החברתית והתבטאותה המגוחכת נגד החזרת גלעד שליט כשבוע לאחר שהעסקה להשבתו הושלמה תיזכר לה לעד.
הנרטיב אותו ניסתה לאמץ, של "פוליטיקאית אחרת" הוא פשוט לא נכון. לבני איננה "פוליטיקאית אחרת" היא פשוט פוליטיקאית כושלת. תחקירים הנוגעים לשחיתות המנגנון המפלגתי של קדימה יצאו לאור בכלי תקשורת שונים במהלך כהונתה ולא נענו בתשובות משביעות רצון.
קדימה שאותה הובילה לבני הפכה למפלגה אנמית, ללא פעילי שטח, ללא דיונים ערכיים וללא התנהלות דמוקרטית בסיסית. העובדה ששני שלישים מחברי קדימה בחרו לכפור בהנהגתה, גם במחיר בחירתו של שאול מופז, מצביעה על חוסר האמון שנתנו בה המקורבים לה ביותר - ביניהם דליה איציק, פלסנר וביילסקי. זה לא שלבני לא עשתה "מפקדי ארגזים", היא פשוט עשתה אותם פחות טוב.
העובדה שלבני הפכה בימים האחרונים להיות הבטחה מחודשת, כאילו לא קרה דבר מאז שנת 2009, היא ההוכחה הטובה ביותר להיעדר האלטרנטיבה השלטונית בבחירות הללו. העובדה שמה שהכי מלחיץ בימים האחרונים את לפיד, יחימוביץ' ומופז זו הפוליטיקאית האנמית ציפי לבני, שאחרי מעל עשר שנות כנסת וממשלה ללא כל הישג, הפכה פתאום להיות הבטחה חדשה ואיום אלקטורלי הופכת היעדר האלטרנטיבה להיות ברור ומובהק יותר מאי פעם.

תאריך:  03/12/2012   |   עודכן:  03/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לבני לא ראויה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ועוד משהו שהכותב לא מזכיר...
א.ל. רמת-גן  |  3/12/12 23:37
2
נבחרת ציבור ?
איזידור  |  4/12/12 11:20
3
כל הכבוד.
יוסי מ  |  4/12/12 16:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
עמוס אריכא
כשחוזר אדם על טעויותיו מעברו פעם אחר פעם, כי אז כמעט שאינו מותיר ברירה אלא לבקרו, ולנסות להבהיר לסביבתו, כי כמו פופאי, הוא עלול להתגלות כמסוכן בעימותים עם יריבים. עמיר פרץ, שלא כדמות המצוירת, שוב מסוכן גם לסביבתו וגם לעצמו. עליו להחליט האם הוא פופאי משעשע או מופז הרסני
פסח רויטמן
לקראת הגשת רשימות המועמדים לחברות בכנסת הבאה רותחת הקלחת הפוליטית-מפלגתית ואירוע רודף אירוע
איציק וולף
יו"ר העבודה תקפה את מפלגתה של ציפי לבני    "אוסף מקרי של פליטי מפלגות שנחלו תבוסות בבחירות דמוקרטיות, זגזגו בין בתים פוליטיים לפי הכדאיות ואין ביניהם ולו דבר משותף אחד"    לבני בתגובה: יחימוביץ' מובילה לשמאל הקיצוני
עקיבה לם
מה החוט המקשר של גוש המרכז-שמאל? מה מחבר בין אולמרט, לפיד, לבני, מופז ויחימוביץ'? הרצון להפיל את ממשלת נתניהו. האם די בגישה שלילית זו ליצור אידיאולוגיה?
דרור אידר
אהוד אולמרט היה מעדיף את אבו מאזן על פני נתניהו. חבל שבשל מידותיו הנאצלות קשה לו בינתיים לרוץ לכנסת. טוב שיש ציפי לבני. וידיעות אחרונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il