X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הוא היה ההימור הטוב ביותר שהיה להם. הם היוו מיני-אופוזיציה מול סופר-קואליציה. הקוסם היה חבול, נבול, קמול. לזכותו ייאמר שהאופוזיציה עשתה לו רק טוב. האמת היא, שהישיבה שלו באופוזיציה עשתה לכולנו רק טוב. ואז הוא חזר. ההבטחה הגדולה שבה לקידמת הבמה כי אריק נרדם
▪  ▪  ▪
נתניהו. האופוזיציה עשתה לו טוב [צילום: פלאש 90]

בנימין קוסם הימין
דן אלון
הוא חזק בביטחון וחזק בכלכלה. זה הקוסם הרשלן, שניסה כוחו באיספהן, פגע בכור בדימונה, ממש כאן! ושוב, בנימין קוסם הימין. הנה זה בא: שימו לב אזרחים, בדימונה העלמתי את מפעל כיתן, והרי לכם עוד קסם מרשים
לרשימה המלאה

הוא היה הקוסם הגדול. בנימין הקוסם של הימין. המושיע הגדול של מפלגה אבודה. מאז ימי מנחם בגין שהקים אותה, לא היו לה רגעים של עדנה. אופייה היה בעוכריה, ימי מרכז הליכוד שסיפקו לנו בידור עצוב ומראות קשים עדיין חרותים היטב בזיכרון ומהווים כתם על דברי ימי הדמוקרטיה שלנו לדיראון עולם. אריק שרון זכה בה מן ההפקר, וזכה איתה בבחירות. אלה היו ימי הזוהר של אריק.
אך הזוהר התחלף חיש מהר בגועל. אריק השאיר אותה מאחור והלך עם קדימה, לקח את השורות הראשונות שלה והשאיר מאחור את נתניהו והאלקטורט החלש. 12 מנדטים שקישטו את ספסלי האופוזיציה, רובם הגדול היו שם פשוט כי לא הוצעה להם אלטרנטיבה של פוזיציה.
הקוסם היה שבר כלי, אך הוא היה ההימור הטוב ביותר שהיה להם. הם היוו מיני-אופוזיציה מול סופר-קואליציה. הקוסם היה חבול, נבול, קמול. לזכותו ייאמר שהאופוזיציה עשתה לו רק טוב. האמת היא, שהישיבה שלו באופוזיציה עשתה לכולנו רק טוב. ואז הוא חזר. ההבטחה הגדולה שבה לקדמת הבמה כי אריק נרדם. המצביא הגדול רץ קדימה, והיה זה הכלל שכל טירון זוכר מהיום הראשון של הטירונות – לא נרדמים בשמירה!
הקוסם חזר. הקסם לא חזר. רשימת הקסמים הגדולה הסתיימה בחגיגת קסאמים גדולה, והסכם כניעה עם הרבה השפלה. להלן רשימת הקסמים של הקדנציה החולפת. רשמנו, שלא נשכח:
חמישה קסמים היום, וחמישה נוספים מחר!
1. כלכלה
2. ממשל
3. ביטחון
4. חברה
5. חוץ
6. מוסר
7. חוק ומשפט
8. דת ומדינה
9. תקשורת
10. חבל (התלייה של ישראל)
חזק בכלכלה: שם הקסם – הלך הכסף
הקוסם העמיק את הפערים בין הוצאות הממשלה להכנסותיה, בעיקר באמצעות הפחתת מס-חברות עד לשיעורים מגוחכים, מן הנמוכים בעולם. הרעיון היה למשוך אל המשק הישראלי חברות בינלאומיות המחפשות מקלטי-מס ואפשרויות לתכנוני-מס, משחקי-מס, ובקיצור נמרץ – טריטוריה שיש בה הבנה טובה יותר של האיזון המועדף על בעלי הון בנוגע לנדנדת יחסי הון-שלטון. הקוסם פתח למשק הישראלי את הרגליים והחברות הגדולות לא איחרו להגיע. עשו כאן עסקים, שילמו הרבה פחות מיסים, מבחן בוזגלו של נתניהו עובד טוב עבור העשירים ורע מאוד עבור העניים. רווחים כלואים, עוד כמה חוקים, והופ – הרבה עשירים והרבה יותר עניים. בסוף הקסם נשאר בור תקציבי עצום (שאותו ימלאו בקדנציה הבאה דווקא העניים), ומעמד ביניים נטול שיניים. לקסם הזה ייקרא: "הלך הכסף". הקוסם חזק בכלכלה?
ממשל: שם הקסם – צחוק וממשל
אם יש תופעה המאפיינת את הציבוריות הישראלית בלי שום הקשר מפלגתי, וחוצה את החברה הישראלית לאורכה ולרוחבה, הרי זהו המאפיין של "לא פראיירים". כולנו נוטים להאמין שהישראלי החוצפן הוא לא פראייר. בגלל זה הוא משלם מיסים ועושה מילואים עבור אוכלוסיות מתחמקות, כי הוא לא פראייר. בגלל זה הוא גם מצביע למי שדופק אותו – כי הוא לא פראייר. ובגלל זה מערכת הממשל, ובגלל זה הנציגות בכנסת ובמסדרונות הממשלה - נראית כמו שהיא נראית. בזמן הקוסם ירד אמון הציבור במערכת הפוליטית לרמה המקבילה לזו של קוריאה. הממלכתיות נעקרה מתוכנו כאילו הייתה יבלית בגינה ונתניהו הקוסם הוא הגנן. לקסם הזה ייקרא: "צחוק וממשל". הקוסם חזק בממשל?
ביטחון: שם הקסם – שפן בעור שקרן
הקוסם דיבר על בטחון המדינה בלי הרף. זה היה הדגל החזק ביותר שלו. "נתניהו חזק מול החמאס" קראו אלינו סטיקרים דביקים ולחים מכל עבר. האיש שהדביק ביחד מאמרים של אחרים לספר החתום על שמו בנושא הטרור, ראה עצמו כמומחה בינלאומי לביטחון וכמומחה-על-עולמי-סופר-מן למדע הלוחמה בטרור. הוא קיפץ מעל במות העולם ודיבר על הטרור, על החור השחור המסכן את הקהילה העולמית שוחרת השלום. השיח של הקוסם על "קהילה שוחרת-שלום" הוא עצמו פרדוקס של חוסר שיקוף עצמי מצחיק וחמוד (אך חמור כשלעצמו) ומסוכן מאין כמוהו. זה הקוסם ששלף את השרביט ובאבחת "קסם" תחת מעטה של "עמוד ענן", הכיר בחמאס, הקנה לו מעמד בזירה הדיפלומטית הבינלאומית, ואז סיפק תירוצים למכביר, שהציגו את אובדן ההרתעה והבושה של הכניעה, כמעשה מחושב של אמן תכסיסי-קרב. ועוד לא דיברנו על הטריק שנכשל, תחזיקו-אותי מול אירן, שהוציא את הקוסם "שפן" ואת מדיניות החוץ של ישראל עם הרושם של "זאב, זאב" (לא ז'בוטינסקי אלא אלקין). לקסם הזה ייקרא: "שפן בעור שקרן". הקוסם חזק בביטחון?
חברה: שם הקסם – תחבולת החברה החבולה
שירותי הבריאות והרווחה קרסו. שר הבריאות הוא הקוסם בעצמו, והשביתות תחת שרביטו לא חדלו מלהופיע שוב ושוב. האחיות, ואז הרופאים ושוב האחיות. ההתמודדות של הקוסם עם האחיות הייתה באמצעות הקסם של "לדחות את הקץ", שהביא על המערכת עצמה את הקץ. ההסכם עם הרופאים נגרר ונגרר, והקסם מולם היה "ייבוא רופאים מהודו", כנראה כדי שהישראלים ידעו את מקומם. על שירותי הרווחה בכלל אין מה לדבר. כחלון ברח משם כל-כך מהר שהשאיר מאחוריו עשן של טאבלט זוהר. לקסם הזה ייקרא: תחבולת החברה החבולה. הקוסם חזק בחברה?
חוץ: שם הקסם – ידידות ישראל בעולם, ציבור הולך ונעלם
מעמד ישראל בעולם הגיע לשפל שלא היה כמוהו מאז ומעולם. חברים בעולם מפנים כתף קרה, מדינות ידידות מצביעות נגדנו באו"ם ללא כל הכרה. העולם מפנה את הגב, והציבור הישראלי משולהב – הקוסם ושרביט הקסם מכים באומות העולם. שילמדו כולם. אנטישמים. שגרירי ישראל מוזמנים לנזיפות, ושר החוץ ממשיך לקבל מהקוסם רק מחמאות. מדיניות חוץ לתפארת, סילקנו את העולם המערבי מרשימת ידידינו, השתנו וסימנו רצועה בשם E1, וקהילת עוגבי הגבעות של יו"ש מעולם לא הייתה כל-כך מאושרת. ולקסם הזה ייקרא: ידידות ישראל בעולם – ציבור הולך ונעלם. הקוסם חזק במדיניות חוץ?
הפסקה קלה
עושים הפסקה, רוצו לקנות שתייה ופופקורן, מחר נמשיך מכאן עם חמשת הקסמים הנותרים, נגיעה קלה, על קצה הציפורן. נהניתם עד כאן? נפלא. הישארו עימנו, עד העונג הבא. הקוסם רק נח בין מערכה ומערכה, הוא יהיה כאן שוב מחר, וגם בפברואר הבא!

תאריך:  05/12/2012   |   עודכן:  05/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עשר ממאה (פרק א')
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הקרוק נביא הקרוק נביא.
בבון זה קוף  |  6/12/12 02:40
 
- אין מה להגיד אתה והכותב
בבון או קוף  |  6/12/12 12:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
עופר וולפסון
מכון ירושלים לחקר שווקים קובע כי התוכניות הכלכליות לשנים הבאות, הן של העבודה, הן של יש עתיד והן של הליכוד, יגבירו כולן את הפערים
יואב יצחק
יו"ר העבודה עומדת להגיש הצעה להחלטה שתובא מחר לפורום ועידת המפלגה    המטרה – חיזוק רשימת העבודה באופן שיגדיל את הסיכויים של המפלגה לקבל את קולות מגזר הקיבוצים והמושבים    התרגיל ידחק מטה מועמדים בכירים שהתמודדו וזכו במקומות גבוהים ברשימת העבודה
איציק וולף
ח"כ הרב חיים אמסלם הציג את רשימת מפלגתו לכנסת    מחר יחול המועד האחרון להצגת הרשימות לקראת הבחירות שיתקיימו ב-22 בינואר
רשימות נוספות
ליברמן הדיח את דני איילון  /  עופר וולפסון, איציק וולף
השר מיסז'ניקוב פורש מהחיים הפוליטיים  /  עידן יוסף
יועמ"ש הכנסת: לאשר את הפילוג בקדימה  /  איתמר לוין
שלי תהיה ראש הממשלה  /  עמוס שנער
בחירות 2012 לראשות הממשלה  /  נסים גבאי
כולם מתחזים לבית היהודי  /  מנחם רהט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il