X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תמונת התחבורה בישראל מדברת בעד עצמה [צילום: פלאש 90]
נפלאות התחבורה בישראל
מדינת ישראל מוזנחת תחבורתית. אזרחיה אינם זוכים לתנאי תחבורה של מדינות מתקדמות. אוטובוסים נעים בכבישים באיטיות. פקקי התנועה הולכים ומתרבים. והרכבת - הו, הרכבת...
מסע אל/ומרכבת ישראל
אם הגעת לרכבת והיא לא מאחרת, ולא נעצרת באמצע הדרך, אם אין תאונה ואין שביתה - תוכל להגיע לתחנת היעד שלך. אבל כדי להגיע לרכבת בתחבורה הציבורית מחויב הנוסע לבלות לפחות שעה בכבישים לפני שהגיע לתחנת היציאה, וכך גם בדרך חזרה

נחתם הסכם קיבוצי חדש ברכבת ישראל
עידן יוסף
המבנה החדש כולל הקמת שתי חברות בנות, השארת רוב התחזוקה בידי העובדים והתחייבות להפעלת המוסכים 24 שעות ביממה * לראשונה בחברה ממשלתית: מרכיב תוספת השכר יכיל מענק מצוינות המותנה בהשגת יעדים
לרשימה המלאה

מול הפרס הגדול בו זכו עובדי הרכבת בשכר ותנאי עבודה, פנסיה וכדומה, כדאי שנבדוק מה עשה שירות הרכבות לנוחיות האזרח בארבע השנים האחרונות ומה לא עשה? ובגין מה זכו עובדי הרכבת לפרס? ומה עשה משרד התחבורה למען האזרח הישראלי בכלל.
צרכן תחבורה בישראל, שהוא כל אזרח, לא זכה במהלך ארבע השנים האחרונות לשיפור בתנאי הנסיעה. ישראל היא נכון לעכשיו (וכך גם בעבר) מדינה בה התחבורה מוזנחת, מפגרת ואינה מעניקה לאזרח את תנאי התחבורה שיש לאזרחי מדינות מתקדמות בעולם.
כמה נתונים: בישראל יש רק 14 מטר לנפש של מסלולי תחבורה ציבורית לעומת 150 מטר לנפש במדינות מפותחות; באירופה משקיעים עשרת אלפים אירו לנפש השקעה שנתית בתחבורה. אצלנו רק 1,400 אירו לנפש; האיטיות שבה נעים בכבישים האוטובוסים הציבוריים ידועה למי שמשתמש בתחבורה ציבורית; מי שמשתמש במכונית פרטית מכיר את הפקקים ההולכים ומתעצמים משנה לשנה; מספר האנשים המשתמשים באוטובוסים לא עולה. מי שיכול, נוסע במכונית ונאנק תחת מחירי המכונית, מחירי הדלק ומוסיף זוהמה לאוויר הציבורי. מובן מאליו שכל אזרח היה מעדיף לנסוע בתחבורה ציבורית ברמה גבוהה כדי להגיע ממקום למקום; בדירוג של ערים גדולות בעולם, תל אביב, למשל, היא בתחתית הסולם. בראש הסולם: אוסלו, קופנהגן ופראג. מובן שלכל עיר גדולה בעולם יש רכבות תחתיות יעילות בנוסף למערכת אוטובוסים משלימה.
סיפור טוב אחד
חברת האוטובוסים מטרופולין שמפעילה את קו האוטובוס 249 מהוד השרון לתל אביב, גרמה, בשל השירות המצוין (ספרים לקריאה, שקעים להטענת סלולרי ואוזניות עם מוזיקה), ל-35% מתושבי הוד השרון לוותר על המכונית בנסיעות לעבודה וחזרה. מדובר ב-700 נוסעים ליום. ומה אתנו? מתי יהיה לנו שירות תחבורה ציבורית ברמה כזו שתגרום לנו לוותר על מכונית, לפחות בנסיעות היומיומיות?
רכבת לא משובחת
העובדות על תנאי הנסיעה ברכבת והתקלות הרבות שהתרחשו בה בארבע השנים האחרונות, מוכרות לכל אחד בישראל. אם הגעת לרכבת והיא לא מאחרת, ולא נעצרת באמצע הדרך, אם אין תאונה ואין שביתה - תוכל להגיע לתחנת היעד שלך. אבל כדי להגיע לרכבת בתחבורה הציבורית מחויב הנוסע לבלות לפחות שעה בכבישים לפני שהגיע לתחנת היציאה, וכך גם בדרך חזרה. להגיע לתחנה ואחר-כך להגיע הביתה בתחבורה ציבורית זהו מבצע מפרך.
נס גדול היה פה
במצב התקציבים של ישראל בשעה זו אין סיכוי שהאוצר יקדיש 200 מיליארד שקלים - שזה הסכום שיכול לשפר משמעותית את מצב התחבורה הציבורית בישראל. אי לכך, אין להבין מה קרה שעובדי הרכבת זכו, בימים קשים אלה, לתנאי שכר חדשים ומבריקים ההולמים מדינה עשירה ושירות רכבות מושלם.
מהכיס המצומק של האוצר יצאו עכשיו תוספי שכר רטרואקטיביים (מאפריל 2012), ביטחון במקום העבודה - ללא פיטורים, מענקים ללא תמורה, ותק במקום תואר אקדמי, הטבות ותפנוקי-חופשות, ועוד מתנות שהייתם חולמים לקבל במקום העבודה שלכם. מה יש להם לעובדי הרכבת שאין למשל לאחיות השובתות ולכולנו המשלמים ביוקר על כל מוצר ושירות שאנו צורכים?
עובדי הרכבת אמורים לגשת לרפורמה משמעותית, ובין השאר בזכות הרפורמה העתידית קיבלו גם מענק חתימה של 12 אלף (!) שקל לעובד. נשמע דמיוני. בימים אלה הייתם רוצים להיות עובדי רכבת (או לחלופין עובד נמל או בעיקר עובד חברת החשמל).
אנחנו האזרחים הרגילים, שבמקום מענק אנחנו מקבלים יוקר מחיה העולה מרגע לרגע, לא מבינים את המדיניות הזו של חלוקת פרס לעובדים ולמערכת שירותים ציבורית שלא רק שלא הצטיינה מעולם, אלא בעיקר ייסרה את האזרח המשתמש ברכבת. אלה תעתועי השלטון שלעולם לא הבנו ולעולם גם לא נבין.

תאריך:  10/12/2012   |   עודכן:  10/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נפלאות התחבורה בישראל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שולמית יקרה את כל כך צודקת
רחלי מימון  |  10/12/12 16:06
2
השלטון לא רוצה תחבורה ציבורית!
דמוס נרמס ושותק  |  10/12/12 18:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
שר התחבורה הנחה לאתר פתרונות מיידיים להסעת אופניים לא-מקופלים לאוטובוסים העירוניים ולרכבת הקלה
איתמר לוין
המדינה: צחי שמעון זייף מסמכים כדי להקל על חבריו לעבודה לקבל הלוואות בנקאיות בתנאים מועדפים, וקיבל בתמורה 38,000 שקל
איציק וולף
על-פי ההסכם יינתן מענק חתימה של 12 אלף שקל לכלל העובדים    תוספת שכר של כ-20% ותוספות השכר כפי שיינתנו במגזר הציבורי    עובד ללא תואר אך עם ותק של 15 שנה יוכל להתמודד במכרז שבו נדרש תואר אקדמי    ילדי העובדים יוכלו לנסוע חינם עד גיל 25
עידן יוסף
בעוד כשלושה חודשים תפונה התחנה המרכזית בהרצליה לטובת הקמת פרויקט נדל"ני    המסוף החלופי שאמור לקום במקומה עשוי להיבנות רק בעוד שנים ארוכות    המשמעות: תושבים יתרוצצו בין התחנות, משך הנסיעה יתארך והפקקים יסתמו את העיר
עידן יוסף
התרגיל: פרסום דוח מצומצם שאינו מציין את שמות חברות התחבורה הציבורית ואינו מעניק להן ציונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il