X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עיתוי פרסום החלטת היועץ המשפטי לממשלה מותיר טעם רע, ואפילו חשדות שמא העיתוי נבחר בקפדנות. חודש לפני הבחירות להכריע גורלו של פוליטיקאי לכף חובה זהו מעשה בעייתי למדי הגיעה העת לשנות את הנוהג הנפסד הזה של התערבות גסה במערכת הבחירות ו/או חילופי שלטון באמצעות מהלכים משפטיים
▪  ▪  ▪
ליברמן. נרדף עדתית [צילום: AP]
"זר" ומתקדם? לא ולא!
אני משוכנע שטענתו של ליברמן על רדיפה על-רקע עדתי נכונה מאוד. קשה לממסד הפוליטי להכיל תופעה של התקדמות כה מהירה של אדם "זר", לא צבר ולא מאלה הרואים את עצמם בעלי המדינה הזו. ישראל קמה כמדינת מהגרים, מדינה של כלל יהודי העולם. אלא שהשנאה ל"זר", לאנשים שאינם משתייכים לאנשי שלומנו, מעבירה אנשים על דעתם. זו האמת ויש להודות בה בפה מלא

נסגר התיק העיקרי נגד ליברמן; יואשם בפרשת השגריר בבלארוס
איתמר לוין
וינשטיין קבע שאין סיכוי סביר להרשעה בחשדות שיוחסו לליברמן בנוגע לקבלת מיליוני דולרים מאנשי עסקים במקביל לתפקידיו הציבוריים * יואשם במירמה והפרת אמונים בשל סיועו לשגריר לשעבר בבלארוס, לאחר שזה מסר לו מידע על החקירה בעניינו
לרשימה המלאה

וינשטיין: גם ליברמן אשם בהתמשכות החקירה
איתמר לוין
מציין שהטיפול בתיק כולו ארך 6.5 שנים - פרק זמן סביר בהתחשב במורכבותו, אך בלתי רצוי מבחינת התוצאה * מדגיש: הזמן שחלף לא היווה שיקול בהחלטה לגופה
לרשימה המלאה

החלטת היועץ המשפטי לממשלה לסגור את "התיק המרכזי" כנגד שר החוץ, ומאידך-גיסא להעמידו לדין על מרמה והפרת אמונים, היא עוד סאגה משפטית מבישה, המטילה קלון לא על ליברמן אלא על שלטון החוק. אם העמדתו לדין של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, לעניות דעתי, הייתה נבלה משפטית, הרי שהפרשה הנוכחית מעוררת בחילה, מכל בחינה שהיא.
משפטים מן המעלה הראשונה, אנשי משפט אחרים, שופטים בדימוס וסתם פרשנים לענייני משפט כבר חרצו מזמן את דינו של ליברמן. לו היו אלה אמיתות משפטיות שאין עוררין עליהן ניתן היה להבין את משך הזמן הארוך שנדרש לגורמי אכיפת החוק להחליט על צעדיהם. בשום פנים ואופן אסור להשלים עם תופעה מסוכנת זו. אותם מומחים אולטימטיביים לענייני משפט ימצאו את הניסוחים המתאימים כדי להסביר את עינוי הדין שנגרם לליברמן. גם אם יעשו מאמצים על-אנושיים להצדיק את תפקודם, לא יצליחו למחוק את העובדה שאדם סביר איננו מסוגל לתפקד כשעננת חשד פלילי נגדו מרחפת מעל ראשו. לא ייתכן מצב כזה.
רק בישראל...
עיתוי פרסום החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה מותיר טעם רע, ואפילו חשדות שמא העיתוי נבחר בקפדנות. חודש לפני הבחירות להכריע גורלו של פוליטיקאי לכף חובה זהו מעשה בעייתי למדי. כל מי שלמד משפטים היה צריך לדקלם את העקרונות המשפטיים הבסיסיים של המשפט במדינה דמוקרטית. אפילו בקורס מבוא למשפט ציבורי מספיק כדי להבין היטב שחזקת החפות היא מן הערכים החשובים של משטר דמוקרטי.
ערך חשוב זה לא עמד בפני הגורמים המשפטיים הבכירים ביותר במדינה כאשר הוחלט על הגשת כתב אישום נגד אולמרט בהיותו ראש ממשלה, והתוצאה הייתה הדחת ראש ממשלה שנבחר בבחירות דמוקרטיות על-ידי העם כריבון, באמצעות הלכה משפטית תמוהה למדי. אין מדינה בעולם שבה חילופי שלטון נעשים על-ידי בית משפט. בישראל כן. תיאורטית, גם ההחלטה להעמיד לדין את מר אביגדור ליברמן יכולה לשנות את תוצאות הבחירות. אם זה באמת יקרה או לאו, ימים יגידו.
עיוות מובהק
ליברמן הוא אדם פוליטי הנהנה מתמיכה ציבורית גדולה למדי. דעותיו המדיניות, צורת הדיבור הבוטה, החזות הקשוחה, וכדומה, אינן לרוחם של אזרחים כאלה ואחרים. כל עוד פעילותו הפוליטית של ליברמן איננה בגדר הפרת חוק, זכותו להתמודד בבחירות ככל אדם אחר. לא ייתכן שגורם משפטי, רם ונישא ככל שיהיה, בעצם יחליט במקום העם. זהו עיוות שאין למעלה ממנו.
מאז הודעת ההתפטרות של ליברמן חרושת השמועות והפרשנויות בעיצומה. מובנות התבטאויותיהם של המתנגדים הפוליטיים אך בלתי מתקבלות על הדעת. תחת המסווה של נקיון-כפיים פוליטי ישנה כוונה ברורה להרוויח מכך בבחירות הקרובות. גם מצדדיו של ליברמן אינם בוחלים באמצעים כדי לעבור את המשוכה הפוליטית.
אני משוכנע שטענתו של ליברמן על רדיפה על-רקע עדתי נכונה מאוד. קשה לממסד הפוליטי להכיל תופעה של התקדמות כה מהירה של אדם "זר", לא צבר ולא מאלה הרואים את עצמם בעלי המדינה הזו. ישראל קמה כמדינת מהגרים, מדינה של כלל יהודי העולם. אלא שהשנאה ל"זר", לאנשים שאינם משתייכים לאנשי שלומנו, מעבירה אנשים על דעתם. זו האמת ויש להודות בה בפה מלא. אלה ואלה גורמים נזקים אדירים לשלטון החוק ולחוסנה של ישראל.
תוצאה הפוכה
שמענו חוות דעת משפטיות מלומדות ממשפטנים רבים. לא תהיה זו טעות גסה אם נקבע שרוב מוחלט של הפרשנים טוען שהעמדתו לדין של ליברמן בעבירה של הפרת אמונים לא יכולה למנוע ממנו להיות שר אלא אם כן יוטל עליו קלון, וגם אז הסיכויים לפסילתו קלושים. אז אם כך הדברים, מדוע היה צורך למהר ולהחליט על הגשת כתב האישום דווקא עתה, חודש לפני הבחירות? יש כאן מראית עין בעייתית למדי. לא מן הנמנע שאלה המייחלים להדחתו של ליברמן מטעמים פוליטיים, ייווכחו שהאפקט של מהלך זה יהיה הפוך: ליברמן ירוץ והתמיכה בו תהיה עוד יותר גדולה.
אם נחזור לרגע להתנהלות הפרקליטות בעניינו של מר אולמרט, נוכל לקבוע שעצם הערעור לעליון נועד להכשיל את ראש הממשלה לשעבר מלרוץ לבחירות. אז מטרה זו הושגה. משפטנים ועיתונאים ישרי-דרך התבטאו מפורשות נגד מהלך הערעור, אלא שקולם נאלם בתוך הרעש העצום של אלה אשר אינם מסתפקים במה שבית המשפט המחוזי קבע ומייחלים להרשעתו של אולמרט בעליון. יש לקוות שמלאכתם המכוונת אישית נגד אולמרט לא תצליח.
הגיעה העת לשנות את הנוהג הנפסד הזה של התערבות גסה במערכת הבחירות ו/או חילופי שלטון באמצעות מהלכים משפטיים. שנית, על הפרקליטות לערוך חשבון נפש ממשי לגבי עינוי הדין שעוברים פוליטיקאים הנחשדים בפלילים.

הבהרה: מעולם לא הייתי חבר מפלגתו של ליברמן, לא פעיל ולא תומך. דבריי לעיל נכתבו משום ההתנהלות הבלתי מבורכת של גורמי אכיפת החוק. אני מאמין באמונה שלמה ששלטון החוק, מערכות האכיפה ובתי המשפט הם ערובה לקיומה של הדמוקרטיה.
הכותב הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי.
תאריך:  15/12/2012   |   עודכן:  16/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עוד סאגה משפטית מבישה
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר שהוא קרן אור באפלה.
אהוד פרלסמן  |  16/12/12 13:39
 
- הטענות שלך מגוחכות
תשובה לפרלסמן  |  16/12/12 14:53
 
- אתה שוגה בדמיונות, ומתמלא זעם.
אהוד פרלסמן  |  16/12/12 23:50
 
- ביקשת, וקיבלת.
לפרלסמן תשובה  |  17/12/12 10:23
 
- לתגובתך המכובדת.
יוסי מ  |  18/12/12 08:50
 
- אני אולי פורמליסטי, אבל מדויק.
אהוד פרלסמן  |  18/12/12 12:04
 
- לרוזנברג אכן יש טעות עובדתית,
תשובה למר פרלסמן  |  18/12/12 14:22
 
- איפה מוסר כפול?! איפה?!!!!!
אהוד פרלסמן  |  18/12/12 15:25
 
- אני קורא אותך גם בין השורות
לפרלסמן תגובה  |  18/12/12 17:33
 
- תגובה
רועם  |  18/12/12 14:46
 
- תהיה רציני אהוד
יוסי מ  |  18/12/12 14:50
 
- על מנת למנוע ספק,
ועוד לפרלסמן  |  18/12/12 09:20
 
- לאהוד.
יוסי מ  |  18/12/12 08:44
 
- אתה חמקן עם רשיון
מר פרלסמן הנכבד  |  18/12/12 21:52
2
צ'לו...כל הכבוד
לא הייתי מאמין  |  16/12/12 16:21
3
מסכים אבל...
סתם אחד  |  16/12/12 18:02
4
רדיפות פוליטיות !
ישמעאל   |  16/12/12 18:59
5
כבוד והערכה לצ'לו
יוסי מ  |  18/12/12 08:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת ליברמן
עופר וולפסון
שר החוץ וסגן ראש הממשלה הודיע על החלטתו 24 שעות לאחר שהיועמ"ש הודיע על הגשת כתב האישום נגדו    ליברמן: "לא נדרש לעשות זאת על-פי חוק; עושה זאת במטרה לשים את ענייני המשפטיים מאחוריי"
דן אלון
כאשר "מונרכיה" ודיקטטורה לופתות באחיזת חנק את הדמוקרטיה, ועבריינים מועדים מחזיקים בתפקידי מפתח וחולשים על כל הרשויות ה"מופרדות", זהו מותה של הדמוקרטיה. כאשר החוק לא מהלך אימים על עבריינים מועדים, ניתן לומר שלא מפחידים איווט עם אביגדור
עופר וולפסון
יו"ר מרצ שהגישה העתירה טוענת כי עבירת המרמה והפרת האמונים פוגעת ביסודות הבסיסיים של טוהר המידות בשירות הציבורי    דורשת להורות לראש הממשלה לפטר את ליברמן וליועץ המשפטי לקבוע כי בעבירות בהן הוגש כתב אישום יש משום קלון
עמוס ון-אמדן
מאמריהם של העיתונאים מוטי גילת ועידו באום בעקבות ההחלטה בתיק ליברמן מייצגים עיתונות שאינה ראויה להגנה    הראשון מסלף את העובדות לצרכיו, השני מגחיך את השופטים כאשר החלטתם אינה נראית לו
שי ברק
נכון, אביגדור ליברמן חף מפשע על-פי הדין, אבל כל מי שמתכוון להצביע לליכוד-ביתנו, צריך לשקול היטב אם רשימה לכנסת שליברמן במקום השני שלה ראויה לאמונו, גם אם לבסוף יפנה את מקומו בשל כתב האישום בפרשת השגריר
רשימות נוספות
היועצים של ליברמן: שחל ומשרד נאמן  /  איתמר לוין
ליברמן: אני לא מתפטר  /  איתמר לוין, איציק וולף
נתניהו: מאחל לליברמן שיוכיח חפותו  /  איציק וולף
ברגע האחרון  /  איתמר לוין
שאלת הקלון והגורל הפוליטי  /  איתמר לוין
פרקינסון וכרושצ'וב  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il