X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יצחק ג'קי אדרי יו"ר המועצה החברתית לביטחון ישראל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
הגעתי למסקנה שהאחריות האישית מחייבת להתריע. אני מרגיש חובה היסטורית על ציר הזמן, הכופה עלי לקרוא לאזרחים עם אחריות להצביע עם פתק שחור בקלפי בבחירות לכנסת ה-19
▪  ▪  ▪
לבחור בפתק שחור [צילום: פלאש 90]
שיטת ממשל מעורערת ומערערת
מדינת ישראל נאבקת על קיומה בכל ההיבטים - ביטחוניים, חברתיים, דמוגרפיים וגיאו-פוליטיים. מכך אנו נדרשים ליציבות שלטונית חזקה ולא לשיטת הממשל הקיימת שמאפשרת יציאה לבחירות כל מספר שנים, תוך ערעור חוסנה הפנימי של מדינת ישראל. שינוי שיטת הממשל בישראל הוא צו עליון למדינה

כאשר הימין הקפיטליסטי הכלכלי, הדתי והמשיחי, מרים ראש עם גוש של מעל 75 מנדטים המהווים 62% מכנסת ישראל, מתחזק וצועד לקראת פשיזם המקדש את ערך האדמה מעל אזרחי המדינה; כאשר השמאל הרופס בעל מסיכת אלף הפרצופים האידיאולוגית צועד לשום מקום מזה כ-17 שנה מאז רצח יצחק רבין ז"ל - הגעתי למסקנה שהאחריות האישית מחייבת להתריע. אני מרגיש חובה היסטורית על ציר הזמן, הכופה עלי לקרוא לאזרחים עם אחריות להצביע עם פתק שחור בקלפי בבחירות לכנסת ה-19.
פתק שחור בקלפי הוא פתק פסול בספירת הקולות, פתק שחור לא ניתן לבדיקה אמפירית וערכו לא קיים בספירת הקולות, פתק שחור מחזק באופן תיאורטי את המחנה שאליו אתה מתנגד אידיאולוגית. הקריאה להצביע בפתק שחור זאת קריאה לאקט מחאתי של אקטיביסטים חברתיים מהפריפריה ומהשכונות המגלים סולידריות חברתית אל מול הכאוס העולה ממערכת הבחירות לכנסת ה-19, כאוס החושף בפני אזרחי מדינת ישראל את מלוא הסכנה האורבת לעם ישראל.
הקריאה להצביע בפתק שחור לכנסת ה-19, מקוממת את מצביעי השמאל בישראל. למשנתם, פתק שחור מחזק את הימין ושומט את סיכוייהם לנצח את הימין. השמאל בישראל מקדם קריאה לאזרחים להגיע להצביע וכמה שיותר תחת הסיסמה "80% הצבעה", אולם הם טועים, רוב האוכלוסיות שלא מצביעות לבחירות לכנסת הן השכבות המוחלשות ומעמד הביניים החזק והמדושן, והסיכויים שיצביעו לדע"ם, בל"ד, חד"ש או מרצ הם קלושים ביותר.
הקריאה להצביע בפתק שחור לכנסת ה-19, מעודדת את מצביעי הימין. למשנתם, כל פתק שחור מחזק את מחנה הימין ומחליש את השמאל. לוגית, הם צודקים, אבל הם הולכים להתעורר ביום רביעי, 23 בינואר 2013, עם דמוקרטיה שבורה, עם גוש ימין דתי משיחי גדול המסכן את יסודות הדמוקרטיה, ומוביל אותנו לשלטון כוחני עם שיטה כלכלית של "קניבליזם-קפיטליזם". ביום רביעי, 23 בינואר, מצביעי הימין השפויים יקבלו מהלומה קשה עת ייוודעו להם תוצאות הבחירות. הם לא יאהבו את השתלטות הימין על השלטון בכנסת ה-19. הם יפחדו. מכאן תתחיל נטישת השפויים ובעלי האחריות ממחנה הימין לכיוון מערכת הבחירות לכנסת ה-20.
פתק שחור לשיטת הממשל
מדוע בחרתי להצביע בפתק שחור לכנסת ה-19, ולצאת למסע ארוך וקשה לבחירות לכנסת ה-20?
יכולתנו לשרוד כאומה יהודית התבססה מאז ומתמיד על יסודות של פילוסופיה יהודית; על תחושת סולידריות, ערבות ואחריות של האחד ביחס לרעהו, ועל המחויבות ההדדית שלנו בעִתות משבר קיומי. ביטויים אלה של מעורבות אישית בחיי הקהילה הם שהיוו את המפתח לעמידתו של עמנו במבחן ההיסטוריה ולהישרדותו.
שיטת הממשל בישראל לא התפתחה מיום הקמת המדינה, וככל שחולפות השנים נחשפות בפנינו תופעות של הכשלים הגדולים בשיטת הממשל בישראל. בכנסת ה-18 נחשפנו לכשל הגדול שהוא בריחה מאחריות. ראש הממשלה בנימין נתניהו וממשלת ישראל על 34 שריה וסגני שריה, לא הצליחה להעביר את תקציב 2013 הקשה ואשר דורש קיצוץ קשה בתקציב המדינה. במקום לשאת באחריות לתקציב בחר נתניהו לברוח מאחריות לתקציב, והכריז על יציאה לבחירות תוך ניצול בוטה של שיטת הממשל.
מדינת ישראל מתמודדת מיום הקמתה בבעיות ביטחוניות באזור גיאו-פוליטי קשה הקורא תיגר על עצם קיומה של מדינת ישראל כמדינת העם היהודי. מדינת ישראל נאבקת על קיומה בכל ההיבטים - ביטחוניים, חברתיים, דמוגרפיים וגיאו-פוליטיים. מכך אנו נדרשים ליציבות שלטונית חזקה ולא לשיטת הממשל הקיימת שמאפשרת יציאה לבחירות כל מספר שנים, תוך ערעור חוסנה הפנימי של מדינת ישראל. שינוי שיטת הממשל בישראל הוא צו עליון למדינה החפצה בהמשך קיומה כאומה במדינתה, מדינת ישראל.
פתק שחור לדמוקרטיה
אברהם לינקולן טען בנאום גטיסברג, כי הדמוקרטיה היא "ממשלה של העם, על-ידי העם, למען העם, לא תאבד מן הארץ". על הערכת טיבה עמד בנימה סרקסטית וינסטון צ'רצ'יל: "דמוקרטיה היא צורת הממשל הגרועה ביותר פרט לכל האחרות שנוסו".
מהות הדמוקרטיה נעוצה עמוק בדבריו של אברהם לינקולן והם מהווים ביטוי הולם לשאיפה האזרחית הבסיסית לחיות במדינה דמוקרטית עם עתיד. מנגד טוען וינסטון צ'רצ'יל שהדמוקרטיה יש בה כשלים גדולים מאוד, אולם היא עדיפה על שיטת ממשל אחרת שעמים אחרים התנסו בה.
מתוך דבריהם ההיסטוריים אני למד שמדינת ישראל נמצאת על ציר זמן מסוכן המאיים על יסודות הדמוקרטיה ומוביל אותנו לשיטת ממשל שההיסטוריה לימדה אותנו שהיא מסוכנת ביותר – הפשיזם המקדש את ערך האדמה מעל אזרחי המדינה בשם "השיטה הכלכלית" המתניעה עם שלם לגלות שלישית, ואף אחד לא ייתן לנו הזדמנות שנייה למדינה.
פתק שחור לשחיתות
השחיתות השלטונית הפכה לסרטן ממאיר, ורק הינתקות ממנה תאפשר לנו להחזיר את שפיותנו החברתית-כלכלית-פוליטית. אך כמו שלסרטן יש טיפול, כך גם יש בכוחנו להילחם בה בשחיתות.
בתקופה האחרונה מתרבים הסימנים לכך שהעם מאס בכל סוגי השחיתות - החברתית, הכלכלית, הפוליטית ובעיקר בשחיתותם של העומדים בראש מוסדות השלטון. במרכז השיח הציבורי בישראל עומדת השאלה מה קדם למה: האם נציגי הדמוקרטיה הושחתו בידי אנשי הממון, או שאנשי השלטון הם שהשחיתו את בעלי ההון? אין זה משנה מהי התשובה, שכן הקשר בין שחיתות למושחתים נובע מעמדות כוח מוחשיות לעמדות כוח הנמצאות בתהליך בנייה.
היריעה קצרה מלהכיל את כל מאפייני השחיתות במדינה, ומי שחושב שהיא לא חילחלה הלאה - טעות בידו. החברה הישראלית הפכה זה מכבר לאכזרית וחסרת רחמים לזולת. נאלמנו ונעלמנו למצוקות שמעבר לקיר ביתנו, ספגנו לתוכנו את השחיתות.

לקבוצה בפייסבוק - פתק שחור לכנסת ה-19
תאריך:  15/12/2012   |   עודכן:  16/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פתק שחור לכנסת ה-19
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אני מושך כתפיים, ולא בהפתעה.
אריה גל.  |  16/12/12 19:29
2
עובדה
יואל ק  |  17/12/12 07:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
גורי גרוסמן
ליברמן לא השכיל לנצל את הזדמנות הפז שנפלה בידיו להצטרף למפלגת הפליטים בראשותה של מיס קלין, שם היה עובר כהרף עין תהליך של טיהור ולגיטימציה, והופך באחת לאתרוג מהודר
הרב אליהו קאופמן
אהוד ברק יכול להתגאות כי הוא היה האדריכל הראשי להרס מפלגת העבודה, וליחימוביץ' לא נותר אלא לדפוק את המסמר האחרון בארון המתים שממנו נפלטו כבר שמעון פרס, דליה איציק ועמיר פרץ. המפלגה שפעם הייתה זו שהטביעה את כל חותמה על מדיניות החוץ והביטחון היא היום זו שבורחת מנושאים אלה כמאש
צבי גיל
הצטרפותו של עמיר פרץ ל"התנועה" בראשות ציפי לבני היא ציון דרך היסטורי בכך שהזרם הפרוגרסיבי-ליברלי קם לתחייה והוא ראוי לתמיכה רחבה
עידן יוסף
האם מרצ תזנק ל-6 מנדטים והבית היהודי ל-16? האם עוצמה לישראל ועם שלם בדרך להימחק? ובאיזה סקר רע"מ-תע"ל מקבלת 5 מנדטים?
יעקב איציקוביץ
כאן זה לא ארה"ב    הצבעת עבודה - קיבלת ממשלה דו-לאומית    העבודה - מפלגת שמאל ולא מרכז    שתי דוגמאות לטרגדיה במפלגה    יוסי יונה - חוק השבות, "עופרת יצוקה", ייצוג הקיבוצים והמושבים, ומרגל האטום    חיזוקי התקשורת לטרגדיה הפוליטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il