X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
יוסיין בולט ויוהן בלייק חוגגים לאחר שיא אולימפי חדש במרוץ השליחים באולימפיאדת לונדון [צילום: Julia Vynokurova, אימג'בנק/מראות אימג']
מסכמים את 2012 - בריצה
בניגוד לכדורגל ולכדורסל, האצן נמדד כאדם בודד אל מול הישג שנקבע ע"י ספורטאי בודד אחר לפניו. בסופו של יום אותו ספורטאי חייב להוכיח שהוא יכול לשבור את השיא לבדו. 2012 תאופיין כשנה שונה מהקודמות לה בזכות אצן ג'מייקני אגדי בשם יוסיין בולט. בולט היה צריך לדאוג לדבר אחד - לנצח את השיא של עצמו News1 ואימג'בנק מביאים את התמונות של השנה

נוכחותם הברורה של אצני יבשת אפריקה (ג'מייקה, אוגנדה וקניה) האפילה על הישגי האצנים המצטיינים מהמערב (ארה"ב ובריטניה) והוכיחה פעם נוספת כי עוצמתו של היחיד איננה קשורה בעוצמתה של המדינה אותה הוא מייצג. במקרים אלו הופכים האצנים לדגל של המדינה ממנה הגיעו ולסמל.
בכדורגל נהוג לומר ש"שום דבר לא נגמר עד שהמשחק נגמר", אך בסופו של עניין, 22 שחקנים מתחרים על מספר נקודות בודדות על מגרש אחד. קיימת עבודת צוות ענפה, צוותי ניהול ומערך אוהדים המלווה את הנבחרת לאורך כל השנה.
במשחקי האולימפיאדה והתחרויות הבינלאומיות הנוספות שלפניה ולאחריה נמדד האצן כאדם בודד אל מול הישג שנקבע על-ידי אדם בודד אחר לפניו. עבודת הצוות נעשית לפני המרוץ, אך בסופו של יום אותו ספורטאי חייב להוכיח שהוא יכול לשבור את השיא לבדו.
2012 תאופיין כשנה שונה מהקודמות לה בזכות אצן ג'מייקני אחד בשם יוסיין בולט. בולט היה צריך לדאוג לדבר אחד - לנצח את השיא של עצמו.

יוסיין בולט

אם יש כיום ספורטאי שמסמל את האולימפיאדה יותר מכל, זהו יוסיין בולט הג'מייקני. הראשון ששבר אי-פעם את שיאי העולם במרוץ שליחים ובריצות ל-100 ו-200 מטר, והראשון שזכה ב-3 מדליות זהב באותם מרוצים בשתי אולימפיאדות ברציפות. 6 מדליות זהב אולימפיות ו-5 אליפויות עולם הפכו את בולט לאגדה עוד בחייו.

סטיבן קיפרוטיץ'
אדמה לונדונית קדושה [צילום: אימג'בנק/מראות אימג']

הוא אומנם לא שבר את שיאו האישי, אבל מהן 41 שניות אם אתה חוזר לארצך עם מדליית הזהב הראשונה שלך אי-פעם בריצת מרתון. סטיבן קיפרוטיץ' האוגנדי נתן את ריצת חייו באולימפיאדת לונדון, וכשהוא פתח בספרינט ב-3 הק"מ האחרונים - אפילו לווילסון קיפרוטיץ' ואבל קירואי הקנייתים שזינבו בו לא היה כל סיכוי.

דיויד רודישה
1.40.91 דק' וטיל מאושר [אימג'בנק/מראות אימג']
ריצות ארוכות ובינוניות:
▪  ▪  ▪

כשהאצן הקנייתי דיויד לקוטה רודישה טס השנה לאולימפיאדת לונדון, כבר היו לו ברזומה מבחר תארים – מאלוף העולם באתלטיקה לנוער לשנת 2006 ועד אלוף העולם לשנת 2011 – אבל המשא הכבד ביותר היה אביו דניאל, ש-44 שנה קודם חזר ממקסיקו סיטי עם מדליית כסף אולימפית. ורודישה ינוקא לא איכזב: הוא קצר את הזהב בריצת 800 מטר וקבע עוד שיא עולם על-שמו.

אליסון פליקס
ריצות קצרות:
▪  ▪  ▪

המראה הקומפקטי אולי מטעה, אבל מאז שנת 2005 עמדה האצנית האמריקנית אליסון מישל פליקס תשע פעמים על הדרגש העליון בפודיום זוכי אליפויות העולם. גם אולימפיאדות היא לא סיימה מאז 2004 מבלי שיש בתיקה מדליה או שתיים, בעיקר מזהב. לפיכך, רק טבעי שמלונדון היא יצאה עם 3 מדליות זהב ותואר 'האתלטית המעוטרת ביותר בתחרויות האתלטיקה של אולימפיאדת 2012'.

מוחמד פארח

עם 5 מדליות זהב באתלטיקה בתוך 3 שנים, מאליפות אירופה ושתי אליפויות עולם, לא הייתה שום סיבה שהאצן הבריטי מוחמד 'מו' פארח יוותר השנה על מזכרת אולימפית זהובה. ואכן, האצן פעור-העיניים עשה בלונדון את הלא-ייאמן, והיה לאצן השביעי בהיסטוריה שהוסיף לוויטרינה שבביתו זהב כפול בריצות 5,000 ו-10,000 מטר.

לתמונות נוספות ולכתבות דומות מבית אימג'בנק, מראות אימג' - לחצו
נכתב בשיתוף מחלקת התוכן של חברת אימג'בנק (מראות אימג' בע"מ), המספקת לציבור תמונות ארכיון ותמונות איכותיות בכל נושא ומכל העולם.
תאריך:  29/12/2012   |   עודכן:  29/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מסכמים את 2012 - בריצה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סמים סמים סמים סמים סמים סמים
מסומם טבעי  |  30/12/12 23:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
הבחירות לכנסת ה-19 מציפות מחדש את המאבק על השליטה וההשפעה בשוק העיתונות    עיתונו של אדלסון הוא הגדול על-פי מבחן של תפוצה אך השפעתו דלה ביותר לעומת ידיעות אחרונות    ארנון מוזס נכשל בהרצת אהוד אולמרט, יאיר לפיד, ציפי לבני ומפלגת הישראלים
יואב יצחק
עמית ברקאי, רפאל בוסקילה, שרון נדלר ויניב בן-נור הגישו תביעה נגד נס גילון בע"מ ואמפליו בע"מ    הבורר: עו"ד איתן ארז    עילת התביעה: חוסר תום לב והסתרת מידע מהותי
איציק סיבוש
"בוא הנה, אני אסביר לך איך לקרוא ספר", נשמע קול מפתיע, הדובר מגרוני, מבלי שיהיה לי שמץ של מושג איך לענות על השאלה
יואב יצחק
ליברמן מועמד לדין בגין יחסים של יד רוחצת יד עם השגריר זאב בן-אריה    עו"ד יוסי כהן הוזמן כאורחו של נתניהו לקבלת פנים במליאת האו"ם ובכך זכה להאדיר את שמו, בתקופה שעו"ד כהן מייצג את שרה נתניהו בעניינים אישיים ומשפחתיים וגובה שכר טירחה נמוך יחסית    תרגילי שוחד כבר אמרנו?
צבי גיל
מפגש של צעירים עם ההיסטוריה באמצעות נתיבים ואנשים אשר עשו אותה
רשימות נוספות
כיצד נראות הרכבות בעולם?  /  יובל ארליך
אוסף המכוניות העתיקות שלי  /  יובל ארליך
עוגות שוקולד כתרופה לחורף  /  יובל ארליך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il