X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ה"רבנות הראשית" ו"רבניה" אינם "רבנים מורמים מעם" אלא פקידות ממלכתית ללא ביקורת ממלכתית. זוהי אדמיניסטרציה מוכת שחיתות וספסרות שצריך לפרק אותה כפי שפורקו רבים ממוסדות ההסתדרות. הסירחון איננו רק מה"רבנות הראשית" אלא גם מאלה העוברים על כך בשתיקה - עם ובלי כיפה
▪  ▪  ▪
הרב אליהו בקשי-דורון. שתיקה מוזרה בפרשה [צילום: יח"צ המכללה האקדמית נתניה]
הכל הפך הפקרות
הרב בקשי-דורון ו"עשרת בני המן" הנאשמים עימו הם רק קצה הקרחון. ל"רבנים הראשיים" - תואמי בקשי- דורון, ישנה הזכות להעניק תוארי "כושר לרב" ול"רב עיר" ללא בחינות. מאז 1993 - עת נחתו הרבנים לאו ובקשי ואחריהם באו הרבנים עמר ומצגר, הרי שהכל הפך שם להפקרות

ההחלטה להעמיד לדין את ה"רב הראשי" לשעבר - הרב אליהו בקשי-דורון, עוברת יותר מדי בשקט. גם כשהאוירה לא הייתה כזו - של קרבות רחוב סביב הבחירות, ולכולם נודע במה הואשם הרב בקשי לא רעמו התותחים. משהו מסריח מדי ולאוו דווקא מכיוון משרד הדתות - כפי שח"כ אמסלם מאשים.
שתיקה מוזרה
גם אמסלם עצמו שומר על שתיקה מוזרה בכל הנוגע לשחיתויות ב"רבנות הראשית". טילי מילים הוא יורה על שס, על משרד הדתות ועל המערכת החרדית-חינוכית, אך אפילו מילה אחת אין לו לומר כאזהרה על אותו גוף שאחד מה"רבנים הראשיים" שלו עדיין מכהן למרות כל פרשיות השוחד והזימה שנדבקו לשמו (ומשום מה גם לא הופרכו...), והשני הסתבך בפרשה אלימה ומבישה. אבל לא רק אמסלם שותק אלא גם מר"צ, יאיר לפיד והחבר'ה של ציפי לבני מחרישים. אם היה מדובר במוסד דתי אחר - או אפילו חילוני, מיד היו מצווים לסוגרו.
משהו באמת מסריח משם וכנראה שלכולם - חרדים כחילונים, טוב שהסירחון הזה מתקיים. דרך הסירחון הזה מעבירים גיורי סרק, דרך הסירחון הזה ממנים "רבני" צעצוע בשיטת שלושת הקופים ודרך הסירחון הזה ממנים מקורבים ל"תפקידים תורתיים" ללא כישורים וללא אמות מידה. והכי חשוב - מבקר המדינה אינו יכול לחדור לסירחון הזה אפילו עם מסכת אב"כ.
מעטים נותרו מהדור שראה וידע מהם רבנים אמיתיים. היו פעם רבנים סמוקי לחיים וחיוורי פנים שכל הווייתם הייתה לשרת את היהדות והם רצו מחופה למילה ואח"כ לבר מצווה כדי לזכות את הרבים ולא כדי לזכות בשלמונים. את מרן ה"בן איש חי" לא הכתיר "יתד נאמן" ואת ה"חפץ חיים" לא בחרו זבי חוטם מהליכוד, ממר"צ או אפילו מ"יהדות התורה" ומעסקני לבלריה. ה"מרא דאתרא" הוכתר תמיד ע"י ה"מרא דאתרא" הקודם, כשהאחרון כבר ידע כי שעתו קרבה להשיב את נשמתו לבוראו. התואר "רב" לא היה מבחן בקיאות או כיצד "לדעת ללמוד". התואר הזה היה קדוש ומקבלו היה חייב להיות נעלה מוסרית משאר יראי ה'. ולמרות הכל העמדתו של הרב בקשי-דורון איננה מזעזעת את אמות הסיפים, אפילו לא את של אלה ששמעו מאבותיהם על ענקי דור אמיתיים.
אני קורא את הידיעה על ההחלטה להעמיד את ה"רב הראשי" לשעבר ועדיין אינני מבין את המעט שנכתב ובשבלוניות, כאילו שרק שתפסו "הומלס" גונב לחם. בטוחני שכותב שורות אלה איננו צריך ללמד חוקרי משטרה דרך חקירה, אבל מה שמתמיה הוא שמדברים בסה"כ על "נתינה" ולא על "קבלה". לכל תינוק בר דעת ברור שלא נותנים בחינם דבר ברמה, ועוד תעודה שווה אלפי ש"ח בחודש. הרב בקשי העניק תוארי "רב" פיקטיביים לאנשי קבע שהיו אמורים לקבל העלאות שכר גבוהות תמורת ה"תואר" הזה. זו כל אשמתו?! האם נתן להם "תוארים" רק "לשם שמים" והם לא נתנו מאומה בחזרה? האם החוקרים המנוסים לא חקרו בכיוון הפשוט הזה? ניראה לי שמסתירים מהציבור מידע חשוב מאוד.
רק קצה הקרחון
אבל הבעיה קשה יותר. הרב בקשי-דורון ו"עשרת בני המן" הנאשמים עימו הם רק קצה הקרחון. ל"רבנים הראשיים" - תואמי בקשי- דורון, ישנה הזכות להעניק תוארי "כושר לרב" ול"רב עיר" ללא בחינות. מאז 1993 - עת נחתו הרבנים לאו ובקשי ואחריהם באו הרבנים עמר ומצגר הרי שהכל הפך שם להפקרות והעמדתו של הרב בקשי לדין היא רק קצה הקרחון. בקדנציה בה כיהן הרב בקשי כ"רב ראשי" הוא פסל את הרב מצגר מלהתמודד ל"רב העיר" ת"א אבל מי שלא היה מתאים ל"רב עיר" הפך אח"כ ל"רב הראשי"! הפעם זה לא רק היה מסריח אלא גם לא כשר. אבל כולם העלימו עיניים - החילונים רוצים "רבנים" כאלה שישרתו אותם והחרדים שמחים שב"רבנות הראשית" יושבים כאלה שמצדיקים את הלעג החרדי על מושג ה"רבנות הראשית". ממש אידיליה ששמה חילול ה'. לאחרונה העניק ברב עמר "כושר לרב עיר" לסגן ראש העיר בראשל"צ- אריה כהן מש"ס, שאיש אינו יודע מהי השכלתו התורתית או הכללית אבל באיומים, בהכאת יריבים ובניבולי פה הוא ידוע ומפורסם מהתקשורת ועד בית המשפט והמשטרה.
ה"רבנות הראשית" ו"רבניה" אינם "רבנים מורמים מעם" אלא פקידות ממלכתית ללא ביקורת ממלכתית. זוהי אדמיניסטרציה מוכת שחיתות וספסרות שצריך לפרק אותה כפי שפורקו רבים ממוסדות ההסתדרות. בראש אחד מה"מכונים התורתיים" ששירתו את ההפקרות של הרב בקשי-דורון עמד הרב הראשי של באר שבע - הרב יהודה דרעי, המתיימר להיבחר ל"רב הראשי הבא". הגיע הזמן שמישהו יגיד לאיש הזה - שאת ספריו כותבים אחרים, כי עליו לומר תודה לה' (ואולי גם לאחיו המפורסם שהשתדל עבורו...) שהוא לא הועמד לדין וכמחווה על כך לבטל את רצונו לשררה הנכספת.
אבל הבדיחה היא שאחרי כל מה שנחשף עדיין סומכים במדינת ישראל על ה"רבנות הראשית" בכל הנוגע ל"אישורי סמיכה לרבנות" (לפני שנים לא רבות נזרק פקיד בכיר מראשות "מחלקת הבחינות" שם על שנאשם בקבלת שוחד עבור "תוארי רב"), לענייני כשרות בארץ ובחו"ל, לאישורי יהדות ועוד כאשר גם שופטים בבית המשפט - היודעים היטב איזה שמנדריקים מכהנים שם, מקבלים באופן מוחלט את אותם "תארים" מפוקפקים שבעטיים עומד הרב בקשי לדין.
לדעתי הסירחון איננו רק מה"רבנות הראשית" אלא גם מאלה העוברים על כך בשתיקה - עם ובלי כיפה.

תאריך:  26/12/2012   |   עודכן:  26/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בין "רבנות ראשית" לפקידות ראשית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
חצוף!
ABE77  |  26/12/12 16:37
 
- מיהו הבור ומיהו הפחדן
אליהו קאופמן  |  26/12/12 23:47
 
- מיהו הבור ומיהו הפחדן
אליהו קאופמן  |  26/12/12 23:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ניסנבוים
על דמותו של יעקב המקראי מאת פרופ' יאיר זקוביץ, הדיסק האחרון של יעקב שוואקי ועל הספר 'טעות אנוש' העוסק בסכונת מוסד ופרשייה היסטורית
ציפי לידר
בשולי הכותרות: נפתלי בנט כמשל - הפוליטיקה אמנות השקר    ומה הקשר בין סרבנות לזינוק בסקרים?    הצבא צועד על קיבתו הבריאה    מדוע אוהבים לשנוא את אגודת אפרת? ולקינוח שיא ישראלי - מי היא האישה הקשישה ביותר בעולם?
דרור אידר
אחרי שהתוכנית להחזרת אולמרט נכשלה וגם לבני לא מספקת את הסחורה, ב"ידיעות" מחפשים כל דרך כדי להעביר את המסר: "רק לא נתניהו"    ואתמול: כותרת חריפה במיוחד, המיוחסת לגורם אלמוני    הכל מותר, כנראה
יוסי שחר
על-אף הדת החדשה ומעמדו האבסולוטי של שלטון החוק ומפרשיו האובייקטיביים בבית המשפט העליון, יש עדיין בני אדם שלא מסרו את מצפנם ומצפונם לאפסון במחסניה של המערכת החוקתית והנורמטיבית, הן בימין והן בשמאל, והם מוכנים לשלם על כך באופן אישי את המחיר החוקתי, הארגוני ו/או הציבורי
עו"ד אריאל דרור
בהסכם זה ניתן לקבוע את זכויות הצדדים הן ברכוש שהביא כל אחד מהם לפני הנישואין, בין אם מדובר ברכוש משפחתי כגון דירת מגורים ובין אם מדובר ברכוש עסקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il