X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על דמותו של יעקב המקראי מאת פרופ' יאיר זקוביץ, הדיסק האחרון של יעקב שוואקי ועל הספר 'טעות אנוש' העוסק בסכונת מוסד ופרשייה היסטורית
▪  ▪  ▪
טעות אנוש. כלום לא סגור והשאלות נותרות פתוחות

1. כתיבת ביוגרפיה היא מלאכה קשה. קל וחומר כשמדובר על אחד מאבות האומה היהודית ועוד יותר מזה: כשמדובר בדמות תנ"כית רבת פנים ופרשנויות. יעקב אבינו שממנו יצא עם ישראל הוא דמות שבמדרשים השונים ובתלמודים, הבבלי והירושלמי, עסקו רבות בדמותו.
לכן שבא פרופסור יאיר זקוביץ לכתוב על הוא בעצם כותב את. הוא הולך על סדר הפסוקים והמאורעות בשילוב מדרשים והיסטוריונים שונים. עם חלק מדבריו אני מסכים, עם דברים מסויימים שהוא כותב ממש לא. אבל אין ספק שהוא פותח נקודות מעניינות שיש לחשוב עליהם.
לדעתי יש לבחון את המגמה: האם הכיוון הוא לראות ביעקב את הבסיס לעם ישראל או שמא אדם הפועל ללא קשר לעתיד. ואם אמרו חז"ל "מעשה אבות סימן לבנים" הרי שכאן הבנים הם העם. יעקב הוא ישראל. הוא זה המתחיל את העם היורד למצרים וממנו יצאה האומה היהודית.
2. ומיעקב המקראי ליעקב אחר. הדיסק האחרון של יעקב שוואקי מתאפיין ברצועות שמזכירות את שיריו הקודמים ובעצם ממשיכות את הקו המוזיקלי שלו. שוואקי, ששיריו השונים מוכרים זה מכבר, לוקח באלבומו החדש לאותו כיוון אבל המילים, כך נדמה, עוסקות בנושא התורה במובהק.
שירים טובים בעיני שמבטאים את מה שכתבתי לעיל מבחינת הסגנון והנושא הם "כל העוסק", "לא יעבוד אדם", ו"רבי נהוראי". אין ספק שהם קליטים ומעובדים היטב. בדרך כלל המוזיקה החסידית היא בעל מבנה אחיד. כך גם כאן, אלא ששוואקי הופך את זה למשהו שונה.
בשבוע הבא ביום שלישי תהיה הופעה שלו ביד אליהו עם שלומי שבת והחזן הצבאי הראשי. ההופעה תהיה על החיילים ותוקדש להם. לטעמי זה יהיה שילוב מעניין כשהחזנות הקלאסית תפגוש את שיריו של שוואקי וכך גם שלומי שבת וסגנונו. הניסיון לשילוב נראה מעניין והתוצאות יהיו במופע.
3. הספר "טעות אנוש" (כתר, 2012) עוסק בסוכנת מוסד ופרשייה היסטורית. כמו הרבה ספרים ישראלים שאוהבים לחבר את ההיסטוריה הרחוקה עם מציאות ימינו ורצוי בתוספת עלילה עם הצבא או המוסד או גוף ביטחוני אחר שכולם מעריכים. לכאורה בנאלי.
אלא שקצב העלילה יחסית לספרות הישראלית הפרוזאית המדשדשת שומר על המתח יחסית. יחסית כי לא תמיד וגם לא באופן שמפתיע את הקורא. וזה אולי הבעיה הגדולה: השאלות גדולות, ההתקדמות בסדר, אבל בסוף כלום לא סגור והשאלות נותרות פתוחות.
תגידו שזה סגנון או שזה בכוונה. יכול להיות. אני לא אהבתי את הניסיון להפריח תעלומה על בסיס ההיסטוריה עם רעיון טוב ולבסוף להשאיר את המקום המבקש. ויותר מכך: דווקא במקום בו נדרש פתרון שלשמו בא גיבור הספר הרי שהוא נמצא לבסוף נוטש את המטרה שלשמה נכתב הספר.

תאריך:  26/12/2012   |   עודכן:  26/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: נפתלי בנט כמשל - הפוליטיקה אמנות השקר    ומה הקשר בין סרבנות לזינוק בסקרים?    הצבא צועד על קיבתו הבריאה    מדוע אוהבים לשנוא את אגודת אפרת? ולקינוח שיא ישראלי - מי היא האישה הקשישה ביותר בעולם?
דרור אידר
אחרי שהתוכנית להחזרת אולמרט נכשלה וגם לבני לא מספקת את הסחורה, ב"ידיעות" מחפשים כל דרך כדי להעביר את המסר: "רק לא נתניהו"    ואתמול: כותרת חריפה במיוחד, המיוחסת לגורם אלמוני    הכל מותר, כנראה
יוסי שחר
על-אף הדת החדשה ומעמדו האבסולוטי של שלטון החוק ומפרשיו האובייקטיביים בבית המשפט העליון, יש עדיין בני אדם שלא מסרו את מצפנם ומצפונם לאפסון במחסניה של המערכת החוקתית והנורמטיבית, הן בימין והן בשמאל, והם מוכנים לשלם על כך באופן אישי את המחיר החוקתי, הארגוני ו/או הציבורי
עו"ד אריאל דרור
בהסכם זה ניתן לקבוע את זכויות הצדדים הן ברכוש שהביא כל אחד מהם לפני הנישואין, בין אם מדובר ברכוש משפחתי כגון דירת מגורים ובין אם מדובר ברכוש עסקי
ד"ר רון בריימן
כאשר השופט אליקים רובינשטיין בוחן את המסרים של המפלגות השונות, מן הראוי שייתן את דעתו להיבט גזעני בולט של מערכת הבחירות, ואל יצטרף לטענה שמדובר בנושא מדיני שיוכרע במו"מ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il