X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שרון גל מגיש: איך באמת עושים כסף
▪  ▪  ▪
שרון גל, מגיש לילה כלכלי

שרון גל, מגיש התוכנית "לילה כלכלי עם שרון גל" בערוץ 10, השיק באחרונה מיזם בשם "מועדון לילה כלכלי עם שרון גל". המועדון החדש מבטיח להיות "המועדון הכלכלי הראשון בישראל שילמד אתכם איך באמת עושים כסף!". דמותו של גל, שעון על כורסה מהודרת, מלווה את פרסומיו.
חברות במועדון מקנה הזדמנות להשתתף בסדרת מפגשים בהנחייתו של גל עם בכירים במשק. "בכל ועידה תזכו בטיפים בלעדיים והמלצות אישיות ששווים לכם הרבה כסף", מוסבר בעמוד הפייסבוק של המועדון. בינתיים התקיים כבר מפגש אחד של המועדון, ובעמוד הפייסבוק שלו הועלו סטטוסים הנעים על המסלול שבין מידע כלכלי (מדוע המדד יורד בעת שמחירי מוצרים מתייקרים?) לאימון בחשיבה חיובית ("משתמשים הרבה ב'אולי', 'אנסה', 'לא יכול'? רעננו את מילון המונחים שלכם במלים הבאות: אני מסוגל. אני אצליח. אני יכול").
תחילה הוגדר המיזם כשיתוף פעולה בין התוכנית "לילה כלכלי עם שרון גל", אתר ביזפורטל ומכללת מגמות (השייכת לבעלים המחזיק גם באתר ביזפורטל). לאחר פניית "העין השביעית" עודכן דף המידע של המועדון, וכעת המיזם מתואר כשיתוף פעולה בין שרון גל, ביזפורטל ומכללת מגמות.
נראה כי בערוץ 10 לא היו שבעי רצון מהשימוש שעשה גל במותג התוכנית. שרון סירב להשיב לשאלות והפנה את "העין השביעית" לדוברות ערוץ 10. גם שם סירבו להגיב באופן רשמי, אולם בשם גורם בערוץ נמסר כי המותג "לילה כלכלי" שייך לערוץ ולא למנחה התוכנית, שקיבל מהערוץ אישור להשתמש בשם "מועדון לילה כלכלי" לפעילות הנחיית פאנלים אחת לכמה שבועות ולמשך שנה.
בערוץ 10 לא השיבו לשאלה אם הם מקבלים תמורה כלשהי בעד האישור שנתנו לשימוש בשם, אולם מסרו כי "שרון גל פועל לנתק הקשר לכאורה העולה מן הפרסומים בין פעילות ההרצאות ובין המותג 'לילה כלכלי'".
גם כעת, לאחר השינוי בהגדרת השותפים להקמת המועדון, "הקשר לכאורה" עודנו מובהק. שם המועדון זהה כמעט לחלוטין לשמה של תוכנית הטלוויזיה, ואירוע הפתיחה של המועדון, שאמור להתקיים ביום שישי הקרוב, מבטיח מפגש של רמי לוי עם שרון גל ו"פרשני 'לילה כלכלי'". כך, לא רק שמגיש התוכנית עומד במרכז המיזם, הוא מביא עימו את צוות הפרשנים הקבוע בתוכנית. ממש כפי שהבטיחה מודעת קידום למועדון: "לילה כלכלי יוצאת מהטלוויזיה".
נוסף לשימוש שעושה מנחה התוכנית במותג השייך לערוץ שבו היא משודרת, מעלה המיזם החדש קושייה אתית. סעיף 17 בתקנון האתיקה המקצועית של העיתונות אוסר על עיתונאי לעסוק בכל עיסוק או עבודה "המעוררים חשש או מראית עין לניגוד אינטרסים או להטעיית הציבור".
האם אין חשש לניגוד עניינים כאשר מנחה תוכנית כלכלית של ערוץ 10 ממלא תפקיד מרכזי בשיתוף פעולה עם חברה מסחרית העוסקת בתחום התמחותו? האם אין חשש להטעיית הציבור כשעיתונאי מוביל מיזם המבטיח למצטרפים אליו כי ילמדו "איך באמת עושים כסף"?
מערוץ 10 לא נמסרה תגובה המתייחסת לסוגיה האתית.
רשימות קשורות:
- לא מספיק לטשטש
- רישיון לחרוג
- גיבורים על חלשים
- ראיון מזויף? נוהל ישן ומקובל
- שידורי עדן בע"מ נ' אפיק רום - הערוץ הישראלי החדש בע"מ

תאריך:  27/12/2012   |   עודכן:  27/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מועדון לילה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין בעיה אתית
ללא  |  2/01/13 10:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביטל דוידוביץ'-אשד
המושג "בתולים", המעיד לכאורה על עניין פיזיולוגי גרידא, מקפל בתוכו את האופן בו תופסת התרבות את גופה, מיניותה ודמותה הרוחנית של האישה    כיצד תפיסת הבתולים היהודית בימי הביניים עומדת ביחסי גומלין של השפעה ופולמוס עם התפיסה הנוצרית, כששתיהן מעצבות את מעמדה של האישה הבתולה
עמוס אריכא
כאשר יוצר סעור-נפש ברמה של כישרון בולעני כשל וולך מתלקח, קשה ליוצרים אחרים בסביבתו    אורו הבוהק של משורר עוצמתי כזה מכה את סובביו בסנוורים    לא מעטים חורכים את כנפיהם, נסוגים ומתפוגגים
ד"ר אריאל פיקאר, רחל עזריה
במערכת הבחירות הנוכחית בא לידי ביטוי תהליך כללי העובר על הפוליטיקה הישראלית: העיסוק בשאלות העקרוניות על אודות זהותה היהודית של המדינה הולך ופוחת, ובמקומו מתפתח שיח המתמקד בזכויות ובאינטרסים של קבוצות שונות בחברה הישראלית
ראובן לייב
הממסד היהודי בארה"ב נותר מרוקן מתוכן. ראשיו זוכים, אומנם, למשכורות שמנות, אבל הדור הצעיר אינו נוהר אחריהם. בראיון מיוחד ל-News1 מגולל עורך ה"ג'ואיש פוסט" בניו-יורק, גד נחשון, את השחיקה הגדולה של היהדות האמריקנית, המאבדת יותר ויותר את זהותה העצמית
שרון נריה בר-און
שינוי מועד הבחירות לכנסת והקדמתם ל-22.1.2013, מהווה הזדמנות לשוב למאמר שפרסמתי ב-15.1.2012, בו פענחתי והערכתי את סיכוייהם של יאיר לפיד ונועם שליט להצליח במרוץ לבית הנבחרים. אומנם ההתייחסות באותה עת הייתה ליום הבחירות המקורי בנובמבר 2013, אבל התוצאות מדברות בעד עצמן
רשימות נוספות
גילת: "בהתחלה גם אני התפלאתי"  /  אורן פרסיקו
זרועו הארוכה  /  אורן פרסיקו
לא שוחד   /  אורן פרסיקו
"עיתונאי המריע לחמאס אינה מטרה לגיטימית"   /  אורן פרסיקו
זה הדיון  /  אורן פרסיקו
אל תספידו את התקשורת הישנה   /  רפי מן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il