X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
המתקפה של נתניהו העלתה אותו לרמת מתחרה. בנט עם ליצנית שהתנפלה עליו [צילום: פלאש 90]
נתניהו-בנט: מערכה ראשונה בסדרה
בליכוד כבר חושבים על הימים שאחר הבחירות. נתניהו יציע לבנט להשתלב בממשלה, אומרים בכירים בסיעה, אבל יזמין אותו אחרי שמרבית העוגה תחולק בין השותפים ראש הממשלה משלם כעת את המחיר על האיחוד עם ליברמן - הוא אומנם ביסס את שלטונו, אך שחרר בוחרים רבים ממחויבותם לליכוד, ובנט קוטף את הפירות
פתק דמיוני
כשניצחונו של נתניהו מובטח, הבוחר הימני כאילו מצביע בשני פתקים. פתק אחד, פתק דמיוני, הוא נותן לנתניהו. את הפתק השני, פתק מנייר, הוא משלשל לתוך הקלפי - לבנט, לשס, לאריה אלדד ומיכאל בן-ארי

בבחירות 2006 חתם הליכוד על הסכם עודפים עם ישראל ביתנו. בליל הבחירות הסתמן שוויון בין שתי המפלגות עם יתרון קל לליברמן. לבסוף, 180 קולות הביאו לליכוד את המנדט ה-12, כשליברמן קיבל 11. 180 קולות הפרידו בין אביגדור ליברמן למעמד יו"ר האופוזיציה והטוען לכתר.
נפתלי בנט לא היה מאיים על הליכוד ברמה כזאת גם אלמלא התאחד נתניהו עם ליברמן, אבל הוא מכרסם בליכוד כפי שכרסם בזמנו יו"ר ישראל ביתנו. הבית היהודי לוקח מהליכוד ביתנו לפי חשבון פשוט בין 3 ל-5 מנדטים.
זוהי הפעם השנייה שבה בכיר מנגנון נתניהו לשעבר מריץ מפלגה משלו משום שלא הצליח להתברג בצמרת הליכוד ופוגע במפלגת הבית. הראשון היה מנכ"ל משרד רה"מ לשעבר בקדנציה הראשונה של נתניהו. השני, מי ששימש ראש לשכתו לפני הקדנציה השנייה.
השבוע היו שאמרו בליכוד כי סיכוייו של בנט לחבור למפלגה לאחר מכן ולנסות להשתלט עליה מבפנים גבוהים יותר מאלה של ליברמן. שכן לבנט אין המבטא של ליברמן, מבטא שהוא סמל מסחרי של יו"ר ישראל ביתנו אבל גם סימן של זרות, ובתור יוצא סיירת ויזם היי-טק הוא מגלם פוליטיקאי מהדור החדש.
אך כל אלה ספקולציות. בינתיים מנהל בנט נגד הליכוד קרב עקוב מדם, כשנכון לעכשיו ידו על העליונה. איש בסיעה לא סנגר השבוע על הקמפיין של נתניהו, שבו פתח לאחר הראיון שהעניק בנט לנסים משעל. הביקורת התמקדה בעיקר בשני כיוונים. ראשית, גדול לא תוקף קטן. אריה שצווח על כלב, גם אם מדובר בכלב נושך, נראה מגוחך. אם אתה אריה, כלומר מפלגת שלטון, עליך לטרוף. ואם אתה לא יכול לטרוף, תתעלם. קמפיין נגטיבי, אמרו כמה בכירים, מנהלים נגד מישהו שגדול ממך או משתווה אליך, לא נגד מי שקטן ממך. נתניהו, הסביר אחד מהשרים, העצים את בנט. היה עליו להסתפק בתשובה שנתן בוגי יעלון במוצ"ש כשגינה את הסרבנות. תשובה קצרה, מכובדת וממלכתית. אבל מכאן ועד להתבטאויות של ראש הממשלה בכבודו ובעצמו, שלא לדבר על מודעות בעיתונים?
יעלון, אגב, סיפר לאחר מכן לכמה חברים לסיעה שהיה בהלם מהמהומה שקמה. שר אחר אמר שבניגוד לפרסומים שלפיהם מטה ההסברה עמד מאחורי הקמפיין, כשהוא חלוק על המטה הדתי של הליכוד, ידו של ארדן לא הייתה בעניין. "לא נערכו התייעצויות ברמה של מטות", סיפר. "הכול התנהל על-פי ההנחיות שהגיעו מלמעלה, ישירות מהזוג המלכותי". מאחורי הקמפיין, אומרים בליכוד, עמדו נתניהו ופינקלשטיין. ליברמן שמר מרחק, מה גם שהיה עסוק בעניינים משלו.

מעדיפים משהו חדש

צבי הנדל, הליכוד-ביתנו:
"עד היום הליכוד לא דיבר. רק השבוע השקנו קמפיין, ואילו בנט לא ירד מהפרסומים. בינתיים זה לא היה קרב. הוא מדבר יפה, כולל האמירה שלא יוכל לפנות יישוב. הוא נהנה מהיתרון שבהיותו חדש, אבל זה גם חיסרון. הוא חסר ניסיון ואין לו מושג בפוליטיקה"

שבח שטרן, מראשי מרחב יו"ש בליכוד, סיפר שבגזרה שלו המתפקדים מביעים בימים האחרונים חשש כי נתניהו הגיב כפי שהגיב בגלל שהוא מעלה על הדעת אופציה של פינוי יישובים. "יש מי שמוטרדים מכך, והמתקפה על בנט נתנה להם אינדיקציה שאולי הממשלה הבאה תהיה שונה מהיוצאת ולא תיבנה על המחנה הלאומי. הם בשום אופן לא רוצים שר ביטחון כמו שהיה ברק".
יש בקרב המתפקדים שלכם מי שמתכוונים להצביע לבנט?
"אני לא יודע. אני פועל כמובן שיצביעו לליכוד, אחרת יש בזה משהו מאוד לא הוגן שאתה מגיע, משפיע, מביא לשינוי ברשימה ובסוף מצביע למפלגה אחרת".
בינתיים אתם מפסידים קולות לבנט.
"אני לא חושב שכבר הפסדנו. אפשר לתקן את הטעויות. אבל הדרך היא לא מלחמות ומתקפות אישיות, הדרך היא להציג את ההישגים של הליכוד. אגב, הזגזוג של בנט בימים האחרונים בעניין סירוב פקודה הביא קולות לעוצמה לישראל".
צבי הנדל, שמייצג היום במטה הדתי של ליכוד-ביתנו את מפלגתו של ליברמן, אומר שארתור פינקלשטיין, היועץ האסטרטגי שהוביל לאיחוד בין שתי המפלגות, מביא סקרים אחרים. על-פי הסקרים של פינקלשטיין, הרשימה המאוחדת עתידה לחזור ל-42 המנדטים ואילו הבית היהודי יקבל 9–10. נשמע כמו משאלת-לב. הנדל, ח"כ מהמפד"ל ומראשי האיחוד הלאומי לשעבר, דווקא מתחבר לאמירה של בנט שלא היה מפנה יישוב ביו"ש - אבל לפני הבחירות האחרונות שבע מהפילוגים בימין, וכשערב הבחירות האיחוד הלאומי פרש מהרשימה המשותפת קם ועזב. היום הוא אצל ליברמן. לא ברשימה, אבל כן בחזית.
"יש לנו עוד חודש", אומר הנדל, "זה מעט זמן אבל זה גם הרבה מאוד זמן. היום ברור שבגלל ריבוי מפלגות קטנות ובינוניות חשוב שתהיה למחנה הלאומי מפלגת שלטון גדולה והיא הרשימה המאוחדת".
האיחוד גרם נזק אלקטורלי והוריד את מספר המנדטים.
"לא בטוח. עד היום הליכוד לא דיבר, רק השבוע השקנו קמפיין, ואילו בנט לא ירד מהפרסומים. בינתיים זה לא היה קרב, זה היה חד-צדדי כשרק בנט דיבר. הוא מדבר יפה, כולל האמירה שלא יוכל לפנות יישוב. הוא נהנה מהיתרון שבהיותו חדש, אבל זה גם חיסרון. הוא חסר ניסיון ואין לו מושג בפוליטיקה".
כנראה יש לו מושג אם הוא יודע לקחת מכם כל כך הרבה.
"כי זה בנק. ממי ייקח? משלי יחימוביץ'? כולם לוקחים מהגוש הגדול - גם הוא, גם שס ואפילו יהדות התורה. גם אנחנו, כשהייתי באיחוד הלאומי, תקפנו את הליכוד".
השר יולי אדלשטיין, מראשי המטה הדתי בליכוד, אומר שלא נוהל שום קמפיין רשמי.
מה זה לא רשמי אם ראש הממשלה התראיין?
"הוא מתראיין כל הזמן, והוא לא התייחס נקודתית לבנט אלא הביע עמדה עקרונית. עוד לא פתחנו בקמפיין. בינתיים פרסמנו רק מודעה אחת. אנחנו נציג את ההישגים מהכנסת הקודמת, אמירות של ראשי מועצה ביו"ש, כשגולת הכותרת היא ההכרה באוניברסיטת אריאל".
הקמפיין שלכם נגד הסרבנות היה טעות?
"לא הייתי שותף לשום דיון בנושא הזה, אבל רוח הדברים במטה שלנו הייתה שיש מספיק הישגים שנוכל להציג במקום לתקוף מפלגות קטנות ובינוניות. בבית היהודי יש אנשים נהדרים אבל אין להם רקורד של עשייה בממשלה, והיו"ר שלהם אפילו לא כיהן כח"כ. ראינו כבר עיתונאים, גנרלים ואנשים מצוינים אחרים שלא הותירו רושם במערכת הפוליטית".
האיחוד שלכם עם ליברמן פינה נישה למפלגת ימין חדשה.
"היו חששות כאלה אבל הם מאחורינו".
מה זה מאחוריכם? המנדטים שלכם עוברים לבית היהודי.
"איחוד תמיד מביא קצת פחות משני החלקים בנפרד, אבל יש חשיבות למפלגת שלטון גדולה".
ציפי חוטובלי מאשרת אף היא ש"המתקפה הייתה שגויה". את החצים, היא אומרת, צריך להפנות לשמאל, אל ציפי, לפיד ושלי.
אבל אתם, המטה הדתי של הליכוד, לא אמורים להביא קולות משלי יחימוביץ' ומציפי לבני.
"נתניהו נתן לי משימה - אל תתקפי אף אחד. תציגי לבוחרים ליכוד גדול וחזק".
והוא עצמו תקף.
"אותי הוא לא שלח לתקוף, אותנו כמטה. אבל מצד שני, בנט הוא שתקף. אני מאוד לא אוהבת את צורת הדיבור הזאת, 'ביבי ילך עם השמאל'. ארבע שנים ראש הממשלה היה בשלטון והיה יכול לעשות מה שעולה על רוחו. עובדה שלא עשה".
כך או אחרת, נראה שהמטה שלכם נכשל מול הבית היהודי.
"זה לא בגלל שאנחנו חסרי הישגים. אנשים תמיד מעדיפים משהו חדש על משהו ישן גם אם הישן הוא טוב".

ראשי הרשויות מתגייסים

ביום שני התכנס המטה לדיון שגרתי. הקמפיין הכושל לא היה נושא לדיון. יו"ר המטה אלקין מעדיף לדבר על העתיד ולא על העבר. השבוע דאג לגיוס חירום. כמעט כל ראשי המועצות ביו"ש חתמו השבוע על מכתב תמיכה בליכוד. אגב, מתוך 18 ראשי רשויות ביו"ש (לא כולל שלושה חרדים), 15 נבחרו מטעם הליכוד. בני כשריאל (מעלה-אדומים), דוד פרל (גוש עציון), גרשון מסיקה (שומרון), משה רוזנבאום (בית-אל), מלאכי לוינגר (קריית-ארבע) ומי לא. זהו מצב כמעט חסר תקדים ביו"ש. לאורך כל השנים העדיפו ראשי המועצות לשמור מרחק מהליכוד.
ביום שני, בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה, אישר שר הביטחון אהוד ברק סופית את אוניברסיטת אריאל - וזו זכתה להכרה רשמית בתום שנים של מאבק ארוך ומייגע. את הקרדיט יש לרשום על שמו של שר החינוך. סער קידם את ההכרה באוניברסיטה בעקביות במשך ארבע שנות הקדנציה שלו. העובדה שלאחר סירובו של ברק לאשר את האוניברסיטה עד שתתקבל חוות הדעת של היועמ"ש העביר סער את ההחלטה בממשלה, הכשירה את הקרקע להחלטתו החיובית של וינשטיין בעניין. יום קודם לכן אמרה ציפי חוטובלי שעל הליכוד להציג הישגים במקום לנהל ויכוח מול בנט - למשל להשלים את הכשרת האוניברסיטה באריאל. למחרת סיפק לה וינשטיין תוכנית כבקשתה.
ביום רביעי הביע את תמיכתו בליכוד יו"ר אגודת הסטודנטים של בר-אילן, האגודה הגדולה ביותר בארץ כשהאוניברסיטה היא בעלת צביון דתי.

הצבעה בשני פתקים

בליכוד יש מי שמסביר שנתניהו פעל בלית ברירה. שהוא מתח ביקורת על דבריו של בנט מחשש שאם ישתוק יותקף משמאל ויואשם בתמיכה בסרבנות (שהוא מתנגד לה עקרונית), ואם ידבר לאחר מכן יגידו כי "מחה בקול רפה". בהחלט יכול להיות.
הסבר נוסף הוא שנתניהו לא כיוון למצביעים דתיים במתקפה שניהל. המטה הדתי, שהתנגד בצדק לקמפיין, מצא את עצמו עם הגב לקיר כשנתניהו פונה לקהל אחר. הכוונה שלו הייתה להביא לליכוד באמצעות הקמפיין את המצביעים הלא דתיים של בנט - את הצעירים שיצביעו לראשונה ואת החילונים ואולי המסורתיים שנוהרים למפלגה ה"טרנדית". מבחן התוצאה מעיד כי טעה - בעיקר כי דיבר בעצמו. היה עליו להסתפק בהודעה של בוגי יעלון. כשראש ממשלה מותח ביקורת על יריב פוליטי הוא מעלה אותו לרמה של מתחרה.
הליכוד בכלל והמטה הדתי בפרט מצאו את עצמם במלכודת. מחד-גיסא, הבוחר הימני לא אוהב שיורים בתוך הנגמ"ש. הוא אוהב קמפיין שלילי נגד ראשי מפלגות השמאל. מאידך-גיסא, הוא רואה כמובנות מאליהן את ההתקפות של מפלגות ימניות או סקטוריאליות על הליכוד - אם מימין כמו בנט ואם במישור החברתי-כלכלי כמו שס. על הליכוד להיות ממלכתי ולספוג. בעיה נוספת ואולי אף חמורה מזו מבחינת הליכוד היא שנתניהו משלם מחיר על היותו מנצח ודאי בבחירות. בבחירות הקודמות הליכוד הידרדר בסקרים ל־23–24 מנדטים, ורק בשבוע האחרון קמפיין "ציפי או ביבי" החזיר לליכוד כמה עשרות אלפי קולות. הפעם, כשניצחונו של נתניהו מובטח, הבוחר הימני כאילו מצביע בשני פתקים. פתק אחד, דמיוני, הוא נותן לנתניהו. את הפתק השני, פתק מנייר, הוא משלשל לתוך הקלפי - לבנט, לשס, לאריה אלדד ומיכאל בן-ארי.
אלה צרות של עשירים, אבל אלה עדיין צרות. נתניהו משלם היום את המחיר האלקטורלי של האיחוד עם ליברמן. נכון, ללא האיחוד לא היה ניצחונו בבחירות מובטח או לא היה מצטייר כמובטח. מצד שני, אם היה נלחם על חייו היה בכוחו להביא אל הליכוד (ללא ליברמן) 25 מנדטים לפחות כדי לגבור לבטח על מפלגת העבודה.
אגב, גם שלי יחימוביץ' נפגעת מההצבעה המדומה בשני פתקים – אלא שבמקרה שלה הבוחר במחנה השמאל הגיע למסקנה כי הפתק ליחימוביץ' הוא ממילא מיותר כי אין לה סיכוי לזכות בראשות הממשלה, ועל כן העבודה יורדת לאחרונה בסקרים. כי אם זה לא שלי או ביבי, אז למה לתמוך בשלי.
שני מהלכים פוליטיים סייעו לעלייתו המטאורית של נפתלי בנט. האחד, המשמעותי מכול, הוא איחוד נתניהו-ליברמן שפינה את הנישה של מפלגת ימין. השני, מבצע 'עמוד ענן' שלא הושלם לשביעות רצונו של הבוחר הימני. אלמלא האיחוד, ליברמן היה תוקף את נתניהו מימין וקוטף פירות. מאחר שפינה את הנישה, בנט נכנס אליה.
בליכוד מדברים על ההשלכות. על היום שאחרי הבחירות. על היחסים העכורים גם ככה בין נתניהו לבנט, שהולכים ומידרדרים. הוא יכניס אותו לקואליציה, העריכו השבוע כמה בכירים בסיעה, אבל יזמין אותו כשמרבית העוגה כבר תחולק בין השותפים כשהראשונה בתור תהיה ככל הנראה שס.
אבל החיים שאחרי הבחירות תלויים במידה רבה גם ביום הבחירות. ברור שהליכוד יתעשת, ישפוך כסף - ויש תקציבים לרשימה המשותפת - ויפעל לתקן את הנזק שנגרם לו. אבל בינתיים נפל דבר בישראל. בנט עשה חישוב נכון כשהציג לציבור לא את המפד"ל אלא מפלגה שמזכירה יותר את התחיה. שנים ציפה הבוחר הימני למפלגת ימין גדולה. תחילה נחסמה הקמתה כי בימין העדיפו מפלגות חצר קטנות - החל מהתחיה, עבור דרך צומת ומולדת וכלה באיחוד הלאומי. לאחר מכן ליברמן תפס את הנישה. כשפינה אותה, בנט ידע לנצל את ההזדמנות.

מסעות בנט
[צילום: דותן גור]

ביום ראשון השתתף נפתלי בנט בדיון באוניברסיטת תל אביב. את הפאנל ארגנה עמותת 'כחול לבן', ולפני תחילת הדיון הוקרן סקר שנועד לשקף את עמדותיו המדיניות של המצביע הישראלי. מהסקר השתמע שהבוחר הישראלי נוטה בבירור שמאלה, ורק אחת לארבע שנים בערך הוא משנה את נטייתו. ביום שבו הוא הולך לקלפי. את העובדה ציין הרב שי פירון, המתמודד מטעם 'יש עתיד'.
מלבד הרב פירון ישבו על הבמה ציפי חוטובלי (ליכוד), עמיר פרץ (העבודה, סליחה, התנועה), בוז'י הרצוג (העבודה) ויו"ר מרצ זהבה גלאון. נפתלי בנט הגיע אחרון והתקבל בהתלהבות. האולם, אגב, היה מלא עד אפס מקום. כמחצית מהסטודנטים שהגיעו לאירוע נאלצו להישאר בחוץ. הקהל ברובו המכריע היה שמאלני, והזדהה בעיקר עם דבריה של זהבה גלאון, אבל בנט התקבל במחיאות כפיים. על-אף דבריו על סירוב פקודה ועל-אף התנגדותו למדינה פלשתינית.
למחרת היה אמור בנט לפתוח את היום בתיכון מקיף ז' בבאר-שבע. השיחה עם התלמידים נקבעה לתשע ורבע, אבל בנט הגיע רק לקראת עשר. התלמידים, ציינה בנימה מופתעת אחת מהמורות, לא התפזרו אלא חיכו בסבלנות. ולא משום שפוליטיקאי הוא מבחינתם זן נדיר, אורח אקזוטי: בחודש האחרון בתיכון מקיף ז' בבאר-שבע ראו פוליטיקאים גם ראו. כבר הספיקו לארח שם את שאול מופז ואת עמיר פרץ, ושעה לאחר ביקורו של בנט הגיע לבית הספר אריה דרעי. למחרת הגיע עוזי לנדאו.
"פעם היינו צריכים מפלגה דתית", אמר בנט לתלמידים, "כי היינו מסכנים. היום אנחנו לא מסכנים. אנחנו מג"דים בצבא ומנהלי חברות היי-טק". את הקו מוביל בנט בעקביות. כשאחד מהתלמידים פתח את השאלה במילים "אתה מייצג את הזרם הדתי-לאומי", מיהר בנט לתקנו: "אני לא מייצג אף זרם. אני מייצג את כל עם ישראל".
לאחר שנשאל כפי שהיה צפוי לגבי סירוב פקודה, העביר בנט לתלמידים שיעור קצר בפוליטיקה. מי חושב שהליכוד תומך במדינה פלשתינית, שאל. שלושה תלמידים הצביעו בהרמת יד. המורה לא היה שבע רצון מהתשובה. נתניהו, הסביר, הודיע בנאום בר-אילן שהוא תומך בעיקרון של שתי מדינות. ועכשיו, מי חושב שהליכוד תומך במדינה פלשתינית? כשליש מהתלמידים הרימו ידיים. ומי חושב שהליכוד מתנגד? שלושה חשבו כך. אתם מבולבלים, סיכם בנט, וגם הליכוד מבולבל. והבהיר על-מנת לסלק את הבלבול: הליכוד תמך במדינה פלשתינית, והוא גם מונע את השוויון בנטל. הגיוס, התברר, הוא סוגיה רגישה בבאר-שבע. התלמידים גילו בו עניין רב. רובם ככולם רצו אחרי המפגש להצטלם עם יו"ר הבית היהודי. אנחנו לא מצביעים, אמרו שלושה-ארבעה מהם כששאלתי האם יצביעו למפלגה, אבל אילו היינו יכולים היינו מצביעים עבורו. תלמידה אחת לעומת זאת אמרה שהייתה מצביעה למופז, שלדבריה הרשים אותה יותר מכולם בגלל שהוא תומך בגיוס חרדים.
את כל אותו יום בילה בנט בבאר-שבע כשהוא מלווה בכמה מתמודדים מהרשימה. התושבים התייחסו בעיקר לסגן ראש העיר אבי וורצמן ולתושבת באר-שבע לשעבר שולי מעולם. מהתיכון המשיך בנט למועדון קשישים, שם התלוצץ עם זקנות חינניות, וללשכת המסחר. בדרך נעצר להצטלם ליד האנדרטה של באר-שבע - לסטטוס בפייסבוק - ובביתו של אהרון חכמון, בית שנפגע מפגיעה ישירה של גראד לפני כחודש וחצי ומאז לא שולמו לבעל הבית פיצויים. חכמון, אב לחמישה, הכניס את האורחים לסלון ביתו. לקומה השנייה אפשר לעלות רק על גבי שברי הבטון שכיסו את המדרגות. הבית בשכונת נווה נוי נרכש כדי להגשים את חלומה של משפחת חכמון. רציתי שילדיי, אמר חכמון, יספיקו לגדול בבית אמיתי.
השכונה היא מהיקרות בעיר, ועדיין המחירים כאן נמוכים בהרבה מהמחירים שהישראלי הממוצע רגיל להם. בית בן שתי קומות ששטחו 160–170 מטר רבוע עולה כמיליון ו-400 אלף שקל בלבד. באר-שבע היא עיר ענייה יחסית, ובשונה מאוניברסיטת תל אביב האוכלוסיה כאן נוטה בבירור ימינה. בעבר רבים הצביעו כאן לליכוד ולשס. בנט הגיע לקחת את נתח ההצלחה המלווה אותו בשבוע האחרון.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  29/12/2012   |   עודכן:  29/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו-בנט: מערכה ראשונה בסדרה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
בנט מושתל של ביבי....
חשדנית  |  30/12/12 21:48
 
- כבדה וחשדה
מזכיר_המדינה  |  30/12/12 23:41
2
מי נתן את ההוראה ?
חשדנית  |  30/12/12 21:54
3
ולמרות הכל, רק"עוצמה לישראל"!! ל"ת
הניה  |  30/12/12 22:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
עידן יוסף
כפי שסוכם עם מפקד חטיבת בנימין עזבו 200 פעילי ימין בראשות הרב דוב ליאור את המאחז בצאת השבת    בנט: "נתניהו ולבני תוקפים אותי בשבת כשאיני יכול להגיב, ושמים בפי דברים שלא אמרתי"
עידן יוסף
מס' 2 במפלגת עוצמה לישראל טוען לקיפוח בסיקור התקשורתי ובסיקור הסקרים    הוא תוקף את יריביו מימין - אביגדור ליברמן ("הכל מסתכם בדיבורים") ונפתלי בנט ("מוכן להיכנס לממשלת נתניהו")
עידן יוסף
כוחו הפרלמנטרי של מיכאל בן-ארי הסתכם בדיבורים ופחות בעשייה. מתוך 38 הצעות חוק שהגיש התקבלה רק אחת - שבכלל לא עסקה בנושא מדיני
יואב יצחק
הבחירות לכנסת ה-19 מציפות מחדש את המאבק על השליטה וההשפעה בשוק העיתונות    עיתונו של אדלסון הוא הגדול על-פי מבחן של תפוצה אך השפעתו דלה ביותר לעומת ידיעות אחרונות    ארנון מוזס נכשל בהרצת אהוד אולמרט, יאיר לפיד, ציפי לבני ומפלגת הישראלים
עמי דור-און
מי שהחליט להשתמש בשורש "חזק" בסיסמת הבחירות של הליכוד-ביתנו לא זכר כנראה את לקחי ההיסטוריה של עם ישראל. כל מי שעיין אי פעם בספר הספרים יודע כי גוליית היה חזק ואילו נער הרועים דוד היה "חלשלוש" ליד הענק הפלישתי. לכל ידוע גם כי דוד הביס את גוליית לא בגלל כוחו וחוזקו אלא כיוון שהפעיל את שכלו ותחבולותיו
רשימות נוספות
חשין: עדיף שהערבים יוציאו קיטור בכנסת  /  עופר וולפסון
הליכוד קורץ לגייז: הברית עם שס לא קדושה  /  עידן יוסף
דרעי מתנצל: "עשיתי טעות אדירה"  /  עידן יוסף
שפל ושפלות  /  צ'לו רוזנברג
השנאה לאחר מזינה את אביגדור ליברמן  /  איתן קלינסקי
בן לא תרבות  /  קובי קמין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il