X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גם גולות הן כלי נשק חשיפת המסתערבים בכפר טמון עלולה להביא לתוצאות קשות בהרבה בעתיד אבו-מאזן ירוויח מהסלמה בשטחים צפון מאלי הפך למדינת טרור של אל-קאעידה הגדר בגבול מצרים לא תפתור את בעיית הברחות הנשק
▪  ▪  ▪
מאלי. בסיס טרור במרחק 4,000 ק"מ

מכל הבא ליד

בתחילת השבוע דווח, כי פלשתינים יידו גולות לעבר אוטובוס ממוגן שהסיע 12 תלמידות באזור חברון. אירוע זה (ואירועים אחרים המתוארים בהמשך) מחזקים את הטענה שלי מהשבוע שעבר: המצב באזור יהודה ושומרון רגיש מאוד, וכנראה לא חסר הרבה עד שיתחולל אירוע משמעותי שיוביל להסלמה.
נוסף לכך, ניתן לראות שלביצוע פעולות טרור ופגיעה בחפים מפשע כל האמצעים כשרים, פשוטו כמשמעו. אפילו גולות משחק תמימות. מה שכן, אולי דבר זה יכול ללמד אותנו על זהות הפוגעים: נערים צעירים שכרגע החלו את חיי הטרור שלהם.

ראש בראש

פעילות שגרתית של יחידת המסתערבים של מג"ב בכפר טמון הסתבכה (יום ג', 1.1.13). המסתערבים היו צריכים לחשוף את עצמם כדי לעצור את המבוקש. מאותו רגע החלו אירועי אלימות שנמשכו כשמונה שעות, כשבסופם נפצעו שני חיילים ושמונה פלשתינים – כולם במצב קל.
ראשית, אני רוצה להגיד כל הכבוד למסתערבים שהעדיפו לבצע את המעצר כשהם חשופים, על פני האפשרות ללכת ולחזור ביום אחר. שנית, המצב המתוח שקיים ואירוע זה יכולים להקשות על ביצוע פעולות דומות. הרי הפלשתינים יודעים שאנחנו פועלים שם, וכמעט מדי יום מתפרסם שצה"ל או גורמים אחרים עצרו מבוקשים בשטחים. אבל, אירוע זה יכול להביא לעמידה על המשמר מהצד הפלשתיני ודריכות יתר. פעולה עתידית בהקשר כזה, אם תיחשף, עלולה להיתקל בהתנגדות הרבה יותר עזה שתכריח את הגורמים המבצעים להגיב בהתאם.

לסגור את הבאסטה

אחרי האירוע השבוע בכפר טמון, אמר אחד מראשי הפת"ח, אחמד אבו אסעד, כי הם לא מעוניינים בהסלמה וקשה להם (לפת"ח) לשלוט בשטח והכל יכול להתפוצץ. עד כמה הפת"ח באמת לא רוצה שהמצב יסלים? אבו-מאזן אמר כבר, שאם הקיפאון המדיני יימשך אחרי הבחירות, הוא מוכן לפרק את הרשות הפלשתינית ולמסור את המפתחות לידי נתניהו. הסלמה של המצב תחייב יציאה לפעולה צבאית שתיגמר עם לחץ עולמי להמשך המו"מ.
המרוויח היחיד ממצב זה הוא אבו-מאזן. קודם כל, הוא ייחשב צדיק, כי הוא לא הביא להסלמה ואפילו ניסה למנוע אותה, ולאחר מכן ייחשב כשותף הפוטנציאלי היחיד למו"מ. כפי שכבר אמרתי, לא אתפלא אם ריכוזם של כל האירועים האלו יתפוצץ ויביא לפעולה צבאית.

ארץ עיר

מי מכם שמע פעם על מדינה בשם "מאלי"? מדובר במדינה במרכז-מערב אפריקה; מקום 24 מבחינת דירוג שטח מדינות העולם (יותר גדולה משטחיהן של גרמניה וצרפת ביחד); ואחת המדינות העניות בעולם (מקום 175 במדד הפיתוח האנושי מתוך 179 מדינות). מה שכן, בצפון מאלי מתפתח וגדל כר פורה של אל-קעאידה. במשך שנים אל-קאעידה היה קיים בגזרה, אבל בפרופיל נמוך, וחוסר היציבות הפוליטית במדינה הביא את אנשיו ליציאה ממקומות המסתור. יש להם אספקה רבה של דלק ונשק ממאגרי המדינה וממחסנים ששימשו את משטר קדאפי.
אז מה לנו ולמדינה שרחוקה כ-4,000 קילומטרים מאיתנו? העובדה שצפון מאלי הוא כרגע השטח הכי גדול בעולם שבו לאל-קאעידה יש שליטה. מדובר למעשה במדינת טרור. ברגע שהם יבססו את מעמדם באופן סופי במדינה, הם יפנו לאידיאולוגיה הקבועה שלהם: נגד ארה"ב והאויב הציוני.

החומה המצרית

שלב נוסף בבטחון המדינה עומד להסתיים בקרוב: בניית הגדר בגבול מצרים. מתוך 242 ק"מ, הושלמו 230 ק"מ. גורמים המעורבים בתהליך מוסרים, כי בעוד כחודשיים תסתיים הבנייה. מטרת הגדר, על-פי הגדרות הממשלה, היא עצירת כניסת מסתננים, מבריחים וגורמי טרור. פן חשוב בגדר הוא היכולת לאתר ולזהות גורמים שמתקרבים אליה. אולם, הגדר לא יכולה למנוע את המשך הברחות הנשק לרצועה, משום שהן נעשות מתחת לפני האדמה. למרות זאת, פיתוח הגדר הוא שלב חשוב, משום שהיא יכולה להיות השלב הראשון בתהליך של מניעת זליגת טרור לישראל: קודם נמנע מגורמים עוינים להיכנס, לאחר מכן נשדרג את הגדר ונוכל למנוע מהנשק להיכנס.

תאריך:  03/01/2013   |   עודכן:  03/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה לנו ולמאלי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בא לי להזכיר את מאלי
ראיס-פוטין-בוטוקס  |  16/01/13 19:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
מרדכי קידר
נפילת סוריה: סיכום ביניים    עד עתה נהרגו במלחמת האזרחים כ-50 אלף איש משני הצדדים    מספר הפצועים גדול פי-כמה, ומספר הפליטים מחוץ לסוריה ואלה שנותרו בתוכה - עולה על שני מיליון
עידן יוסף
בכיר בתנועת האחים המוסלמים במצרים קורא ליהודים שעלו לישראל לשוב למצרים
יורם אטינגר
התסיסה הגוברת באלג'יריה, בירדן ובמדינות המפרץ הפרסי והפיצול בסודן, בעירק, בתימן, בלוב ובסוריה, מעידים שצפויה התפרצות נוספת של הר הגעש ברחוב הערבי
דרור אידר
פרופ' אפשין אליאן נולד באירן, נרדף ע"י משטר האייתוללות וקיבל מקלט בהולנד - שם הפך לפילוסוף ולמבקר חריף של האיסלאם    בראיון בביקור בישראל הוא מדבר על "הרפיון האירופי מול האיסלאם הקיצוני"    על המוטיבציה האירנית הוא אומר: "השנאה היא דלק לחיזוק הטוטליטריות"    ועל הפלשתינים: "הם לא חשובים בעיני מדינות ערב"    שיחה והתפכחות
נורית גרינגר
אין ספק שאומה מחולקת נופלת ואומה מאוחדת עומדת חזק ומנצחת. ארגון 'אחדות יהודית רפורמית'- יו-אר-ג'י פועל כדי לבטל את האחדות היהודית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il