X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בימים האחרונים אנו מופגזים בקדימונים לסרט על המשיח, הוא הרבי מלובביץ'. אין ברשימה זו כל ביקורת על הרב הנערץ והמהולל בפי כל, דתיים וחילוניים גם יחד. יש כאן ביקורת על החסידים המשיחיים
▪  ▪  ▪
המשיח נכנס לירושלים. ציורה של אהובה קליין

ראשית, הרבי מלובביץ' הוא אישיות נערצת בזכות היותו איש יחיד, מיוחד, גאון, מנהיג ואחד מגדולי האנושות של המאה ה-20 וכך הוא ייזכר בעיניי כל.
שנית, מזה מספר ימים אנו "מופגזים" בטלוויזיה בקדימון לסרט על הרבי מלובביץ' - בנוסח "ברוך הבא המלך המשיח" או משהו דומה.
שלישית, כותב שורות אלה הוא יהודי, ישראלי, ציוני, אתאיסט שאין בלבו שנאה לחרדים.
רשימה זו היא ביקורת על החסידים (השוטים?) המאמינים שהרבי מלובביץ' הוא "המלך המשיח" ואזהרה מפני הסכנה שאנשים אלה מהווים לכלל יהדות העולם.
כדרכן של אגדות
לפני כ-1,980 שנה התהלך בארץ תלמיד חכם שסביבו התקבץ קובץ חסידים שאף קראו לו "רבי". לבחור היו סגולות של מרפא, מורה כריזמטי וכושר שכנוע מהפנט. הבחור, יחד עם חסידיו הספורים, הסתובבו בין הכפרים, הפיצו את דבר אלוהים, הטיפו לצדקה ולמעשים טובים, וכמובן דיברו נגד דיכוי הרומאים ששלטו על הארץ, דבר שמשך צעירים רבים לשורת החסידים, וחבורה זו הלכה וגדלה עד שהפכה לתנועה של ממש.
כדרכם של חסידים, הם היללו את "הרבי", על נסים שהוא חולל, על חוכמתו העליונה וכולי. כשתלמידיו (חסידיו) שאלו אותו אם הוא המשיח, הוא לא הכחיש זאת, אך אף פעם לא אישר שהוא אומנם משיח בן דוד. טוב, הסיפור ידוע וה"רבי" נצלב כיהודי שמרד בקיסר רומי. ישו(ע) לא ידע שהא נוצרי וכך גם אמו וחסידיו.
לאחר מותו חסידיו החליטו שהוא "משיח בן דוד" והחלו להפיץ את דברם. לצורך השכנוע הם אף המציאו סיפורים על הנסים הנוספים שהוא חולל, וכי הוא נולד שלא כדרך הטבע וגם מת שלא ככל האדם, ועוד כאלה סיפורים שהועברו מפה לאוזן. וכדרכן של אגדות, הן גדלו ותפחו בכל פעם שמספר חדש סיפר את הנסים והמעשים, עד שהם הכריזו על עצמם שהם היהודים האמיתיים/החדשים והנה יש לנו דת חדשה.
וכ-300 שנה לאחר צליבתו של ישו(ע) החלו להעלות על הכתב את עלילותיו בספר שעבר טרנספורמציות מניפולטיביות אינספור, כולל הכנסת והדרת סיפורים ודברי חוכמה, עד שנכתבה הברית החדשה (בין מי למי?). ברית שלא נכרתה מעולם.
ניסיון לא מוצלח
התוצאות ידועות. לאחר שהקיסר קוסטנטינוס קבע שהנצרות היא הדת החוקית היחידה וקבע "אימפריה אחת, קיסר אחד" מה שהפך ל"אל אחד, דת אחת", וציווה לרדוף את כל הכופרים בנצרות, וכך החלה (גם) רדיפת היהודים שכללה גירושים (מאנגליה למשל גורשו היהודים 300 שנים לפני גירוש ספרד), ובשם האל היו לנו פוגרומים, ואינקוויזיציות ושואה, והאנטישמיות נמשכת עד היום. מיליונים נרצחו בשם אלוהים.
אין ויכוח שישו(ע) היה יהודי מאמין ושומר מצוות (בגלל שפטרוס הקדוש לא שמר על כשרות הוא נודה מהיהדות), ומי שהביא את הדת המשיחית החדשה היו חסידיו. להבדיל מההגדרות בתשבצים ישו(ע) לא היה מחולל הנצרות כי אם חסידיו ותלמידיו והם בלבד. רשימה זו באה להזהיר מפני החסידים המשיחיים, כי יש לנו ניסיון לא כל כך מוצלח עם כאלה "חסידים".
אגב, לפי מפרשים רבים וחכמים, המשיח יבוא ב"אחרית הימים", כלומר לאחר שכבר לא יהיו ימים (סוף העולם? אבל גם על זה יש פירושים שונים). זו הייתה גם דעתו של פרופ' ליבוביץ. מי שלמד קצת רמב"ם, יודע מה הייתה דעתו על ביאת המשיח. ובכן יהודים יקרים, ראו הוזהרתם!

תאריך:  08/01/2013   |   עודכן:  08/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זהירות! החסידים המשיחיים באים!
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
חי המלך המשיח רבינו ומורינו
יקינטון  |  8/01/13 23:41
2
ראינו לאן משיחי שקר ה"שלום" וח
קורןנאוה טבריה  |  9/01/13 07:10
 
- משיחי השקר והלובגיבצ'ר
פרד כהן קידר  |  9/01/13 10:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס שנער
מי המרוויח מהתחרות בתחבורה הציבורית? האם התחבורה הציבורית מתחשבת בקשישים ובנכים? האם התחבורה הציבורית מתחשבת בכלל בציבור הנוסעים? תיאור מספר בעיות והצעות לפתרונות
שמעון זיקרי
האם אתה בן אנוש או גרב משומשת?    הגיעה העת לעמוד מול המראה ולהשיב לשאלה המתבקשת
אליהו קאופמן
ככל שזורקים יותר מצרכים לסיר כך הצו'לנט טעים יותר אבל ככל שאוכלים ממנו יותר כך מוציאים את תכולתו בשירותים ובנט זרק לסיר הריק של ה"ציונות הדתית" את כל המצרכים שהציבור המקוטב שם רצה
אהוד פרלסמן
למרות ששרים, חברי כנסת ועיתונאים קיבלו לידיהם מאמרים המוכיחים כי משה קצב לא הורשע על סמך הראיות אלא בניגוד להן, איש מהם לא הרים קולו כנגד העוול המשפטי שלא היה כדוגמתו בתולדות מדינת ישראל
פסח רויטמן
בשנים האחרונות נפוצה התופעה שנשים וגברים מתלוננים על פשעי מין שנים רבות לאחר שאירעו    נוצר מצב שאותם האנשים שנחשדים במעשים אלו אינם יכולים להתגונן ביעילות, אם בכלל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il