X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בישראל חיים אנשים מהחכמים ביותר בעולם. אנא מכם, הפוליטיקאים, תנו קצת יותר קרדיט לשכל ולזיכרון שלהם. אולי התשדירים יצליחו לשנות במשהו את כיוון מערכת הבחירות
▪  ▪  ▪
מערכת בחירות רדודה ושטחית [צילום: פלאש 90]

איני זוכר מערכת בחירות מבולבלת, שטחית ורדודה כמו זו שאנו מצויים בעיצומה. אוסף אודישנים לתוכניות ריאליטי בשיתוף ידוענים. אין עיסוק בבעיות היסוד של ישראל בתחומי החברה, הכלכלה והביטחון, המצעים נעלמו, התקשורת מנהלת מערכת בחירות וירטואלית, והפוליטיקאים עסוקים בהבהרות ובהכחשות של דברים שהם עצמם אמרו.
כך נראית מערכת בחירות המנוהלת בידי יועצים אסטרטגיים ומומחים לאינטרנט, לטוקבקים ולתדמיות. בכל בוקר היועצים מנתחים את סקרי דעת הקהל של אתמול, שספק אם הם עדיין רלוונטיים, משנים כיוון ומזיזים את הפוליטיקאים מעמדה לעמדה. לעיתים, יותר מפעם ביום. הספינים הפכו לליבת מערכת הבחירות, כאילו מדובר בגלגל של לונה פארק שעליו נעות בובות נחום תקום מחויטות.
ברוב שלבי מערכת הבחירות היה נראה כי שלי יחימוביץ', מתוך אחריות לאומית וראייה מפוכחת של המציאות, תסכים להצטרף לקואליציה של נתניהו כדי להנהיג חזית מדינית וחברתית בו בזמן. האיומים של עמיר פרץ לא הפחידו אותה. בימים האחרונים, כשהתברר שהסקרים של העבודה לא מחמיאים, היא החליטה, בעצת האסטרטגים, על שינוי כיוון והודיעה שלא תשב בממשלה עם נתניהו. יש רק בעיה קטנה: הציבור מאמין לה שתסרב לשבת בממשלה של נתניהו כמו שהוא מאמין לכוונות השלום של הפלשתינים.
אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו הציגו לציבור איחוד מרשים ומבריק, אפילו שרית חדד התלהבה. ואולם בסקרים התברר כי מצביעים מעולי בריה"מ סוברים כי האג'נדה של ליברמן וישראל ביתנו נעלמת במפלגה המאוחדת, ומייד ליברמן הבהיר כי לאחר הבחירות יתקיימו שתי סיעות נפרדות.
נפתלי בנט, הכוכב הנולד של "מערכת הבחירות" הזאת, סיפר כי הוא מעריך את נתניהו ויישב בממשלתו. הוא יודע היטב כי מספר המנדטים שניתנים לו בסקרים שווה כמו הכותרות המבשרות על כך. כדי למנף את הסקרים הוא כבר מקיים מגעים עם המפלגות החרדיות, ואולי גם עם השמאל, על שיתופי פעולה, בתקווה לנשיאה משותפת בנטל. לא ירחק היום שהרב משה גפני יעשה לו בית ספר כמו שעשה לנציגים הקודמים של הבית היהודי בוועדת הכספים.
הרב עובדיה יוסף האמין לפנטזיה שמכרו לו אנשי ביתו על הצלחת שס אם אריה דרעי יעמוד בראשה. יועציו הקרובים, הדואגים בעיקר לעצמם, לא סיפרו לו כי בחברה הישראלית חל מהפך דרמטי. איש כבר לא קונה שרים סוררים באצטלה של קיפוח על-רקע עדתי. שס במצוקה, מצביעיה נוטשים אותה בהמונים. בנסיבות אלה מחליטים להוציא את הסרט "סאלח שבתי" מהנפטלין. להטוט ישן שכבר לא מרשים אף אחד.
ציפי לבני, התקווה הגדולה של המרכז השמאלי, לאחר שקברה את קדימה, נמצאת בתנועה מתמדת. רק לפני ימים ספורים הבנו מה היא חושבת על המתמודדים מולה בשמאל ובמרכז. בגילוי מרשים של מנהיגות קראה למפלגות השמאל להתאחד. היא רק שכחה להגיד שהרעיון הוא שהן יתאחדו סביבה. ספין מבריק שהבליט את סוגיית האגו במחנה השמאל.
בישראל חיים אנשים מהחכמים ביותר בעולם. אנא מכם, הפוליטיקאים, תנו קצת יותר קרדיט לשכל ולזיכרון שלהם. אולי התשדירים יצליחו לשנות במשהו את כיוון מערכת הבחירות.

הכותב הוא הוא מומחה לפילוסופיה של המשפט ולתורת השפיטה במכללת שערי משפט
תאריך:  10/01/2013   |   עודכן:  10/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מגיעות לנו בחירות אחרות
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
חכמים?
מזכיר_המדינה  |  10/01/13 17:56
 
- הציבור חכם, הבעיות סבוכות
ה.א.  |  10/01/13 18:53
2
פוליטיקא טוב זה פוליטיקאי מת ל"ת
איריס כהן  |  10/01/13 20:20
3
חיים שיין! מסכים עימך.
יוסי--ס  |  10/01/13 22:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
הרב ישראל רוזן
מרבית תומכי 'הבית היהודי', עתיר המורשת וצופן העתיד, הם צעירים שאינם דתיים קלאסיים
איתן הרשקו
מוכרחים לעצור את ההשקעה הכושלת במניה שעתידה לקרוס ולמשוך את כולנו מטה, חייבים לבחור באלטרנטיבה שפויה שכבר עמדה והתנסתה במבחן המציאות ועמדה כצוק איתן מול הקהילה הבינלאומית ודאגה באחריות ובנחישות לאינטרסים הקיומיים של מדינת ישראל
מתי דוד
הניסיון ליצור גוש חוסם נגד נתניהו של מפלגות העבודה, התנועה ומר"צ מותנה בשותפות עם כל המפלגות הערביות. גם אם תוצאות הבחירות יטיבו עם שלוש מפלגות אלה, הקמת ממשלה בראשותן לא תתאפשר ללא המפלגות הערביות. אי לכך אין שום סיכויי להצלחת הגוש החוסם שהוא גוש הוזה
אברהם שרון
תחת הסיסמה ישראל חזקה אפשר להחליק על עוולות. אפשר כמעט להצדיק אותן, כמעט לחולל אותן. ישראל חזקה היא ישראל אטומה, מסתגרת, מאוימת, מבודדת. ישראל חזקה היא ישראל חלשה
עידן יוסף
הסקר מעניק כמות מנדטים נכבדה למפלגתו של הרב אמנון יצחק    יהדות התורה עולה ל-7 מושבים, ושס יורדת ל-9    עוצמה לישראל וקדימה מגרדות את אחוז החסימה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il