X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בחירת דירה להשקעה עשויה להיות תלויה בגורמים שאינם תמיד תלויים בכם באופן מלא, אך כדאי תמיד לשאוף לביצוע הבחירה שתניב את התשואה הגבוהה ביותר האפשרית
▪  ▪  ▪
לשאוף לדירה שתניב את התשואה הגבוהה ביותר [צילום: פלאש 90]

לאחר שהחלטתם על רכישת דירה כהשקעה עתידית, כדאי להקדיש זמן ומחשבה על הדירה שאותה תקנו. כמובן, הדבר תלוי בפרמטרים רבים, כמו סכום הכסף להשקעה העומד ברשותכם, סכום המשכנתה אותו מסכים הבנק להעניק לכם (במידה ותצטרכו כזו), יכולת החזרי ההלוואה החודשיים שתוכלו לעמוד בהם, ועוד – אולם כדאי לקחת בחשבון עוד שיקולים שיכולים לשפר את הרווח הפוטנציאלי שתוכלו להפיק מההשקעה, בנוסף, כמובן, לנוחות הנדרשת עבורכם בכל הקשור בטיפול בנכס.
בחירת האזור בו נמצאת הדירה
פרמטר זה הוא חשוב ביותר, מכמה סיבות:
  • לאזור בו הדירה נמצאת יש קשר ישיר לרווח הגלום בהשקעה שלכם. דירה הממוקמת בשכונה טובה ואיכותית יותר מניבה דמי שכירות גבוהים יותר ללא קשר למצב הפיזי של הדירה עצמה.
2.כדאי לבחור דירה הממוקמת בקרבת אזור המגורים שלכם. אף על-פי שהשקעה בנדל"ן היא השקעה פסיבית, כלומר כזו שאינה דורשת טיפול והשקעה יום-יומיים, עדיין תצטרכו להגיע אל הדירה מדי פעם בפעם, לבדוק את מצבה ולהיפגש עם הדיירים השוכרים.
  • אם בכל זאת בחרתם להשקיע בדירה המרוחקת ממקום מגוריכם (בגלל שיקולים פיננסיים או אחרים), נסו לרכוש דירה שממוקמת בסביבה הנחשבת איכותית. מחירי דירות בשכונות טובות בפריפריה, למשל, עשויים להשתוות למחירי הנדל"ן באזורים הפחות טובים שבמרכז הארץ. אם כבר יצאתם מסביבת מגוריכם, נסו ללמוד את האזור בו בחרתם להשקיע – ובצעו את הרכישה בחכמה.
  • לאחר שבחרתם את האזור, בדקו היטב מה יש בסביבתו, ואף חשוב יותר – מה מתוכנן להיות מוקם באותו אזור בעתיד. את הבדיקה הזו כדאי לעשות ברשות המקומית ולקרא את תוכניות בנין העיר (תב"ע) החלות באזור. האם הדירה ממוקמת בקרבת כביש ראשי? האם יש מרכז מסחרי בקרבת מקום? האם מתוכננת בנייה מאסיבית בשכונה? ואם כן, מתי היא צפויה להתחיל ולהיגמר? כל אלה הם פרמטרים חשובים שעשויים להוסיף או לגרוע מערכה של הדירה, ומהרווח הצפוי לכם.
בחירת הדירה עצמה
בדקו את הדירה אותה אתם עומדים לרכוש. אם צמודים אליה גינה או גג – בדקו אם אין מתקנים או ציוד השייכים לדיירים אחרים בבניין, ושעשויים להסב לה נזק.
הקדישו זמן ומחשבה על בחירת מיקום הדירה בבניין. דירות בקומה הראשונה עשויות להיות זולות יותר בגלל קרבתן לקרקע והיותן חשופות לרחוב, אך זה יכול להוות גם יתרון בבניינים שבהם אין מעלית. מנגד, דירות בקומה גבוהה עשויות להיות בעלות ערך גבוה יותר, בגלל הניתוק שהן מאפשרות מהרחוב, אך ערכן עשוי להיות נמוך אם אין בבניין מעלית.
כאמור, בחירת דירה להשקעה עשויה להיות תלויה בגורמים שאינם תמיד תלויים בכם באופן מלא, אך כדאי תמיד לשאוף לביצוע הבחירה שתניב את התשואה הגבוהה ביותר האפשרית.

הכותב שותף במשרד מ.מנדלסון ושות'
תאריך:  13/01/2013   |   עודכן:  13/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נורית גרינגר
ארגון אמ.אי.פי.אר דוחף את המצביעים ליצור קשר עם הח"כים כדי להקי את 'גוש האחדות הלאומית' במטרה להפוך לקבוצה זחרה ולייצג יחד את המפלגות הדתיות, הציוניות והלאומיות
שושנה ויג
הספר האחרון בהוצאת "פיוטית" הוא ספרו השלישי של נועם שדות (פוסט טראומה, הוצאת תמוז, וסיפורי מלחמה הוצאת עיתון 77). אנסה לשרטט את סגנונו של המשורר על-פי שיריו בספר האחרון "נשיקת הטל, שירי אהבה לשירלי" 100 עמ', דצמבר 2012
קרן גביש
בעולם העסקי התחרותי, מי שמשכיל לשלוט בכללי המשחק ברשת, משיג יתרון יחסי שאין עליו עוררין. הבולטות והנראות במנוע החיפוש הפך לנדבך מרכזי ולשם נרדף להצלחה בשיווק ובהנעת זרימה מאסיבית של לקוחות, ומי שלא שם- פשוט לא קיים
אלישע פורת
ארון החורף שלי, שהיה פעם גדוש, התרוקן עם השנים. הדובון והכפפות ניתנו לבני, וחתניי שהמשיכו לשרת ביחידות קרביות זמן רב אחריי, קיבלו את החרמונית, מגפי השלג הקנדיים, כובע הכלב, וכל מה שאימא חורף ואבא צה"ל הותירו אצלי
עמוס גורן
מוסררה הזקנה ממשיכה לשלוט ביושבים על גדותיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il