X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אילו ידע המחסל של אלפרון כי הוא מצולם בעת ניסיון ההתנקשות עצמו, מצולם בזמן הנסיעה אל היעד ולבסוף מצולם כאשר הוא בורח ממקום הפשע, הוא לא היה בוחר בלוקיישן הומה ומרכזי כל כך וכל ההתרחשות הייתה נדחקת למקומות אפלים
▪  ▪  ▪
נסיוןהחיסול של אלפרון בלב תל אביב [צילום: משה הורביץ/הצלה גוש-דן]

ניסיון ההתנקשות הכושל התשיעי במספר, בניסים אלפרון שארע ביום חמישי, חושף מציאות עגומה של הפקרת מצב הכבישים והתעלמות פושעת של הרשויות מחובתן הפשוטה לדאוג לביטחון הנהגים. וביטחון מתחיל בתשתיות.
האירוע התרחש בכביש הומה מכוניות ואדם, בשעת השיא של תפוסה בנתיבים ולא סתם.
שוב ושוב מתברר עד כמה קל להוציא אל הפועל ניסיון חיסול שכזה. המחסל נוסע באין מפריע אל היעד, פותח באש או מפעיל מטען נפץ וממשיך כאילו לא ארע דבר אל חוף מבטחים. הקלות הזו היא בלתי נסבלת והיא תוצאה של חוסר עשיה ופיגור התפתחותי רב בפיתוח התשתיות.
אילו ידע המחסל כי הוא מצולם בעת ניסיון ההתנקשות עצמו, מצולם בזמן הנסיעה אל היעד ולבסוף מצולם כאשר הוא בורח ממקום הפשע, הוא לא היה בוחר בלוקיישן הומה ומרכזי כל כך וכל ההתרחשות הייתה נדחקת למקומות אפלים ומבודדים. כפועל יוצא היו נחסכים קורבנות אזרחיים תמימים ושללא עוול בכפם.
עיקרון זה נכון לגבי חופים, כבישים, ככרות הומים ובכלל - בכולם נפגעו בשנים האחרונות אזרחים חפים מפשע שנקלעו ללא כל התרעה למלחמות עברינים. בכלל, מי היה מוכן לפעול כמחסל כשהוא יודע שכל פעולה שלו מתועדת ומוקלטת?
הרשויות המקומיות, המשטרה ומע"צ נשארו מאחור
ברם, כדי שהאמור יתקיים יש לרשת נתיבים מרכזיים ודרכים ראשיות באמצעי מיכון וצילום אלקטרוניים, מה שמצריך תקציב, כח אדם ומנגנון בקרה.
בחודשים האחרונים פרשה משטרת ישראל מערך של כחמש מאות מצלמות ברחבי הארץ, אולם מאחר שהמטרה שלשמה יועדו המצלמות הייתה המלחמה במהירות מופרזת של הנהגים, הן הותקנו במקומות לא מרכזיים בהם אין עומס תנועה ולכן מצלמות אלו לא קשורות ולא מסייעות בלתת מבט על המתחולל במרכז ובאזורי העומס שם מתחוללת מלחמת משפחות הפשע ושהם היעד העיקרי לפיגועים לאומניים.
חבל שנמצא תקציב, רצון ומוכנות לפרוש מערך כזה רק בתחום שמניב למשטרה הכנסות כספיות ואולם הנושא של ביטחון הנהגים והעוברים והשבים בצירים הראשיים נדחק לקרן זוית ולא מעניין אף אחד, בבחינת - אין הכנסה, אין עניין! או במילים אחרות ביטחון הנהג הוא הפקר.
טענות בנושא פגיעה בחופש הפרט אינן רלוונטיות שכן, אם הצילום יבדק רק במידת הצורך בעת אירוע פלילי, חבלני וכיו"ב , אזי מבחינת העוברים והשבים אין בכך שום שינוי לגבי המצב הקיים.
פועל יוצא מבורך מהתקנה של מערך כזה, יהיה בהתנהגות יותר שקולה של הנהגים עצמם שבמידה וידעו שהם מצולמים, ובמידה ויהיו מעורבים בנהיגה מסכנת חיים זה יתועד - הם יקחו זאת בחשבון והרווח לחברה ברור.
כל זה נשמע פשוט וקל, הגיוני ונכון, אולם בשבוע שבו מתברר כי מע"צ מתקשה לשלם משכורות, מתברר שאף אחד לא חושב במונחים אלו של שיפור והתקדמות.
חבל שבשנת 2013 עדיין עוסקים בתיקוני כבישים בשכבה העליונה בלבד באזורים הראשיים ובשתילת עציצים, התקנת עדניות ובשלטי חוצות. על המהפכה האלקטרונית של המאה ה- 21 לא שמעו ברשויות המקומיות ובמע"ץ. הדרכים העירוניות כמו ציר ז'בוטינסקי המשתרע מת"א ועד פתח תקוה ושבתחילתו ארע ניסיון החיסול ואך כמה ימים קודם, בסוף הציר, נדרסו למוות שני אחים ע"י אוטובוס נותר כפי שהיה לפני עשרות שנים כשנסלל.
תשתיות זה נושא מרכזי, חשוב ומטופח בהתנהלות של כל ממסד וכלכלה מערביים תקינים. והכרחי להתעדכן ולהתקדם עם הזמן והצרכים הגדלים של כבישים עמוסים יותר ויותר.
ועד שלא ימצא התקציב והרצון להתקין כמה מצלמות על צמתים מרכזיים והומים בארץ ולהקים מערך פיקוח, נאלץ להמשיך ולנסוע בכבישים מסוכנים, מועדים לפורענות ולהמתין ולחכות לפיגוע ולקורבנות הבאים.

הכותב הוא מהנדס בניין
תאריך:  14/01/2013   |   עודכן:  14/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפקרות ביטחון האזרחים חוגגת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הוצאות הממשלה על משטרת התנועה
ולטרן  |  14/01/13 19:50
2
שופטי התעבורה הזבל שבזבל
ולטרן  |  14/01/13 19:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נורית גרינגר
ראיון עם ד"ר מרדכי קידר, אחד המומחים המובילים בישראל בהבנת העולם הערבי לקראת הרצאה בפני קהל בלוס אנג'לס על האיסלאם והעולם הערבי
אבי גולדרייך
רבותיי, אנחנו נמצאים בידיים הטובות ביותר שהיו כאן אי פעם למדינת ישראל    רוצים הוכחות? האמינו לי, זה לא קשה לספקן    שוב, בנימין נתניהו ימשיך להיות הקברניט שלי
הלל ויס
מעבר לשאלה מי יזכה במספר המנדטים הגבוה או האפקטיבי בתעלולים הדמוקרטיים. בכל המפלגות עולים ביטויים שונים של התנכרות לחוקי הקיום והיסוד של העם היהודי כמו לרשת את הארץ ולשם כך המצווה להקים שלטון כהלכה, להעמיד שופטים שוטרים כהלכה ולהקים את בית הבחירה ולא את בית הבחירות
ראובן לייב
שבוע לפני הבחירות והכתובת עדיין חקוקה על הקיר: מספר המתלבטים לאיזו מפלגה להצביע רק עולה וגואה, בעוד יש פתרון עבורם: הצבעה למפלגות קיקיוניות, כדי שאלה יוכלו להצדיק את הבחירה בהן
פסח רויטמן
גם אם יקרה "נס חנוכה" פוליטי והשמאל יחד עם המפלגות הערביות יהוו "גוש חוסם" עדיין אף אחד במדינת ישראל לא מקים קואליציה עם המפלגות הערביות ולכן עדיין נתניהו יהיה האיש עם האפשרות הכי סבירה להקים ממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il