X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תמה מערכת הבחירות וטוב שכך. המונים יצאו לקלפיות בעקבות ידוענים שקראו להצביע. בר רפאלי, עוד פרסונה בעלת משקל סגולי בציבוריות הישראלית, קראה לנו לצאת ולבחור. לא נישמע לבקשותיה? מה היינו עושים בלעדי אותם ידוענים? אוי כמה זה הזוי!
▪  ▪  ▪
קלפי. הבחירות המשמימות עומדות להסתיים [צילום: פלאש 90]

בעוד מספר שעות יתמו הבחירות, הראיונות המשמימים בהם לא נתגלע שום בדל מידע מהימן, הדברת הריקה מכל תוכן וחלומות באספמיה של פוליטיקאים צמאי כוח ושררה. המדבר הפוליטי הצחיח כל-כך, המעיק והמונוטוני, החד-קולי, הקקופוני והעילג, לא רווה נחת במערכת זו. שום התלהבות, שום מערכון מצחיק, שום אומן בשיעור קומת המרתף לא הופיע.
רק הפוליטיקאים שקומתם נמוכה עוד יותר ממדרגה שבורה, הם אלה שכבשו את כלי התקשורת. אף עיתונאי הגון לא קם כדי להלום בראשם של המרואיינים למען יעזבו את הדקלומים החלודים הנאמרים בטונים מעצבנים ותנועות גוף רובוטיות. שום הלימה בין שאלה ותשובה. שום מהות אלא הכל גימיק למען צבירת עוד כמה קולות וירטואליים. תוכחה, שנאה ומלחמות שוורים בארנה נטולת חוקים ומוסר, בקיצור גלדיאטורים פרימיטיביים המוכנים לוותר על חירותם למען קניית כיסא מרופד היטב או שמא מרופט, תלוי בגישה, במסדרונות השררה המסריחים מזיעה. לא זיעת אפם למען שולחיהם אלא למענם עצמם ותענוגותיהם.
ראינו פוליטיקאים זורעי שנאה, מדון ופרוד. היינו עדים לראיונות "עומק" המגרדים את הגרוטסקיות ואף נוגעים ונוגחים בה, ומאידך מראיינים שהתמסרו כפרוצות המנסות לענג את לקוחותיהן. העיקר הריאיון ולא מה יש בו. עוד צילום בשוק או במרכול, עוד אמירה שקרית ומטופשת שצוטטה בהבלטה כי הרי ממה נפשך: הכותרת היא העיקר ולעזאזל המסרים.
אז מה היה לנו שם? ראש ממשלה המופיע בכל ערוצי התקשורת מבלי להתאמץ להשיב לשאלות. הכול מעל ראשם של העיתונאים, היישר אל ליבותיהם של אזרחי ישראל. המסרים קצרים וקליטים: ראש ממשלה חזק-ישראל חזקה; נתניהו מדבר-כל העולם מקשיב. לך תבדוק האם באמת נכון? ראש הממשלה יודע שהפור נפל גם אם בנט נושף בעורפו. בנט מכיר היטב את ה"אויב" ולכן איננו נרתע. הוא יורה בחזרה אל הנגמ"ש (מטפורה שמימית!).
שוב חוזרים זיכרונות באב אל-וואד ונפתלי מבקיע את מצור השלטים של נתניהו אל הבירה הנצחית. קולות הנפץ נשמעים עד שכונת הבוכרים בה מעוז לגיונותיו של הרב עובדיה יוסף. לימוד תורה אין מבטלים. קמב"ץ המחנה הוא אריה דרעי. הוא נמצא בפרונט, מלין על קיפוח, בוכה על חלב שלא נשפך אך נשרף מרוב בערת השנאה היוצאת מפיו של מקרב הלבבות. "כל ישראל חברים" או "ואהבת לרעך כמוך". מילים בסלע. נכון, אך ישנם הרוסים והלבנים הללו המפריעים למהלך התקין של חיי האומה. דרעי מביע חרטה עמוקה אך למחרת מתחיל יום חדש. מי שלא ראה חתונה כבתשדיר שס לא ראה חתונה מימיו.
שלי וציפי וזהבה הן וויבערס אך יש להן ביצים. איזו מלחמה הן מנהלות ביניהן! אין משיכות שיער ולא צרחות אך בהחלט יש "דם רע" ובשפע. זהבה עומדת בצד ולא מתערבת במיוחד. היא מכבדת את זכויותיהן של השתיים. איזה קרקס!
קולו של מופז נדם. לבה של מפלגתו הפסיקה לפעום, המוח המעוות עדיין מראה סימני חיות אך בסוף יום הבחירות, ככל הנראה, יקבע סופית מותה. מה שיכול להושיע, אולי, זה אותו איש הזוי המתוודה שאלוקים הופיע בפניו וצווה עליו לגאול את ישראל.
מזלם של העיתונאים הפוליטיים שיש מערכת בחירות. אפשר לדבר שטויות, לקבוע עובדות מופרכות, לנסות ולהמליך מלכים ולפתח סקרים שאין בהם שום משמעות. אם זה לא מועיל למערכת הבחירות, לפחות יש פרנסה. העיתונות וכלי התקשורת האחרים נתגלו במלוא כיעורם ואפסותם. במקום לסקר, לבקר, ליידע, לשאול שאולות קשות, היא התמסרה כולה למערכת התעמולה הרדודה וחסרת כל תועלת. כל כלי תקשורת תפס צד. מי למפלגה זו ומי למפלגה אחרת. העיתונאים הפכו להיות תועמלנים, כלי בידי הפוליטיקאים ואינטרסנטים אחרים. הפוליטבירו ציווה והעיתונאים בצעו. בושה וכלימה.
תמה מערכת הבחירות וטוב שכך. המונים יצאו לקלפיות בעקבות ידוענים שקראו להצביע. בר רפאלי, עוד פרסונה בעלת משקל סגולי בציבוריות הישראלית, קראה לנו לצאת ולבחור. לא נישמע לבקשותיה? מה היינו עושים בלעדי אותם ידוענים? אוי כמה זה הזוי!
הבחירות תיגמרנה, תקום כנסת חדשה שתבחר ממשלה חדשה ובעזרת השם, ככל הנראה, מהר מן הצפוי שוב תתרגש עלינו מערכת בחירות, ושוב יחזור אותו הריטואל. תחיי הדמוקרטיה!

הכותב הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי
תאריך:  22/01/2013   |   עודכן:  22/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברוך שפטרנו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ברוך שפטרנו נגיד בביאת משיח
איריס כהן  |  22/01/13 17:56
2
מאמר משובח, משלב לעג ובקורת
אברהם שלום  |  22/01/13 19:47
3
פני הבחירות כפני העם הבוחר ל"ת
סלולרי  |  24/01/13 11:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
מיכאל טוכפלד
אחוזים רבים בציבור עוד מתלבטים למי להצביע, ומכוני הסקרים מתקשים לחזות תוצאות מדויקות. הם לא צופים הפתעה בנוסח מפלגת הגמלאים אבל מודים שלקול הצף יש משקל כבד    מבוכת הסוקרים
מיכאל טוכפלד
אריה אלדד לא מזדהה לחלוטין עם הסגנון של בן-ארי ובן-גביר, אבל לדבריו המשותף רב על המפריד ("אני לא מזהה שום עמדה עקרונית של בן-ארי שאני חולק עליה"). הוא מעריך שבנט ואריאל ישבו בממשלה שתתקדם לקראת עקירת יישובים, ומודה לשופט רובינשטיין על הגדלת החשיפה של תשדירי המפלגה. ראיון
אליקים רובינשטיין
דברי יו"ר ועדת הבחירות המרכזית ערב ההבחירות לכנסת ה-19 [21.01.2013. י"א בשבט התשע"ג]
סופיה רון-מוריה
נתניהו פחד שליברמן ודרעי יעשו לו חוכמות אחרי הבחירות, והתאחד עם ליברמן. עכשיו דרעי מתחייב להמליץ על נתניהו, אבל לא זוכה לטלפון המיוחל ממנו. האס של ש"ס מייחל לליכוד קטן, מעריך שליברמן חותר לראשות הליכוד, תומך במתווה יעלון לגיוס בני הישיבות, ואומר שאין מה לדבר על מדינה פלשתינית
יפעת גדות
עמותת עמדא מפעילה לראשונה "קו חם" - במסגרתו יינתן מענה לפניות של חולי אלצהיימר, דמנציה ובני משפחותיהם בכל הקשור לנוהלי ההצבעה ביום הבחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il