X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היום, סוף כל סוף, יפסיקו לצלצל אליי ראש הממשלה, שלי יחימוביץ', ציפי לבני ויאיר לפיד היום הפוליטיקאים שלנו יחזרו להיות קירות
▪  ▪  ▪
היום יורד המסך על הבחירות ויחזור השקט [צילום: פלאש 90]
חבל על מופז
אם עצוב לי על מישהו במערכת הבחירות הזו, זה על שאול מופז. הוא לא היה פוליטיקאי מוצלח, זיגזג לא מעט, לא היה מהאליטה הפוליטית. אבל אדם שהיה רמטכ"ל, שר ביטחון ושימש בתפקידים בכירים, נאבק על חייו הציבוריים בלי טיפה של חמלה. נדרס מתחת לגלגלי הרכבת הנוסעת, ובשונה מהרגיל, יוצאת בזמן

אני כותב את הטור הזה ביום ראשון בשבוע. בעוד יומיים יתקיים יום הבחירות. ולאחריו, סוף כל סוף, קצת שקט. אף אחד לא יתקשר אליי בשעה תשע בערב, שעה של מלחמות ההורים מול ילדים עקשנים שלא רוצים ללכת לישון, רק כי הם רוצים לראות את תשדירי הבחירות. טלפונים של עוד סקר, למי אתה מצביע? בתורה אמרו "מדבר שקר תרחק", וחכמים בתורת הפוליטיקה אמרו מדבר סקר תרחק. שמעון פרס, מי שניצח תמיד בסקרים, אמר פעם שסקר הוא כמו בושם. אפשר להריח, אסור לשתות.
הסוקרים מתחילים עם שאלה אחת, ומשם ממשיכים למקבץ שאלות, שאני לא מבין איך הן קשורות זו לזו, ולמה תמיד איכשהו, זה גם מגיע ל"איזה טיטולים מועדפים בעיניך?". אני יודע שהסוקרים המסכנים בסך-הכל עושים את העבודה שלהם בשכר, שאיך לומר זאת בלשון עדינה, לא בדיוק גבוה ואפילו לא ממוצע. אני גם יודע שיום אחרי הבחירות הם יצטרכו לחפש להם עבודה אחרת. המקושרים שבהם ימשיכו להתקשר אלינו כדי לשאול האם אנחנו מרוצים מהרכבת הממשלה/תפקוד הממשלה/ומי ירכיב לדעתך את הממשלה הבאה? ולכל השאלות האלו יש רק תשובה אחת.
מצד שני, מה אני אשם שאני צריך ביד אחת להרדים תינוקת, ביד שנייה בקבוק, ובין כתף לאוזן להחזיק טלפון ולדבר ולענות, ועוד להיות אדיב. יש גבול גם לנימוס שלי.
לא אשמע יותר מביבי ומשלי
יום אחרי הבחירות יפסיקו לצלצל אליי ראש הממשלה, שלי יחימוביץ', ציפי, יאיר, אריה ואראלה ממפעל הפיס (סליחה, היא דווקא כן מוזמנת להתקשר) וידברו איתי. טוב, לא ממש ידברו, אלא יותר ישמיעו את עצמם בהודעה מוקלטת. מה אמורה ההודעה המוקלטת הזו לעשות? איך היא אמורה לשכנע אותי במשהו? מי זה בכלל שיושב להקשיב להם עד סוף ההודעה?
מיום רביעי הפוליטיקאים שלנו יחזרו להיות קירות. פעם בארבע שנים (טוב נו, שלוש) הקירות מדברים אלינו, ואז אנחנו חוזרים לדבר שוב ארבע שנים (טוב נו, שלוש) אל הקירות. מיום רביעי נקום לבוקר חדש, או שלא כל כך חדש, עם אותו ראש ממשלה, אותה ממשלה וכמה פרצופים חדשים שבטוחים שהם כבר ישנו את העולם. זה לא ילך להם בקלות, אבל מי אני שאפריע להם לנסות. ככה מתחילים כולם.
מיום רביעי נקום לבוקר שבו פוליטיקאים מוערכים כמו בגין, מרידור ואיתן כבר לא יהיו חלק מרכזי בפוליטיקה. אולי הם ישובצו בתפקיד כזה או אחר, אבל הם לא באמת יהיו שם. אם עצוב לי על מישהו במערכת הבחירות הזו, זה על שאול מופז. הוא לא היה פוליטיקאי מוצלח, זיגזג לא מעט, לא היה מהאליטה הפוליטית. אבל אדם שהיה רמטכ"ל, שר ביטחון ושימש בתפקידים בכירים, נאבק על חייו הציבוריים בלי טיפה של חמלה. נדרס מתחת לגלגלי הרכבת הנוסעת, ובשונה מהרגיל, יוצאת בזמן.
חוזרים לקיטורים הרגילים
מיום רביעי אני חוזר לשיחות הרגילות שלנו. ועדת הבחירות כינתה את זה כקיטורים. אני מכנה זאת כשגרה. יושבים החברים בעבודה ומסכימים. מסכימים שהמצב קשה, והפוליטיקאים שלנו אשמים בזה. עד עכשיו התווכחנו מי אשם במצב? מיום רביעי נסכים שמי שאשם זו הממשלה. בלי ימין ובלי שמאל (בעצם מרכז, כי בשמאל תמיד יש אשמים, וזה אנחנו עצמנו). כולנו נסכים שהמצב קשה, שאי-אפשר ככה, ושצריך להחליף את השלטון בעוד ארבע שנים (טוב, בסדר, הבנתי, שלוש).
מיום רביעי אני חוזר לשקט שלי. שקט שכולל אופנועים. יום שישי את יודעת, אין בעיר מסיבה, אבל יש ילדים בני שש-עשרה שנוסעים באופנועים עם נפח מנוע קטן משל טרופית ורעש גדול ממשאית. אופנועים עם מספר מוסתר, נוסעים ועושים חרקות. אני חוזר לשקט שלי. שקט של בכי ילדים. של קידוחים מהקומה הראשונה של השכן שלי שמשפץ כבר שלוש שנים. אני חוזר לשקט שלי. שקט של להקות כלבים משוטטים שנובחים לי מחוץ לבית, ולא מחכים לפיקוח שיגיע בבוקר לקחת אותם. מיום רביעי אני ואתם חוזרים לשקט שלנו. השקט שלפני הסערה.

תאריך:  23/01/2013   |   עודכן:  23/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
מנחם רהט
ההישג של הציונות הדתית שכוחה יותר מהוכפל, אינו מושלם, לנוכח הציפיות שהרקיעו לשמיים אך נתקלו בתקרת זכוכית    העם 'שילם' לליכוד על קמפיין נגטיבי נבזי ויהיר    הפינקלשטייניזם, אבי שיטת הקמפיינים הנגטיביים, הובס בקלפי
עידן יוסף
יו"ר ישראל ביתנו קורא להנהיג את החוק הנורווגי המחייב שרי הממשלה להתפטר מן הכנסת    מבקש להכניס את חברי מפלגתו שנדחקו החוצה
עופר וולפסון
על-רקע האפשרות להקמת ממשלה בעלת סדר יום אזרחי, המשפיע בעיקר על מעמד הביניים, קוראים איגודי ההיי-טק לראש ממשלת ישראל למנות שר מיוחד לנושא    "דרושה תשומת לב ממוקדת לתעשיה שמובילה את הכלכלה הישראלית, אך זוכה למעט התייחסות ממשלתית"    יו"ר ארגון משקיעי הסיד: "התערבות חכמה של הממשלה תקל על הענף"
אפרים הלפרין
דורות על דורות אנו חיים על פני האדמה הזו, יודעים שברמה המולקולרית יש לכאורה כאוס מוחלט, ובכ"ז לא קרה מעולם שכל האוויר התכנס בפינתו של חדר וכל הנמצאים בו נחנקו - למעט אם הייתה התערבות חיצונית. אז איך ייתכן שחלק כה ניכר מהקולות הצפים צפו לכיוונו של לפיד?
עמוס שנער
לחרדים כדאי יהיה להישאר נאמנים כי האופציה האחרת היא הקמת ממשלה בלעדיהם, ולנתניהו כדאי יהיה להיות מעט יותר חברתי, כי האופציה האחרת היא שמאל מדיני, חילוקי דעות בנושא הגרעין, הפלת הממשלה במוקדם או במאוחר ותבוסה בבחירות הבאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il