X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם יאיר לפיד הוא קונצנזוס, אז אל תתגוללו על אוהדי בית"ר, ואל תגידו שהם מיעוט. הגזענות היא כבר מזמן נחלת הקונצנזוס הישראלי. מה ישראלי בעיניי? גזענות!
▪  ▪  ▪
יאיר לפיד לא יהיה חלק מגוש חוסם עם ה"זועבי'ז" [צילום: פלאש 90]
גזענות מהי
כשמכניסים קבוצת אנשים בעל כורחה, ובניגוד לרצונה, לתוך מעטפת עם תגית מבזה, ומתייחסים אליה בזלזול מופגן ומעניקים לה את תג המחיר של "לא לגיטימי", זו גזענות. בין אם היא מופנית כלפי יהודים או ערבים, או נגד ירוקים, דתיים או סמולנים - זו גזענות

דן אלון
השיטה צומחת שוב

יש עדיין מי שרואים בבית"ר איזו תופעה ייחודית בנוף הישראלי, כאילו הגזענות הפורחת שם בין "כמה בודדים" היא איזו תופעה שולית, כמעט אזוטרית בנוף הישראלי.
כשלעצמי, אני חולק על הפואטיקה הפייטנית הצדקנית הזו, ועל הניסיון להשליך על "קומץ" של "בבונים", את כל האשם בנוגע לגזענות הזו, רק כי זה קל. זה קל כי הם אינם חלק מן השיח בשל עילגות כושר הביטוי ורפיון השכל. קל אבל לא נכון עובדתית, ולא צודק מוסרית.
החברה הישראלית היא גזענית. היא גזענית ביחסה אל עצמה, בראש ובראשונה, ולאחר מכן היא גזענית אל חלקיה השונים, ובאופן מיוחד את המיעוטים שבה, גם ולמרות שהם מהווים חלק ממנה. ולבסוף, היא גזענית במיוחד גם כלפי זרים, גרים ועוברי אורח.
היא גזענית כלפי עצמה משום שהיא לא מרפה לרגע מן הרעיון שהיא מורכבת מאיזשהו "עם נבחר", או "עם הספר" (זה אותו עם שבוחר בשבוע הספר בעיקר בספרי בישול). היא גזענית משום שהיא חיה את הנרטיב הגלותי גם לאחר שהיא כבר אומה חברה בקרב משפחת העמים, ועדיין חיה בתחושת רדיפה עם נרטיב של סכנת השמדה על מפתן הדלת. היא ממשיכה להחיות את התפיסה הגזענית כלפי עצמה, מתבדלת, מתנשאת, ומפנה עורף לעולם עם טענות על "אנטישמיות" כלפי כל מי שלא נוהג בה כפי רצונה.
החברה הישראלית גזענית. נקודה.
יאיר לפיד והזועבי'ז
כאשר יאיר לפיד התבטא, רק לפני כמה ימים, ואמר כי לא יהיה חלק מגוש חוסם עם ה-"זועבי'ז", הצטמררתי. יאיר לפיד ממשיך להפיץ את הגזענות הזו נגד החרדים והערבים ונגד כל הקבוצות המוחלשות בחברה הישראלית, ועושה זאת בחן, בסטייל, עם חיוך של מיליון דולר וברקע תמונת הניצחון של גוש "המרכז".
סליחה?! מרכז?!
ביטויים כאלה היו שמורים לאנשי כהנא, לבן-ארי, אלדד, בן-גביר, מרזל, או לחלופין לנציגי הימים הקיצוני האנרכיסטי של הליכוד, אלה שקיפצו מעל ארגזים בשוק התקווה כאשר הציתו להבות של שנאה מול "שחורים", "אפריקנים", ו"מסתננים". זה הפך למרכז של 19 מנדטים וישראל רוחצת בניקיון כפיה הגזעניות כאשר היא משליכה לעבר הגויים את הביטוי "אנטישמיים"?
אמרתי בעבר, ואומר זאת שוב. דרעי מפעיל גזענות כלפי אשכנזים. זועבי מפעילה גזענות כלפי ציונים. לפיד מפעיל גזענות כלפי אזרחים ישראלים, כאשר הוא עוטף את כולם בשנאה שלו אל חנין זועבי, ממש כשם שארדואן עוטף את כולנו בתוך הסלידה שלו מביברמן.
כשמכניסים קבוצת אנשים בעל כורחה, ובניגוד לרצונה, לתוך מעטפת עם תגית מבזה, ומתייחסים אליה בזלזול מופגן ומעניקים לה את תג המחיר של "לא לגיטימי", זו גזענות. בין אם היא מופנית כלפי יהודים או ערבים, או נגד ירוקים, דתיים או סמולנים - זו גזענות.
שוויון בנטל?
שוויון בנטל מחייב לא רק גיוס, אלא גם שחרור. שחרור מכבלי הגזענות הזו, ושחרור מכבלי הפוליטיקאים העושים שימוש באפליה וגזענות רק משום שזה מאפשר להם לבנות לעצמם "מחנה" טהור, נקי מ: (_______) השלם את החסר.
שוויון בנטל משמעו שאנחנו שווים. שאנחנו כולנו בני-אדם, עם רצון לחיות כבני אדם חופשיים מדעות קדומות ומעבדות. שכולנו רוצים, ויכולים לחיות חיי אחווה ורעות, ולשאת ביחד את אבני הבניין של פירמידת הצרכים של מאסלו, ולא את אבני הבניין של פירמידות העושק, האפליה והיציאה ממצרים, מעבדות לחירות והפיכה מעבדים למעבידים, ומלוחמי חופש למשעבדים, ממדוכאים למדכאים, ומנכבשים לכובשים.
שוויון בנטל אין משמעו גיוס שווה לכולם, אלא שחרור שווה לכולם. שוויון בנטל אין משמעו שלכולנו יש את הזכות למות בעד אותו רעיון, אלא שלכולנו יש את הזכות לחיות בעד אותו רעיון. הפוך גוטה, הפוך.
יאיר לפיד כתב טורים בעיתון, בשפה רהוטה, עם הרבה דבש ושושנים, הוא ראיין מרואיינים והקפיד לברר איתם מה ישראלי בעיניהם. יאיר לפיד הוא לא בבון עילג מהיציע ההוא של בית"ר. הוא עשה את דרכו לפסגת הדמות הנערצת בזכות מילים. הן לא נפלטות לו סתם. כל מילה נמדדה ונבדקה בקפידה. אם יאיר לפיד הוא קונצנזוס, אז אל תתגוללו על אוהדי בית"ר, ואל תגידו שהם מיעוט. הגזענות היא כבר מזמן נחלת הקונצנזוס הישראלי. מה ישראלי בעיניי? גזענות!

תאריך:  30/01/2013   |   עודכן:  30/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יאיר לפיד / Yair  Lapid
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בית"ר זועבי'ז
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אתם הגזענים פה
אורי ח.  |  30/01/13 14:43
 
- עזוב אותו חבל"ז ל"ת
הוא גרפומן  |  30/01/13 20:37
2
הקם להרגך השכם להרגו
ה.א  |  31/01/13 09:48
3
הנאה צרופה
motke  |  31/01/13 23:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה דרורי
אנו מגלים בימים אלו ממש כי יאיר לפיד וקבוצתו מציעים שוויון
בנטל בעוד 5 שנים. לפיד והרבי שלו שי פירון מתרצים זאת בצורך ההדרגתי שבהחלת השוויון בנטל. יש אולי צדק כלכלי מסוים בכך, אבל הבה נאמר ליאיר את הדברים בלשונו: אתה מוכר לנו בולשיט אחד גדול
עו"ד יוסי דר
יחימוביץ' לא הייתה יכולה ליטול על עצמה סיכון להמשיך ולהיות שותפת סוד לדבר קיומו של המייל, וזאת מחשש שברגע שעניין שיתופו של אשל במו"מ יגיע לתקשורת - גם המייל יגיע לתקשורת איכשהו, ואז יתגלה שהיא נתנה למעשה יד להסתרת הכוונה לשתף את אשל במו"מ
בן ציון ישורון
שנאת החרדים עולה על כל ניתוח אקדמי    מדוע הפכה שנאת שלי יחימוביץ' לטרנד?    צה"ל באמת ערוך לגיוס חרדים לצבא?    מה מקורה של הטענה שמפמפמים בתקשורת כי ההצבעה בבחירות הייתה אנטי נתניהו?
שרית פוקס
זה קורה לרבים-וטובים. הרעיון לפתוח עסק עצמאי נשמע קורץ ומלהיב, החבר מהתיכון פתח- והצליח בגדול, המיזם שנרקם בראש מהפכני ובכלל-"איך לא חשבו על זה קודם" ?...אולם, בג'ונגל העסקי של ישראל 2013, רק מי שצולח את מהמורות השוק בעזרת ניהול עסקי מקצועי, ועושה שימוש בסט כלים שקול וחכם- מצליח לשרוד
נורית גרינגר
על מלחמתו של הלל נוייר וארגוני "יו-אן ווטץ'" אשר נלחם בצביעות של ארגון האומות המאוחדות, וחושף את פרצופו האמיתי מול הדרישות והסטנדט להם נדרשת מדינת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il