X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אירועים כהודעת פרישת הנגיד ודיווחים זרים על תקיפה ישראלית בגבול סוריה-לבנון בהחלט מדירים שינה מעיני חלק גדול מהמשקיעים בבורסה מי שיכול, צריך לנשוך שפתיים ולהבין כי בפרספקטיבת זמן ארוכה, לאירועים של יומיים בודדים אין באמת השלכות על תיק ההשקעות
▪  ▪  ▪
פישר. הודיע על פרישה מתפקידו כנגיד בנק ישראל [צילום: פלאש 90]
מה צפוי לנו לאחר פרישת הנגיד
גיא חזן
התפטרותו של סטנלי פישר, שתצא לפועל בעוד מספר חודשים - עד סוף חודש יוני, בהחלט יכולה להעיב על שוק ההון וזאת עד להודעה על מינוי נגיד חדש
לרשימה המלאה

יומיים סוערים בבורסה בישראל. אם לא הספיקה למשקיעים ההנחתה של פישר, הגיעה סוכנות הידיעות AP ושיחררה (30.1.13) הודעה דרמטית: ישראל תקפה שיירת נשק בסוריה. אירועים מהסוג הזה בהחלט מדירים שינה מעיני חלק גדול מהמשקיעים בבורסה, והיה ניתן לראות את העצבנות הרבה בשווקים ואת הטלטלה במדדים המובילים.
לעת עתה אני קורא לאירועים הללו "מוקש רגל" או "רעשי רקע". השוק בארץ בהחלט מתנהג בבגרות לצד יציבות גם לאחר היומיים הסוערים הללו. נקודת מבחן אמיתית ניתן לזהות בהתנהגות שער הדולר שביום רביעי האחרון, על-אף המתיחות, רשם ירידה במהלך המסחר הרציף עד קביעת השער היציג.
השווקים בעולם רשמו עליות לא מבוטלות ברבעון האחרון כאשר השוק המקומי מפגר מאחור עם תשואות נמוכות משמעותית. האם ניתן לצפות שהשוק המקומי יחל את ריצתו מעלה וישלים את הפער מול השווקים בחו"ל? כאן בדיוק מונח ה"מוקש רגל" שפתאום התפוצץ ומונע מהשוק המקומי להשלים פערים.
רעשי רקע או ירידות שערים?
הסוגייה שעומדת על הפרק היא האם רעשי הרקע יעצרו כאן ואכן יתנהגו כרעשי רקע, או לחלופין השווקים בחו"ל יחלו לרשום ירידות שערים, מה שיתרום לאווירה השלילית והשוק הישראלי יצטרף לרוח השלילית וידלג על הרבעון החיובי שחלף.
אני טוען שמי שיכול (וזה מחויב המציאות) צריך לנשוך שפתיים בעת הזו ולהבין כי בפרספקטיבת זמן ארוכה לאירועים של יומיים בודדים (אולי אפילו מספר ימים) אין באמת השלכות על תיק ההשקעות. מניסיוני, הניסיון לתזמן יציאה או כניסה מתיק ההשקעות בעיתות בעייתיות של הטווח הקצר נידון כמעט תמיד לכישלון מהדהד.
בעיות דחופות יותר הדורשות טיפול
לטעמי יש בעיות דחופות יותר שיש לטפל בהן בכל הנוגע לתיק ההשקעות. למשל:
1. סוגיית הריבית – שינוי במתווה הריבית, למתווה עולה, יספק לשווקים רוח גבית שאכן יש התאוששות ולכן אפשר להתרומם מרמות השפל של הריביות בעולם. מנגד, עליית הריבית תוריד את התאווה לסיכון מאחר ששוב ניתן יהיה לקבל תשואה מסוימת על נכסים חסרי סיכון.
2. סוגיית אגרות החוב הממשלתיות – התשואות באג"ח הממשלתיות נמצא בשפל רב-שנתי עמוק הודות למדיניות ריבית הבנקים המרכזיים. שינוי כיוון, מהורדה לעלייה, יפגע קשות באגרות החוב ובמחזיקים בהן.
3. תמיכות ממשלתיות בצמיחה ובמשקים בעולם – רוב העולם המערבי נכנס לתקופה בה לממשלות יש תפקיד מכריע בתהליך ההתאוששות. מה שפעם נחשב סוציאליסטי מדי הפך לטרנד לוהט והכרחי – התערבות ממשלתית בשוק החופשי. וזה קורה גם בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות – ארה"ב.

תאריך:  01/02/2013   |   עודכן:  01/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פישר הולך, ישראל תוקפת - ההשקעות לאן?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
הכשל של מי שאמורה הייתה להיות המפלגה השנייה בגודלה נזקף בראש ובראשונה לחובתה של מנהיגתה, שלי יחימוביץ', שהלכה לבחירות עם הראש בקיר במקום לקרוא את הכתובת עליו
איתמר לוין
התנהגותו של נתניהו כלפי הבית היהודי עשויה לרמז על אמיתות קשות    פרישתו של סטנלי פישר, לעומת זאת, אינה מלמדת את מה שיש המבקשים ללמוד ממנה    וגם: תפקודו של יהודה וינשטיין, הגזענות של אוהדי בית"ר ירושלים, הסילוף של נשיא שווייץ והדיקטטורה של מוחמד מורסי
אלישיב רייכנר
גם אתה וגם גרמן יודעים שחלק מהשינויים שדורשים ראשי עיירות הפיתוח אמורים לבוא על חשבון ערים מבוססות כמו הרצליה. קח למשל את הדרישה לרפורמה במימון שירותי הרווחה
עידן יוסף
בחצי השנה האחרונה סובלת ישראל משיתוק שלטוני. הכנסת, שמלבד היותה הרשות המחוקקת היא בעיקר הרשות המפקחת, אינה מסוגלת לכנס ישיבות כדי לתבוע דין וחשבון מדוע חוקי הכנסת ומדיניות הממשלה אינם מיושמים
ריקי רט
נכון שלפרסומאים הנהנים לרטש בחורות יפהפיות ללא רחם יש כוח אדיר בעיצוב מודלים עדכניים של יופי - ממרלין מונרו העסיסית ועד לקייט מוס השדופה. אך בינינו – מי באמת מאמין לפרסומות שבהן כל האימהות מושלמות ועושות כביסה בביגוד מחויט ולא בטרנינג מזדמן וכל הנשים לובשות לבן ויוצאות לרקוד דווקא בימים מסוימים בחודש?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il