X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ואליציה אפשר להרכיב או להרקיב תלוי כמובן בתפיסה של מרכיב הקואליציה על טובת במדינה כנגד טובתו האישית/מפלגתית, ועל סדרי העדיפות הלאומיים. לפיכך, נתניהו שכשל בבחירות, חייב לנתח ולהבין מדוע חלק גדול מתומכיו עזב אותו לטובת כוח צעיר , חסר ניסיון ועם עתיד לא ברור
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו, שמעון פרס. להקשיב לרחשי לב הציבור [צילום: פלאש 90]

לבנימין נתניהו יש ברירה כיום, הוא יכול לפנות לשותפים הרגילים ונאמנים שלו, הלא הם סחטני המפלגות החרדיות, ולהקים איתם קואליציה שאולי תצליח להחזיק מעמד בעזרת שלי יחימוביץ' (עם האג'נדה הכלכלית-חברתית-מרכסיסטית שלה). זוהי אגב אפשרות מאוד ריאלית... כי אז שלי לא תצטרך לשבת עם "קהילת הימין קיצוני" ותדון רק בכלכלה וחברה עם שס והחרדים...קואליציה כזו תהיה כמובן שבירה ומועדת להתרסקות בכל רגע - ואכן כך מרקיבים קואליציה!.
אבל בתקופה קריטית זו, כדי להרכיב קואליציה שתצליח לכונן ממשלה יציבה, כזו אשר תצליח לשלוט, שתדע איך להגן על המדינה מאויבים מבפנים ומבחוץ ושתשכיל לקדם את המדינה מבחינה כלכלית וחברתית, חייב להיות קונסנזוס ברור ומוסכם של כול השותפים לקואליציה על כול קוי יסוד, על כול המטרות והיעדים ובעיקר, להתחשב ברצון הציבור וציפיותיו.
רצון הציבור וציפיותיו
העליה בבחירות של מפלגות לפיד-בנט-יחימוביץ-גלאון-ולבני, מצביעה לאו-דווקא על התחזקות האופוזיציה, כמו לאי שביעות רצונו של רוב הציבור מתוצאות פעילויות הממשלה הקודמת (ולא מהבחינה המדינית/ביטחונית - שזה לא היה הנושא העיקרי בבחירות), אלא דווקא בנושאים הכלכליים והחברתיים בהן אכן נכשלה ממשלת נתניהו.
לפיכך הקמת הקואליציה הפעם חייבת לתקן באופן יסודי את סדר העדיפויות הלאומי. לתקן את העיוותים בחלוקת המשאבים לציבור, בהקלה על שכבות הביניים, בחלוקה שוויונית של הנטל הביטחוני והכלכלי (לרבות מניעת תקציבי ענק לציבור החרדי). לכן אסור שיהיו רק הסכמות חלקיות ו/או לדחות חילוקי דעות מהותיים "לטיפול מאוחר יותר".
עלינו לזכור שנוסחאות של חפיף (דהיינו, הסכמות חלקיות ודחיית הכרעות) תביא במוקדם יותר מאשר במאוחר, לקריסת הקואליציה ונפילת הממשלה - מה שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו בתקופה קריטית זו.
קואליציה עתידה
מרכיב הקואליציה הינו כידוע איש פוליטי החושב על עתידו הרחוק יותר אשר מאמין שטובות שיעשה למפלגה זו או אחרת (כמו למפלגות החרדיות) ישתלמו לו בעתיד הרחוק. זו כבר אינה אקסיומה, להפך, נראה בעליל שכיום, הבוחר הופך להיות מתוחכם יותר ועם מטען מידע רב יותר, ולכן על פשלות וחפיפניקיות הוא ישלם לו כגמולו בצעדי מחאה ובעיקר בקלפי כפי שעשה הפעם...
חשבון הנפש שיעשה בנימין נתניהו יראה לו שבקושי נשארה לו מפלגה איתנה מאחריו שיוכל לסמוך עליה שתביא לו שלטון בעתיד. לפיכך, כזה אשר מרכיב את הקואליציה, הוא חייב, יותר מאי פעם, - להקשיב לרחשי לב הציבור ולפעול אך ורק למען האינטרסים הלאומיים ולשכנע את שותפיו העתידיים לעשות כמוהו. רב המשותף על המבדיל בין נתניהו-לפיד-בנט-קדימה-ולבני (ואין לשלול את ש"ס אם יאמצו את עקרונות השוויון בנטל וקבלת חינוך ל"ליבה"). ברור גם שהנושא של "המשך השיחות" עם הפלשתינים חייב להישאר על סדר היום שלנו, כדרישת ארה"ב ואירופה (והלא אנחנו יודעים שכלום לא יתפתח בנדון ולאו-דווקא באשמתנו...) - לכן למה שלא יסכימו כולם בנדון?..
יש לחזור ולהדגיש שלנוכח ההתפתחויות הפוליטיות באזורנו, התחזקות הטרור בעולם והבדלנות לנושא זה המאפיינת את שלטונו של ברק אובמה, - פריצת מלחמות נגדנו הינן יותר מאפשרויות בעלמא, יש לכך תרחישים מאד סבירים.
לפיכך, הקמת קואליציה רחבה ומאוחדת בקוי יסוד מוסכמים זהו לא לוקסוס אלא הכרח קיומי - וכולנו מצפים שמנהיגי המפלגות, כולם, יבינו זאת.

תאריך:  03/02/2013   |   עודכן:  03/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כיצד להרקיב קואליציה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אתה מתעלם מדבר חשוב
נירון קיסר   |  3/02/13 15:58
 
- אם קדימה תלך עם לפיד,הוא הופך  ל"ת
למפלגה הגדולה  |  3/02/13 21:22
2
מה חמור מבין במרק פירות?
שאלה לכותב  |  3/02/13 18:44
 
- נראה שאתה מפנה שאלה זו לעצמך ל"ת
המורה לעברית  |  3/02/13 21:32
3
הימור שלי גזור ושמור
מזכיר_המדינה  |  3/02/13 19:05
 
- נתניהו - חידה, קשה להמר עליו.
אהוד פרלסמן  |  4/02/13 01:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 33
מוטי דזנה
יאיר לפיד הוא יהודי. מי שקרא כתבותיו בסופי שבוע מבין שהוא יהודי אשר חשובה לו הזהות היהודית, וגם זו של ילדיו    ובכל זאת - מהי המסוכנות בלפיד ובמפלגתו "יש עתיד"?
נסים גבאי
אין צורך במדינת ישראל בממשלה הגדולה יותר מחמישה שרים    איך ניתן לנהל מדינה רק עם חמישה שרים, אתם שואלים? - להלן תשובה טובה
אריה גל
אני בחרתי בשלי לראשות העבודה ולראשות הממשלה והייתי עושה זאת שוב. אבל כש"מר ישראלי" נדרש לבחור בין "מלך" לבין "גימנזיסטית", עם יד על הלב, איזה סיכוי יש לה?
אריה אבנרי
יאיר לפיד, שלי יחימוביץ', ציפי לבני, נפתלי בנט, שאול מופז, אביגדור ליברמן, גדעון סער, סילבן שלום, משה יעלון, אהוד אולמרט ואריה דרעי - כולם ברשימת ההמתנה לרשת את ראש הממשלה בנימין נתניהו. רק ח"כ אחד משהה הודעת כוונתו להיות ראש הממשלה הערבי הראשון של ישראל
עידן יוסף
ראש הממשלה קורא גם למפלגות שהודיעו שלא יתמכו בו לשוב ולשקול עמדתן לנוכח הסכנות הכלכליות-ביטחוניות    על השוויון בנטל: להגביר בלי לקרוע את העם
רשימות נוספות
הנשיא סיים את סבב ההתייעצויות  /  איציק וולף
המפלגות החרדיות לנשיא: "מנע קרע בעם"  /  עופר וולפסון
לפיד: יש עתיד ממליצה על נתניהו  /  איציק וולף
למנוע מינוי יעקב פרי לשר התקשורת  /  אפרים הלפרין
אין שמחה כמו שמחה לאידו של פרס  /  אפרים הלפרין
עבודה סיזיפית  /  ראובן לייב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il