X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בעקבות הפרשה שנחשפה לאחרונה שבה וירוס אסף את מספרי האשראי של גולשים ישראלים המשחקים במשחק הפוקר של זינגה בפייסבוק, החלטנו לרענן בשבילכם את כללי הגלישה הבטוחה ברשתות החברתיות
▪  ▪  ▪
ברשתות החברתיות זה בסדר להיות חשדן [צילום: AP]

רשתות חברתיות יכולות להיות מקום נהדר לבקר בו, להכיר חברים חדשים, לחדש קשרים מהעבר או ליצור קשרים עסקיים. למרבה הצער, ישנם לא מעט אנשים שמנצלים את הפופולריות של הרשתות החברתיות כדי להפיץ תוכנות זדוניות והונאות מקוונות אחרות. אבל אני מאמין שחינוך ומודעות לאיומים ולדרכי ההתמודדות איתם הם הדרך הטובה ביותר להימנע מהם.
כלל ראשון בגלישה ברשתות חברתיות - Trust no one באינטרנט, האדם מהצד השני של המסך יכול להיות כל אחד, ולא בהכרח מי שהוא אומר שהוא, ולרוב אין לכם כל דרך לאמת את דבריו. אל תאשרו חברות למישהו שאתם לא מכירים לפני מבלי שלפחות תבדקו מי הוא ומה הם כוונותיו בהצעת החברות שלהם. לא חייבים לאשר כל אחד. אם אתם לא מכירים את האדם ואין לכם אף חבר משותף, פשוט התעלמו ממנו.
כלל שני - ברשתות חברתיות זה בסדר להיות חשדניסט: כשעומר, אחד מהחברים שלי בפייסבוק, שלח לי את ההודעה - "ראיתי תמונה שלך באינטרנט, כנס ותגיד לי מה דעתך [קישור], עומר" - פה חשדתי. ברשתות החברתיות תמיד תהיו חשדנים בנוגע לקישורים שנשלחים אליכם, אפילו אם הם הגיעו לכאורה מחבר. זה לא נדיר שחשבונות נפרצים מדי פעם ומשמשים את התוקפים להפצת ההונאות שלהם. אם החשבון של מישהו מרשימת החברים שלכם נפרץ, אז ההודעה שתקבלו ממנו תיראה בטוחה לכאורה, אבל לא בטוח שכך הדבר. אחת הדרכים להתמודד עם מקרה שכזה יהיה לשאול את החבר מספר שאלות לפני שמחליטים אם ללחוץ או לא ללחוץ על הקישור. אם מדובר בלינק זדוני, סביר שלא תקבלו תשובות או שתקבלו תשובות "מוכנות מראש" שיהיה קל לזהות.
לידיעתכם, קישורים זדוניים היה ונשאר אחת השיטות הנפוצות ביותר להפצת וירוסים או איומים אחרים באינטרנט. כלל זה הוא נכון גם להודעות אי-מייל ממקור לא ידוע או באתרי אינטרנט מפוקפקים. לפעמים רק הלחיצה על הקישור לבדה תספיק בשביל להדביק את המחשב שלכם בווירוס או בתוכנה זדונית אחרת.
כלל שלישי - אפליקציות או לא להיות: האפליקציות הרבות שיש לרשתות החברתיות להציע יכולות להיות מהנות מאוד. אבל אתם אף פעם לא באמת יכולים לדעת מי כתב את האפליקציות האלה והאם זה בטוח להתקין אותן. דוגמה מפורסמת לכך הייתה האפליקציה שנקראה Fan Check. למרות שהאפליקציה עצמה הייתה בטוחה לחלוטין, עדיין פושעי האינטרנט הצליחו לעשות בה שימוש כדי להפיץ ווירוסים למשתמשי הפייסבוק. אז אל תתקינו כל אפליקציה הנקרית בדרככם מבלי שווידאתם שלא מדובר בהונאה.
כלל רביעי - לא צריך לספר הכל בפייסבוק: מידע שאתם מעלים לרשת עלול להישאר שם הרבה מאוד זמן ולהגיע לאנשים שאולי לא הייתם רוצים. למעשה אין שום סיבה שמידע כמו הכתובת שלכם, מספר הטלפון שלכם ומתי אתם נמצאים בחופשה יופיעו בפרופיל הפייסבוק שלכם. אם תחשבו לרגע כמו קרימינל תבינו מה אפשר לעשות בשילוב הנתונים האלו.
בנוסף לכך, השתדלו לא להעלות לפייסבוק תמונות מביכות, גסות או מרשיעות. כלל האצבע במקרה הזו הוא "מה לא הייתי רוצה שאמא שלי תראה". אל תשכחו שכל אחד יכול פשוט להעתיק את התמונות שלכם בקלות ולהשתמש בהן מאוחר יותר למטרותיו הוא.
כלל חמישי - סיסמא חזקה: סיסמא חזקה תמיד הייתה אבן הבסיס לכל אבטחה חזקה. לעולם אל תשתמשו בסיסמא המורכבת ממילה אחת או מצירוף בנאלי של מספרים (כמו 1234). בנוסף, השתמש בסיסמא ייחודית לכל רשת חברתית או חשבון מקוון אחר, ולעולם אל תשמש באותה הסיסמא לאתר אחר. סיסמא חזקה מורכבת משילוב אקראי של ספרות, אותיות לועזיות קטנות וגדולות, וניתן להוסיף גם סימנים כמו # או @ כדי להפוך את הסיסמא אפילו לחזקה יותר.
לסיכום: גלישה ברשתות חברתיות זה כמו ללכת לים. כמעט בכל דבר שאנחנו עושים בחיים יש סכנה כזו או אחרת, אבל זה לא מונע מאתנו ללכת לים או לנהוג בכביש. מי שבוחר להתעלם מהסכנה עלול להיפגע. אם אנחנו הולכים לים בלי קרם הגנה אנחנו עלולים להישרף. בכך שיצאנו לדרך בעולם הווירטואלי מודעים ומוכנים לסכנות הטמונות בו, הפחתנו משמעותית את הסיכוי להיפגע ולא הפקרנו את ביטחוננו בידי הגורל או המזל. בהצלחה.

הכותב הוא מנכ"ל ובעלים משותף של חברת ESET ישראל, המפעילה בארץ מרכז שירות ותמיכה ייחודי בשפה העברית.
תאריך:  04/02/2013   |   עודכן:  04/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כללים לגלישה בטוחה ברשתות החברתיות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
כת "הלהבה הבוערת" מונה בארץ כ-25 אלף חברים, רובם בעלי אמצעים, בגיל העמידה, המאמינים בכל מאודם בביטול העצמי, בחשיפה טוטאלית לזולת ובוויתור מוחלט על ביקורת - הכל כדי לזכות בחיי נצח
ראובן לייב
בני קיבוצים ומושבים, תלמידי כיתות י"ב, מציינים בסדנאות, בגילוי-לב, את הסיבות האישיות המושכות כל אחד מהם להצטרף לכת זו או אחרת, ולעומתם מנמקים אחרים את שלילת ההצטרפות
עמוס גורן
מונחי בחירות תקינים פוליטית ומשמעותם    הערבים: בימים רגילים אין שומעים הרבה מונח זה, שאינו ערב לאוזניהם של השמאלנים מסיבות של קורקטיות פוליטיקלת. במקום זה שומעים (בהקשר הפוליטי) על פלשתינים תושבי ישראל או (בהקשר הפלילי) על בני מיעוטים
נחמן פביאן
עלילות נשיאת ארגנטינה ושר החוץ היהודי שלה    ב-15 החודשים האחרונים, לאחר שנבחרה בפעם השנייה לנשיאות, לא עובר שבוע מבלי שעולות שאלות נוקבות ביחס לתפקודה הנשיאותי, לכישוריה הפוליטיים, כמו גם ביחס לשיווי משקלה הנפשי
מרדכי קידר
האם תשרוד מצרים את המשבר כמדינה אחת?    היחלשות המערכת הציבורית המצרית מתבטאת בתופעה חדשה הנקראת באנגלית "בלאק בלוק" ("גוש שחור"), שהחלה בתקופה האחרונה להיראות ברחובות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il