X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מחזה מותח ושנון [צילום: אורלי דניאלי]
"האספן" - משחק מרשים בסיפור אהבה ואימה
המחזה ממריא לשיאים חדשים מרגע לרגע עד לסוף הבלתי נמנע. יגאל זקס ביים מחזה קולח, מותח, שנון ומזרה פחד ואימה כאחד. השחקנים מצליחים לייצב את המחזה ולהביא אותו לדרגת חוויה תיאטרלית בהחלט שנויה במחלוקת, אך מעניינת ומרתקת

"האספן" בתיאטרון הספרייה ברמת גן הוא מחזה מרשים, דיאלוג מהפנט בין שניים שהם הפכים גמורים, תוכן מעורר מתח ואימה, אך עם תובנות וחוויה תיאטרלית ייחודית.
הקונצרט הזה בין צעירה תמימה שנופלת קרבן לבחור עבריין, סוטה וכנראה שגם פסיכופט - הוא מצד אחד מפלצתי, אך מצד שני מעורר עניין רב , במיוחד נוכח הדיאלוגים המצמררים, אך המותירים אותנו מתוחים וצמאי עניין.
האספן מבוסס על הרומן של ג'ון פאולס. חיבר את המחזה מארק הילי והוא מועלה לראשונה בישראל. ויליאם ויילר הפיק ב-1964 את הסרט צייד הפרפרים על סמך הרומן הזה.
המותחן סיפק השראה לסרט הידוע "שתיקת הכבשים". הסרט כמו הרומן והמחזה עוסק באספן פרפרים שמתאהב בבחורה ומעוניין להוסיף אותה לאוסף היקר שלו. סיפור קאמרי על אהבה אובססיבית, שמתרכז בעיקר בקשר הנוראי שנוצר בין אישיותו הפסיכוטית לבחורה, אשר מנסה בכל כוחה לצאת מכלאה, ומצד שני לא מעוניינת לעצבן אותו יתר על המידה, מתוך חשש לחייה.
פרדריק קלג הוא פקיד אפור ונטול אמביציות העובד בלשכת העבודה. הוא מתאהב באחת הבחורות שפוקדת את המקום, מירנדה, סטודנטית צעירה ויפהפייה לאמנות. הוא מעולם לא פנה אליה כיון שסבר שהיא לעולם תוכל להתאהב במישהו כמוהו. הנסיבות השתנו עבורו כאשר הוא זוכה בפרס רציני בלוטו, ופתאום הכול נראה לו אחרת ואפשרי. פרדריק מוצא בית במקום שומם, מרהט ומצייד אותו כראוי.
אותו פרדריק הוא צעיר מוזר ומסוגר, אוסף פרפרים ומצלם. הוא מצליח לחטוף את הבחורה ולכלאה במרתפו של הבית הבודד. מנקודת מבטו כאספן, אין מטלית הכלורופורם אכזרית יותר מרשת הפרפרים שלו. הוא ממתין בסבלנות לנפילת המחסומים של מעמד וטעמים המפרידים בינו לבינה ומונעים את האהבה ביניהם. מיראנדה, הציירת והאמנית, נואשת מלהשיג את חירותה, מנסה להבין, איך אינה מסוגלת להדחיק את הבוז שהיא חשה כלפי כוח האין-כלום שאותו מייצג האספן.
המחזה בנוי מההתמודדות בין שני הגיבורים המנוגדים כל כך זה לזה. האחד פסיכופט והבחורה, אינטליגנטית ושנונה, המנסה להתמודד עם חטיפתה ולנסות ולטכס דרכים להימלטותה.
המחזה ממריא לשיאים חדשים מרגע לרגע עד לסוף הבלתי נמנע.
יגאל זקס ביים מחזה קולח, מותח, שנון ומזרה פחד ואימה כאחד. השחקנים מצליחים לייצב את המחזה ולהביא אותו לדרגת חוויה תיאטרלית בהחלט שנויה במחלוקת, אך מעניינת ומרתקת.
דיוויד לוינסקי כפרדריק מגלם תפקיד של פסיכופט אינטליגנטי. סגנון הדיבור שלו, התמים לכאורה, ההתנהלות החדגונית אך המפחידה שלו, הם מצוינים. יש לו יכולת דרמטית נפלאה ומשחקו מעוצב בקפידה והוא ראוי לשבחים רבים.
מאיה לוי משחקת את הבחורה הנלחמת על חירותה וחייה. משחקה הוא כליל השלמות. היא מרתקת ומעוררת אמפטיה ועניין ומשחקה הוא מעולה.
הנוסח העברי של רודיה קוזלובסקי הוא משובח. התפאורה של זאב לוי ומיכל ענבר היא מצוינת. דפנה פרץ אחראית לתלבושות היפות והראויות. יעקב סליב עיצב תאורה מתאימה ויעילה.

חוויה תיאטרלית שנויה במחלוקת [צילום: אורלי דניאלי]
הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  10/02/2013   |   עודכן:  10/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"האספן" - משחק מרשים בסיפור אהבה ואימה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרצל חקק
הרצל חקק מראיין את בן ציון יהושע בעקבות ספרו "ריח של לחם חם" אוסף מאמרים על יצירותיו, ומאמרים שכתב על יוצרים עבריים
יוסף אורן
השואה בדרמה ובתיאטרון הישראלי העברי    בפני המחזאים שכתבו מחזות על השואה ואירועיה, במטרה להעלותם בפני קהל על במת התיאטרון צצו קשיים מרתיעים
רפי מן
דברים לזכרו של שלום רוזנפלד, ממייסדי מעריב ועורכו הראשי, חתן פרס ישראל ומייסד לימודי העיתונאות בישראל
יואב יצחק
הפרקליטות הודיעה לבית המשפט העליון כי בעקבות כתב האישום שהגישה נגד ראש העיר צבי בר היא מסכימה למתן פסק דין בערעור שיבטל את ההיתרים שניתנו לפרויקט בית ליר אור בעיר רמת גן    היזמים יידרשו לחדש את הבקשה ולעבור את המסלול המתאים
יואב יצחק
בדצמבר 2010 חשפנו ב-News1 את דבר יחסיו האישיים של גדעון סער עם אורלי אינס    ביוני 2011 חשפנו כי בידיעות אחרונות גנזו תחקיר על גדעון סער    בימים אלה מופץ מכתב ובו מידע בנושאים אלה המייחס לגדעון סער התנהגות בלתי הולמת    מטרת המכתב: לטרפד מינויו לשר בממשלה החדשה שמקים נתניהו    תגובת סער: "שקרים ודיבה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il