X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
וינשטיין רואה את תפקידו מתוך תפישה בסיסית, לפיה סיוע לממשלה נבחרת זאת מטרה שמשרתת את העם הבוחר. בכך וינשטיין הוא "פורץ דרך" במשרד המשפטים!
▪  ▪  ▪
וינשטיין. עורך הדין של הממשלה קודם כל! [צילום: פלאש 90]
המחדלים והעיכובים של וינשטיין והפרקליטות
איתמר לוין
אחרי שנתיים אין החלטה בנושא העמדתו לדין של הרפז * בקשתו של אשכנזי לחקור הדלפות נגדו כלל לא זכתה למענה * וינשטיין לשפירא על כלל הממצאים: החומר בטיפול
לרשימה המלאה

אריה אבנרי
סחבה משפטית

אשתו העבריינית של יהודה וינשטיין
עו"ד יוסי דר
היועץ המשפטי לממשלה עשה שימוש בפטנט הבדוק על-מנת להקטין באופן משמעותי את סכנת שלילת הרישיון שלו במקרה של עבירות
לרשימה המלאה

יהודה וינשטיין הוא היום השם החם ביותר בתקשורת הישראלית. באופן פרדוקסלי השם הזה מתלהט יותר ככל שהיועץ המשפטי הזה עושה פחות במשפט.
עיתון הארץ מצא לנכון להקדיש כתבה ארוכה מאוד המנסה לסקור את תופעת וינשטיין מתחילת מינויו ועד היום, אך כקורא תמים התקשיתי לרדת לסוף דעתם של הכותבים, כנראה שגם להם אין ממש דעה ברורה על מהותו של וינשטיין כיועץ משפטי ומה הם מניעיו האמיתיים.
כאזרח תמים ארשה לעצמי לנסות להיות ברור יותר. אני חש שוינשטיין נבחר לתפקיד הזה למטרה ברורה, שהוא כנראה לא יודה בה. יהודה וינשטיין הוא ככל הנראה היועץ המשפטי הראשון בתולדות מדינת ישראל שמונה לתפקידו כדי לשרת את צרכי השלטון. וינשטיין לקח על עצמו את התפקיד כדי להיות בדיוק מה שמובן מהפשט של הגדרת התפקיד: "יועץ משפטי לממשלה", שהוא קודם לכל עורך הדין של הממשלה, שמטרתו היא לסייע לה משפטית למשול ולשלוט. וינשטיין רואה כך את התפקיד, מתוך תפישה בסיסית, לפיה סיוע לממשלה נבחרת זאת מטרה שמשרתת את העם הבוחר.
בכך וינשטיין הוא "פורץ דרך" במשרד המשפטים! קודמיו ראו את תפקידם בראיית עליונות קיום החוק ופרשנותו הנכונה, והבינו וביצעו את תפקידם בראיית החובה למנוע מגופי השלטון לסטות מקיומם של חוקים התקפים, כדי שהחלטות ומעשי השלטון לא ייפסלו על-ידי הבג"צ.
התנהלות מתומרנת
וינשטיין פועל ברוחם של שלושת שרי המשפטים האחרונים, רמון נאמן ופרידמן, שהתגייסו כדי לאפשר לממשלה למשול ולשלטון לשלוט, מבלי להיתקל בכל צעד ושעל בעיכובים ומניעה של החוק ובתי המשפט.
הדעה הרווחת היום במסדרונות השליטה והממשל היא שיצרנו כאן "משפטיזציה" מוגזמת שחדרה כמעט לכל התחומים והיא משתקת את יכולותינו "לנוע קדימה", ליצור ולבנות. ייצרנו "חסימת מעיים" שמונעת עיכול וחילוף חומרים נורמלי וזה מחליש ומגביל את הגוף כולו!
מתוך זוית הראייה המרחבית הזאת צריך לראות את התנהלותו המתמרנת של יהודה וינשטיין כיועץ המשפטי לממשלה. כך מוצא עצמו וינשטיין מטלטל בפרעות בתוך ההתנגשויות שבין ארבע הרשויות - המחוקקת, המבצעת, השופטת והמדווחת, ומכלה את רוב זמנו בלוליינות ובתמרון כדי להיפגע ולהיחבל כמה שפחות.
עו"ד במערומיו
וינשטיין, שהוא פקיד בכיר וחלק מהרשות המבצעת, מוצא עצמו נופל למלכודת מסחררת, שהפוליטיקאים השרים נמלטים ממנה! כדרכם בקודש, הפוליטיקאים במקום שאינם מסוגלים למלא את תפקידם, תמיד מחפשים ובדרך כלל מוצאים, איזה פקיד (או גנרל) ביש-מזל שנרתם לבצע עבורם את המשימה, שאין לו באמת היכולות לבצעה, אבל בקלות ישמש הקורבן האחראי הישיר לכישלון.
לפנינו ניצב במערומיו יהודה, עו"ד פלילי פרטי "חכם, מנוסה ומקושר", מתאגרף חובב שיודע לתמרן בזריזות, סולל לעצמו בבטחה את הדרך להפוך לשק החבטות של הממסד, אבל כנראה גם מבטיח את עתידו הכלכלי כמשרד עורכי דין מצליח.
לא "יס-מן"
כך הוא מנתק מגע מהתקשורת, נזהר ממנה כמו מאש כדי להראות לשולחיו שהתקשורת לא משפיעה על החלטותיו. כך הוא מעכב על שולחנו טיפול והחלטות בתיקים רגישים של פוליטיקאים ופקידים סורחים ושל שלוחיהם, כי ההמתנה היא הרע במיעוטו. דחיית ההחלטה, היא בבחינת דחיית הקץ, אף אחד לא נפגע מזה ממש, וכל פוליטיקאי מבין ומעריך את זה.
כך הוא סוגר אחרי שנים של עיכוב ומריחה את תיק אביגדור ליברמן ה"מסוכן" ומסתפק בתיק שולי "אבל בטוח" שישיג הרשעה. כך הוא מרפה את ידיהם של הפרקליטים הנמרצים בלשכה ומנמיך את מפלס הנחרצות שלהם ומקטין את ה"משפטיזציה". כך הוא משדר למשטרה לאן לנתב את חקירותיה ואיפה אפשר להתאמץ יותר ואיך צריך לשמור את המרץ... וכך הוא מדי פעם גם בולם ומונע עשיית שטויות קטנות על-ידי הממשלה, כדי להראות לה ולכולנו שהוא לא איזה "יס-מן" שלה.
כולנו צריכים להבין ולהפנים שפוליטיקה היא עניין מורכב, פוליטיקאים הם טיפוסים שאפתנים ויצריים, שמתחככים כל העת עם מגוון אינטרסים ופיתויים, ששליטה נקנית במאבקים, ומשילות משמעה תככים איומים וקומבינות. ובעיקר והחשוב מכל, החוק במהותו נועד לשירותו של העם ולאפשר את המשילות עליו. השולטים אומנם אינם מעל החוק, ומשימתו החשובה של היועץ המשפטי לממשלה היא להראות לעם שזה אכן המצב.

תאריך:  10/02/2013   |   עודכן:  10/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרתם של האדונים
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
הלוואי שהיה רק קונסיליארי .
נירון קיסר   |  11/02/13 10:04
 
- תפקידו של היועץ המשפטי 1
רפרף  |  15/02/13 16:44
 
- לבית המשפט יש אינטרסים פחותים
ג. גזית  |  16/02/13 11:34
 
- תפקידו של היועץ המשפטי 2
רפרף  |  15/02/13 16:51
 
- ברק פעל לאזן אי יציבות שלטונית
ג. גזית  |  16/02/13 11:56
 
- תפקידו של היועץ המשפטי 3
רפרף  |  15/02/13 16:56
 
- תךפקידו של היועץ המשפטי 4
רפרף  |  15/02/13 17:03
 
- אל נחבר את מערכת השיפוט ליוע"מ
ג. גזית  |  16/02/13 12:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זאב בן-יוסף
חברי תנועת בית"ר נפגשו עם קבוצת בית"ר ירושלים כדי להסביר ששנאת זרים וגזענות כלפי ערבים ומוסלמים מנוגדת לרעיון הבית"רי הליברלי הרואֶה בכל אדם מלך, ושום אש זרה שמציתים "אוהדים" לא תצליח לשרוף אותו ולכלותו
רועי אורן
בסדרת הדרמה הדנית "הממשלה" ראש הממשלה מנוהל על-ידי אשתו ופוליטיקאים עושים הון פוליטי מאפליה וגזענות. העלילה הזו נשמעת לכם מוכרת מאיפשהו?
פסח רויטמן
איני מוצא כל הבדל בין עקרונות מפלגת "יש עתיד" של לפיד לבין "הליכוד" בהנהגת נתניהו. נכון, היה ניסיון להתבדל, אך מעשית עכשיו, לאחר הבחירות, הוא אינו קיים. לכן הניחוש שלי הוא שנתניהו, ראשית לכל, יסכם עם יאיר לפיד על הצטרפותו לממשלה
שמעון זיו
המפלגות הגדולות בנויות או מאוסף אופורטוניזם כמו יש עתיד, התנועה ועוד, או מחטיבות בתוך המפלגה שקובעות את ההרכב של הנציגים אולם מצביעות למפלגות אחרות. על כן דרוש שינוי מהותי ומן היסוד. שינוי כזה יתרחש אם נעבור לבחירות ישירות של הנציגים לכנסת ולראשות הממשלה
אפרים הלפרין
מה זו כל השטות הזו של ממשלה עם 18 שרים? מי המציא את האווילות האינפנטילית הזו אם לא תוקעי המקלות בגלגלים, אלה המעוניינים שלא תוקם כאן ממשלה, ע"מ לצבור יותר ויותר כוח ולהשליט כאן שר אחד, שליט כוחני, דיקטטור?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il