X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בניגוד לצוואה רגילה, בה המוריש יכול להוריש את עזבונו ע"פ רצונו החופשי, בצוואות הדדיות יש למעשה הסתמכות של צד אחד על צוואתו של הצד השני, מתוך רצון משותף לכך, ועל כן על הצוואות להיות זהות
▪  ▪  ▪
תנאים מחמירים יותר לביטול צוואה הדדית [צילום: פלאש 90]

על-פי סעעף 8 א' לחוק הירושה, ובהתאם לתיקון לחוק שנערך בשנת 2005, בני זוג רשאים לערוך צוואות הדדיות, לפיהם הם מצווים את רכושם האחד לשני , או לצד ג'.
בצוואה ניתן לרשום כי בן הזוג שיוותר בחיים יירש את רכושו של השני, ולאחר מותו - יועבר הרכוש הנותר לצד ג'- כגון ילדיהם המשותפים.
בנוסף, ניתן לקבוע לקבוע מלכתחילה כי כלל הרכוש יעבור לילדיהם (לדוגמה באם מדובר בבני זוג גרושים, שאינם רוצים להוריש את הרכוש האחד לשני, אלא רק לילדים, ורוצים למנוע מצב בו בן הזוג יוריש את הרכוש לבן הזוג החדש)
כיצד נערכות צוואות הדדיות?
ניתן לערוך צוואות הדדיות במסמך אחד, הנערך ע"י שני בני הזוג.
ניתן גם לערוך שתי צוואות, שלמעשה יהיו חופפות, אולם יש לערכן ולחתום עליהן באותה עת, על-מנת שלא יהיו פערי זמנים בין המסמכים. חשוב לראות כי הוראות הצוואה אכן זהות, על-מנת שתהא הדדיות מוחלטת.
מה ניתן לקבוע בצוואות אלו?
בניגוד לצוואה רגילה, בה המוריש יכול להוריש את עזבונו ע"פ רצונו החופשי, בצוואות הדדיות יש למעשה הסתמכות של צד אחד על צוואתו של הצד השני, מתוך רצון משותף לכך, ועל כן על הצוואת להיות זהות.
חשוב לציין כי לא ניתן לקבוע בצוואה כי היא אינה ניתנת לביטול. היינו, בן זוג אחד לא יכול לאסור על בן הזוג השני לשנות הצוואה בעתיד, לאחר פטירתו. הוראה שכזו אינה חוקית, ודינה להתבטל, שכן היא פוגעת בחופש לצוות.
כיצד ניתן לבטל צוואה הדדית?
בעוד צוואה רגילה ניתנת לביטול בקלות יחסית, ע"י עריכת צוואה חדשה בה נרשם כי היא מבטלת צוואות עבר, הרי שהחוק קובע הסדר אחר בכל הנוגע לצוואות הדדיות, בגלל ייחודם.
במידה ושני בני הזוג עדיין בחיים, ניתן לבטל צוואה הדדית ע"י הודעה בכתב של אחד מבני הזוג לצד השני. לאחר שנמסרה הודעת הביטול, שתי הצוואות מתבטלות, אף אם בן הזוג השני לא מעוניין בביטול, שכן הן תלויות וכרוכות האחת בשניה. לאחר הביטול, הצדדים יכולים לערוך צוואות חדשות ולחלק את עזבונם ע"פ רצונם, ואינם חייבים להוריש הרכוש האחד לשני.
אם אחד מבני הזוג נפטר, ובן הזוג הנותר בחיים רוצה לבטל את צוואתו שלו, ניתן לעשות כך רק בתנאים מחמירים יותר.
בהנחה והעיזבון טרם חולק, על בן הזוג שנותר בחיים להסתלק, לטובת אחיו או ילדו של המוריש, מכל הזכויות שנתנו לו במסגרת צוואת בן הזוג שנפטר . רק לאחר הויתור יוכל הוא לבטל את צוואתו.
במידה והעיזבון כבר חולק, על בן הזוג הנותר בחיים להשיב את כל מה שלקח, ורק לאחר מכן יוכל להכין צוואה חדשה.

תאריך:  11/02/2013   |   עודכן:  11/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן אלון
שליחי הציבור של היום רואים בכשלונו של נתניהו ואינם מסוגלים להחליפו. חלק מהם נרדפים ע"י עברם, וחלק מהם אחוזי אמוק בריצה אל עתידם. אלה גם אלה מונעים ע"י האגו של מי שרוצה להיות מה שלא יהיה לעולם, אם לא יתמודד עם עברו ויכיר בו בהווה. מי שהיו אמורים להחליף את נתניהו, כלואים בעברם, ואנו איתם
מיכאל טפליצקי
יידוי אבנים, שריפת צמיגים, חפירת מנהרות לטובת חדירה לבסיסים. לא, לא מדובר בגבול רצועת עזה. זו המציאות בלב המדינה, חמש דקות מראשון לציון
אברהם בן-עזרא
הנעילה הנדרשת לארבעה כיוונים‮ - ‬דבר שציבור היצרנים כמעט וביטל מהעולם‮ - ‬חוזרת בהוראת בית המשפט כדרישה מחייבת בהתאם לתקנות ברורות בעניין זה‮.‬ בית המשפט קבע כי הקבלן יבצע מנגנון נעילה הכולל נעילה לכיוון הרצפה - או שיחליף את הדלת כולה
רפי לאופרט
"גריאטריה של הדיקטטורה", היא סטטוס עכשווי וזמני של תהליך פוליטי-חברתי המתפתח במזה"ת. באופן שהוא מוצג ע"י אורי אליצור, אין בו תשובות לרוב השאלות הקשות הקשורות בתהליכים הנצפים באזורנו
צ'לו רוזנברג
לעניות דעתי, ברגע שנודע שמר נתניהו סגר עסקה עם ליברמן לגבי משרד החוץ, לפיד היה צריך להודיע שהוא יוצא מן המשחק. לא, לא בגלל משרד החוץ אלא משום שהמשך המגעים שלו עם נתניהו הוא סימן של הפוליטיקה הישנה, הכוללת קומבינות פוליטיות מכוערות. עד לכתיבת שורות אלה, לא הייתה כל תגובה של לפיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il