X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לאנשי עסקים ויזמים הרוצים ליצור קשרים עיסקיים באסיה - הכנה נכונה והיכרות עם תרבות העסקים המקומית יכולים להועיל בבניית קשרים עסקיים ואמון לטווח הרחוק
▪  ▪  ▪
עסקים. להכיר את הנפשות הפועלות [צילום: AP]

טייוואן
רקע כללי:
שמה המלא של טיוואן הוא הרפובליקה של סין. בירתה היא טייפה והיא מכילה 22 מיליון תושבים. השפות המדוברות בה הן: טיוואנית וסינית בניב מנדרין.
הדת: בודהיזם וטאואיזם.
התפתחות הכלכלה: מאז שנות החמישים, עברה טייוואן שינוי מהותי מכלכלה לא מפותחת המתבססת בעיקר על חקלאות לכלכלה מפותחת, המובילה בעולם במספר תחומי הייטק. בשנים האחרונות התבססה טייוואן כיצרנית מובילה בעולם במגוון רחב של מוצרים בתחום האלקטרוניקה. טייוואן דורגה במקום השלישי באסיה מבחינת הסביבה העסקית, אחרי סינגפור והונג קונג.
קשרי טייוואן – סין: ככל שעלויות היצור בטייוואן עלו והיכולת להתחרות בכוח העבודה הזול בסין פחתה, החלו רבות מהחברות הטיוואניות להעביר את היצור שלהן למדינות שונות בדרום מזרח אסיה. כך הפכה סין ליעד השקעות מועדף על החברות והיצרנים הטיוואנים.
תרבות טייוואן: התרבות הטיוואנית דומה מאוד לזו של סין. הטיוואנים מייחסים חשיבות רבה לנושא הבריאות. רבים מתאמנים בטאי-צ'י-צ'ואן (אמנות לחימה) כאומנות ופעילות גופנית. כמו-כן, הרפואה הסינית, הדיקור והריפוי באמונה מספקים חלופה לרפואה המערבית.
טייוואן עלולה להוות קושי למבקר בה אשר לא עשה שיעורי בית. כמו בסין, גם כאן הכבוד חשוב מאוד, ואובדן כבוד עלול להתרחש בקלות. בכדי לא להביך אנשים אחרים, הטיוואנים כמעט שלא מביעים רגשות או מדברים בכנות. חיוכים ונימוס מוקפד הם הנוהל המקובל. הענקת מתנות, חנופה וצניעות הם חלק יומיומי מהתקשורת בטייוואן.
הטיוואנים אוהבים לאכול ולהאכיל אורחים. האוכל כאן דומה מאוד לאוכל הסיני וכולל מאכלים ממטבחי בייג'ינג-שנדונג, סצ'ואן-הונאן, שנגחאי וקאנטון-שאוזו. הטייוואנים הוסיפו למאכליהם שפע של פירות ים וסוכר. ארוחה במסעדה יכולה להפוך לעוד תחרות על כבוד, כשכל הסועדים מזמינים מנות אקזוטיות ויקרות ומתחרים זה בזה על הזכות לשלם עבור כולם. מאכלים מיוחדים שכדאי לחפש הם עוגות ירח, הנאפות במהלך פסטיבל הירח הנערך בסתיו; ספרינג רולס - ירקות ופירות ים המגולגלים בעלה שקוף מקמח אורז, הנמכרים באפריל; כופתאות אורז, שמכינים לכבוד פסטיבל סירות הדרקון; ועוגות צב אדום המוקדשות לימי הולדת ולהגשת מנחות במקדשים.
אירועים מיוחדים:
  • פסטיבל המנורות – נערך בחודש של הירח הראשון.
  • יום הולדתו של קואניין – נערך בחודש של ירח השני, זוהי הזדמנות לצפות בחגיגות במקדשים.
  • חודש הרוחות – החודש השביעי בלוח הירחי בו מהלכות רוחות רפאים מהעולם הבא על פני האדמה. בחודש זה איש אינו מטייל או מתחתן, כולם מבקרים במקדשים טאואיסטיים.
  • החג הלאומי – נערך בעשירי באוקטובר. נחגג עם זיקוקים ומופעים אורקוליים בטייפה (עיר הבירה).
כיצד לעשות עסקים בטייוואן?
הגידול המתמיד בסחר שבין ישראל וטייוואן וההתעניינות הגוברת מצד משקיעים טיוואנים בטכנולוגיות ישראליות, מביאים לטייוון אנשי עסקים ויזמים ישראלים רבים, אך קודם חשוב לוודא כי אתם אכן מוכנים לפגישה עם איש העסקים הטיוואני, האם הנכם מתמצאים במאפייני התרבות העסקית בטייוואן?
העם הטיוואני הוא עם חביב כלפי זרים וההתנהלות העסקית במדינה זו, נראית מערבית לכל דבר, אך היא עלולה להטעות מאחר שהיא משקפת גינונים מערביים המסתירים בתוכם תרבות עסקית בעלת אופי אסיאתי מסורתי. לכן הכנה נכונה יכולה להועיל בבניית קשרים עסקיים לטווח רחוק.
חשוב להצטייד בכמות מכובדת של כרטיסי ביקור, מאחר שבמקרים רבים מספר המשתתפים בפגישה יכול להיות רב. במידה והנכם מעוניינים להכין כרטיס ביקור המתורגם בצידו השני לסינית, יש לוודא כי התרגום לסינית יתבצע בכיתוב סיני מסורתי ולא מופשט כפי שמקובל בסין.
טקס החלפת כרטיסי ביקור – מהווה חלק בלתי נפרד מהפגישה. ההגשה נעשית באמצעות שתי הידיים, כאשר הכיתוב מופנה כלפי המקבל וכל גם יש לקבל את הכרטיס ולומר את הכתוב בו בקול רם. דבר זה מעיד על כבוד כלפי האיש עמו נפגשים.
איש העסקים הטיוואני מאוד יסודי ואוהב להגיע לפגישות מוכן. לכן הוא יבקש להעביר לידיו מראש חומר אודות החברה ועל מטרת הפגישה. לא רצוי להפתיע את המארח במהלך הפגישה עם רעיונות חדשים, מאחר שהוא אוהב לבדוק כל נושא ביסודיות, דבר שמהווה היפוך גמור לאופי אשי העסקים הישראלי המצפה לעתים לסגור את העסקה כבר בפגישה הראשונה ואף מתנהג ב"אגרסיביות שיווקית" שעלולה לגרום לרתיעה. בכדי להימנע ממקרים מעיו אלו, כדאי לשאול את איש העסקים הטיוואני כיצד הוא מעוניין להמשיך את הקשר.
נדיר שאנשי עסקים טיוואנים יתחייבו על סגירת עסקה בפגישה הראשונה. במידה וקיימת התעניינות הם יבקשו לערוך פגישה נוספת או יזמינו לארוחת ערב, כאשר במקרה כזה יש להימנע מלדבר על עסקים.
למרות שמרבית אנשי העסקים הטיוואנים דוברים אנגלית, חשבו לזכור כי החברה עדין מסורתית, כך למשל שגיל העובדים מהווה שיקול לקידום. הם מתייחסים לצעירים בחוסר רצינות.
אנשי העסקים הטיוואנים לא יסרבו לאורחיהם באופן ישיר במהלך פגישה, אלא יפגינו גישה חיובית.
ברוב הפגישות הראשונות יעניק המארח הטיוואני מתנה סמלית כלשהי, לכן מומלץ להכין מתנה אותה יש למסור בסיום הפגישה, וגם אותה כמו את כרטיסי הביקור יש להגיש בשתי ידיים. המתנה מעידה על החשיבות שאנו מייחסים למארח ולתרבותו.
חשוב לבנות קשר עם הצד הטיוואני לטווח ארוך ולא למקסם את הרווח בעסקה אחת.
סינגפור
רקע כללי: בסינגפור 4 מיליון תושבים. השפות המדוברות בה הן: סינית מנדרינית ואנגלית.
הדתות: בודהיזם, איסלאם ונצרות.
התרבות: מרבית המנהגים בסינגפור שאובים מאמונות סיניות. בסינגפור מקובל לבנות בתים על-פי עקרונות הפנג שווי, וקיימת אמונה בשדים היכולים להשתלט על נשמת אדם. רוב התושבים אינם קוברים את קרוביהם, אלא שורפים את הגופות בכבשנים, וטומנים את העפר בכד אשר מניחים על מדפים בבית הקברות.
בסינגפור חוקים נוקשים:
  • איסור לעיסת מסטיקים – העונש על כך הינו קנס של מאות דולרים.
  • לכלוך הרחוב – העונש על כך הוא ניקוי הרחוב שלוכלך.
  • הברחת סמים – עונש מוות.
קוריאה
התפתחות כלכלית: כאחת מארבעת "הנמרים של מזרח אסיה" (יחד עם הונג קונג, סינגפור וטייוואן) קוריאה הדרומית הפכה לאחת המדינות המפותחות בכלכלה העולמית והמודרנית. עם החברות הקוריאניות המובילות נמנות סמסונג, יונדאי, קיה עוד.
תרבות קוריאנית ומנהגים: כאשר נפגשים נהוג לקוד קידה, למרות שכיום היא נשמרת בדרך כלל לאירועים מיוחדים. המוזיקה המסורתית זהה לזו שבסין ויפן עם דגש על כלי מיתר. האומנות בקוריאה מכילה את הציור המסורתי הכולל מרכיבים מהקליגרפיה הסינית, והפיסול המסורתי שהוא ברובו בודהיסטי.

המכון לאסיה
הכותבת היא בוגרת תואר ראשון במנהל עסקים ותואר שני בשפה היפנית. במשך 7 שנים התגוררה ורכשה השכלתה בטוקיו יפן. ורד בעלת שליטה מלאה בשפה היפנית ובקודים התרבותיים של יפן. בשנת 2000 ייסדה את Japan Knowledge ו-Asia Knowledge, החברות המובילות במתן שירותים לאנשים פרטיים
תאריך:  12/02/2013   |   עודכן:  12/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 סמסונג  קוריאה הדרומית
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מורה נבוכים לאנשי העסקים ביבשת אסיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבנר אביב
פצצה אטומית תוצרת צפון קוריאה מלוכלכת יותר מפצצה אירנית. בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית, נאמר כי המדינה ביצעה ניסוי גרעיני מוצלח "באופן בטוח ומושלם". "בניגוד לעבר, הניסוי הגרעיני היה עם עוצמת פיצוץ גדולה יותר והופעלה בו פצצת אטום קטנה יותר וקלה יותר" ולאירנים יש בכלל כוונות ליצור פצצה לצרכי "שלום"
הרב יאשיהו יוסף פינטו
על האדם לדעת כי גם בזמנים ובמצבים קשים ומרים אשר עומד הוא בפניהם, יש לו כוחות נשגבים לעמוד איתן בפני כל זמן או מצב קשה
אהרון שחר
מכתב גלוי לכל חברי הכנסת החדשים והנרגשים, לטיפול מיידי בטרם יספיקו לשקוע עמוק בכורסה, למרוח את הזמן ולצאת לפגרות
אפרים הלפרין
מי עשה את בנט לאח שלי? הוא בכלל לא אח שלי, נראה לי סתם מיליונר מנופח ומלא אגו, זה אח זה?
יחיאל אמיתי
האם אנחנו על סף מלחמת אחים? לא חלילה מלחמה בין מתנחלים מול חיילי צה"ל שהוטל עליהם לפנות מתנחלים, אלא מלחמת חרדים נגד צה"ל, בשל התנגדותם לגיוס בני הישיבות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il