X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קובי קמין סופר, עורך ופובליציסט מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
שיר טוב הוא שיר טוב, מימין או משמאל. למעשה מרבית השירים הטובים אינם קשורים כלל וכלל לשיוך של ימין או שמאל. הם טובים וזהו. אלא שהשמאל פשוט רגיל להניח שכל דבר טוב הוא בהכרח שלו או שלכל הפחות יצא מחלציו
▪  ▪  ▪
א.ב יהדע, עמוס עוז, דוד גרוסמן. יהורה בלתי נסבלת [צילום: AP]
לא חסרים אינטלקטואלים מימין; חסרים מנחים או שמאלנים שמוכנים לעימות אינטלקטואלי אמיתי

לא מזמן התפרסם מאמר/תחקיר בידיעות אחרונות העוסק בשאלה המעניינת: מדוע אנשי הרוח, הסופרים והמשוררים מגיעים מהשמאל ולא מהצד הימיני של המפה.
ובכן, כאזרח מדינת ישראל, וכמי שהתרבות חשובה לו, קראתי את המאמר/תחקיר בעניין רב, ואפילו הסכמתי עם חלק מדברים. מדרך הטבע, כאיש הרואה את עצמו בצד הימיני של המפה, התעכבתי בעיקר על התשובות המלומדות של אנשי השמאל שצוטטו בכתבה. ומה אומר לכם? לולא היה זה נושא כה רציני, הייתי מתעלף מצחוק. אך האמת היא, שכמבקר ספרות (בדימוס), כעורך ומוציא לאור, כסופר וסתם כמי שחושב מדי פעם, אחזה בי פלצות מה.
ובכן, אין חולק על הנחת היסוד כי השמאל שולט ביד רמה במרכזי הכוח התרבותיים - קרי: תקציבים ותקשורת.
מצד שני, נטען למשל כי בכל פעם שהתקשורת רוצה עימות, אין לה אינטלקטואל ימיני להתמודד עמו. ובכן, המציאות היא כמובן קצת שונה. בכל פעם שהתקשורת רוצה לערוך עימות, הוא מתבצע לפי הכללים הבאים: מנחה (שמאלני), משתתפים 2,1 ו-3 (שמאלנים למהדרין, החל משמאלני "רגיל" ועד לשמאלני קיצוני שבקיצונים), משתתף מספר 4 יהיה או ימיני לייט (שמסכים מראש לחטוף על הראש) או מתנחל עצבני, רצוי מישהו שאינו מיומן דיו בשיטת השיחה המקובלת על השמאל (קרי: הטחת האשמות פרועות, סיסמאות שדופות, וכמה וכמה הנחות יסוד לא רלוונטיות). במילים אחרות, לא חסרים אינטלקטואלים מימין, חסרים מנחים או שמאלנים שמוכנים לעימות אינטלקטואלי אמיתי.
טענה נוספת היא "הימין אינו מסוגל לכתוב שירים טובים", ומה שעומד מאחרי אותה הטענה היא ההנחה שכל השירים הטובים הם שמאלניים.
ואני אומר:
ראשית, שיר טוב הוא שיר טוב, מימין או משמאל. למעשה מרבית השירים הטובים אינם קשורים כלל וכלל לשיוך של ימין או שמאל. הם טובים וזהו. אלא שהשמאל פשוט רגיל להניח שכל דבר טוב הוא בהכרח שלו או שלכל הפחות יצא מחלציו.
שנית, אם מוציאים מכלל השירים ה"טובים" את כל אלה שהם "שמאלניים" במובהק, ונעמיד למולם את השירים ה"ימיניים" במובהק, אז למרות המונוליתיות השמאלנית, למרות התקציבים הנדיבים, הפרסים, ההדרה של יצירות הימין, ותמיכת התקשורת, אני לא משוכנע שהתוצאות יהיו "שמאלניות".
והערת אגב: כנ"ל לגבי פיסול, ציור, ריקוד, קולנוע, סיפורת וכולי.
נחיתות מכרעת מול המציאות
טענה נוספת היא כי "לימין אין ערכים אוניברסליים". מה שעומד מאחורי אותה טענה הוא כי השמאל הוא נאור, אוהב אדם באשר הוא, ובכלל, הימיניים הם הדיוטות חסרי דעה, פשיסטים ואנטי-דמוקרטיים.
ואני אומר:
טלו קורה מבין עיניכם: לשמאל התרבותי יש מסורת ארוכה ומפוארת מאוד של תמיכה (הפגנות, עצומות וכולי) בדיקטטורים ואנשי רוח מהפכניים ורצחניים. החל מסטלין, דרך צ'ה גווארה, מאו צה טונג, ועד לאותם מטורפים מקומיים שתמכו ללא סייג ביאסר ערפאת (חביב העם), ותומכים היום בממשיכו, האינטלקטואל הנאור, אבו-מאזן (הסיכוי האחרון לשלום).
בכל דיון אינטלקטואלי אמיתי, אם מקלפים את סדרת סיסמאות-השמאל, ובעיקר את האנלוגיות המגוחכות שבהן משתמשים דובריו (הרהוטים) ללא מפריע, ימצאו אותם דוברים את עצמם בנחיתות מכרעת למול המציאות.
יתר על כן: אותם "ערכים אוניברסליים" אינם כלל וכלל ערכי שמאל, ובדיוק בגלל זה הם זכו לשם "ערכים אוניברסליים". הימין לא פחות אוהב אדם, או דמוקרט, או אפילו מחבב חיות. אין ולא הייתה שום הוכחה לטענה אחרת, מלבד חזרות על כך בשידורי התעמולה האינסופיים של "איש הרוח" השמאלני. למעשה, איש הימין הסטנדרטי הוא הרבה יותר דמוקרטי בפועל ממקבילו השמאלי (ההוא שנואם בלהט על זכויות האדם, אך מסרב לקבל לביתו אפילו פליט אחד).
וכמובן, לאחר כל אלה מגיעה טענת המחץ של איש הרוח השמאלני המצוי, "עובדה, כל היצירות הטובות שאנו מכירים שמאלניות", טענה שמשמעותה היא, אנו שולטים ללא מצרים בתקשורת, באמנות, בתרבות, בהענקת הפרסים אחד לשני, ובחלוקת התקציבים. ואי לכך, גם אם יהיו היצירות ה"ימניות" נפלאות, אנו כבר נדאג שלא תהיה להן במה. אנו נחרים אותן, ננדה את יוצריהן, ונמנע מהם כל תמיכה שהיא. אלא, כמובן, אם היוצר הנ"ל ישנה דעתו ויחבור אלינו, או שיעברו לפחות 60 שנה כדי שנוכל להכיר בו (דוגמאות כמובן לא חסר, החל מאצ"ג וכלה באפרים קישון).
ואני אומר:
אם למרות אותה השליטה המונוליתית הנ"ל של השמאל, הצליחה לצאת החוצה אפילו יצירה אחת, רק תארו לעצמכם כמה יצירות נעלמו, התמוססו ונקברו בידי שומרי הסף השמאלניים. במקביל, תארו לעצמכם כמה יצירות עשויות היו להגיח לאוויר העולם לו רק היו 20 אחוז מהתקציבים, הפרסים וההכרה הציבורית מגיעים לידיהם של אותם היוצרים.
כמו-כן, זה שאתם לא מכירים, לא אומר שהם אינם קיימים. בכלל, הנחת היסוד שלכם שאם אתם לא מכירים או מאשרים משהו, הוא חסר חשיבות - זו יוהרה בלתי נסבלת שאין לה כלל על מה להסתמך. העולם מלא ביצירות טובות, והאשליה שאתם עומדים ב"ראש שרשרת המזון" היא מה שהיא - אשליה בלבד.

תאריך:  16/02/2013   |   עודכן:  16/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השמאל ביד היוצר
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
שכחת את "איש הרוח" נועם חומסקי
בני בנקר  |  16/02/13 13:08
2
קול קורא במדבר
דאגנית  |  16/02/13 17:03
3
בליל של אמירות שטות ושנאה ל"ת
אחד העם  |  16/02/13 17:24
 
- באמת?
קובי קמין  |  16/02/13 19:51
 
- אולי תנמק קצת. משהו יותר עניני ל"ת
מיכאל ב  |  16/02/13 20:33
 
- זה אותו אחד העם?
מ.  |  18/02/13 10:53
4
יפה דרשת ל"ת
הניה  |  16/02/13 18:14
5
רפרנס בנושא
מ.  |  16/02/13 20:15
6
שכחת את נעמי שמר
במבה  |  16/02/13 20:22
7
יש מוסכמה ששמאל זה יפה,
יוסי אבידור  |  17/02/13 08:16
8
מה הם עשו לנעמי פרנקל בושה ל"ת
גד דרום  |  19/02/13 20:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרית ילוב
אין זו החַיָלוּת הממשית של יאיר לפיד ככתב עיתון "במחנה" לעומת החַיָלוּת הממשית של נתניהו כלוחם וקצין בסיירת מטכ"ל שעושה את ההבדל
אפרים הלפרין
אני מציע להגדיל עוד טיפ טיפ טיפה את שולחן הממשלה, ולהוסיף רק עוד כסא אחד. כסא אחד לשר העתיד, במשרד העתיד
יהודה קונפורטס
פרשת מיסטר איקס,והטעויות התקשורתיות שלה, דוגמה המוכיחה את הצורך בחידוש פעילותה של ועדת העורכים במתכונת מודרנית שלה. אילו אותה ועדה הייתה מוזעקת לפני שנתיים אל לשכת רה"מ ושומעת בזמן אמת את כל הסיפור ספק אם הייתה הצדקה לשאילתה של חברי הכנסת שפוצצה את הפרשה וסיבכה אותנו קשות
צבי גיל
"מבצע רומני" ו"מבצע הייגל" הם אור צהוב לממשלת ישראל, שלמדה כי גם לעם האמריקני ולממשלתו יש "מצב רוח"
אליקים העצני
מדינותיהם ועמיהם של אסד וחוסיין נתונים היום בתהליך או בסכנה של פירוק, ודווקא היישות היותר מלאכותית מכל המבנים המלאכותיים שהקימו המעצמות הקולוניאליות על חורבות הקיסרות העותומאנית, הפיקציה הפלשתינית - לה יש עדנה!
רשימות נוספות
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
השאלות שהיו חייבות להישאל   /  יוסף אורן
הכלבים נובחים והשיירה עוברת   /  נחמן פביאן
מרואנדה לרמאללה  /  דוד בדין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il