X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
חוץ מהעניין הפלשתיני, קשרי ישראל–יפן בסדר גמור, אם כי יש מרחב רב לשיפור. יש ביקורים ושיתופי פעולה אבל התיירות בין המדינות מצומצמת מאוד, בין היתר משום שחברת אל על לא מעוניינת להפעיל קו ישיר בן טוקיו לנתב"ג
▪  ▪  ▪
שר החוץ היפני קואיצ'רו גמבה ביד ושם [צילום: פלאש 90]
המדד
פלשתינים - 6
אירן -7
מוסדות בינ"ל - 5
סחר ותיירות – 6

אל הטקס התפרצה אורחת בלתי קרואה. אישה צעירה ובידיה תינוקת. "היא נולדה בזכותכם, בזכות הרופאים הישראלים שטיפלו בי אחרי האסון. חשבתי שאאבד אותה, אבל בזכות בית החולים הישראלי היא נולדה בריאה ושלמה".
כמעט שנתיים חלפו מאז הכה בארץ השמש העולה האסון המשולש של רעידת אדמה, גלי צונאמי ודליפה גרעינית. בית חולים שדה שהקימה ישראל בעיר הפגועה מינמי-סנריקו הושאר ליפנים כתרומה והוא ממשיך לעבוד עד היום. אף מדינה זרה לא הסכימה להגיע אז לאזור טהוקו מוכה האסון. האומץ וההתגייסות הישראלים זכורים אצל היפנים לטובה עד היום. כך גם גילוי הסולידריות של שגריר ישראל ביפן, ניסים בן-שטרית שנפגע מהקרינה הגרעינית אך לא עזב את יפן בעת האסון וממשיך לייצג את ישראל עד היום.
לאחרונה השתתף בן-שטרית בטקס הסרת הלוט מעל פסל 'התקומה והתחייה' של האמן הישראלי דוד סוזנה מול בית החולים. המחווה הישראלית ההיא הוסיפה נקודות לישראל בדעת הקהל היפנית, ולמען האמת הן היו נחוצות לנו כמו אוויר לנשימה. עד לאסון התקשורת היפנית עסקה אך ורק בעניין הפלשתיני ולא בדיוק נטתה לטובת ישראל. הממשלה ביפן ממשיכה לגנות את ישראל גם בימים אלה על כל פיפס הקשור להתנחלויות והיא התורמת השלישית בגדולה לרשות הפלשתינית. המזל הוא שהציבור היפני, 126 מיליון איש, על פני שמונה איי ענק ואלפי איים קטנים, לא ממש מתעניין.
חוץ מהעניין הפלשתיני, קשרי ישראל–יפן בסדר גמור, אם כי יש מרחב רב לשיפור. יש ביקורים ושיתופי פעולה אבל התיירות בין המדינות מצומצמת מאוד, בין היתר משום שחברת אל על לא מעוניינת להפעיל קו ישיר בן טוקיו לנתב"ג. קשרי היי-טק מתבקשים קיימים בין ענקי טכנולוגיה יפניים וסטארט-אפים ישראלים, אבל גם כאן הפוטנציאל רחוק ממימוש.
ליפנים מסורת ארוכה של השפעה ערבית בגלל התלות בנפט. בעבר, התכופפה יפן בפני החרם הערבי. בשנים אלה היא מתקשה לנתק את קשרי הסחר עם אירן, אם כי בלחץ רב, עומדת בדרישות הקהילה הבינ"ל. האוכלוסיה ביפן מאופיינת באלפי כתות, בכללן המקויה ובית-שלום אוהבות ישראל. ואולם כל הדתות נטולות השפעה פוליטית שכן יפן היא "המדינה הכי חילונית עם הכי הרבה כתות", כדברי בן-שטרית. דמוגרפית, העם היפני מזדקן ומתכווץ במהירות. עם או בלי קשר, ההתאבדות היא עדיין סיבת המוות הנפוצה ביפן. לא פחות מ-30 אלף איש שמו קץ לחייהם בשנה האחרונה. לא חבל?

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  16/02/2013   |   עודכן:  16/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדס מגן
שבועות ספורים לפני הדיון בוועדת האתיקה בלשכת עורכי הדין, פרקליטיו של ש"ד, עוה"ד אמנון יצחקניא ואילן סובל, מתגוננים ואומרים כי "התלונה נגדנו נועדה לגרום לכך שהמעוז האחרון יילקח מעד המדינה, שיהיה מודאג, שלא יהיה מרוכז"
חגית כהן
היה סבבה של יום שואה. ממש ללקק את האצבעות. אבל אל תהיו קטנוניים. מדובר בסך הכול ביום שואה מדרג ב', יום שואה בינלאומי. סתם שטויות של גויים
יואב יצחק
מנסה להכשיר פעילות עבריינית שביצע וטענות שגנב כ-60 מיליון דולר משותפיו בחברת קזינו ברומניה    לטענתו, בגלל שלא התגורר בישראל באותן שנים אין מקום לחקירה נגדו    העובדות שונות כפי שאנו חושפים כאן על "שלושת הקופים" שהפעיל בישראל    הפרקליטות מאשרת: "אכן התקבלה פנייה מרשות המיסים. הנושא נבדק בימים אלה"
יואב יצחק
במקום לבזבז זמן ואנרגיות בניסיון לעצור פרסום סוד שכבר דלף, כדאי לפעול מבעוד מועד בקפידה יתרה כדי למנוע דליפת סודות    כדאי להתיחס לפוליטיקאים ולעיתונאים כאל גורמים עוינים בפוטנציה שיעשו הכל להשגת מטרותיהם הפרטיות
חיים נוי
"בטבעת החנק", היצירה הנודעת של בנג'מין בריטן המועלית באופרה הישראלית היא אופרה עזה ועוצמתית, רווית מתח ומסתורין, אך בעיקר מענגת וחווייתית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il