X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אוונגליסטים בירושלים. רוחשים אהבה מיוחדת לעם ישראל [צילום ארכיון: פלאש 90]
האוונגליסטים וישראל - סיפור-אהבה
הם אומנם נמנים עם הדת הנוצרית בארה"ב, אבל רואים עצמם כציונים נלהבים, התומכים בכל נפשם ומאודם בישראל ובעם היהודי גד נחשון, היסטוריון יהודי-אמריקני ועורכו של ה"ג'ואיש פוסט" רב התפוצה בניו-יורק, מגולל ל-News1 את סיפורו המופלא של הזרם הזה
מכים על חטא הכנסייה
מסתבר שהאוונגליסטים אינם מהססים להכות עכשיו על מה שהם רואים כחטא הקדמון של הכנסייה הנוצרית, שגרמה, לדבריהם, סבל אדיר לעם היהודי לאורך השנים. מבחינתם, הגיעה השעה להביע בהמוניהם חרטה על כך

בשעה שמדינת ישראל משוועת בנרות לתומכים בה מעבר לים, בוקעת בארצות-הברית קרן-אור מעודדת בדמותם של כ-80 מיליון אוונגליסטים ברחבי היבשת, שאינם מהססים לרגע להפגין בשעה קשה כל כך את אהבתם והערצתם למדינה היהודית ולעמה.
בראיון מיוחד ל-News1 מעלה על נס את סיפור האהבה הזה ההיסטוריון והעיתונאי גד נחשון, עורכו של ה"ג'ואיש פוסט" בניו-יורק. מדבריו מסתבר שלהערצה האוונגליסטית את העם היהודי בכלל ואת מדינת ישראל בפרט יש ייחודיות משלה. הדברים אמורים בלובי אמריקני פרו-ישראלי מובהק של מי שאינם רק דורשים אלא גם מקיימים. הם מציפים את ישראל בהמוניהם, מעודדים את התיירות אליה ותורמים בפועל לכלכלתה.
נחשון, המעורה היטב, כהיסטוריון, בלובי החם הזה, לא שוכח לרגע שמבחינה היסטורית ממשיכים, בעצם, האוונגליסטים את "הציונות הנוצרית", שצצה לראשונה במאה ה-19 בארצות-הברית. בלטו בה אישים דגולים כמו דייויד ליווינגסטון ולורנס אוליפנט, שהטיפו בגלוי להקמתה של מדינה יהודית בפלשתינה ואף עמדו בראש מסעות הנוצרים לארץ ישראל.
לאהדתם הגדולה למדינה שלנו מעלה נחשון נימוק מרגש. מסתבר שהאוונגליסטים אינם מהססים להכות עכשיו על מה שהם רואים כחטא הקדמון של הכנסייה הנוצרית, שגרמה, לדבריהם, סבל אדיר לעם היהודי לאורך השנים. מבחינתם, הגיעה השעה להביע בהמוניהם חרטה על כך. בחרטה שכזו של האוונגליסטים אין לראות, חלילה, דמגוגיה זולה, אלא הכרה אמיתית מצידם בהעדפת העם היהודי על פני עמים אחרים, בהיותו זה שהעניק לעולם את האמונה המונותאיסטית.
חובת הסיוע
אם לא סגי בכך, הרי שהאוונגליסטים גם רואים בארץ ישראל את זו השייכת אך ורק ליהודים, שהם, על-פי התנ"ך, בניו של אברהם, יצחק ויעקב. מבחינתם זהו רצונו של האל, על-פי האמונה הנוצרית עצמה. מתוקף חובת השליחות הקדושה ומשום שהארץ לא ניתנה לישמעאל, מוטל על האוונגליסטים לסייע לא רק להישרדותה של מדינת ישראל, אלא גם לסייע לה להילחם בכוחות השטן, נוסח אירן, ובמוסלמים עצמם שהם, מבחינתם, "אנטי כריסטוס". בהקשר זה, אגב, מתואר הקוראן אצל האוונגליסטים כמסמך אנטי-יהודי מפורש.
נחשון מטעים כי האוונגליסטים רואים בהקמת מדינה פלשתינית את חיסולה של מדינת ישראל, וכי המוסלמים בכלל והערבים בפרט שואפים לממש את החיסול הזה בכל מחיר ובכל דרך. על-פי התפישה האוונגליסטית, השנאה המוסלמית לישראל היא המשך ישיר לנאציזם וניסיון ברור לגרום לשואה נוספת.
בסיפור האהבה הנדירה הזאת לעם היהודי ולמדינתו, שאין לו כיום חלופה בעולם, רואה נחשון קרן-אור מעודדת לישראל בעולם אפל ואכזרי כל כך כלפיה, וקורא לפיכך לגורמים המוסמכים בארץ שלא להתעלם לרגע מקיומו.

תאריך:  17/02/2013   |   עודכן:  17/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוונגליסטים וישראל - סיפור-אהבה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הם מטובי ידידינו בעולם
ירון זכאי 1  |  17/02/13 14:00
2
האוונגליסטים אהבה התלויה בדבר
מינה פנטון  |  18/02/13 12:46
 
- עד ביאת המשיח
יוא"ב  |  18/02/13 18:38
3
איש הקשר עם האוונגליסטים
יוא"ב  |  18/02/13 18:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורן פרסיקו
האם בישראל צומחת פלוטוקרטיה המשתקת את העיתונות? האם העיתונאים העניים משותקים ממילא? והאם העיתונים המעסיקים אותם מאבדים את צביונם?
יפתח שפיר
הופעת מערכות הגנה אווירית מתקדמות בשטח לבנון, היא בלי ספק בעיה קשה עבור ישראל    חיל האוויר הישראלי פועל כיום מעל לבנון בחופשיות יחסית    פעילות זו חשובה לאיסוף מודיעין הן על לבנון והן על שטח סוריה
פזית רבינא
המלחמה בסוריה משפיעה על ישראל גם לטובה: מדינות ערב שהעבירו סחורות דרך שכנתנו הצפונית נעזרות כיום בנו, והמדינה מרוויחה. אך אליה וקוץ בה - מוסלמים זרים נכנסים לארץ ועוברים בה ללא מחסומים וללא בדיקות, כאילו היו אזרחים מן השורה
אריאל כהנא
חוץ מהעניין הפלשתיני, קשרי ישראל–יפן בסדר גמור, אם כי יש מרחב רב לשיפור. יש ביקורים ושיתופי פעולה אבל התיירות בין המדינות מצומצמת מאוד, בין היתר משום שחברת אל על לא מעוניינת להפעיל קו ישיר בן טוקיו לנתב"ג
הדס מגן
שבועות ספורים לפני הדיון בוועדת האתיקה בלשכת עורכי הדין, פרקליטיו של ש"ד, עוה"ד אמנון יצחקניא ואילן סובל, מתגוננים ואומרים כי "התלונה נגדנו נועדה לגרום לכך שהמעוז האחרון יילקח מעד המדינה, שיהיה מודאג, שלא יהיה מרוכז"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il