1 |
|
|
|
2 |
|
|
הייתי בחתונה של חוזר בתשובה שבה היתה
הפרדה מלאה בין גברים ונשים. בשולחן אחד רוכזנו כול חבריו
מעברו החילוני וחבריו החוזרים בתשובה.
מאחר וחילוני נחשב כגוי עבורם אסור היה לי למזוג יין
והחרדים נאלצו למזוג לי.
זה לא הפריע לאחד מהם לבקש ממני טרמפ לביתו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלון פלג |
|
|
|
|
מעבר לבורות, לטמטום וטפשות שבהתנהגות אותם חוזרים בתשובה, שלו לא היית מקבל את זה בהומור היו יכולים לפגוע ברגשותיך ולהביך אותך:מטריד שמזגו לך יין (ולא הבנתי למה אתה לא כשר למזוג אפילו לעצמך אבל קטונטי מול אלה שהתורה כולה בכיסם הקטן), כלומר ידעו שאתה שתית אלכוהול, ובכל זאת ביקשו טרמפ איתך הביתה. לא ניסו לשכנע אותך לא לשתות אם אתה נוהג? כלומר, התעקשות על שטויות וטמטום ואי הקפדה על עיקרים ביהדות: ונשמרתם מאד לנפשותיכם ואל תלבין פני חברך.
|
|
כתובת IP: |
109.160.152.163 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ליאוני |
|
|
|
|
אם המגיב היה משתדל מעט להבין ביהדות כמו שהוא אולי מנסה ללמוד "תיאולוגיות" זרות ואולי אפילו אנטישמיות, הרי שהיה מבין שיש הבדל בין חסד להלכה פסוקה וכו'. לא חילוני אחד ולא שניים מגלים בחו"ל כי מי שמושיט להם - בעת צרה, כסף, מגורים ועבודה הם רק החרדים ששותים רק יין משומר שבת ולא החילוניים ה"ליברלים" והמתבוללים. לא לחינם הגמרא מביאה כי יהודי מומר כמו המגיב גרוע מנוכרי. הנוכרים לא רק שמבינים את ההבדל בין שומר יהדות לשכמותם אלא כשהם מעניקים תקציבים ועזרה ליהודים הם לא מתלוננים כמו המגיב הבור. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אליהו קאופמן |
|
3 |
|
|
לק"י,
הגם שכאדם דתי המשתדל לשמור "קלה כבחמורה" בכל הקשור למגע בין גבר לאשה אחרת בגלל גדרי צניעות, סיטואציה זו היא במפורש מיוחדת ושונה. אשר על כן, רחוקה היא מגדרי ההלכה האוסרים מגע.
אין לי כל ספק, שטיעון בשם "כבוד הבריות" היה מאפשר לחיצת יד חמה ואולי, אף נשיקה קלילה על מצחה של אותה אשה זקנה אמיצה ואצילית אשר סיכנה חייה כדי להאכילו ולהצילו מחרפת רעב וזאת משום שכבר מזמן לא ידעה "אורח נשים", וד"ל.
ההסתתרות מאחורי הטיעון "אסור לי ליגוע באשה אחרת" אינה רלוונטית בעניין, וחבל. כמו כן, הרב יכל למנוע מכלי התקשורת ומן הצלמים לתעד את המאורע, לפחות, בשלב הראשוני, בשלב המיפגש הראשוני. ברם, דא עקא. הרב לאו כבר ידוע בשערי בת רבים כאדם וכרב "הקשור בחבלי תבורו לתקשורת ולצלמים" שהרי הם הביאוהו עד הלום, עד למעמד גבוה של רב ראשי ואיש אמיד ביותר [וזאת בלשון המעטה, הגם שזכותו המלאה להישאר מפורסם ואמיד כל ימי חלדו על בעולם]. חושבני, שכל עניין ש"התורה משמשת קרדום כדי לחפור בה" היא הרבה יותר חמורה מכל לחיצת יד לאשה זקנה, עיוורת, מטיבת ומצילת חיים. כל האירוע גבל בפיספוס אדיר של דוגמא אישית.
כמו כן, בטוחני שבמסגרת חיפוש בעולם ההלכה (שהרב די בקי בה) יכל הוא למצוא תימוכין וסעד למעשה הלחיצה שהרי כבר גדולי ומאורי עולם, לאורך ימי דברי עם ישראל לדורותיהם, הקלו באופן רציני על סיטואציות הלכתיות חמורות יותר בגלל עניין של "כבוד הבריות".
בברכה ובתקווה לאירועים אחרים המקדשים את תורת ישראל ואת מוסד הרבנות - בכלל, ד"ר מוטי גולן |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ד"ר מוטי גולן |
|
|
|
|
|
|
|
|
על אשר כתבת. כתוב גם כי הלבנת פנים חמורה יותר ממגע עם אשה זרה. אולי הרב לאו זכה במשהו אך ההפסד גדול הרבה יותר, בעיקר בעיני הציבור שהרי בין אדם לחברו עומד בדרגה גבוהה יותר |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דניאל3 |
|
4 |
|
צביעות |
|
אליהו קאופמן | 20/03/13 02:21 |
|
|
אילו הויכוח היה סביב רב אמיתי אולי הייתי מנסה להסביר את ה"בן איש חי" הטוען "בין זקנה לצעירה" אבל לגבי הרב לאו חבל על המאמץ כי למשל טלילה סטן נמצאה דוברת אמת ב"מכונת אמת" כשטענה כי הרב לאו נישק אותה או אותן תלמידות של תיכון "צייטלין" בת"א שטענו כי לאו(בהיותו מורה שם) בדק בידיו את ידיהן ומיששן לראות אם - חס ושלום, הן עונדות צמידי זהב. אחרי כל המעללים הללו בודאי שמי שניכווה ברותחין של צעירות ונערות יזהר בצוננין של זקנה עיוורת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אליהו קאופמן |
|