X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שנים על גבי שנים אנו מדברים על גיוס חרדים, עתירה ועוד עתירה, ועוד עתירה - וכלום לא זז. ואנו, טיפשים בני טיפשים, ממשיכים באותה שיטה. חברים, אם לא מצליחים להביא אל ההר את מוחמד, אז מביאים את מוחמד אל ההר - קלי קלות
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

גיוס חרדים היא בעיה ישנה נושנה, איש לא הצליח לפתור אותה עד כה, ולפחות רובנו לא לומדים לקח. במקום לחשוב, במקום להתאים את השיטות למציאות, אנו שוב ושוב מפילים עצמנו לאותם כישלונות, לאותה דרך מטופשת בה הלכנו ולא הובילה אותנו לשום מקום.
איתור נקודת התורפה - מפתח לפתרון זול ואיכותי
חברים, בעיה גדולה לא פותרים באמצעות פתרון גדול, כי אז הפתרון יקר מאוד ובדרך כלל בלתי אפשרי. בעיה גדולה פותרים באמצעות איתור נקודת התורפה, איתור עקב האכילס שלה - כך ניצחנו צבאות ענק, כך אנו מנצחים בכלכלה כאשר הכלכלה העולמית נחרבת, שמים את הדגש בדיוק במקום הנכון, מוציאים את התבן מן הקש.
יש כמה כסילים מקרבנו אשר או מתמימות או מכסילות או מרוע לב, דוחים בשתי ידיים את הפתרונות הנכונים והזולים אשר יביאו באורח האפקטיבי ביותר לפתרון טוב יותר למכלול הבעיות החברתיות במדינה.
קיימות שתי בעיות מרכזיות:
הרוב השמן
רוב שמן ומשועמם, שמזמן כבר לא פתח ספר, כי תוכניות הריאליטי ממלאות את כלל זמנו, אשר רואה את עתידו נחרב בעולם של חוסר מעש וחוסר אתגרים, עם הנהגה אגואיסטית ואינטרסנטית, חלקה מושחתת, שבע מנסיעות לחו"ל, בארץ כבר לא מטייל כי זה לא "סטייל", אוכל את כל החסכונות על בילויים ואין כסף לעזור לילדים, אין כסף לדיור. בקיצור, דור שלם של שומן אשר עתידו מאחוריו, חסר תקווה וחסר חזון.
המיעוט הנבדל והעני
ומנגד - קבוצות נבדלות, עם בעיות השכלה ותעסוקה קשות וקריטיות, עם בעיות הנהגה רוחנית והנהגה פוליטית טרוריסטיות, אגואיסטיות, וחלקן מושחתות, עם עוני קשה וקריטי, ועם נבדלות כואבת ומקוממת גם בהתנדבות ובנשיאה בנטל הביטחוני והחברתי.
שלושת המפתחות המרכזיים לפתרון
המפתח הראשון לפתרון הוא התובנה ששתי החברות לוקות, ושתי החברות חייבות לתפוס את עצמן רגע לפני שיהיה מאוחר מדי, על-מנת למנף פתרון כולל לבעיות החברה במדינה שלנו.
המפתח השני לפתרון הוא ההכרה של הרוב שהוא זה שחייב להוביל את הפתרון, הוא זה שחייב להיות גדול הפשרנים ביישום הפתרון, כי הקבוצות הנבדלות הן קטנות, מבוהלות, חוששות שהרוב רוצה לחסל את תרבותן, והרוב הוא מספיק חזק וחייב להית מספיק סובלני על-מנת להקל על הקבוצות הנבדלות את התערותן באותן נקודות ובאותו תהליך בו יוסכם שיש מקום להתערות.
המפתח השלישי לפתרון הוא איתור המאחד, איתור המלכד, שהם הם עקב האכילס של התהליך, מהם בדיוק ניתן היה למוסס באיטיות ובאחריות את חומות הגטו, נגד אינטרסים ענקיים כלכליים ואחרים של מנהיגים חילוניים וחרדיים. כי רק על בסיס המלכד והמאחד נוכל להבקיע חרירים בחומות ולאחד את העם תוך שמירה על תרבויות ייחודיות ואפילו על דתות ייחודיות - המלכד והמאחד הוא הוא עקב האכילס אותו אנו מחפשים.
הפחדנים מסכנים את חיינו
אין צורך לדחות כלום בחמש שנים. דחייה בחמש שנים הוא רעיון של פחדנים. גם לא צריך לגייס את החרדים לקרבי או לקריה - גם זה רעיון של פחדנים. יש מכנה משותף אחד מרכזי לכולנו: הצלת חיים, ויש סכנת חיים אחת גדולה לכולנו - רעידת אדמה. עזרה ראשונה אפשר ללמוד גם בתוך הישיבה, ואפשר גם לתרגל בשכונה החילונית הסמוכה. חיטוי וניטור רעלים אפשר גם לתרגל בחצר הישיבה, וגם בחצר המועצה המקומית. וגם שמירה ומניעת בזיזה ניתן ללמוד בקלות.
כל מי שמנסה לקחת את השוויון בנטל ומנסה להניחו על כתפינו כמשקולת שאין ביכולתנו לשאתה, הריהו שפן, הריהו פחדן אשר מסכן את חיי כולנו, וודאי שלא היה ראוי לקול שלנו.

תאריך:  21/02/2013   |   עודכן:  21/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להביא את החרדים אל "מוחמד"
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
טוב שהזכרת את מוחמד .
נירון קיסר  |  21/02/13 17:13
2
השפן נתניהו וחוסר המוסר הציבור
עובר אורח  |  21/02/13 20:31
 
- החמאס הוא האויב, לא כן? ל"ת
ה.א.  |  22/02/13 00:24
 
- החרדים האנטי-ציונים ,כמו החמאס ל"ת
להשוות  |  22/02/13 16:47
 
- כמה יהודים הם רצחו? ל"ת
ה.א.  |  22/02/13 21:14
3
הרי הכותב מצדד בהשתמטות החרדים ל"ת
צבוע שכמוך  |  22/02/13 01:55
 
- חמודים זה עם מו' וצנוע זה עם נ ל"ת
ה.א.  |  22/02/13 08:28
 
- למגיב 3 אל תתרגש מאלפרון
נירון קיסר  |  22/02/13 12:42
4
להגיב
שבת שלום לכולם  |  22/02/13 05:43
 
- בבקשה, חלק יתגייסו
ה.א.  |  22/02/13 08:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיר אינדור
אני לוקח את אזהרתו של הונליין, מנכ"ל ועדת הנשיאים על המחיר שנשלם בעקבות ביקור אובמה, לא רק על-פי הכלל שיהודי תמיד צריך לדאוג, אלא כאזהרה קונקרטית. במיוחד כשלשנינו ברור שיש יהודים שידאגו לכך שנדאג
חיים שטנגר
משרד המשפטים זקוק לשר בדמותה של ציפי לבני שייצוק אל תוכו ידע מקצועי שיש לה, כמו-גם גב איתן שימנע מכל פוליטיקאי זב חוטם להשתלח, פעם אחר פעם בבחירי המערכת המעזים לשמור על האורוות הציבוריות השלטוניות, שתמשכנה להיות נקיות מריקבון מוסרי ומשחיתות שפשתה בהם, עד לגועל נפש של ממש, בשנים האחרונות
רו"ח סיגל שפיץ טולדנו, שרה גרוס
אין בחוק קביעה מפורשת לגבי הענקת זכות שימוע בפני המבקר או זכות המבוקר לעיין במסמכי הביקורת. השאלה בדבר תוקפן והיקפן של זכויות אלו, מקבלת משנה תוקף במקרים בהם דוח הביקורת עוסק בטוהר מידותיהם של מבוקרים ספציפיים. נכון להיום קיים ואקום חקיקתי, המותיר עניינים אלו לשיקול דעתו של המבקר
יוסי שחר
הקמפיין השלילי נגד בנט והבית היהודי נעוץ בעיקר בשינוי הקו המדיני שנורא רה"מ מאז נאום בר-אילן. אתמול יצא המרצע מן השק - ציפי לבני שותפתם הבכירה של שרון ואולמרט וממשיכת דרכם היא זו שצורפה ראשונה לקואליציה
אברהם שלום
מה היה הכשל במערכת הבחירות של הליכוד? מדוע לא זכתה הליכוד-ביתנו בקולות של מפלגת קדימה שהתפוררה?
מדוע הפנו עורף לליכוד כה הרבה מצביעים? האם זלזל הליכוד במצביעיו? ומהו מבחן העתיד של הממשלה החדשה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il