X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני לוקח את אזהרתו של הונליין, מנכ"ל ועדת הנשיאים על המחיר שנשלם בעקבות ביקור אובמה, לא רק על-פי הכלל שיהודי תמיד צריך לדאוג, אלא כאזהרה קונקרטית. במיוחד כשלשנינו ברור שיש יהודים שידאגו לכך שנדאג
▪  ▪  ▪
ברק אובמה. הביקור יעלה לנו ביוקר [צילום: AP]

מלקולם הונליין, מנכ"ל ועידת הנשיאים, צוחק כששואלים אותו למה אובמה מגיע. למה הוא מגיע? בתחילה שאלו כולם למה הוא לא מגיע. עכשיו, כשהוא מגיע, כולם שואלים למה הוא מגיע. ובכן הוא מגיע, לדעת הונליין, רק מפני שללא הרף תוקפים אותו בשאלה 'למה הוא לא מגיע לישראל'.
ובכל זאת אני שואל אותו אם יש סכנה שאנחנו נשלם על הביקור מחירים מדיניים, כמו נסיגה משטחים, הקפאת בניה בישובים, או שחרור מחבלים. החשש קיים, הוא אומר. אבל בעיקרו, הביקור נועד להראות את רציפות הידידות בין שתי המדינות כפי שממשל אובמה מצהיר.
מחיר הביקור של אובמה
אני לוקח את אזהרתו של הונליין, שהוא כבר בביזנס כמעט 35 שנה, לא רק על-פי הכלל שיהודי תמיד צריך לדאוג, אלא כאזהרה קונקרטית. במיוחד כשלשנינו ברור שיש יהודים שידאגו לכך שנדאג. אתם יכולים לסמוך על כך שבמקביל לשליחים הרשמיים של ממשלת ישראל כבר יצאו לוושינגטון כשליחים מטעם עצמם כמה ישראלים המתפרנסים מהעניין הפלשתיני. מי מממן אותם את מתווכי השלום - מקדמי הפגועים ? יש בעולם כולו חברות כלכליות, בהן חברות ישראליות, שעוותם כסף משירותי ייעוץ ותווך פוליטיים. הספונסרים הם ממשלות, קרנות של ממשלות וארגוני ביון. זה לא דבר חדש. בכל דור יש תמיד אנשים שמשרתים גם את הצד השני. אחרת למה תיקנו את ברכת "ולמלשינים" כברכה קבועה בשמונה עשרה?
אם לשפוט על-פי ניסיון העבר "המתווכים" יציעו, ואולי כבר הציעו את שירותיהם הטובים ל-State Department ולעיתונות הזרה, אלה שכותבים את מאמרי הרקע לביקור אובמה , ואלה שיילוו אותו בביקורו. הם כבר מכינים תיקים מהודרים עם דיאגראמות ותרשימי זרימה לפיוס הפלשתינים עם טבלת מחירים. מהקפאת ההתנחלויות, העברת שטחי "B" נוספים ושחרור מחבלים. רק מחיר ההרוגים לא מוזכר בתיקיהם. הצעות כאלה כבר עלו לאוויר. חלקן פורסמו בניו-יורק טיימס והן צריכות להדאיג את אוכלוסיית ישראל החיה כעת בשקט יחסי:
העברת שטחי "B" ו-"C" לפלשתינים תצמצם תנועת צה"ל באותם אזורים. אין תחליף לצה"ל. כבר נשפך מספיק דם כדי לדעת שלא השוטר הפלשתיני יעשה את העבודה הביטחונית עבורנו אלא החייל הישראלי, לא ג'יבריל אלא גבריאל.
בני בגין היה מהראשונים שזיהו את הבעייתיות בהפקדת ענייני הביטחון של מדינת ישראל בידי אנשי הרש"פ. הוא התריע כבר ב1993 שביום הם אנשי המשטרה הפלשתינית ובלילה הם מחבלים. דיברתי איתו השבוע והוא לא נסוג מדעתו . אף הרחיב בעניין.
שחרור מחבלים - הוא זרז לפגועים. הוא מזרים כוח אדם איכותי למנגנוני הטרור ומחבל בכושר הענישה וההרתעה.
מחוות - מחוות! תובנת המחוות גורסת שאם נעשה צעדים ללא תמורה לטובת הפלשתינים, אז 'העולם יעמוד לצידנו'.
זה לא עבד ולא עובד.
להקים קיר ברזל מול הלחצים
כל מחווה או ויתור רק מזיז את הקו לדרישה לוויתורים הבאים. מנחם בגין חשב, שפינוי סיני יציל את יהודה ושומרון. ואז בא הלחץ על שמיר להשתתף בוועידת מדריד על יו"ש. אחרי כן אמרו: נבצע נסיגה בגוש קטיף כדי להציל את יהודה ושומרון. רק נגמרה הנסיגה מגוש קטיף העולם החל בלחץ מחודש לסגת מיו"ש.
האם לא הגיע הזמן לשנות תובנה ולהפוך כיוון. להקים "משהו חדש" באמת עם פוליטיקה אחרת, להקים קיר ברזל שיעמוד מול הלחצים האלה. לאותת שנגמר עידן הכרסום בעמידה איתנה ובחוסן הלאומי?
שאננות בימין
בינתיים נראה שבימין יש שאננות מוחלטת, אולי מפני שכולם עסוקים כעת במעשה המרכבה של הקואליציה.
בליכוד כולם מחכים לתפקידים וגזרו דממה על עצמם. גם הניצים שבהם. בארגוני הימין שביתת שבת. מחכים למנהיגות הפוליטית .לאחר קמפיין אגרסיבי של המפלגות הימניות שהעיקר הוא להכניס כמה שיותר ח"כים לכנסת - עכשיו כולם מחכים להם. בעיקר לבית היהודי שהבטיח מנהיגות אחרת ומשהו חדש.
אבל ב"בית היהודי"- בכלל השתגעו. במקום להעלות לדיון פוליטי את שאלת ההקפאה ביו"ש, או להזהיר מפני שחרור מחבלים, מתעקשים להאבק נגד קבלת מתווה יעלון ועל ציר בנט-לפיד. זה מה שמעניין אותם? לזה בחרו בהם?
האם יש עתיד-לחבירה עם יש עתיד? המפד"ל כבר הייתה בסרט הזה, לפני עשר שנים, עם עסקה דומה שעשתה עם אביו המנוח של יאיר לפיד. השותפות ההיא לא עמדה במבחן. העסקה ההיא הביאה לטומי לפיד את רוב מבוקשו ולאריאל שרון את הרוב לעקירת גוש קטיף.
מיהו הוא הבכיר הביטחוני ביש עתיד? יעקב פרי ראש השב"כ לשעבר. פרי הוא מראשי יוזמת ז'נבה. הוא יעמוד לימין הבית היהודי ברגעי מבחן מדיני?
הציבור הלאומי הרחב, וציבור אוהדי המתנחלים במיוחד, ישנים בשקט ובוטחים בפוליטיקאים החדשים שבחרו להם. מעניין מתי הציבור הזה יתחיל להבין שלעת הזאת באין איש עליו להיות- 'האנשים'.

פורסם במקור: מקור ראשון
תאריך:  21/02/2013   |   עודכן:  22/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אובמה והשאלה היהודית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הכי טוב לכולם שלא יתעסק איתנו.
דויד פיזאנטי  |  21/02/13 20:05
2
אמת ויציב ארץ ישראל בסכנה-חרום ל"ת
דניאל סבלדי  |  23/02/13 22:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
משרד המשפטים זקוק לשר בדמותה של ציפי לבני שייצוק אל תוכו ידע מקצועי שיש לה, כמו-גם גב איתן שימנע מכל פוליטיקאי זב חוטם להשתלח, פעם אחר פעם בבחירי המערכת המעזים לשמור על האורוות הציבוריות השלטוניות, שתמשכנה להיות נקיות מריקבון מוסרי ומשחיתות שפשתה בהם, עד לגועל נפש של ממש, בשנים האחרונות
רו"ח סיגל שפיץ טולדנו, שרה גרוס
אין בחוק קביעה מפורשת לגבי הענקת זכות שימוע בפני המבקר או זכות המבוקר לעיין במסמכי הביקורת. השאלה בדבר תוקפן והיקפן של זכויות אלו, מקבלת משנה תוקף במקרים בהם דוח הביקורת עוסק בטוהר מידותיהם של מבוקרים ספציפיים. נכון להיום קיים ואקום חקיקתי, המותיר עניינים אלו לשיקול דעתו של המבקר
יוסי שחר
הקמפיין השלילי נגד בנט והבית היהודי נעוץ בעיקר בשינוי הקו המדיני שנורא רה"מ מאז נאום בר-אילן. אתמול יצא המרצע מן השק - ציפי לבני שותפתם הבכירה של שרון ואולמרט וממשיכת דרכם היא זו שצורפה ראשונה לקואליציה
אברהם שלום
מה היה הכשל במערכת הבחירות של הליכוד? מדוע לא זכתה הליכוד-ביתנו בקולות של מפלגת קדימה שהתפוררה?
מדוע הפנו עורף לליכוד כה הרבה מצביעים? האם זלזל הליכוד במצביעיו? ומהו מבחן העתיד של הממשלה החדשה?
נורית גרינגר
הפרויקט הדחוף של מגן דוד אדום, מרכז בנק הדם התת-קרקעי החדש, ששטח אדמתו כבר הובטח בעיר רמלה, יעלה 80 מיליון דולרים. פרויקט זה, כאשר יושלם, יהיה מורשתה של ד"ר שנער
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il