X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  נאומים
נאום הבכורה של חברת-כנסת מטעם הבית היהודי [ט"ז באדר תשע"ג, 26.02.2013]
▪  ▪  ▪
אורית סטרוק [צילום: פלאש 90]

אדוני היושב-ראש, חבריי, חברי וחברות הכנסת ובעיקר ובעיקר בעיקר שולחיי, ציבור גדול ואיכותי של קרוב למיליון איש ואישה, ששלחתם אותי ואת חבריי אל הבית הזה כדי לייצג אתכם ולקדם את הערכים והיעדים החשובים לכם ולנו.
אני מבטיחה לעשות כל מאמץ להיות שליחה נאמנה שלכם, להיות ראויה לכם ומתפללת לשם יתברך, שיאיר ויצליח דרכי למענכם ולמען עם ישראל כולו.
היום הזה, ט"ז באדר, הוא יום ההולדת שלי ואני מבקשת לשתף אתכם בסיפור מופלא מקורות חיי. כשנולדתי קראו לי הורי אורית מלכה על-שם סבתא שלי, המשוררת מלכה נשר, שנפטרה זמן קצר לפני כן. לא הכרתי אותה, כמובן, אבל כל חיי שמעתי כמה אני דומה לה, כמה אני מזכירה אותה.
ברבות הימים התיישבתי עם משפחתי בחברון, בניגוד גמור, כמובן, לחינוך שקיבלתי בבית הורי ובאופן בלתי צפוי לחלוטין מבחינתם. והנה יום אחד, לאחר שכבר גרנו שנים בחברון, גיליתי להפתעתי שיר שכתבה סבתא שלי, שיר שלא זכה להתפרסם.
היא כתבה אותו לאחר שעלתה ארצה וגילתה בהתפעלות את הדור החדש, הצברי, שגדל כאן. בשיר היא מבקשת להיות חלק מהדור הנפלא הזה, דור התקומה, למרות שהיא בעצם באה משם, מהגלות, מהשואה. היא מבקשת להיות כמו כלב בן יפונה, המנהיג שבזכות תפילתו על קברי האבות בחברון, לא נסחף ולא חטא בחטא המרגלים וזכה להיות גם מדור המדבר וגם מדור כובשי הארץ. כזאת ביקשה להיות שכך הביעה את בקשתה בשיר:
"על חברון נחלתי תקימי כמו לבן יפוּנֶה / בן עולים וחובשי ענקים, אף בתך תמוּנֶה".
כך ביקשה סבתא שלי מהקדוש ברוך הוא בשנות החמישים, לפני שנולדתי, כשחברון הייתה בכלל מעבר לגבול. היא ביקשה "על חברון נחלתי תקים" - ביקשה וקיבלה.
אגב, אחרי שגיליתי את השיר בדקתי ומצאתי שההחלטה שלנו לעבור לחברון נפלה בדיוק ביום הפטירה, יום ה"יארצייט" של סבתא מלכה זיכרה לברכה.
חבריי חברי הכנסת, הסיפור הזה הוא לא רק הסיפור שלי ושל הסבתא שלי, הוא הסיפור של כולכם. כל אחד ואחת מכם, אם יחזור אחורה במנהרת הזמן אל הסבתא שלו או אל הסבתא של הסבתא שלו, בכל מקום, בכל ארץ מארצות הגלות, אם היה שואל אותה על מה את מתפללת? על איזה מקום בארץ ישראל את חולמת? היה שומע ממנה אותה תשובה: ירושלים, כמובן, ומיד אחר-כך חברון עיר האבות.
כי בחברון נמצאים השורשים שלנו בארץ הזאת, השורשים שבלעדיהם אין הצדקה ולא אחיזה לקיומנו כאן. חברון ולא תל אביב, היא העיר העברית הראשונה, עירו של אברהם העברי. מערת המכפלה, הקניין העברי הראשון בארץ, היא חלקת גדולי האומה האמיתית שלנו, בה קבורים כל אבות ואימהות העם היהודי, שחיכו לנו כאן אלפיים שנה. אליה צריך לקחת לא רק כל ילד שמתחנך במערכת החינוך שלנו - כפי שעשה שר החינוך שיושב כאן, גדעון סער, תודה - אלא גם כל נציג של מדינה זרה שמגיע להתארח בארצנו. כן, גם את נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שמגיע אלינו בעוד כשלושה שבועות כדאי לקחת לא רק להר הרצל ולא רק ל"יד ושם" אלא גם ובעיקר למערת המכפלה, כדי להסביר לו שם שהארץ הזאת בעבורנו היא לא רק ארץ מקלט, אלא גם ובעיקר ארץ אבותינו, הארץ המובטחת.
לפני כחודשיים וחצי קיבלה ממשלת ישראל החלטה חשובה, החלטת ממשלה מס' 5251, ולפיה לעם היהודי זכות טבעית, היסטורית וחוקית למולדתו ולבירתה הנצחית ירושלים. למדינת ישראל כמדינת העם היהודי יש זכות ותביעה לאזורים שמעמדם שנוי במחלוקת בארץ ישראל. מן הראוי שההסברה הישראלית בעולם תתבסס מכאן ואילך על החלטה חשובה זאת. אלה הדברים שצריכים להיאמר לנשיא ארצות הברית בבואו הנה בחודש הבא. לעם היהודי זכות טבעית, היסטורית וחוקית למולדתו. למדינת ישראל יש זכות ותביעה גם לאזורי יהודה ושומרון. וכדברי שמעון החשמונאי: "לא ארץ נכריה לקחנו ולא ברכוש זרים משלנו, כי אם נחלת אבותינו אשר נכבשה בעת מן העיתים בלא משפט וכאשר היה לאל ידינו השיבונו אותה לנו".
אלפיים שנה ידעו אבותינו, שוכני מערת המכפלה, וידענו אנחנו, היהודים הפזורים בכל ארצות הגלות, שיבוא היום ונשוב. גם כשזה היה מנותק לחלוטין מהמציאות וחסר תקווה באופן ריאלי, המשיכו היהודים בכל רחבי העולם, בתנאים הקשים ביותר, להאמין שיבוא היום של קיבוץ גלויות. דורות רבים ייחלו והתפללו לרגע הזה והנה אנחנו בני דורנו זכינו.
אנחנו חיים כאן בארץ באופן כל-כך טבעי, מצד אחד, וכל-כך ניסי, מצד שני. בכל פעם שאנחנו הולכים לחתונה, למשל - שמעתי שיש פוליטיקאים שעושים את זה כל ערב כמעט - כשאנחנו שרים "עוד יישמע בערי יהודה ובחוצות ירושלים, קול ששון וקול שמחה, קול חתן וקול כלה". אם אנחנו חושבים על משמעות הפסוק הזה, הרי רק לפני 100 שנה זה היה בבחינת חלום רחוק, שיישמע כל חתן וכל כלה בהרי יהודה ובחוצות ירושלים. והיום? היום זה נשמע כל לילה ועמוק לתוך הלילה, עד שהכנסת הייתה צריכה לחוקק ושוב לתקן בקדנציה האחרונה את התקנות למניעת רעש.
זהו בעצם תפקידנו כחברי כנסת, להתחבר לתהליך המופלא של שיבת ציון שזכינו להיות חלק ממנו ולתקן בתוכו את כל הדרוש תיקון, כי שיבת ציון זה לא רק תהליך גיאוגרפי או דמוגרפי, זה לא רק חזרה לחבלי ארץ ישראל ההיסטורית אלא גם ובעיקר הקמתה מחדש של חברת מופת בארץ הזאת. חברה שתהיה יהודית יותר, טהורה וערכית יותר, צודקת יותר, אכפתית יותר, אוהבת, מחבקת ומלאת חסד יותר.
האנשים ששלחו אותי לכנסת מאמינים בתהליך המופלא של שיבת ציון וקמים כל בוקר מחדש כדי לתרום ולהיות שותפים בו: בביטחון, בהתיישבות, בחינוך, בלימוד התורה, במפעלי חסד ורווחה, בסיוע לחלש ולשונה בחברה. הם עושים זאת במסירות רבה, לעיתים מסירות נפש ממש ומצפים ממני להיות שליחה נאמנה שלהם בכל התחומים האלה.
לשמחתי, אני פוגשת סביבי חברי כנסת נוספים רבים ממפלגות אחרות, שיש להם יעדים דומים ותחושת שליחות דומה בכל הנוגע לתחום החברתי. כבר בתפקידי הקודם, כמנהלת ארגון זכויות האדם ביש"ע, ידעתי לשתף פעולה גם עם חברי כנסת מהשמאל כדי שמדינת ישראל תזכה למשטרה טובה וישרה יותר ולמערכת משפט הוגנת יותר. כך, למשל, הדיונים שיזמתי בוועדה לשלום הילד הובילו לגיבוש נוהל שיגן על זכויות ילדים בעת פינוי או הריסת מבנים. ההגנה זאת תחול על כל ילד בישראל, גם על ילדי המתנחלים וגם על ילדי הבדואים. כך למשל, פעלתי עם חברי כנסת מכל סיעות הבית לסיכולה של הצעת חוק ממשלתית שנועדה למנוע משמרות מחאה מול בתי בכירים. אני מאמינה שחופש המחאה, כל מחאה, מכל קצות הקשת הפוליטית, הוא נשמת אפה של הדמוקרטיה ואקבל בברכה ובהבנה גם הפגנות מול ביתי שלי.
בבית הזה יש לא מעט חברים מהשמאל, שיודעים שבכל הנוגע לזכויות אדם הם תמיד ימצאו בי שותפה אמיתית.
חברי חברי וחברות הכנסת, נראה לי שטוב נעשה אם נקדיש את שנותיה של הכנסת הזאת לשיפור פני החברה בישראל. לקידום תהליך שיבת ציון, שהוא התהליך האמיתי וההיסטורי שאנחנו חיים בתוכו. במקום לכלות את זמננו ואת כוחנו וחמור מכך, לסכן את חיינו וביטחוננו בתהליך המכונה "התהליך המדיני".
כמעט 20 שנה חלפו מאז נחתמו הסכמי אוסלו, שהביאו לנו רק דם ודמעות. גם שניים מילדיי נפצעו בפיגועי ירי במהלך מלחמת אוסלו או כפי שנוהגים לכנות אותה "האינתיפאדה השנייה". ועוד רבים רבים מחבריי הקרובים נמחקו באותן שנים איומות מספר הטלפונים שלי לפני שאתה, אדוני היושב-ראש, כשר הביטחון דאז, פיקדת על מבצע "חומת מגן", שהחזיר את השליטה הביטחונית בכל מרחבי יהודה ושומרון לידיים של צה"ל. אסור לנו לחזור לימים בהם הפקדנו או נכון יותר לומר הפקרנו את ביטחוננו בידי קבלני משנה פלשתינים.
יותר משמונה שנים חלפו מאז הצביעה הכנסת על תוכנית ההינתקות, שהביאה להרס וחורבן של ישובים פורחים, אמללה 10,000 מבני עמנו והפכה את כל דרום הארץ, עד ראשון לציון, לאזור מוכה טרור. היום, גם אלה מכם שעדין חותרים לתהליך מדיני יודעים היטב, שמדינה פלשתינית פירושה דחפור בסלון שלי אבל מיד אחר כך טיל בסלון שלכם.
מדינה פלשתינית לא תקום, אבל הניסיונות האובססיביים להקים אותה גובים מאתנו פעם אחר פעם מחיר יקר ומיותר כל כך. פעם אחר פעם מבטיחה הממשלה משא-ומתן ללא תנאים מוקדמים ובכל זאת, מתפתה להעניק לצד שכנגד מחוות רק בעבור עצם הסכמתו לשבת לשולחן הדיונים.
שחרור מחבלים, שכוחות הביטחון שלנו הצליחו בעמל רב ובמסירות להכניסם אל מאחורי סורג ובריח למען ביטחוננו או הקפאת חייהם של האזרחים רק משום שהם מתנחלים, הם מחירים כבדים שאין שום הצדקה לשלם אותם בתמורה לעצם הנכונות לשבת ולהידבר. בכלל, ביהודה ושומרון חיים היום יותר מ-350,000 יהודים. דוח השופט אדמונד לוי חושף תמונה קשה של הפרת זכויות היסוד של התושבים הללו. מדובר בציבור גדול ונאמן. ציבור שהוא שותף מלא לכל החובות האזרחיות ושאין שום הצדקה להמשיך להפלותו לרעה.
אני קוראת לכם, חברי חברי הכנסת, לכבד את זכויות היסוד של המתיישבים האלה ולהגן עליהם כשהם נרגמים באבנים בדרך הביתה או כשמאות פורעים ערבים עולים על החלקות החקלאיות שלהם, זה צריך להדאיג כל אחת ואחד מכם. ואם נאסר עליהם וגם על כוחות הביטחון להגן על רכושם כפי שמותר על-פי חוק לכל אזרח ישראלי להגן על רכושו, אני מצפה שזה יקומם גם אתכם.
המצב בו אזרח ישראלי שעובר את הקו הירוק נדרש להשאיר מאחוריו חלק מזכויות היסוד שלו אינו מתקבל על הדעת, והאימוץ של הטרמינולוגיה הפלשתינית על-ידי חברי כנסת ישראלים תוך הגדרת יידוי אבנים כהפגנה או כהתנגדות בלתי אלימה חייב לעבור מהעולם.
במשך שנות פעילותי החוץ-פרלמנטרית זכיתי להכיר מקרוב חברי כנסת רבים והשתדלתי ללמוד מכל אחת ואחד מהם. בלי לפגוע או לגרוע חלילה מאף אחד מהם, אני רוצה להזכיר כאן היום חבר כנסת אחד, שהיה גם חבר וידיד אמת, ולצערי הרב איננו היום בין החיים. חבר הכנסת יורי שטרן ז"ל, ששירת את הציבור בבית הזה מהכנסת ה-14 ועד ה-17. יורי ז"ל היה משרת ציבור אמיתי. בחודשים הארוכים והקשים מנשוא, בהם הישוב היהודי בחברון היה תחת אש, הייתי מתקשרת לעתים אל חברי הכנסת וחברי הממשלה כדי לדווח להם שיורים עלינו ולבקש מהם שיפעלו להפסקת הירי. אל יורי לא היה צורך להתקשר. הוא תמיד הקדים אותי והתקשר הוא אלי כדי לשמוע מה קורה ולברר איך ובמה אפשר לעזור. פעמים רבות פשוט עלה על הרכב והגיע לשטח לתמוך וללמוד מקרוב על הבעיות. הוא גם לא היסס לעצור את דיוני ועדת הפנים שבראשותו כדי לאלץ את המשטרה להגיש לו נוהל מסודר לפינוי מאחזים, שיבטיח הגנה מקסימאלית על זכויות המפונים.
אני מאחלת לעצמי שהקשב, האכפתיות, הנגישות והנחישות שאפינו את יורי ז"ל, יהיו גם מנת חלקי בשליחותי בכנסת. תודה רבה.

תאריך:  26/02/2013   |   עודכן:  07/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם מיכאלי  אברהם (אבי) וורצמן  אדמונד לוי  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן כבל / Eitan Cabel  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו ישי  אמנון כהן  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  ברק אובמה / Barack Obama  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דב ליפמן  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זבולון כלפה  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנא סוייד  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלב אבו-עראר  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יורי שטרן  יעל גרמן / Yael  German  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת קריב  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק הרצוג  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל חסון  ישראל כץ / Israel  Katz  כרמל שאמה-הכהן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מוחמד ברכה  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מסעוד גנאים  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה מזרחי  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתנחלים  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נסים זאב  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סתיו שפיר / Stav Shafir  עדי קול  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עמרם מצנע  עפו אגבאריה  עפר שלח / Ofer  Shelah  פניה (פאינה) קירשנבאום  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רונן הופמן  רות קלדרון  רינה פרנקל  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמעון  אוחיון  שמעון סולומון  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 19
עופר וולפסון
אמר בישיבת הסיעה: "הוריתי על בדיקה מקיפה שהתמקדה אך ורק בטוהר המפקד, ובעקבותיה אכן נפסלו אלפי טפסים... מקווה שבדיקת המשטרה תסתיים במהרה"    ח"כ סלומיאנסקי: "בנט לא קשור לנושא. אין לו אינטרס"
עידן יוסף
יאח"ה בודקת תלונה ולפיה שיחד חבר הכנסת ניסן סלומינסקי קבלני קולות    התלונה הוגשה לפני כחצי שנה    השיטה: כסף מזומן בתוך חפיסות סיגריות לפוקדים במפלגה תמורת קולות
צור ארליך
יואב יצחק
נציגי הבית היהודי החלו לנהל מו"מ ענייני להצטרפות לקואליציה    בניגוד לפרסומים בכלי התקשורת - בשיחות ביום שישי לא העלו דרישה לביטול ההסכם עם לבני-התנועה    ביקשו לכלול בהסכם צירוף נציג מטעם הבית היהודי לצוות השרים שיוביל את המו"מ מול הפלשתינים
יואל רזבוזוב
נאום הבכורה של חבר-כנסת מטעם יש עתיד [י' באדר תשע"ג, 20.02.2013]
רשימות נוספות
ועדת הכספים: לא להפחית מכסי יבוא הטקסטיל  /  עופר וולפסון
להיות בעצם כסיירת  /  מרדכי יוגב
בחרתי לעסוק באיחוי קרעים  /  שי פירון
אני לא אשנא  /  יחיאל (חיליק) בר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il