X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על בני אלים, גמדים, ומדע בדיוני: על שופטים שחובטים, שופטים שמשתלמים, 18 הגמדים ומדור "המדע הבדיוני" בעיתונות החרדית
▪  ▪  ▪
ברור כשמש שנזקי החקירה תגברנה על התוצאה [צילום: AP]

השופט החובט
שנים לא מעטות יושב אדם ושופט אזרחים, ואף מטיף להם בוודאי דברי צדקנות ומוסר מעל דוכן השיפוט, ובאותם ימים עצמם בביתו הוא מכה את ילדיו הקטנים כנראה עד רמת התעללות. אלה שופטיך ישראל.
אבל היועץ המשפטי לממשלה חיפה עליו ומנע חקירה, וכולם התרגשו למה הוא מפקיר את הילדים חסרי הישע, ולא הבחינו כי בכך הפקיר היועץ בעיקר את האזרחים חסרי הישע שנשפטו כל העת בפני השופט הזה.
ליועץ היה נימוק: הוא רצה למנוע מצב בו נזקי החקירה יעלו על תועלתה. הוא חשש שיגרם נזק לשמו הטוב (?) של השופט ולשמה הטוב (?) של מערכת המשפט הלאומית שלנו.
עכשיו, כשאתם יודעים בדיוק מה שווים שמו הטוב (והחסוי) של שופט ושמה הטוב של מערכת משפט שאלה הם שופטיה, צאו וחשבו בעצמכם: מה הסיכוי שתלונה בפני היועץ המשפטי על שופט שבני משפחתו מקבלים טובות הנאה מכונס נכסים שהוא ממנה, תועבר לחקירה? הרי פה ברור כשמש שנזקי החקירה תגברנה על התוצאה, כיוון שאם התלונה תתגלה כמבוססת, אז כל הציבור יחוש שיש שופט שלוקח שוחד, ומאידך בכלל לא בטוח שגם אז השופט יסכים לפרוש מכהונתו.
כי אין לו עדין מספיק פנסיה. לא? לא ככה מסבירים לנו למה הם נשארים?

בחירות איטלקיות

לשתי מערכות בחירות זכו האיטלקים לאחרונה. בחירות לפרלמנט ובחירות בוותיקן. זה די נחמד להיות איטלקי המתבונן בהבדל בין שתי המערכות שבארצו: בראשונה, החילונית, אחד המועמדים המרכזיים ידוע ומפורסם בשל חיבתו המיוחדת לנוער, וליתר דיוק – לנערות צעירות. ואילו בשנייה, זו הדתית, גם חלק מחברי הגוף הבוחר נתפרסמו בשל חיבתם העמוקה לנוער, וליתר דיוק – לנערים וילדים.

משתלמים

ארבעה שופטים בכירים בבית המשפט המחוזי בחיפה עומדים לצאת לגמלאות וגילו שיש לזכותם ימים של "חופשת השתלמות" שאותה לא ניצלו. לכל שופט יש 30 ימי השלמות לשנה, וזכותו לצוברם ואז לקחת שנת חופש בתשלום מלא למטרת השתלמות. ההשתלמות נועדה לשפר את רמת השופטים ואת איכות השיפוט.
רק שלא חובה ללכת לאוניברסיטה ללמוד (מה שחלק עושים), כמו שלא חובה לעסוק במחקר אקדמי משפטי (מה שחלק עושים). אפשר גם סתם לנסוע לחו"ל כדי להיפגש שם עם קולגות מחו"ל, נניח בקאריביים, וגם זה נחשב להשתלמות. מילא. לפחות השופט חוזר אח"כ לכס השיפוט עם תובנות משפטיות חדשות על החיים.
אלא שארבעת שופטי חיפה הללו עומדים לפרוש השנה מכס השיפוט, וכשהם יחזרו מההשתלמות הם בדיוק יסיימו תפקידם ויצאו לפנסיה, ככה שהשתלמות לטובת מערכת המשפט זה בוודאי כבר לא. מקסימום זו עוד חופשה ע"י ימי ההשתלמות וניצולם לפני שהם הולכים לאיבוד.
אי-אפשר לבוא לשופטים בטענה על זה שהם מנצלים את החוקים, התקנות והטמטום במערכת הציבורית. כל עובד מדינה ממוצע עושה זאת, כשמזדמן לו. אבל עובד מדינה לפחות לא מטיף אח"כ לאחרים.

18 הגמדים

חברי כנסת מהרשימה של לפיד נרשמו לסיור בירושלים אותו מארגנת עמותה המזוהה עם השמאל. מיד הגיעה מהבוס לפיד הוראה שהם נדרשים לבטל השתתפותם, כי עכשיו יש לו ברית עם רשימת הבית היהודי, ולא כדאי להרגיז עכשיו את החברה מחברון. כולם, כמובן, צייתו וביטלו הסיור.
מותר ללפיד להורות לגמדים שלו מה שהוא רוצה. הוא הרי מינה אותם, הוא גם מי שירכיב את הרשימה הבאה, ומאחר שהם מצייתים לו בלי ציוץ ובלי שיקול דעת, אז הם באמת ראויים להוראות וצווים. שב, לך, תביא. ארצה.
אין לי מושג מה חוזקו של החוט המחבר בין לפיד לבין אנשי הבית היהודי, שעה שנראה שדווקא עם ש"ס יש ללפיד מכנה משותף מדויק יותר: גם בש"ס כולם מצייתים לכל הוראה של הרב, וכל ההבדל כרגע הוא רק בין גמדים עם זקן וכיפה הנשלטים ע"י לובש גלימה רקומה לבין גמדים וגמדות שהולכים בגילוי ראש ונשלטים ע"י לובש שחור. כל השאר, העליבות האישית, ההתקרנפות הפוליטית ודברי החנופה והשבח המוערמים על המנהיג הנעלה כאילו מדובר בקוריאה הצפונית, הם פשוט זהים.
ואם תמהתם איזה תקווה לעתיד כבר צפויה לכם מכל אחד ואחד מ-18 הגמדים של לפיד, כבר קיבלתם את התשובה.

עולם ההזיות

העיתונות החרדית ההמומה לא מוצאת מספיק מילים בכדי להביע את גל ההלם החרדי שנוצר מהברית החדשה בין בנט ואנשי הבית היהודי שלו לבין יאיר לפיד והוואסאלים שלו. ההבנה המצטברת אצל עורכי העיתונים החרדים שבקרוב הם יצטרכו להתחיל לסקר את שס יושבת באופוזיציה, את ועדת הכספים של הכנסת בלי ח"כ חרד בראשה ולהתחיל להדפיס בעיתונם תמונות של אברכים לובשי מדים מביאה אותם להרהר, לראשונה מאז ימי מתן תורה, איך יראה מדור מדע בדיוני בעיתונות החרדית.
בינתיים נתגלה שקבלני קולות דתיים קנו והביאו קבוצות מצביעים חרדים לסייע למועמדים בפריימריז של הבית היהודי. תחילה דווח על קבוצות מחסידות גור, והשבוע נודע גם על קהילה שלמה של חסידי קרטשנף מרחובות, שתמורת כסף התפקדו והצביעו בהתמודדות הפנימית בתוך הבית היהודי.
לא פורסם לטובת מי הם נשכרו ואת מי ממועמדי הבית היהודי הם קידמו והכניסו לרשימה, וזה גם לא כל כך משנה. כי עם קצת מזל מחזור הגיוס הקרוב שלהם, זה של אברכי חסידות גור ומשתמטי חסידות קרטשנף, אולי יזכה להישלח בקרוב לשטחים לשמור ולהגן על הח"כ הזה ועל בני ביתו, ואולי גם על שאר הח"כים של הבית היהודי ובניהם ונכדיהם וניניהם, בכל מאחז והתנחלות בהם גרים, וכך האברכים החרדים שהצביעו בעדם בפריימריז של המפד"ל החדשה של בנט, יזכו ליהנות ולהתבשם באופן אישי מפרי עמלם והשקעתם הלאומית.
וזה נשמע כל כך טוב, עד שגם אני מתחיל לחשוש שזה נראה כמו מדור מדע בדיוני. חרדים במדים שומרים ולוחמים בשטחים? מה הקטע הבא שנזכה לו – שמישהו ממשפחת פרוש האשכנזית יסכים להתחתן עם צעירה ספרדייה מבית עובדיה יוסף?
זה מדע בדיוני. אנחנו בהזיות.

תאריך:  01/03/2013   |   עודכן:  01/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מה עלה בגורלו המקצועי
עידןסובול  |  1/03/13 22:15
2
בדיחה עם זקן
איציק___   |  2/03/13 15:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
המסָרים שניקח איתנו בעקבות פרשת כי תישא: בין לוחות ראשונים ללוחות שנִיים והעגל שביניהם. מה לומדים משבירת הלוחות? וגם: על השבת מְקור הברכה וטעם של עוֹד...
עו"ד משה גולדבלט
הבעיה האמיתית של ההצעה להשבת הפנסיה התקציבית ומתן אופציה לפרישה מכובדת לשופטים שאינם מתפקדים, היא שמדובר בהצעה פסולה ובלתי מוסרית! האם אתם יכולים לדמות גוף כלשהו היכול לתפקד על בסיס העיקרון של תגמול יתר לבלתי מתאימים?
דרור אידר
המחלוקת בין יש עתיד לחרדים היא לא על הגיוס, אלא על קבלת הרעיון הציוני    עם זאת, דיאלוג שסובב סביב ה"מה" ולא סביב ה"איך" גורם נזק אדיר לתהליכים שמתחוללים בחברה החרדית, דווקא כשפניה לשינוי
אריה אבנרי
מכתב גלוי אל נפתלי בנט: רשמתי לפניי שאתה חובב בלשים וחוקרים פרטיים, והם משמשים בידך אמצעי עזר להפוך בעל הבית היהודי שעל פיו יישק כל דבר, וכל יתר אנשי ההנהגה והח"כים הם דיירים לא מוגנים שניתן לסלקם מהבית בכל רגע נתון
נסים ישעיהו
אפילו אם נופלים לתהום, תמיד יש דרך לשוב לדרך הנכונה, להמתיק את המר. רק שכדי להצליח בכך, צריכים להכיר במצב האמיתי שנמצאים בו, שנפלו אליו, ולהתמרמר על מצבם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il