X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המורים נמצאים בחזית ללא שום מיגון, ללא "כיפת ברזל" העשויה ליירט את הגסויות והאלימות הנורית אליהם ללא הבחנה. צריך לומר בריש גלי: משרד החינוך, ראשי הרשויות המקומיות וכל המעורבים מעדיפים להקריב מורה זה או אחר ולא לגעת בתלמידים. המורים חשופים בצריח!
▪  ▪  ▪
מורה בישראל. יעד למתקפה יומיומית [צילום: פלאש 90]

המקרה המצער והמטופש של פרסום מסמך פנימי בבית הספר בכפר סבא על-ידי מורה פתח את שיבר הטרוניות כנגד כל המורים. לא , אין זה מקרה מבודד, אלא כל המערכת נוהגת כך, אומרים "יודעי" דבר. זו האמירה המשתמעת בכלי התקשורת וברשתות החברתיות בהן דווקא התלמידים הם הפעילים ביותר. הצביעות חוגגת ונשפכת מעל דפי העיתונים וקולות צורמים של נפגעים בלבד נשמעים מעל גלי האתר. עליהום כללי על המורים, הטחת אשמות כבדות! אין סליחה ואין מחילה ואין כפרה. לתלייה ומיד. אלא שהמציאות הרבה יותר מורכבת.
מורים אינם מלאכים ואינם מושלמים, להבדיל מכל המבקרים שלהם. אין ספק שחלק מהורי התלמידים וחלק מן התלמידים עצמם הם כלי התמימות והשלמות. מי שבילה יום אחד בבית ספר מן היישוב יכול לספר חוויות אין ספור ולתאר את אשר עובר על אותם המורים הנטחנים עד דק על-ידי הגורמים הממסדיים, החל ממשרד החינוך, עבור דרך הרשויות המקומיות וכלה בכל התארגנות הזויה של הורים.
מערכת החינוך היא אחת המערכות היחידות שכל הורה, כל אזרח וכל תלמיד מומחים. מידי יום ביומו, מידי שעה בשעה, בכל בית ספר ישנם עשרות מקרים של אלימות פיזית ומילולית כלפי מורים. כניסה לשיעור דומה לכניסה למלחמה. שיחות רבות הנערכות עם הורי התלמידים הופכות חד-שיח שבו הורים מטיחים דברים קשים ביותר כלפי מורים בשפה ובמימיקה שלא הייתה מביישת ארגוני פשיעה למיניהם. רק צריך לשבת ולהקשיב.
המורים נמצאים בחזית המלחמה
תלמידים והורים יכולים לשוחח ביניהם ואפילו לתאר את אילן היוחסין של מורים ומורות למיניהם, במיוחד אלה אשר אינם מעריכים את עוללם בציונים "המגיעים" להם. כך הורים ותלמידים יודעים על מורים ומורות שאימהותיהם היו זונות כי הרי כל מורה הוא בן או בת זונה. כל אחד יודע לאבחן את מחלותיהם הנפשיות של המורים: פסיכים או סוציומטים. כן יודעים לקבוע שהמורים סובלים מפיגור או שהם, סליחה על הביטוי, חארות. ובביב שופכין זה עוד ביטויים רבים ומגוונים שמקומם לא יקירם כאן. וכאן הפואנטה: לו היו ממטירים על המורים ביטויים כה מתורבתים בדל"ת האמות של חדרי חדרים, ניחא. העניין הוא גידופים אלה נאמרים למורים בפיניהם, בפייסבוק וכד', ללא רתיעה, ללא כל חשש שמא יקרה משהו. והמערכת אימפוטנטית לחלוטין. המורים נמצאים בחזית ללא שום מיגון, ללא "כיפת ברזל" העשויה ליירט את הגסויות והאלימות הנורית אליהם ללא הבחנה. צריך לומר בריש גלי: משרד החינוך, ראשי הרשויות המקומיות וכל המעורבים מעדיפים להקריב מורה זה או אחר ולא לגעת בתלמידים. המורים חשופים בצריח!
והנה מקרה מלפני שבעות מעטים שהגיע לאוזני. מורה "העזה" להתקשר להורי תלמידה המפריעה באופן קבוע בשיעורים ופשוט אינה מאפשרת למידה. כל מה שהמורה רצתה היה לבקש מן ההורים לשוחח עם בתם למען ייפסקו ההפרעות החוזרות ונשנות. או אז נפתחו חרצובות לשונו של האב הכאוס: " הבת שלי לא בסדר? "את מורה גרועה, את לא יודעת ללמד, את מכשילה את התלמידים, את פוגעת בהם. מחר אני אגיע לבית הספר ולך לא כדאי להיות בסביבה. אני עוד אראה לך". זהו שחזור השיחה כפי שסופר לי. המורה נאלמה דום ופחד אחז בה. כל הלילה לא ישנה. התלונה במשטרה לא הבשילה עד היום לכלום. למחרת, האב לא הגיעה אך בתו הצגה אותו נאמנה באומרה למורה: יא זונה בת זונה". התלמידה עדיין בבית הספר. אז כשמספרים את סיפור בית הספר בכפר סבא, אל לשכוח שיש צד שני.

הכותב הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי
תאריך:  16/03/2013   |   עודכן:  18/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצביעות חוגגת על חשבון המורים
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
הוראה כמקצוע ולא רק כעיסוק
גילגמש  |  16/03/13 20:21
 
- על מה הגבת?
סופוקלס  |  17/03/13 09:27
 
- ציטוט משני מחקרים מיני רבים :
גילגמש  |  19/03/13 09:52
2
מחלת דור הרייטינג
ה.א  |  17/03/13 13:16
 
- התכונת לכתוב:
יודעת  |  18/03/13 10:04
3
מנטליות של מנהלת
כלנית  |  28/03/13 20:56
 
- מסכימה איתך
נירה  |  29/03/13 16:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דוד בדין
לעשרת אלפי המשתתפים בוועידה לא ניתנה האפשרות להיחשף לתוכנה ולהיקפה של ההסתה נגד ישראל ונגד היהודים שמנהלת הרשות הפלשתינית
מרדכי קידר
ארגון ג'יהאד אינו מטיל על עצמו את המגבלות החוקיות והמוסריות שצבא סדיר אמור לפעול על פיהן על-פי החוק הבינלאומי
מרטין שרמן
בלי לערער על כובד משקלו של נושא גיוס החרדים, נוכח חומרתן ומיידיותן של הסכנות הביטחוניות המתהוות, הפיכת סוגייה זו לתנאי בל יעבור מעידה על סדר עדיפות מוטעה לחלוטין
אברהם הללי
קְרָא בְּחִבָּה וְדַבֵּר בְּתוֹקֶף כִּי הָאֱמֶת מוֹצָא פֶּה חוֹסֵף
אברהם (פריצי) פריד
אגדת ירושלים: על בירת ישראל, העיר שתשרוד לנצח, כמו ששרדה ב-2,000 השנים האחרונות - מלאת שנאה, לכלוך, שחיתות ועליבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il