X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הישג חסר תקדים לאסיר פלשתיני ששבת רעב המשחק הכפול של מורסי מדוע מורדים סורים מעדיפים לקבל טיפול בישראל? הידרדרות נוספת ביהודה ושומרון ממש לפני ביקור אובמה חושפת הרשות הפלשתינית מעבדת נפץ
▪  ▪  ▪

רעב לחופש

איימן שראונה הוא פעיל חמאס שנעצר בשנת 2002 והורשע בהנחת מטען בבאר שבע (שמפיצוצו נפצעו 18 אנשים) וכן בניסיון לחטוף חייל ולפגוע בחיילים אחרים. הוא נדון ל-38 שנות מאסר, אך שוחרר בעסקת שליט בתנאי שלא יחזור לעסוק בטרור. שראונה לא עמד במילתו ונעצר שוב לאחר שחזר לפעילות בשירות החמאס. הוא החליט לשבות רעב ובעקבות זאת הגיע להסכמה עם שירות בתי הסוהר, לפיה הוא ישוחרר לעזה לתקופה של עשר שנים.
אני לא יודע האם עדיף להיות בכלא או בעזה, אבל מה שבטוח: יש פה נוסחה מנצחת. אסירים פלשתינים עשו כבר הרבה פעמים שימוש בשביתות רעב כדי לקבל כל מיני דברים, אבל לא ידוע לי על מקרה שבו אסיר שבת רעב עד ששוחרר. יכולה להיות כאן מגמה של שביתות רעב ודרישות לשחרור שיאלצו להסביר טוב-טוב למה שראונה שוחרר ואחרים לא.

יצא ממצרים

ה"טאואר" האמריקני דיווח השבוע (18.3.13), כי משלחת של המודיעין המצרי הגיעה לישראל לסדרת דיונים בנושאים רגישים לאור המתיחות בין חמאס ומצרים. כל זאת, בנוסף לאירועים שבו נעצרו פעילי חמאס עם מפות וחומרים שהצביעו על כוונה לתקוף מטרות מצריות, וגירושם של שבעה פלשתינים לרצועה לאחר שהגיעו למדינה בתום אימונים באירן.
מורסי משחק פה משחק כפול: מצד אחד מארח את אחמדינג'ד, ומצד שני עוצר פעילי חמאס לאחר שהגיעו מאירן ומתקרב לישראל. לא ברור מה מורסי מנסה לעשות פה, אבל כל ההתנהלות הזאת צריכה לגרום לנו לנהוג עוד יותר בבחינת "כבדהו וחשדהו" כלפי מורסי.

יריית פתיחה

המתיחות ביהודה ושומרון עולה שלב. אם עד עכשיו זה היה "רק" יידוי אבנים, אזי אירוע הירי השבוע הוא בבחינת סמן נוסף להידרדרות באזור. גבר בן 71 נפצע מירי בשעה שעמד בטרמפיאדה בכניסה להתנחלות מעלה קדומים. התברר, כי בטרמפיאדה עצר רכב, שנהגו שאל את הפצוע איך מגיעים לשכם. לאחר שהרכב החל בנסיעה, פתח הנהג בירי לעבר האזרחים שעמדו במקום ונמלט לכיוון אחד הכפרים הפלשתיניים באיזור.
האירוע הזה מראה קודם כל על התחמשותם של פלשתינים תושבי יהודה ושומרון, וגם על חוסר הפחד והרצון פשוט לפגוע, לא חשוב במי ומתי. האירוע הזה יכול להוות התחלה של פיגועי ירי באיזור, שיובילו להסלמה מהירה והידרדרות חדה.

הכנסת חולים

בפעם השנייה מאז פרוץ המרד בסוריה, הגיעו ארבעה פצועים סורים לגבול ישראל. שניים מהם טופלו במקום ושניים אחרים פונו לטיפול בבית חולים. אני לא יודע מה קורה במדינות אחרות שגובלות בסוריה, אבל הנכונות של המורדים להגיע לטיפול רפואי פה, אולי מצביעה על דעת קהל שונה ממה שלמעשה מציגים. אולי הם פשוט היו קרובים לגבול, אבל הם עדיין העדיפו לקבל טיפול רפואי בישראל ולא במקום אחר. אני מקווה שאם ייצא דבר אחד חיובי מהטיפול בפצועים, זה שהם יחזרו לסוריה ויספרו על היחס הטוב והחם שזכו לו מידי אנשים שהם קוראים להרוג.

מקרה שכזה

מנגנוני הביטחון של הרשות הפלשתינית איתרו אתמול (יום ד', 20.3.13) מעבדת נפץ של חמאס בכפר צוריף, צפונית-מערבית לחברון. זהו חלק מהמאבק של מנגנוני הביטחון כדי להחליש את אחיזתו של חמאס באיזור, בו יש לו פעילות רבה.
לאור ביקורו של אובמה, זהו עיתוי נהדר בשביל הרשות הפלשתינית למצוא מעבדת נפץ כזאת. הרשות מראה בכך שהיא נגד טרור ופועלת רבות כדי למגר את התופעה. אבל באמת שאי-אפשר לדעת האם זוהי יד המקרה שהביא לחשיפת המעבדה בדיוק כשאובמה בארץ, או שהייתה איזושהי יד מכוונת לבצע את החשיפה כרגע. הפלשתינים יכולים להרוויח הרבה מאוד מביקורו של אובמה ופעולות כאלו רק יועילו להם. לא מן הנמנע, שדבר חשיפת המעבדה תואם מול חמאס בתקווה להשיג רווח ונקודות זכות אצל אובמה, דבר שיבוא לידי ביטוי בסיוע כלכלי ובחזרה אל שולחן המו"מ המדיני.

תאריך:  21/03/2013   |   עודכן:  21/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ביקור אובמה
איתמר לוין
לאחר השיפור המשמעותי באווירה בין אובמה לנתניהו, מסיבת העיתונאים שלהם חשפה שהם נותרו חלוקים בצורה ממשית בשתי הסוגיות המרכזיות: אירן והפלשתינים    לצד זאת, יש הסכמה בנושא הסורי ויש שת"פ ביטחוני חסר תקדים
איתמר לוין
אומר שאין חילוקי דעות בתחום המודיעין בין ישראל לארה"ב בנושא האירני    "ישראל נשארת מחויבת לחלוטין לפתרון של שתי מדינות לשני עמים"
איתמר לוין
אומר שאין חילוקי דעות מודיעיניים של ממש בין ישראל לארה"ב בסוגיית הגרעין    מצהיר שהקהילה הבינלאומית תצטרך לפעול אם משטר אסד יעשה שימוש בנשק כימי
איציק וולף
מאמר המערכת של העיתון הרשמי של הרשות הפלשתינית, אשר פורסם לקראת ביקור אובמה בישראל, מעלה טיעונים קונספירטיביים ורומז שבניגוד לצ'רצ'יל ורוזוולט שהיו 'אלכוהוליסטים' היה אדולף היטלר דמות חיובית
איציק וולף
הנשיא האמריקני התקבל על-ידי ילדים נושאי דגלים    חתם בספר האורחים: זה כבוד גדול עבורי להיות במדינת ישראל ולאשר את הברית החזקה בין ארצות הברית לישראל
רשימות נוספות
פרס לאובמה: עולם ללא החברות שלך יהיה עוין לישראל  /  איציק וולף
הנשיא אובמה הגיע מנתב"ג לירושלים  /  עידן יוסף, איציק וולף
ליברמן: נתנגד בתוקף לכל הקפאת התנחלויות  /  איציק וולף
גאה להיות כאן  /  ברק חוסיין אובמה
פן אחר של ישראל  /  בנימין נתניהו
מכתב גלוי לנשיא אובמה  /  אליקים העצני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il