X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גלות מצרים החלה כשאברהם אבינו אמר להשם בברית בין הבתרים: "במה אדע כי אירשנה". על כך ענה לו אלוקים: "כי גר יהיה זרעך בארץ לא להם ועבדו ועינו אותם ארבע מאות שנה". על דיבור זה של אברהם, "במה אדע כי אירשנה", נענשו בני ישראל 400 שנה בגלות המרה במצרים
▪  ▪  ▪
אברהם אבינו. גלות בגין דיבורו [צילום: פלאש 90]

לאחי ורעי היקרים ה' עליהם יחיו ונזכה לגאולה שלמה. "בניסן נגאלו ובניסן עתידים להיגאל". ובזכות החסד הגדול הנעשה בימים אלו בקהילת קודש "שובה ישראל", עולם חסד ייבנה, יושפע שפע רב מכל העולמות ובקרוב ממש ייפתרו כל הקשיים המציקים על הנפש ועל הגוף, כי הצער והכאב והקושי רבים מנשוא, אך האמונה והביטחון גדולים בבורא עולם, וחזקה: אין אדם נוקף אצבע למטה אלא אם כן מכריזים עליו מלמעלה, והכל תיקון וכפרת עוונות וייסורים של אהבה, אך יקיים בנו הקב"ה "שמחנו כימות עניתנו שנות ראינו רעה" ובעזרת ה' עוד בניסן ניגאל בכל העניינים "כי עת לחננה כי בא מועד".
הנה האר"י הקדוש בספר הליקוטים פרשת בא, אומר שגלות מצרים הייתה גלות הדיבור וזה עיקר גלות מצרים, עכ"ד. ועומק הדברים הוא: יסוד גלות מצרים החל כשאברהם אבינו אמר להקב"ה בברית בין הבתרים: "במה אדע כי אירשנה" ועל זה ענה לו הקב"ה: "כי גר יהיה זרעך בארץ לא להם ועבדו ועינו אותם ארבע מאות שנה". על הדיבור הזה של אברהם אבינו, במה אדע כי אירשנה, נענשו בני ישראל 400 שנים בגלות המרה והקשה בארץ מצרים. ולכן גם הגואל, משה רבינו, היה ערל שפתיים וכבד פה, וכן עומק שמו של המשעבד פרעה, פה רע.
לא לדבר דברים בטלים
וידוע שברית המאור וברית הלשון אחת הן, ומי שחוטא בלשון סימן שגם בברית חוטא הוא, ולכן בימים אלו, ימי הפסח, אשר דרשו ואמרו פה-סח, הפה סח ומדבר, התיקון הוא לדבר דברים של קדושה, של יראת שמיים, של עבודת ה', של סיפורי צדיקים ודברי אמונה בהקב"ה, ולא יהיה חס וחלילה בימים קדושים אלו בגדר של מושב ליצים לא ישב ויקפיד לקיים דברי תורתנו הקדושה "ודיברת בם" - בם זה דברי תורה, רק בם ידבר ולא דברים בטלים.
וידוע אשר מובא בספרים הקדושים, תורה שבעל פה מתחילה באות מ' פתוחה: "מאימתי קוראים את שמע בערבית", ומסיימת באות ם' סתומה: "יברך את עמו בשלום". וכן כשאדם מבטא את האות מ', מבטאה בפה סגור, וכך רומזת לנו התורה הקדושה, כשאתה מתחיל ללמוד תורה, תתחיל במ' פתוח של התחלה, רק בדברי תורה, ותסיים ב-ם' סגורה, רק בדבר ה' יהיה פיו פתוח ולא חס ושלום בדברים ריקים. ובוודאי דברים שהשתיקה יפה להם, "סוד ה' ליראיו" ומי שמפר סודו מפר בריתו.
להקפיד לשמור על העיניים
ולכן ימים אלו ימי תיקון, ונשתדל להיות כלי קיבול להיכנס לליל הסדר בנפש מרוממת בכלי קיבול לטהר את נפשנו ולהגיע לספר הניסים והנפלאות והטוב אשר גמלנו הקב"ה ולדקדק בדברי המשנה באבות [אבות א']: "כל ימי גדלתי בין חכמים ולא מצאתי לגוף טוב אלא שתיקה".
ומצאנו על הקפדה של ראיית העיניים, שמובא על רב יוסף ורב ששת שהיו עיוורים ומדוע? אמרו חז"ל, לפי שרצו לנהוג כרב שלא הסתכל חוץ לארבע אמותיו ולא יכלו לעמוד בזה ולכן סימאו את עיניהם. וכן מעשה ברבי מתיא בן חרש. וזה בראיית העיניים וצריך לדעת שבאותו משקל זה גם בשמירת הלשון. ה' עוז לעמו יתן ונזכה בניסן הזה להיגאל גאולת עולמים.

תאריך:  22/03/2013   |   עודכן:  22/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
עדי וילדר
רונן הלל
גלית יצחק-אוגנוב
בין המוצרים: נוזל לשטיפת כלים, חלונות, רצפות, ניקוי אסלות    ג'ל, אבקות ומרכך כביסה רגיל ומרוכז    נוזל רב תכליתי ואקונומיקה    מחיר: 26-10 שקלים
גלית פרי
בצעו את עבודות הבית ליד משטח עבודה גבוה, שיאפשר עבודה בגב זקוף    כשאתם מרימים או אוספים חפצים מהרצפה עשו זאת בגב ישר ובברכיים כפופות וקרוב לגוף ככל שניתן    בצעו מתיחות בסוף הניקיונות
ד"ר שירי דניאלס
האינטנסיביות שבמפגשים המשפחתיים או לחלופין היעדרם, מציפים בנו לעיתים עוצמות רגשיות הדורשות התייחסות    על שולחן החג הפנימי שבתוכנו, ערוכים זה לצד זה גם ציפיות שלא התממשו, אכזבות, געגועים למה שהיה וחלף, עלבון, כעס וחשש ממה שצופן עבורנו העתיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il