X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
צר לי מאד אבל הפטריוטיות הבסיסית שלי אינה מביאה אותי לתת אמון מופרז במערכת הביטחון ויחס חשדני כלפיה נחוץ בכל עת. אנחנו לא חייבים לאכול כל לוקש שהצבא ומשרד הביטחון מבקשים להאכיל אותנו- במיוחד לא לפני הכרעה בנושאי תקציב
▪  ▪  ▪
משה (בוגי) יעלון. אין חדש תחת השמש [צילום: פלאש 90]

אמצעי התחבורה של בוגי יעלון השתפרו ללא הכר מאז שהיה מ"פ שלי בגדוד 50. אז הייתה זו כמדומני מכונית סימקה - 1000 שעמה הגיעה רעייתו לשטח כאשר הפלוגה נשארה שבת (זה קרה די הרבה). הכול יחסי, אנחנו הגענו הביתה באמצעים אחרים וחלק מהדרך בטרמפים, מה שכיום, כך אני מבין, אסור בתכלית האיסור.
מבקריו של השר בוודאי היו מריעים לו היה, לאחר הדיון המבצעי בקריה, עומד בצד הדרך ומבקש טרמפ לקיבוץ גרופית "שרק יגיע לחתונה בזמן", מוגזם? אפילו יאיר לפיד ויתר על רכב ונהג, ויתור שבוודאי יחזיק מעמד עד לאחר הגשת התקציב. ראיתי זה עתה פרק בסדרה האלמותית "כן אדוני השר" בדיוק בנושא זה ואין חדש תחת השמש, תאמינו לי.
באמת אין חדש תחת השמש - "הכתב לעניינים צבאיים" של ידיעות אחרונות אלכס פישמן דואג כרגיל לפני דיונים על קיצוץ בתקציב הביטחון, לפרסם במוסף יום שישי ראיון עם קציני אמ"ן פיקודיים המציירים לנו, כדרכם לפני דיון תקציבי, תרחישי בלהות שההכנות המינימליות לקראת התממשותם דורשות תוספות של הרבה מיליארדים לתקציב הביטחון. אף מילה על תנאי פנסיה שערורייתיים ומפקדות מנופחות. מעניין אם אלכס פישמן הוא כתב צבאי או סתם חפרפרת של מערכת הביטחון במערכת העיתון. אפילו הנשיא לינקולן הודה כי חלק מהאנשים אפשר לרמות כל הזמן.
לא ברור אם בכלל יהיה קיצוץ כלשהו בתקציב הביטחון אבל בטוח שאם יהיה קיצוץ כזה הוא באמת יפגע בביטחון ולא בשום דבר אחר. קברניטי מערכת הביטחון יקצצו באימונים, יחידות לוחמות, מלאי תחמושת וכיו"ב הרבה לפני שיקצצו אגורה מתנאי השירות שלהם.
שמעתם משהו על תקיפה באירן, שעלתה עד כה בהכנות ובתקציבים, לדברי ראש הממשלה לשעבר, סדר גודל של עשרות מיליארדי דולרים?
הלימון נסחט עד הסוף
הפעם אף אחד לא מעז לטעון אפילו שהתקציב הבא נדרש לצורך תקיפה באירן ובמערכת הביטחון הבינו שאת הלימון הזה הם סחטו עד הסוף.
אני באמת לא מתיימר להבין משהו בנושא הגרעין האירני, אין לי המידע הנדרש וכל מה שהציבור זכה לקבל הוא דיסאינפורמציה והטעיות מכוונות של מערכת הביטחון. לא ידוע אם הדיסאינפורמציה נעשתה בשם העניין, או בשם הרצון לנפח תקציבים, או שהיה מניע מעורב. צר לי מאד אבל הפטריוטיות הבסיסית שלי אינה מביאה אותי לתת אמון מופרז במערכת הביטחון ויחס חשדני כלפיה נחוץ בכל עת. אנחנו לא חייבים לאכול כל לוקש שהצבא ומשרד הביטחון מבקשים להאכיל אותנו- במיוחד לא לפני הכרעה בנושאי תקציב.
בסוגיה האירנית אפשר להבחין בהתפתחות אמתית אחת. עד לפני כשנתיים שלוש ארצות הברית איימה כמעט בגלוי שישראל תתקוף באירן, כעת כשהעניינים מתחממים היא מזהירה אותנו שלא לעשות כלום מאחר שהיא מתכוונת לפעול. ההתפתחות הזאת נראית די הגיונית. אם למדינות המפרץ העשירות כל כך חשוב שלאירן לא יהיה נשק גרעיני הן בוודאי יסכימו לתת תמורה נאותה לארצות הברית ולמה לתת לישראל לבצע משהו שהאמריקנים יכולים למכור במחיר הרבה יותר גבוה, תוך גביית כל התמורה לעצמם? אולי השאלה האמיתית היא לא מי ימנע מאירן נשק גרעיני, אלא מי יגבה על הוצאת האבן הזאת מהנעל את התמורה הנאותה?
ההתנצלות והקשר הטורקי-סורי
ולבסוף ההתנצלות בפני טורקיה. מקורבי אשת ראש הממשלה מסבירים לנו שרק המצב המידרדר בסוריה הוא שהביא את בעלה לספוג את ההשפלה הזאת ולהתנצל, מה שגרר כמובן השפלות נוספות מאחר שקשה קצת לעצור במדרון חלקלק. מה שלא הוסבר לנו הוא מה הקשר האמיתי בין שיקום היחסים עם טורקיה לסוריה? האם מתוכננת מעורבות צבאית שלנו במלחמת האזרחים כפי שחושש הפרשן ד"ר גיא בכור? האם תמורת שיקום היחסים ובליעת ההשפלה ניאלץ גם לשחק את המשחק של טורקיה בסוריה? האם זה משרת אינטרס שלנו?
תחזיקו חזק - בכל הנוגע לסוריה היה מכנה משותף אחד ברור שחיבר בין חנין זועבי ומפלגתה בל"ד לנתניהו. אף אחד מהם לא אמר את זה מפורשות אבל הגורמים הנ"ל לא רצו שאסד ייפול מאחר שהתחליף עלול להיות הרבה יותר גרוע. לא פלא שחנין זועבי סבורה שההתנצלות שסיפקה את ארדואן אינה מספיקה - היא כנראה לא רוצה שנפעל עם טורקיה נגד המשטר בדמשק ואתם יודעים מה? אני נוטה להסכים אתה.

תאריך:  31/03/2013   |   עודכן:  31/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קול חתן וקול כלה והכל כלול
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אז מערכון הגשש כאילו אקטואלי
אלברט שבות  |  31/03/13 23:43
2
גם כן טוב
מה רע  |  8/10/13 13:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
מדהים לגלות שהנושא המרכזי ביותר שעליו עומד נושא שילוב החברות החילונית, הדתית והחרדית, לא עומד על סדר היום שלנו - עגל הזהב של הקהילות החרדיות, כשרויות הבד"צ למיניהן
מתי דוד
הם ניבאו לכולנו צונאמי מדיני של עימות עם הנשיא האמריקני וסנקציות מאירופה. תחזיות האימה לא התגשמו. הפרשנים נכשלו ולא הודו
איתן קלינסקי
אני לקחתי מהפרשה את השתיקה הרועמת, את השתיקה הצועקת של אהרון אל מול פני מציאות, המעלה את ילדינו עולות אל מול פני האש. חובתנו לאמץ את הרמת האגרוף הקמוץ נגד אש המכלה את חיי ילדינו.
מיכאל טפליצקי
לצד מסע הצלב שאותו מנהלת התקשורת כנגד פזרנות, ראוותנות וניקור עיניים, התפתחה תופעה פסולה לא פחות - צדקנות יתר. אט אט הפכנו לחברה צדקנית, שבה הנראות חשובה יותר מהתוכן. בעולם מהיר שבו "המדיום הוא המסר", מחוות מוחצנות של אנשי ציבור הם חזות הכול. כך מצטייר לנו הגיבור- יאיר לפיד והאנטי גיבור- בוגי יעלון
יורי מור
המפלגה הגדולה בהסדר העתידי תיאלץ לפנות עם ההצעה למפלגה קטנה. ואז תתחיל החגיגה האמיתית. מי אמר סחטנות ולא קיבל? הנה, תתכבדו. כל מפלגה גדולה - לא משנה ימין או שמאל - תהיה נתונה לחסדיה של המפלגה הקטנה. נבחרי הציבור היקרים (תרתי משמע) שלנו - בואו לא נקלקל את המצב בשיפורו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il